میس و مستر

مجله آرایش و زیبایی

میس و مستر

مجله آرایش و زیبایی

طرز استفاده از کرم ویتامین سی

اگر از کسانی هستید که به پوست و زیبایی آن اهمیت می دهید حتما از نقش ویتامین سی در سلامت پوست مطلع هستید. در این بخش می خواهیم شما را با کرم های ویتامین C و نقش آنها در روتین پوستی آشنا کنیم. اگر شما می خواهید رطوبت رسانی در پوست تان را با این کرم ها انجام دهید قطعا ویتامین سی موجود در کرم ها می تواند بهترین گزینه باشد. استفاده از کرم ویتامین سی به گفته برخی از افراد در برابر آفتاب ویژگی خود را از دست می دهد ولی برخی از دیگر کارشناسان معتقد هستند که این یک باور غلط است و استفاده از کرم ویتامین سی در مقابل نور خورشید مانعی ندارد. 

کرم ویتامین سی چیست؟

همانطور که می دانید ویتامین های سی در میوه های مرکبات نظیر پرتغال به وفور یافت می شود، ولی هرچقدر هم پرتغال بخوریم و از مواد دارویی و خوراکی ویتامین سی مصرف کنیم، نمی توانیم خواص کرم ویتامین سی و سرم ها و لوسیون ها بر روی پوست را کتمان شد. اگر شما بر روی پوست خود دارای لکه ها و آکنه هستید و چین و چروک های ریزی بر روی صورت شما به وجود آمده است، یا از کسانی هستید که رد طول روز زیاد زیر آفتاب قرار می گیرد و به فکر داشتن پوست شفاف و تازه هستید، وقتش رسیده از محصولاتی نظیر کرم ویتامین سی برای روتین و مراقبت پوستی استفاده کنید. معمولا ویتامین سی به شکل کرم و سرم قابل مصرف است.

کرم ویتامین سی چه عملکردی دارد؟

کرم های ویتامین سی در دسته بندی جوان کننده های پوست قرار دارند و یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها میباشد که بر روی پوست شما عملکرد مناسبی خواهند داشت. ویتامین های سی پوست را تحریک نموده و باعث افزایش کلاژن سازی می شود و از تجمع رنگدانه ها در بخش های مختلف پوست جلوگیری خواهد کرد. این اقدامات باعث می شود تا پوست کاملا یکنواخت و صاف باقی بماند و از ایجاد لکه نیز جلوگیری می کند.

شما در طول روز هر چه قدر هم از ویتامین های خوراکی و میوه ها استفاده کنید، بدن مقدار کمی از این ویتامین ها را صرف پوست می کند، برای حفظ سلامت پوست و دارا بودن صورتی صاف حتما مصرف کرم های ویتامین سی را در دستور کار خود قرار دهید و به صورت خارجی بر روی پوست بمالید.

تأثیر استفاده از کرم ویتامین سی بر روی پوست

در ابتدا باید از تاثیر کرم های ویتامین سی بر روی پوست مطلع باشید تا بتوانید طرز مصرف آن را در ادامه یاد بگیرید:

با افزایش سن و تاثیر نور خورشید بر روی کاهش کلاژن سازی پوست و بروز مشکلاتی نظیر لک و آکنه بر روی پوست باعث می شود تا مصرف کرم های ویتامین سی بیش از پیش احساس شود. با ساخت کلاژن تمامی خط ها و چین و چروک ها از روی پوست حذف می شود و حالت صاف پیدا می کند.

یکی از مهم ترین خواص ویتامین سی جلوگیری از رادیکال های آزاد است که این رادیکال ها بر روی خرابی پوست تاثیر مستقیم دارند و باعث پیری زودرس می شوند. ویتامین سی از جمع شدن رنگدانه ها در نقاط حساس جلوگیری می کند. نقاط تاریک و لک هایی که در اثر افزایش سن و اشعه خورشید روی پوست ایجاد می شوند به مرور روشن تر شده و باعث از بین رفتن صافی پوست می شود

کرم ویتامین سی باعث بازسازی پوست شده و از لک ها و آکنه های روی پوست جلوگیری می کند و شما با یک دوره کامل استفاده از این کرم ها می توانید تمامی این مشکلات را کاهش دهید.

استفاده آگاهانه از کرم های ویتامین سی 

کرم ویتامین سی از برندهای مطرح و اورجینال برای سلامت پوست شما عزیزان پیشنهاد می شود. کرم های ویتامین سی با خواص ویژه و معجزه آسان می تواند در نقش یک آبرسان قوی عمل کرده و جزو احیاء کننده ها و جوان سازی پوست هستند در ادامه برخی از خواص مهم کرم های ویتامین سی را ذکر کرده ایم:

کرم شفاف کننده و شاداب کننده پوست حاوی ویتامین سی به دلیل استفاده استاندارد از ویتامین ها با غلظت مناسب و عملکرد سریع باعث شفافیت پوست و روشن سازی آنها می شود.

این کرم های حاوی ویتامین سی مواد مغذی دیگری دارد که برای جوان سازی و شادابی پوست بسیار تاثیرگذار هستند. تاثیرات مستقیم این کرم ها بر روی پوست بعد از استفاده نیز کاملا مشخص می باشد و فعالیت سلول های سطح پوست بیشتر شده و باعث تحرک و جوانی آنها می شود. این کرم ها چین و چروک های سطحی پوست را از بین برده و انعطاف پوست را افزایش می دهد.

روش های صحیح مصرف کرم های ویتامین سی

اگر شما دارای پوست کدر و تیره هستید و می خواهید از روتین و مراقبت های پوستی بهره ببرید تا چهره و پوست تان را صاف و روشن تر نمایید، کافیست مقداری از کرم های ویتامین سی را به برنامه مراقبت از پوست تان اضافه نمایید. برای دارا بودن پوست صاف، شفاف، روشن، درخشان می توانید صورت خود را بشویید و به اندازه یک بند انگشت دست کرم ویتامین سی بر روی صورت تان بمالید و حسابی صورت تان را ماساژ دهید.

آنتی اکسیدان های موجود در ویتامین سی می تواند التهاب های پوستی را کاهش داده و به ترمیم پوست شما کمک می کند. باید توجه داشته باشید که مرحله بعد استفاده از کرم ویتامین سی، استفاده از یک مرطوب کننده با کیفیتی است تا به شما کمک کند پوست کاملا شفاف و روشنی داشته باشید. روش استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبتی پوستی معمولا بر روی جعبه آنها درج شده است و به طور ساده ابتدا باید کرم را تست حساسیت کنید ، مقداری از کرم ویتامین سی را به پوست بازو یا مچ دست تان بمالید، در صورتی که حساسیتی بعد از 24 ساعت مشاهده نکرده اید، طبق دستور العمل می توانید استفاده از کرم را انجام دهید. شب ابتدا صورت تان را بشویید و کامل خشک نمایید، سپس مقداری از کرم را بر روی پوست صورت و گردن تان ماساژ دهید تا جذب پوست شود. اگر در روز می خواهید استفاده کنید سوالی پیش می آید:

بعد از کرم ویتامین سی چی بزنیم؟ بهتر است از ضد آفتاب مناسب بعد از کرم به پوست تان بزنید.

کلاژن چیست؟ روش های ساده و موثر افزایش کلاژن پوست و مو

کلاژن چیست

اگر زیبایی، جوانی و مراقبت از پوست جزئی از دغدغه‌ی شما باشد، حتما تا به حال چندین و چند بار نام کلاژن (Collagen) را شنیده‌اید. چیزی که از آن شبیه معجزه‌ای در جوانی و استحکام پوست و مو یاد می‌شود. همچنین شامپو موها (شامپو کلاژن OGX)، نرم کننده‌ها، ماسک‌های مو و محصولات مراقبت از پوست مثل سرم‌ها و کرم‌های زیادی در بازار وجود دارند که به آن‌ها کلاژن اضافه شده و احتمالا بارها به این محصولات در فروشگاه‌های آنلاین برخورده‌اید. در این مقاله، به این دو سوال پرکاربرد مصرف کنندگان که «کلاژن چیست ؟» و «آیا واقعا کلاژن برای پوست و مو مفید است؟» به‌طور مفصل پاسخ می‌دهیم.

 

کلاژن چیست؟

کلاژن نام یک پروتئین بسیار مهم در بدن انسان و موجودات مختلف است. این پروتئین در بدن ما توسط سلول‌هایی به نام فیبروبلاست در بافت پیوندی ساخته شده و سپس به محیط خارج سلولی فرستاده می‌شود. سلول‌های مختلفی در قسمت‌های متعدد بدن مانند استخوان، غضروف، دیواره ماهیچه‌ای رگ‌ها، و در لایه‌های زیرین بافت پوششی مثل پوست، این پروتئین ساختاری را می‌سازند.

مولکول‌های کلاژن از سه زنجیره پروتئینی و تعداد بسیار زیادی آمینواسید ساخته شده‌ که به دور هم پیچیده‌اند. بنابراین استحکام و سختی آن در درجه‌ی اول به خاطر ساختار خاصش است. این پروتئین بطور طبیعی در بدن ما و در تمام بافت‌های بدن به مقادیر متفاوت وجود دارد.

مولکول اسیدهیالورونیک یکی از مواد زمینه‌ای فضای بین سلولی است که از پراکنده شدن کلاژن جلوگیری کرده و رشته‌های این پروتئین را در کنار هم نگه‌ می‌دارد. به همین دلیل بسیاری از لابراتوارهای محصولات پوست و مو، هردوی آن‌ها را در محصول خود به‌کار می‌برند.

 

کلاژن چیست و چطور باعث تقویت سلامتی و جوانی شما می‌شود؟

 

تا زمانی که سلول‌های بدن جوان هستند، میزان بالایی از این پروتئین را دائما تولید می‌کنند. اما همین‌طور که سن شخص و به تبع آن سن سلول‌های فیبروبلاست وی بالا می‌رود، میزان تولید بسیاری از مواد در بدن از جمله کلاژن و اسید هیالورونیک به تدریج کم‌تر و کم‌تر می‌شود. به‎طوری که اگر از این مساله غافل شده و کمبود آن در بدن را جبران نکنیم، به مرور پوست، ناخن، دندان، غضروف‌ها و بسیاری از بافت‌های حیاتی بدن استحکام و قدرتشان را از دست داده و گرفتار ضعف و پیری می‌شوند. دلیل عمده‌ی چین و چروک پوست و درد در ناحیه مفاصل و استخوان‌ها هم به همین موضوع برمی‌گردد و پاسخ به سوال کلاژن چیست ، این موضوع را مشخص می‌کند.

در دوران جوانی، نزدیک به 30% از پروتئین‌های بدن هر فرد را انواع کلاژن‌ها تشکیل می‌دهند، به‌طوری که از بافت‌های سالم جانداران قابل استخراج است.

 

اهمیت کلاژن در سلامت و زیبایی پوست

خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست، ناشی از وجود همین پروتئین ارزشمند است. تا زمانی که تولید آن با حداکثر توان بالقوه سلول‌ها انجام شود، بافت‌های مختلف بدن (به خصوص پوست) محکم، شاداب و جوان هستند. اما همین‌طور که سن بالا می‌رود، تولیدش در سلول‌ها هم کمتر می‌شود و به همین دلیل با گذر عمر به سمت دوران میانسالی و پس از آن، پوست به مرور شل‌تر، افتاده‌تر و دچار چین و چروک یا سلولیت می‌شود.

بنابراین کلاژن فاکتور بسیار مهمی در حفظ جوانی، کشیدگی و صافی پوست است. با تکیه بر همین موضوع اثبات شده، کمپانی‌های مختلف سازنده محصولات مراقبت از پوست، در دهه‌ی اخیر این پروتئین خاص را به ترکیبات تولیداتشان اضافه کرده‌اند. چراکه ضعف و شل شدگی پوست را جبران کرده و سلول‌های مرده را با سلول‌های شاداب سابق جایگزین می‌کند. همچنین با حفظ رطوبت در پوست، از خشکی و ایجاد خط و خطوط روی پوست به خوبی جلوگیری می‌کند.

زمانی که بشر متوجه شد پروتئین کلاژن چیست و چه نقش مهمی در سلامت و زیبایی پوست و مو دارد، تحول بزرگی در دنیای محصولات تقویت کننده و ضد پیری ایجاد شد.

 

اهمیت کلاژن در سلامت و زیبایی مو

علاوه‌بر پوست، دندان و ناخن، کلاژن نقش بسیار ویژه‌ای در استحکام و سلامت موها هم دارد. بنابراین با افزایش سن احتمال ضعف و شکنندگی در موها هم وجود دارد که می‌توان با دریافت این پروتئین از منابع خارجی، کمبودش را به خوبی جبران کرد. منابع خارجی می‌توانند در یک برنامه یا روتین خاص شامل استفاده از محصولات تقویت کننده مو و حاوی کلاژن به همراه مصرف مکمل‌ها و خوراکی‌های کلاژن‌دار باشند.

برخی تحقیقات ثابت کرده‌اند که بین بازسازی فولیکول مو و کنترل ریزش مو و مصرف این پروتئین هم رابطه معناداری وجود دارد. بنابراین تاثیرات مثبت چند جانبه‌ای روی موها گذاشته و آن‌ها را قوی و زیبا می‌کند.

 

چه عواملی باعث کاهش این پروتئین در بدن می‌شوند؟

حالا باید به این پرسش پاسخ دهیم که عمده‌ترین دلایل کمبود کلاژن چیست ؟ در کنار افزایش سن که عامل بدیهی و طبیعی در کاهش مقدار تولید آن در بدن است، عوامل دیگری هم در این امر دخیل هستند. با وجود این که از افزایش سن نمی‌توان فرار کرد، اما می‌توان با رعایت برخی نکات برای زندگی سالم‌تر جلوی کاهش ذخائر این پروتئین ارزشمند در پوست و غضروف را گرفت.

مصرف بیش از حد قندها یا کربوهیدرات‌های تصفیه شده مانند آرد سفید، استفاده از دخانیات بخصوص سیگار و قرار گرفتن در معرض نور خورشید (اشعه فرابنفش یا UV)، مهم‌ترین عواملی هستند که به کلاژن‌های موجود در بافت‌های بدن صدمه زده و در کاهش سنتز آن نیز موثرند. برای مثال دود تنباکو، قند نوشابه‌ها و نیکوتین موجود در سیگار، به این پروتئین استحکام بخش پوست آسیب می‌رسانند. به همین دلیل گفته می‌شود که این عوامل باعث بروز پیری زودرس می‌شوند.

پس اگر می‌خواهید از چین و چروک شدن پوست صورت، دست‌ها و گردن که بسیار حساس هستند جلوگیری کرده و تاثیر مثبت محصولات حاوی کلاژن را ببینید، همین الان عادت‌های گفته شده را کنار بگذارید. سبک زندگی نادرست با افزایش رادیکال‌های آزاد، سرعت پیری و آسیب دیدن پوست را بالا می‌برد.

کلاژن چیست و چطور باعث تقویت سلامتی و جوانی شما می‌شود؟

چطور کلاژن مورد نیاز پوست و مو را تامین کنیم؟

کمبود این پروتئین مساله‌ای شایع در سنین میانسالی و بالاتر است که خوشبختانه به شیوه‌های مختلفی می‌توان آن را جبران کرد. بدیهی است که اگر چند راهکار افزایش کلاژن در کنار هم انجام شود، نتیجه‌ی قابل انتظار که افزایش استحکام و جوانی پوست و مو است، زودتر و بهتر حاصل می‌شود. اما راه جبران کمبود کلاژن چیست ؟ در زیر به برخی از مهم‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌های دریافت این پروتئین اشاره می‌کنیم.

 

1- دریافت کلاژن از طریق مواد خوراکی

این یکی از بهترین راه‌هاست که درکنار محصولات مراقبت از پوست و مو توصیه می‌شود. چند نمونه از خوردنی‌هایی که به بالارفتن میزان تولید این ماده در بدن کمک می‌کنند، معرفی می‌کنیم:

 

– خوراکی‌های غنی از آمینواسید و پروتئین

کلاژن یک پروتئین است و دریافت مقدار کافی اسید آمینه در رژیم غذایی روزانه می‌تواند سنتز آن را تقویت کند. حدود 19 آمینو اسید مختلف هر مولکول از این پروتئین را تشکیل می‌دهند که مهم‌ترین آنها پرولین، آرژینین، گلایسین و گلوتامین هستند. اغلب آمینواسیدها را می‌توان با خوردن انواع گوشت قرمز، سفید (مرغ و ماهی)، غذاهای دریایی و حبوبات دریافت کرد.

اما برخی آمینواسیدها مانند پرولین و گلایسین در گوشت حیوانات فراوان نیستند. پس برای تامین آن‌ها باید از سفیده تخم مرغ، جوانه گندم، لبنیات، قارچ، ژلاتین، کلم و مارچوبه استفاده کرد. در کنار موارد گفته شده که منابع دریافت پروتئین بودند، باید به خوردنی‌هایی که منابع مستقیم دریافت کلاژن هستند هم توجه کرد. با مصرف گوشت مرغ، آبگوشت استخوان (که از جوشاندن استخوان بدست میاید) و ژلاتین یا ژله‌های خانگی می‌توانید مستقیما آن را دریافت کنید.

 

 

– خوراکی‌های غنی از ویتامین سی و آ

نقش ویتامین سی در سنتز کلاژن چیست ؟ در ساخت پروکلاژن، دو آمینواسید پرولین و گلایسین به کمک ویتامین سی به هم متصل می‌شوند. بنابراین ویتامین C یک عامل کمکی برای تولید آن محسوب می‌شود. این ویتامین را با مصرف انواع مرکبات و سبزیجات به خصوص پرتقال، نارنگی، لیموترش، گریپ فروت، کیوی، فلفل، تمشک و… می‌توان بدست آورد.

ویتامین C علاوه‌بر تاثیر در افزایش تولید کلاژن، با خواص آنتی اکسیدانی که دارد از فعالیت مخرب رادیکال‌های آزاد که باعث پیری و آسیب دیدگی سلول‌های پوست می‌شوند نیز جلوگیری می‌کند. ویتامین A هم که در گوشت و میوه‌های مختلف (مثل بتاکاروتن) وجود دارد، برای سنتز این پروتئین مفید است.

 به‌طور کلی این کوفاکتورهای مهم از پیری زودرس و پیداشدن چین و چروک‌ها در پوست جلوگیری می‌کنند.

کلاژن چیست و چطور باعث تقویت سلامتی و جوانی شما می‌شود؟

– خوراکی‌های حاوی مس

عنصر مس از طریق فعال کردن آنزیم سازنده کلاژن، باعث تولید بیشتر این پروتئین در سلول‌های بدن می‌شود. مصرف مواد غذایی مثل عدس، بادام هندی، پودر کاکائو و دانه کنجد می‌تواند مس مورد نیاز سلول‌ها را تامین کند.

 

– خوراکی‌های حاوی آنتوسیانین

اگر می‌خواهید بدانید که نقش آنتوسیانین‌ها در سنتز کلاژن چیست ، باید بگوییم این مواد آنتی اکسیدان‌های مفیدی برای محافظت از این پروتئین هستند. آنتوسیانین‌ها در میوه‌هایی مانند زغال اخته، تمشک، گیلاس و توت سیاه یافت می‌شوند. پس با مصرف این مواد می‌توان از آسیب دیدن سلول‌های بدن یا پروتئین‌ها بر اثر فعالیت رادیکال‌های آزاد جلوگیری کرد.

 

2- دریافت کلاژن از طریق مکمل‌ها

امروزه بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند در کنار اصلاح رژیم غذایی و خوردن خوراکی‌های کلاژن‌دار یا کلاژن‌ساز، از مکمل‌ها استفاده کنند. مکمل‌ها به‌خصوص در بین افرادی که با اضافه وزن درگیر هستند و نمی‌توانند آزادانه مقدار کافی از مواد غذایی را در رژیم روزانه خود قرار دهند، طرفداران بیشتری دارد. همین‌طور در زندگی پرمشغله‌ی امروزی برخی روزها وقت کافی برای خوردن خوراکی‌های متعدد وجود ندارد و مکمل‌ها در چنین شرایطی جایگزین خوبی به نظر می‌رسند.

علاوه‌بر این‌ها، مکمل‌ها دوز کافی و مشخصی از این پروتئین را (منطبق با مقدار مورد نیاز بدن) تامین می‌کنند. به همین دلیل مکمل قرص، کپسول یا پودری می‌تواند کمبودهای ناخواسته در رژیم غذایی را به درستی جبران کند. این مواد در کنار اثر مثبت در تقویت و جوانسازی پوست و مو، به تسکین درد مفاصل و بهبود سلامت روده‌ها هم کمک می‌کند.

اما مکمل کلاژن چیست؟ این مکمل از فرم هیدرولیز شده این پروتئین که حاوی پپتیدها و آمینواسیدهای سازنده آن است، ساخته می‌شود. این پپتیدها در بدن جذب شده و مجددا برای ساخت همین پروتئین مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از مکمل‌هایی که حاوی ویتامین C هم هستند (یا مصرف آن‌ها در کنار منابع ویتامین سی)، به اثرگذاری هرچه بیشتر این مکمل‌ها کمک می‌کند.

البته در رابطه با مصرف مکمل، باید آلرژی‌ها را در نظر داشته باشید. برخی افراد به ماهی، تخم مرغ یا پروتئین‌های خاصی حساسیت دارند و باید از مصرف مکمل‌هایی که از این مواد ساخته شده، دوری کنند.

کلاژن چیست و چطور باعث تقویت سلامتی و جوانی شما می‌شود؟

 

3- جذب از طریق محصولات پوست و مو

بعد از پاسخ به پرسش مهم کلاژن چیست ، سراغ دومین پرسش متداول در رابطه با این پروتئین می‌رویم: « آیا شامپوها، کرم‌ها و محصولات حاوی کلاژن واقعا موثرند؟» این سوال برای همه‌ی ما مطرح شده که آیا این محصولات می‌توانند باعث افزایش استحکام یا جوانسازی پوست و مو شوند؟

در سال‌های قبل‌تر، این ماده با این تصور که از طریق پوست سر یا دست‌ها و صورت قابل جذب است، مستقیما به محصولات مختلف افزوده می‌شود. اما در واقع ابعاد مولکول‌های این پروتئین بزرگ است و امکان جذب آن از طریق سلول‌های پوست وجود ندارد.

ولی خوشبختانه با پیشرفت علم و آزمایشات مختلف، سازندگان محصولات مراقبتی و درمانی پوست و مو متوجه شدند که پپتیدهای ناشی از هیدرولیز کلاژن از طریق پوست قابل جذب هستند. به همین دلیل از پپتیدهای آن در ساخت کرم، لوسیون، سرم، آمپول، شامپو، نرم کننده، ماسک مو و بسیاری از محصولات دیگر استفاده کردند. این پپتیدها اندازه‌ی کوچکتری دارند، پس می‌توانند به پوست نفوذ کرده و در ساختار پوست دوباره این پروتئین ساختاری را بسازند.

 

4- روش‌های کلینیک‌های پوست برای افزایش کلاژن

به غیر از مواردی که بالاتر گفته شد، چندین راه دیگر برای افزایش کلاژن وجود دارد که توسط کلینیک‌های تخصصی پوست و مو انجام می‌شود. تزریق، LED تراپی با نور قرمز و فروسرخ، استفاده از میکرودرم و مانند آن از جمله روش‌های متداول کلینیکی برای بالابردن سطح این پروتئنی در پوست هستند.

 

 

 

 

معرفی 9 محصولات حاوی کلاژن:

محصولاتی که در ادامه معرفی می‌شوند، جزو بهترین‌های دنیا برای جوانسازی و افزایش کلاژن در پوست یا مو هستند. برخی از این محصولات سلول‌های پوست را برای تولید بیشتر این پروتئین تحریک کرده و برخی دیگر با تامین پپتیدهای مورد نیاز برای ساخت آن، تولیدش را تسهیل و تسریع می‌کنند.

 

 

1- سرم طلا (گلد کلاژن) بالانس اصل انگلیس

این محصول یک سرم انگلیسی پرطرفدار در بازار محصولات پوست است که اثر جوانسازی و آبرسانی قابل توجهی دارد. این محصول با کمک به تولید کلاژن بیشتر در پوست، باعث افزایش استحکام، انعطاف‌پذیری و در نتیجه حفظ جوانی پوست می‌شود. همچنین در هیدراتاسیون یا آبرسانی پوست و کمک به جریان بهتر خون در زیر پوست موثر است.

با استفاده از این سرم گیاهی (وگان)، بدون پارابن و بدون گلوتن، پوست می‌تواند دوباره شفاف، شاداب و محکم شود.

 

سرم ذرات طلای جوانساز و ضد چروک بالانس

 

 

2- پد ماسک لب گلد کلاژن بالانس انگلیسی

این ماسک برای آبرسانی، بازسازی و بهبود و نرمی بافت لب‌ها ساخته شده است. با کمک ماسک کلاژن می‌توانید از پیری، تیرگی و ترک خوردن پوست لب‌هایتان جلوگیری کنید. این محصول محبوب حاوی ذرات طلا بوده و فاقد گلوتن و پارابن است.

 


3- ماسک صورت گلد کلاژن بالانس اصل انگلیسی

این ماسک ورقه‌ای حرفه‌ای با افزایش تولید کلاژن در پوست، اثر لیفت کنندگی و جوانسازی خود را بر پوست صورت می‌گذارد. این محصول در رطوبت‌رسانی به پوست، از بین بردن چین و چروک و افزایش انعطاف‌پذیری پوست بسیار موثر است. همچنین پوست را شفاف و روشن می‌کند تا به سرحال به نظر رسیدن آن کمک کند.

علاوه‌بر تامین کلاژن از دست رفته‌ی پوست، این ماسک در دفع سموم و رادیکال‌های آزاد پوست و از بین بردن جوش‌های سرسیاه هم موفق عمل می‌کند.

 

پد طلای کلاژنه و جوانساز و شفاف کننده بالانس

4- پد دور چشم اسکین اکادمی اصل

این پدها حاوی پپتید‌های کلاژن و کوآنزیم Q10 هستند. این دو ماده به عنوان آنتی اکسیدان و مواد موثره‌ی ضد پیری عمل کرده و از پیری و افتادگی پوست زیر چشم جلوگیری می کنند. بنابراین استفاده از آن به افرادی که دور چشمشان چین و چروک دارند یا نگران خطوط ظاهر شده در اطراف چشم هستند، توصیه می‌شود. به‌علاوه این ماسک برای برطرف کردن علایم خستگی در پوست زیر چشم و بهبود خاصیت ارتجاعی آن بسیار مفید است.

 

پد کلاژن Q10 دور چشم اسکین اصل

 

 

پد(ماسک) دور چشم اسکین اکادمی انگلیس | کلاژن ساز ، لیفت و روشن کننده پوست چشم

 

 

 

5- سرم لیفت و سفت کننده قوی لیراک مدل اینتگرال سوپراکتیو

این محصول اگرچه کلاژن ندارد، اما حاوی مواد فعالی از عصاره‌های گیاهی خاص است که سنتز آن و انواع دیگر پروتئین در سلول‌های پوست را تحریک می‌کند. استفاده‌ی منظم از این محصول، به تدریج پوست صورت را صاف و خطوط ظاهر شده بر روی آن را پر می‌کند. این سرم خوشبوی فرانسوی فاقد پارابن بوده و برای استفاده توسط افراد بالای 50 سال مناسب است.

سرم لیفت و سفت کننده قوی لیراک مدل اینتگرال سوپراکتیو - lierac lift

 

 

6- سرم بافت (بافه) اوردینری حجم ۳۰ میل

این سرم اوردینری حاوی کمپلکس‌های پپتیدی و هیالورونیک اسید است که جذب پوست شده و به تولید کلاژن در آن کمک می‌کنند. این محصول وگان برای انواع پوست مناسب بوده و باعث استحکام و رفع چین و چروک‌های پوست می‌شود. سرم بافه اوردینری برای آبرسانی و جوانسازی صورت بسیار عالی است و در تولید آن از سیلیکون، الکل و گلوتن استفاده نشده است.

 

سرم بافت اوردینری

 

 

7- پد زیر چشم گلد کلاژن بالانس اصل انگلیسی

این پدها برای سفت کردن پوست زیر چشم و رفع تیرگی و گودی آن تولید شده‌اند. این محصول با داشتن پپتیدهای کلاژن، پوست زیر چشم را تغذیه کرده و به رفع چین و چروک‌های آن کمک می‌کنند. در این محصول از پارابن و گلوتن استفاده نشده است.

 

ماسک کلاژنه و جوانساز زیر چشم بالانس اصل

 

 

 

8- کرم دور چشم گلد کلاژن بالانس اصل انگلیس

این محصول برای لیفت و جوانسازی پوست حساس دور چشم ساخته شده است. کرم گلد بالانس حاوی مواد موثره‌ی مختلفی است که موجب بازسازی و افزایش کلاژن در پوست می‌شوند. بنابراین، خطوط پنجه کلاغی و چین و چروک‌های دور چشم را از بین می‌برند. این کرم وگان یا کاملا گیاهی بوده و فاقد پارابن و گلوتن است.

 

سرم دور چشم ذرات طلایی جوانسازی و ضد چروک بالانس

 

 

9- شامپو او جی ایکس OGX اصل بیوتین و کلاژن

بیوتین و کلاژن اضافه شده به این شامپو، به ترمیم ساختار، ضخیم شدن و افزایش استحکام تارهای مو کمک می‌کنند. همچنین از ریزش موها جلوگیری و فولیکول‌های مو را برای رشد بیشتر تحریک می‌کنند.  در تولید این دو محصول، از سولفات و پارابن استفاده نشده است.

 

شامپو او جی ایکس OGX اصل بیوتین و کلاژن | ضد ریزش و ضخیم کننده تارهای مو

 

 


بهترین مارک کانسیلر دور چشم

بهترین مارک کانسیلر زیر چشم

امروزه کانسیلرها یکی از اصلی ترین اجزای میکاپ چهره به شمار می روند که به طور مستقیم در جلوه نهایی آرایش شما دخالت دارند، بنابراین خرید بهترین انواع آن ها موضوع ویژه ایست که باید به آن توجه داشته باشید. در این زمینه برندهای مختلفی فعالیت می کنند که ممکن است در ابتدا باعث سردرگمی تان شوند. 

خرید بهترین کانسیلر

برای خرید کانسیلر باید به فاکتورهای متعددی توجه کنید که از جمله مهم ترین آن ها می توانیم به برند، کیفیت و ماندگاری محصول توجه کنیم. با توجه به این ویژگی ها سه کانسیلر برتر در بازار به شما معرفی شده است.

پالت کانتورینگ کانسیلر میبلین

اگر شما هم برای خرید بهترین کانسیلر به دنبال یک محصول حرفه ای هستید، پالت کانتورینگ کانسیلر میبلین انتخاب ویژه ایست که برای هر تناژ پوستی مناسب است.

. معرفی بخش های مختلف پالت میبلین

این پالت از ۲ کورکتور، ۲ هایلایتر و ۲ کانسیلر تشکیل شده که کاربردشان به صورت زیر است:

. کورکتور: کورکتورها که با عنوان اصلاحگر رنگ نیز شناخته می شوند، بیش از هر چیز دیگری برای پوشاندن عیوب پوست صورت مانند هر گونه لک، خال، جای جوش، قرمزی و.. کاربرد دارند.

. کانسیلر: در این پالت ۲ رنگ کانسیلر کرمی وجود دارد که وظیفه اصلی آن ها پوشاندن تیرگی ها و چروک های دور چشم می باشد. به جرات می توان گفت بهترین کانسیلر برای سیاهی دور چشم است.

. هایلایتر: هایلایترها از جذاب ترین بخش های آرایش به شمار می روند که در درخشش و یاBold  کردن بخش های مختلف صورت نقش ویژه ای دارند.

. ویژگی های اصلی پالت کانتورینگ کانسیلر میبلین

ماندگاری بالا

محصول فرانسه

کیفیت عالی

پوشانندگی بالا

دارای مرطوب کننده

ظاهر طبیعی و مات

مناسب برای هر نوع پوست

هماهنگ با تناژهای مختلف پوستی

. بهترین روش استفاده

از یک اسفنج آرایشی استفاده کرده و آن را به کانسیلر آغشته کنید، سپس با حرکات آرام و ضربه ای آن را زیر چشم و سایر بخش های پوست تا بالای گونه های تان پخش کنید.


کانسیلر و هایلایتر پمپی پرفکتینگ نوت 

از این محصول می توان برای یکدست و یکنواخت کردن آرایش استفاده کرد. به شکلی که به دلیل خاصیت محو کنندگی و یا روشن کنندگی که این محصول دارد، نواقص پوست از جمله لکه ها و چین و چروک ها را می پوشاند و سبب می شود که آرایشی زیبا و جذاب داشته باشید.

کانسیلر نوت 04

ویژگی های کانسیلر و هایلایتر پمپی پرفکتینگ نوت

  • خاصیت محو کنندگی و رفع کننده نواقص پوست
  • روشن کننده پوست
  • حاوی ایزومرات ساکاراید، آبرسان و مرطوب کننده
  • حاوی مواد مغذی برای پوست، از جمله ویتامین E
  • محافظت از پوست در مقابل آلودگی ها و اشعه UV
  • دارای ۴ طیف رنگی متفاوت
  • طراحی مناسب و استفاده راحت
  • قیمت مناسب
  • کیفیت عالی

. بهترین روش استفاده

شما می توانید از این کانسیلر به صورت مستقیم و بر روی لک های پوستی استفاده کرده و یا به کمک پد و قلم آرایشی آن روی پوست تان پخش کنید.


کانسیلر رولوشن

برای خرید بهترین کانسیلر، برند رولوشن از اولین انتخاب هاییست که با داشتن ۵۰ تناژ رنگی مختلف، برای هر نوع پوستی مناسب خواهد بود. این برند فوق العاده تولیدکننده کانسیلرهای باکیفیتی است که برای پوشانندگی حلقه های تیره دور چشم و همچنین لک های پوستی و جای جوش فوق العاده عمل کرده و از محبوب ترین محصولات نزد آرایشگران حرفه ای هستند. وجود رنگدانه های بسیار زیاد در این محصول باعث شده تا قابلیت پوشانندگی کانسیلر رولوشن به بالاترین حد ممکن رسیده و به راحتی قابلیت محو کردن تیرگی ها را داشته باشد.

Concealer Revolution

. اصلی ترین ویژگی های کانسیلر رولوشن

کیفیت و ماندگاری بالا

دارای ۵۰ رنگ مختلف

سازگار با انواع پوست

محو کنندگی و پوشانندگی بالا

پیگمنت بالا

قابلیت ترکیب با سایر محصولات

ظاهر یکدست و مات

. بهترین روش استفاده

با کمک براش محصول، کانسیلر را به صورت نقطه ای در بخش های مورد نظرتان زده و به کمک یک اسفنج مرطوب آن را به طور یکدست پخش کنید. برای دوام بیشتر کانسیلر می توانید از اسپری یا پودرهای فیکساتور نیز استفاده کنید.


کانسیلر کالیستا

مدل Cover Up

این محصول با تغییر رنگ و توناژ پوست خال، جوش، چین و چروک ریز، خطوط و ناهمواری‌های پوست را کمرنگ کرده و پوست شما را یکدست و هموار نشان خواهد داد.

همچنین می‌توانید از آن برای روی پلک بالا به عنوان بیس سایه نیز استفاده کنید.

callista-cover-up-


معرفی بهترین شامپو و ماسک مو بدون سولفات ایرانی قیمت مناسب

معرفی بهترین شامپو و ماسک مو بدون سولفات ایرانی قیمت مناسب

شامپو و ماسک مو بدون سولفات، محصولاتی هستند که در فرآیند تولیدشان از سولفات های شوینده استفاده نشده است. سولفات‌ ها یک نوع ماده شیمیایی هستند که در بسیاری از شامپوها و محصولات مراقبت از مو و پوست سر به عنوان شوینده استفاده می ‌شوند.

استفاده از بهترین شامپو و ماسک مو بدون سولفات ایرانی برای موها و پوست سر مزایایی دارد. در واقع، این محصولات به پوست سر و موهای شما کمترین تحریک را می ‌رسانند و باعث بهبود وضعیت پوست سر و موهای شما می‌ شوند. علاوه بر این، شامپو و ماسک بدون سولفات برای افرادی که به سمت محصولات طبیعی و سالم مایل هستند، بسیار مناسب هستند.

به طور کلی، شامپو و ماسک بدون سولفات به عنوان محصولاتی طبیعی و بدون ایجاد حساسیت و التهاب برای پوست سر و موهای شما عمل می‌کنند و می‌توانند باعث بهبود سلامت و درخشندگی موها شوند.

شامپو و ماسک موهای برند کلینیک کیندی

برند کلینیک کیندی  یکی از برندهای محبوب و مطرح در زمینه بهترین شامپو و ماسک مو بدون سولفات ایرانی شناخته شده است. این برند محصولات متنوعی را با ترکیبات طبیعی و خالص تولید می ‌کند که به موها و پوست سر شما کمک می‌ کنند تا سالم و درخشنده باشند. در ادامه به چند مورد از شامپو و ماسک موهای پرفروش و قیمت مناسب برند کلینیک کیندی می پردازیم:


شامپو بدون سولفات موهای رنگ شده کلینیک کیندی

شامپوی بدون سولفات کلینیک کیندی برای موهای رنگ شده بسیار مناسب است. این شامپو با فرمولاسیونی خاص، که حاوی مواد مرطوب کننده و تقویت کننده مو است، به پاک کردن موهای رنگ شده کمک می ‌کند و باعث حفظ رنگ و درخشندگی آن ‌ها می ‌شود.

این شامپو حاوی عصاره ‌های طبیعی مانند گل سرخ، چای سبز و آلوئه ورا است که باعث تقویت و نرمی موها می‌ شود و به آن‌ ها در برابر آسیب ‌های محیطی و حرارتی مقاومت می ‌بخشد. همچنین با ترکیب روغن ‌های گیاهی، این شامپو به موهای شما درخشندگی و جذابیت بیشتری می‌ بخشد.

شامپوی بدون سولفات کلینیک کیندی برای موهای رنگ شده بسیار ملایم و خنک بوده و باعث نرمی و درخشندگی موها می‌شود. همچنین این شامپو قیمتی مناسب دارد و به عنوان یک گزینه اقتصادی برای مراقبت از موهای رنگ شده، پیشنهاد می ‌شود.

شامپو تقویت کننده مو کلینیک کیندی مدل کافئین

شامپو تقویت کننده مو کلینیک کیندی مدل کافئین یکی از محصولات بسیار مناسب این برند برای تقویت موهای ضعیف و شکننده است. این شامپو حاوی کافئین، پروتئین و ویتامین‌ های گروه B است که به موهای شما انرژی و تقویت می ‌بخشد و از شکنندگی آن ‌ها جلوگیری می ‌کند. همچنین، ترکیبات آن به سلامتی و نرمی موهای شما کمک می ‌کند و باعث درخشندگی آن ‌ها می ‌شود.

این شامپو با فرمولاسیون خاصی طراحی شده است که به موهای شما کمک می ‌کند تا بدون آسیب و به صورت طبیعی تقویت شوند. همچنین، با تأمین مواد مغذی لازم برای مو، این شامپو به سلامت کلی موها کمک می ‌کند و به عنوان یک گزینه بسیار مناسب برای تقویت موهای ضعیف و شکننده، پیشنهاد می ‌شود.


ماسک مو فری سولفات کلینیک مدل کراتین

ماسک مو فری سولفات کلینیک مدل کراتین یک ماسک مو تقویت کننده است که بدون سولفات و پارابن تولید شده است. این محصول با ترکیباتی چون کراتین، روغن آرگان و روغن جوجوبا، به موها رطوبت و حالتی نرم و شاداب می‌ بخشد. همچنین موها را تقویت کرده و از شکنندگی جلوگیری می ‌کند و به افزایش حجم و براقیت موها کمک می ‌کند. استفاده از این ماسک مو به عنوان یک درمان مکمل برای موهای آسیب دیده نیز مفید است.



ماسک مو فری سولفات‌ کلینیک مدل آرگان و ماکادمیا ۵۵۰ میل

ماسک مو فری سولفات کلینیک مدل آرگان و ماکادمیا ۵۵۰ میل یک ماسک مو تغذیه کننده است که برای موهای خشک و آسیب دیده مناسب است. این محصول با ترکیباتی چون روغن آرگان، روغن ماکادمیا، عصاره آلوئه ورا، پروتئین گندم و ویتامین E، به موها تغذیه و رطوبت می‌ دهد و باعث حفظ رطوبت موها می ‌شود.

همچنین، این ماسک مو با حفظ رطوبت و تقویت موها، به افزایش حجم و براقیت آن ها کمک می ‌کند. استفاده از این ماسک مو به عنوان یک درمان مکمل برای موهای خشک و آسیب دیده بسیار مفید است.


هر آنچه درباره تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده باید بدانیم

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

شاید شما هم هنگام خرید کرم آبرسان و مرطوب کننده، مدت زمان زیادی را جلوی قفسه فروشگاه مردد مانده باشید که کرم مرطوب کننده را باید انتخاب کنید یا آبرسان صورت! اکثر افراد در مورد مفهوم و تفاوت میان مرطوب کننده و آبرسان مطمئن نیستند و این دو کلمه را به جای یکدیگر به کار می‌برند. شاید علت این موضوع شنیدن این دو کلمه به جای یکدیگر در برنامه‌های مربوط به هواشناسی باشد. برای اینکه بهترین کرم مرطوب کننده مناسب پوست خود را بشناسید یا بهترین راه آبرسانی پوست را تشخیص دهید، لازم است از تفاوت این دو کلمه مطلع شوید.

 

کرم مرطوب کننده چیست؟

 

تفاوت ابرسان و مرطوب کننده

رطوبت به معنی درصد بخار آبی است که هوا در مقایسه با حداکثر مقدار بخار آبی که می‌تواند داشته باشد در خود نگه میدارد. هرچه میزان رطوبت بیشتر باشد، احساس چسبندگی نیز بیشتر خواهد بود. در نتیجه اگر کرم مرطوب‌کننده خریداری کرده‌اید، باید انتظار کمی چسبندگی روی پوست را داشته باشید. کرم مرطوب کننده که از دسته محصولات مراقبتی پوست است که بر پایه روغن می باشد. این کرم‌ها وظیفه حفظ و نگهداری آب در بافت پوست را دارند.

مواردی که در ادامه ذکر شده‌اند اگر در ترکیبات هر محصولی وجود داشته باشند، می‌توان گفت آن محصول خاصیت مرطوب کنندگی دارد:

 

شی باتر

روغن نارگیل

روغن بادام

عصاره درخت چای

موم عسل

روغن جوجوبا

لانولین

 

کرم آبرسان چیست؟

 

آبرسان و مرطوب کننده

آبرسان‌ها همانطور که از نامشان پیداست، وظیفه جذب آب از هوا یا پوست شما را دارند. این کرم‌ها با این کار آب را جذب کرده و با نگهداری آن بر سطح پوست شما، به شادابی پوست صورت کمک می‌کنند.

مواردی که در ادامه ذکر شده‌اند اگر در ترکیبات هر محصولی وجود داشته باشد، می‌توان گفت آن محصول خاصیت آبرسانی پوست دارد:

 

اسیدهالورونیک

آلوئه ورا

عسل

سدیم لاکتات

گلیسیرین هومکتانت

 

تفاوت مرطوب کننده و آبرسان در چیست؟

مواد تشکیل دهنده آبرسان سبب افزایش توانایی سلول های پوستی برای جذب رطوبت هوا و بدن و حفظ آب و مواد تغذیه کننده پوست در خودش می گردد. در حالیکه مرطوب کننده ها با ایجاد یک لایه چرب روی سطح پوست و تقویت لایه محافظتی بافت پوست مانع تبخیر آب پوست می گردند.این محصولات با کاهش میزان کمبود آب پوست به زیبایی هر چه بیشتر آن و شاداب تر و سالم تر شدن پوست صورت کمک شایانی می کنند. در حقیقت پوستی که با کمبود آب مواجه است آب درون سلول ها از بین می رود و با گذشت زمان این سلول ها شروع به کوچک شدن می کنند. این نوع پوست به آبرسان نیاز دارد و پوستی که چربی خود را از دست داده بهترین گزینه برای آن مرطوب کننده می باشد. پوست خشک در واقع یکی از انواع پوست است. در حالیکه پوست کم آب صرف نظر از جنس و نوع پوست هر کسی می تواند آن را تجربه کند.

 

آیا پوست چرب هم به مرطوب کننده و آبرسانی نیاز دارد؟

بله! تمامی پوست ها حتی پوست های چرب و مستعد آکنه نیز به محصولاتی که پوست صورت را هیدراته و مرطوب نگه می دارند نیاز دارند. چرا که پاکسازی مداوم پوست با محلول آرایش پاک کن و تونر چربی های ضروری آن را از بین می برد و پوست برای حفظ سلامت خودش و ایجاد لایه محافظتی با ترشح چربی بیشتر واکنش نشان می دهد. در نهایت پوست چرب تر و روغنی تر می شود. بهترین نوع این محصولات حاوی هیالورونیک اسید می باشد که آبرسان با افزایش آب پوست با جلوگیری از تبخیر شدن آن سلامت و زیبایی پوست صورت را تضمین می کنند.

 

هیالورونیک اسید چیست و چه کاربردی دارد؟

23اردیبهشت

هیالورونیک اسید (معروف به HA) بدون شک یکی از شناخته شده ترین ترکیبات مراقبت از پوست است که میتواند به عنوان موثرترین ماده، شما را در مسیر سریع داشتن پوستی هیدراته قرار دهد. ماده ای که قطعا نام آن را هنگام خرید کرم مرطوب کننده و آبرسان در برچسب ترکیبات سازنده دیده اید. حتی در سرم‌ ها، پاک‌کننده‌ و شوینده صورت و محصولات دیگر. اسید هیالورونیک نه تنها در مرطوب کردن پوست کار فوق العاده ای انجام می دهد، بلکه علائم پیری را به حداقل می رساند، زیرا پوست چاق و هیدراته باعث می شود خطوط ریز و چین و چروک کمتر دیده شود.

اسید هیالورونیک

نوع ماده

آبرسان

فواید اصلی

مرطوب کردن پوست، کاهش ظاهر چین و چروک ها، تامین رطوبت سلولی، تسریع روند بهبود زخم

چه کسانی باید از آن استفاده کنند؟

به طور کلی، اسید هیالورونیک برای همه انواع پوست بی خطر است، اما به ویژه برای افرادی که پوست خشک دارند مفید است. با این حال، مبتلایان به روزاسه یا اگزما بهتر است قبل از استفاده محصول را تست کنند تا مطمئن شوند که پوست را تحریک نمی کند.

چه زمانی می توانید از آن استفاده کنید؟

دو بار در روز به صورت موضعی، صبح و شب در روتین مراقبت از پوست خود استفاده کنید، اما مدل های تزریقی و قابل بلع باید توسط پزشک تجویز شوند.

ترکیب با مواد دیگر

ویتامین C، ویتامین B5 و اسید گلیکولیک به خوبی کار می کند.

با چه موادی مصرف نشود؟

هیچ واکنش منفی شناخته شده ای با اسید هیالورونیک وجود ندارد.

اسید هیالورونیک چیست؟

اسید هیالورونیک متعلق به یک نوع مولکول زنجیره مانند طولانی و پیچیده به نام پلیمر است. این زنجیره دارای نقاط زیادی روی آن است که سایر ترکیبات شیمیایی مانند آب می توانند به آن بچسبند. به همین دلیل است که گفته میشود این ماده می تواند بیش از 1000 برابر وزن خود آب جذب کند. ساختار زنجیره مانند اسید هیالورونیک به این معنی است که می تواند مانند یک ساختار داربست عمل کند و به بافت ها اجازه رشد دهد. این یک مرحله کلیدی در نحوه بهبود زخم های بدن شما است. از آنجایی که اسید هیالورونیک فضای زیادی برای چسبیدن مولکول‌ های دیگر دارد، برای انتقال آنها به سراسر بدن نیز یک گزینه عالی است.

این ماده لغزنده که عنصر کلیدی در محصولات مرطوب‌ کننده است، به طور طبیعی در بدن انسان به ویژه در چشم ها، مفاصل و پوست یافت میشود. هیالورونان یا هیالورونات نام های دیگر آن است. با بالا رفتن سن، ذخایر اسید هیالورونیک در بدن کاهش می یابد. بر اساس مطالعات عوامل محیطی دیگری مانند سیگار کشیدن و آلودگی هوا نیز این روند را تسریع می کنند. هیالورونیک اسید به دلیل تمام فواید و کاربردهایی که برای بدن دارد به عنوان یک ماده موثر مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه چند مورد از فواید آن را بررسی خواهیم کرد.

عوارض اسید هیالورونیک:

در صورت مصرف خوراکی یا هنگامی که روی پوست اعمال می شود، استفاده مناسب از این ماده بی خطر است. در برخی از افراد واکنش های آلرژیک ممکن است رخ دهد اما بسیار نادر است.

فواید اسید هیالورونیک:

·         ضد پیری

·         مرطوب کننده

·         التیام زخم

·         ضد چروک

·         خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد

·         می تواند اگزما را درمان کند

·         می تواند قرمزی صورت را درمان کند

مهم ترین کاربردها و فواید هیالورونیک اسید

1. آبرسانی سطح پوست و حفظ رطوبت

اسید هیالورونیک به بازسازی و حفظ رطوبت سلولی کمک کرده و به هیدراته شدن پوست و حجیم تر شدن آن می انجامد.از حدود 25 سالگی با افزایش سن، تولید اسید هیالورونیک خود پوست به آرامی کاهش می یابد، بنابراین پوست راحت تر کم آب می شود. محصولات حاوی اسید هیالورونیک به حفظ رطوبت از محیط برای آبرسانی کامل پوست کمک می‌کنند.

2. کاهش ظاهر چین و چروک ها

از آنجایی که پوست کم آب یکی از دلایل اصلی چین و چروک است، اسید هیالورونیک رطوبت از دست رفته را جبران و به کاهش ظاهر هر گونه خطوط ریز کمک می کند. پوست اطراف چشم یکی از اولین مواردی است که خطوط و چین و چروک های ظریف را نشان می دهد. هم چنین استفاده از کرم دور چشم دو بار در روز به لطافت و آبرسانی پوست کمک می کند و از ایجاد خطوط جدید جلوگیری می کند.

3. گزینه ایمن برای فیلر

از آنجایی که ترکیب اسید هیالورونیک بسیار نزدیک به مواد موجود در بدن ما است، به خوبی به عنوان یک پرکننده عمل می کند که باعث تحریک شدید نمی شود. همچنین می تواند به نواحی مانند لب ها و گونه ها حجم دهد که به طور طبیعی با گذشت زمان حجم خود را از دست می دهند.

4. جذب سریع

برخلاف برخی از محصولات مراقبت از پوست، اسید هیالورونیک به سرعت جذب پوست می شود، یعنی محصول کمتری را از دست می دهید.

5. غیر تحریک کننده

در بیشتر موارد، اسید هیالورونیک غیر تحریک کننده است و با انواع تایپ پوستی سازگار است.

6. محافظت از سد پوست

لایه بالایی پوست (اپیدرم) در معرض بیشترین آسیب های خارجی است. با افزایش سن، سد چربی (اسیدهای چرب که در آب محبوس می شوند و از ورود مواد محرک به پوست جلوگیری می کنند) در اپیدرم کند می شود. در آن صورت همه چیز از اشعه ماوراء بنفش گرفته تا آلودگی محیطی و انتخاب سبک زندگی (مانند سیگار کشیدن) منجر به خطوط و چین و چروک بیشتر، لکه های تیره و پوست خشک تر می شود.

اسید هیالورونیک سدهای طبیعی پوست را تقویت می کند تا به حفظ رطوبت کمک کند تا اثر آبرسانی چشمگیرتری داشته باشد. با گذشت زمان، این می تواند به کاهش تخریب سد لیپیدی و محافظت و تقویت آن کمک کند.

7. بهبود خاصیت کشسانی پوست

پوست شما را انعطاف پذیرتر می کند. اسید هیالورونیک به کشش و انعطاف پوست کمک کرده و از ایجاد حالت کشیدگی و خشکی پوست جلوگیری میکند.

8. تسریع روند بهبود زخم

همچنین ثابت شده است که اسید هیالورونیک به بهبود سریعتر زخم ها کمک می کند و می تواند جای زخم را کاهش دهد.

9. کمک به بازیابی حجم و ساختار

اگر با کاهش حجم صورت خود مواجه هستید که با افزایش سن کاملا طبیعی است، می توانید به اسید هیالورونیک روی آورید. این ماده به صورت تزریقی برای کمک به حجیم و پر شدن نواحی صورت در دسترس است.

10. تزریقی کوتاه مدت

هنگامی که به عنوان پرکننده استفاده می شود، اسید هیالورونیک حدود یک سال دوام می آورد. به طور طبیعی حل می شود، به این معنی که برای برداشتن فیلر توسط پزشک لازم نیست وارد آن شوید.

11. اصلاح حرکت مفاصل

اسید هیالورونیک به مفاصل شما کمک می کند مانند یک دستگاه روغن کاری شده خوب کار کنند. از درد و آسیب ناشی از ساییده شدن استخوان ها روی یکدیگر جلوگیری و کمک می کند تا همه چیز به آرامی حرکت کند.

12. اصلاح پیگمنتیشن و رنگدانه پوستی

هنگامی که گردش سلولی افزایش می یابد، اسید هیالورونیک نیز به کاهش و جلوگیری از لکه های پیری و مشکلات رنگدانه کمک می کند. اما، به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد. هنگامی که به دنبال درمان لکه های تیره هستید، یک سرم حاوی ویتامین C باید با اسید هیالورونیک همراه شود.

چگونه می توان اسید هیالورونیک را مصرف کرد؟

راه های زیادی وجود دارد که می توانید اسید هیالورونیک را به تنهایی یا به صورت ترکیبی مصرف کنید. چند روش مختلف که بدون نسخه در دسترس است عبارتند از:

از طریق خوراکی:

اسید هیالورونیک در مکمل های غذایی و قرص ها موجود است. حتی یک شکل مایع وجود دارد که می توانید آن را با آب مخلوط کرده و بنوشید. مصرف خوراکی اسید هیالورونیک می تواند فواید زیادی داشته باشد. اینها شامل کاهش درد آرتریت، بهبود سلامت پوست و موارد دیگر است.

روی پوست:

محصولات اسید هیالورونیک به اشکال مختلفی وجود دارند که میتوانید روی پوست خود قرار دهید. آنها شامل شامپو، لوسیون، کرم، ژل، پماد، چسب و سرم است. همچنین می توانید پودر هیالورونیک اسید را بخرید و آن را با آب مخلوط کنید تا سرم اسید هیالورونیک ایجاد کنید که می توانید آن را روی پوست خود بزنید. اسید هیالورونیک وقتی روی پوست شما استفاده می شود خواص مفیدی دارد. به ویژه برای کاهش ظاهر چین و چروک و خطوط پیری مفید است. این ماده هم چنین یک عنصر رایج در ژل ها، کرم ها یا روان کننده های شخصی برای خشکی یا درد واژن است، به خصوص برای زنانی که یائسگی را تجربه می کنند.

قطره چشم:

طیف گسترده ای از قطره های چشمی حاوی اسید هیالورونیک هستند.

اسید هیالورونیک نیز با نسخه در اشکال زیر در دسترس است:

با تزریق:

تزریق اسید هیالورونیک به مفاصل شما می تواند درد ناشی از آرتریت را تسکین دهد. همچنین معمولاً با داروهایی که در IV داده می شود استفاده می شود. ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ممکن است آن را بدون برچسب برای درمان درد مثانه (مانند درد ناشی از سیستیت بینابینی) تجویز کنند.

زیر پوست شما:

پرکننده های حاوی اسید هیالورونیک و کلاژن (پروتئین طبیعی که در بدن شما نیز وجود دارد) برای تزریق در زیر پوست شما تایید شده است. این پرکننده ها به بازیابی شکل و ظاهر طبیعی مانند درمان اسکار آکنه یا حجم دادن به لب ها کمک می کنند.

در بینی:

برخی از داروها از اسید هیالورونیک استفاده می کنند، زیرا به بدن شما کمک می کند تا آنها را جذب کند، به خصوص زمانی که از طریق بینی مصرف شود.

توسط دستگاه تنفسی/نبولایزر:

اسید هیالورونیک می تواند مشکلات تنفسی (تنفسی) مانند آسم یا عفونت ها را درمان کند. به یاد داشته باشید، فقط متخصصان پزشکی آموزش دیده و واجد شرایط باید تزریق کنند. در حالی که متخصصان می گویند اسید هیالورونیک بی خطر است، استفاده نادرست به ویژه هنگام تزریق آن می تواند منجر به عوارض شدید یا حتی مرگ شود.

جمع بندی:

پوست خشک میتواند خطرناک و دردسرساز باشد. پوستی که هیدراته نباشد، قادر به حفظ یک سد پوستی سالم و دست نخورده نبوده و پوست را در برابر آسیب های ناشی از منابع خارجی و محیطی آسیب پذیرتر می کند. موانع پوستی آسیب دیده می توانند منجر به بروز بسیاری از بیماری های پوستی از جمله خشکی، درماتیت آتوپیک، اگزما، روزاسه و آکنه باشند.

نتیجه خواهیم گرفت که آبرسانی پوست بسیار مهم است زیرا پوست هیدراته، چاق تر، سالم تر و شاداب تر به نظر می رسد که در نهایت به جوانسازی آن کمک خواهد کرد. بر اساس برخی تحقیقات، پیری پوست با از دست دادن رطوبت همراه است و اسید هیالورونیک عنصر کلیدی برای مبارزه یا معکوس کردن این علائم است. اسید هیالورونیک به دلیل خاصیت جذب آبی که دارد می‌تواند در آن نواحی خشک، فرورفته و به اصلاح علائم پیری و خشکی آن بپردازد. بطور مثال کرم‌ های ضد چروک حاوی اسید هیالورونیک، عمق چروک‌ های اطراف لب و چشم‌ ها را 10 تا 20 درصد در مدت سه ماه کاهش داده و به سفتی پوست کمک میکنند.

 

دی دی کرم (DD cream) چیست؟ خواص دی دی کرم

دی دی کرم (DD cream) چیست؟ خواص دی دی کرم

دی دی کرم (DD cream) یک محصول آرایشی است که از ترکیب انواع مختلف کرم‌های آرایشی و کرم‌های ضدآفتاب تشکیل شده است و به طور گسترده‌ای در صنعت آرایش استفاده می‌شود. خواص کرم DD شامل مزایای آن برای پوست مانند آبرسانی، نرم کردن پوست، کاهش تیرگی‌های پوست و جلوگیری از افتاب سوختگی است. علاوه بر این، دی دی کرم دارای فیلترهای ضدآفتاب است که پوست را در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت می‌کنند.

با این حال، استفاده نادرست یا بیش از حد از کرم DD می‌تواند به عوارضی مانند خشکی، التهاب، جوش‌ها و حساسیت منجر شود. برای استفاده بهینه از DD کرم ، باید پوست خود را به طور کامل تمیز کرده و سپس کرم را به صورت نازک و یکنواخت روی پوست بمالید.

دی دی کرم به عنوان یک محصول آرایشی که با ادغام کرم‌های آرایشی و ضدآفتاب تهیه می‌شود، می‌تواند به عنوان یک گزینه برای کسانی که به دنبال پوستی سالم و زیبا هستند، مناسب باشد.

با این حال، باید به این نکته توجه داشت که دی دی کرم یک جایگزین کامل برای کرم‌های ضدآفتاب نیست و باید با استفاده از این محصول، باز هم از کرم ضدآفتاب استفاده کرد. همچنین، قبل از استفاده از DD کرم ، بهتر است با پزشک یا متخصص پوست مشورت کنید، به ویژه اگر پوست شما حساسیت به نوعی از مواد دارد.

دی دی کرم (DD cream) چیست؟

دی دی کرم (DD cream) یک نوع کرم پوست است که با ترکیب ویژگی‌های کرم ضدآفتاب، کرم روز، کرم پوشش دهنده و کرم آنتی آکنه، مراقبت از پوست را تامین می‌کند. این کرم همانند بی بی کرم (BB cream) و سی سی کرم (CC cream)، به عنوان یک کرم آرایشی-مراقبتی استفاده می‌شود و علاوه بر پوشش دادن به پوست، مراقبت از پوست و حفاظت از آن در برابر اشعه UV نیز دارد.

DD کرم نسبت به سایر کرم‌های آرایشی-مراقبتی دارای ویژگی‌های بیشتری است و علاوه بر ترمیم آسیب‌های ناشی از نور خورشید و جلوگیری از ایجاد جای لک، علامت‌های پیری و تیرگی روی پوست را کاهش می‌دهد. همچنین این کرم می‌تواند درمان‌کننده آکنه‌ها و آسیب‌های دیگر پوست نیز باشد.

دی دی کرم (DD cream) چیست؟

دی دی کرم (DD cream) چیست؟

به طور کلی، دی دی کرم به عنوان یک کرم چندمنظوره می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و به دلیل ویژگی‌های آن، از جمله حفاظت از پوست در برابر اشعه UV، مراقبت از پوست و پوشش دهنده‌ی نقاط ضعف پوست، برخی افراد از آن استفاده می‌کنند.

خواص دی دی کرم (DD cream)

دی دی کرم (DD cream) دارای خصوصیات ویژه‌ای است که در زیر به برخی از آنها اشاره می‌شود:

  1. پوشش دهی: دی دی کرم قابلیت پوشش دادن به پوست را دارد و برخی نواحی ضعیف پوست را پوشش می‌دهد. همچنین این کرم باعث شفافیت و درخشندگی پوست می‌شود.
  2. مرطوب کننده: DD کرم حاوی مرطوب کننده‌های قوی است که باعث نرمی و لطافت پوست می‌شود.
  3. حفاظت در برابر اشعه UV: دی دی کرم شامل فیلترهای ضدآفتاب است که پوست را در برابر اشعه UV حفاظت می‌کند و جلوی ایجاد آسیب‌هایی همچون لک‌های پوستی را می‌گیرد.
  4. ضدآکنه: دی دی کرم با حاوی مواد ضد آکنه، می‌تواند به بهبود و درمان آکنه‌های پوست کمک کند و آسیب‌های پوستی را تسکین می‌دهد.
  5. ضدپیری: DD کرم حاوی مواد ضدپیری است که باعث کاهش تیرگی‌های پوست و کاهش علائم پیری می‌شود.
  6. ترمیم کننده: دی دی کرم حاوی مواد ترمیم‌کننده است که به ترمیم آسیب‌های پوست کمک می‌کنند و پوست را بهبود می‌بخشند.
  7. آبرسانی: DD کرم آبرسانی پوست را تامین می‌کند و از خشکی و ناراحتی پوست جلوگیری می‌کند.
  8. تسکین دهنده التهابات پوست: برخی از دی دی کرم‌ها حاوی مواد ضد التهاب هستند و می‌توانند به تسکین التهابات پوستی کمک کنند.
  9. تنظیم رنگ پوست: DD کرم ‌ها قابلیت تنظیم رنگ پوست را دارند و می‌توانند به آنجایی که پوستی یکنواختتر و سالمتر به نظر بیاید، کمک کنند.
  10. سبک و راحت برای استفاده: دی دی کرم‌ها خنثی هستند و می‌توانند به راحتی با سایر محصولات پوستی همراه باشند. همچنین، استفاده از آنها بسیار سبک و راحت است و نیاز به تمیز کردن پوست و استفاده از پنبه و مراحل پیچیده‌تری نسبت به کرم‌های بیشتر ندارند.
  11. پایداری و طولانی مدت بودن: دی دی کرم‌ها به دلیل حاوی فیلترهای ضدآفتاب و مواد مرطوب کننده، به مدت طولانی بر روی پوست باقی می‌مانند و از پوست مراقبت می‌کنند.
  12. چندمنظوره: DD کرم ‌ها به دلیل داشتن خصوصیات چند منظوره، می‌توانند برای انواع پوست‌ها، حتی پوست‌های حساس و چرب نیز مناسب باشند.
خواص دی دی کرم (DD cream)


در کل، دی دی کرم‌ها با ترکیب خواص پوشش دهنده، مرطوب کننده، ضدآفتاب، ضدپیری، آبرسانی و ترمیم‌کنندگی، برای مراقبت و بهبود پوست بسیار مفید هستند.

عوارض دی دی کرم (DD cream)

دی دی کرم‌ها در کل از نظر ایمنی و عوارض جانبی نسبتاً ایمن هستند و برای اکثر افراد قابل استفاده هستند. با این حال، برخی از افراد ممکن است به برخی از مواد موجود در DD کرم حساسیت داشته باشند و علائمی مانند خارش، قرمزی، التهاب و تحریک پوستی را تجربه کنند.

همچنین، برخی دی دی کرم‌ها ممکن است شامل فیلترهای ضدآفتاب باشند که می‌توانند باعث حساسیت و سوختگی پوست در برخی افراد شوند. در برخی موارد، استفاده از دی دی کرم‌های حاوی فیلترهای ضدآفتاب ممکن است باعث برازش نامناسب رنگ پوست شود.

در نهایت، همانند هر محصول پوستی دیگر، بهتر است قبل از استفاده از DD کرم ، روی پوست کوچکترین مقدار آن را تست کنید و در صورت بروز هرگونه حساسیت یا تحریک پوستی، استفاده از آن را متوقف کنید.

ترکیبات به کار رفته در دی دی کرم (DD cream)

ترکیبات موجود در دی دی کرم‌ها ممکن است با توجه به نوع و برند محصول متفاوت باشند، اما برخی از ترکیبات رایج در این محصولات عبارتند از:

  • فیلترهای ضدآفتاب: بسیاری از دی دی کرم‌ها شامل فیلترهای ضدآفتاب هستند که می‌توانند پوست را در برابر پرتوهای مضر خورشید محافظت کنند.
  • مواد مرطوب‌کننده: ترکیباتی مانند گلیسیرین، هیالورونیک اسید و یا صمغ گوار برای حفظ رطوبت و نرمی پوست استفاده می‌شوند.
  • آنتی‌اکسیدان‌ها: موادی مانند ویتامین C، E و یا چای سبز که به عنوان آنتی‌اکسیدان‌ها عمل کرده و پوست را در برابر آسیب‌های ناشی از آلودگی و استرس اکسیداتیو محافظت می‌کنند.
  • پودرهای مات‌کننده: برخی از DD کرم ‌ها شامل پودرهای مات‌کننده هستند که می‌توانند پوست را باعث مات و صاف شدن آن کنند.
  • عصاره‌های گیاهی: برخی از دی دی کرم‌ها حاوی عصاره‌های گیاهی مانند آلوئه ورا، گل رز، گل یاس و… هستند که به پوست کمک می‌کنند تا آرام و مرطوب بماند.
ترکیبات به کار رفته در دی دی کرم (DD cream)


با این حال، همانند هر محصول آرایشی دیگری، برخی دی دی کرم‌ها ممکن است حاوی ترکیبات شیمیایی مضر و یا عوارض جانبی داشته باشند. لذا بهتر است قبل از خرید و استفاده از هر دی دی کرمی، نام ترکیبات موجود در آن را بررسی کنید.

نحوه استفاده از دی دی کرم

برای استفاده از DD کرم بهتر است این مراحل را دنبال کنید:

پوستتان را به طور کامل تمیز کنید. می‌توانید از محصولات تمیز کننده پوست صورت یا لوسیون استفاده کنید.

قبل از استفاده از دی دی کرم، اگر دارای فیلترهای ضدآفتاب هستید، بهتر است از کرم ضدآفتاب استفاده کنید و سپس دی دی کرم را بمالید.

کرم را با انگشتان خود یا با یک اسفنج آرایشی به صورت نازک و یکنواخت روی پوستتان بمالید. در صورت نیاز، می‌توانید از برس آرایشی برای توزیع بهتر کرم استفاده کنید.

در صورت نیاز، می‌توانید پس از استفاده از DD کرم ، از پودر فشرده برای تثبیت آن استفاده کنید.

نکات مهم:

پیش از استفاده از دی دی کرم، باید پوست صورت خود را به طور کامل تمیز کرده و خشک کنید.

در صورت داشتن پوست چرب و یا مستعد جوش‌ها، بهتر است از نسخه بدون روغن دی دی کرم استفاده کنید.

ترکیبات به کار رفته در دی دی کرم (DD cream)


در صورت استفاده از دی دی کرم دارای فیلترهای ضدآفتاب، می‌توانید از محصولات ضدآفتاب دیگر استفاده نکنید.

اگر پوست شما حساس است، بهتر است قبل از استفاده از DD کرم ، تست پوست را انجام دهید تا از عوارض حساسیتی جلوگیری شود.

آیا دی دی کرم می‌تواند جایگزین کرم ضدآفتاب شود؟

بله، بسیاری از دی دی کرم‌ها شامل فیلترهای ضدآفتاب هستند که می‌توانند پوست را در برابر پرتوهای خورشید محافظت کنند. اما باید توجه داشت که عملکرد فیلترهای ضدآفتاب در دی دی کرم‌ها ممکن است با کرم‌های ضدآفتاب متفاوت باشد و در برابر پرتوهای مضر خورشید، کافی نباشد. بنابراین، اگر در مناطقی با شدت نور بالا هستید، بهتر است همچنان از یک کرم ضدآفتاب مستقل استفاده کنید.

آیا DD کرم برای همه نوع پوست مناسب است؟

دی دی کرم‌ها به طور کلی برای پوست‌های خشک و معمولی مناسب هستند، اما می‌توانند برای پوست‌های چرب و یا مستعد جوش و آکنه، چندان مناسب نباشند. بنابراین، پیش از خرید و استفاده از یک DD کرم ، بهتر است با نوع پوست خود و مشکلات پوستی که دارید آشنا شوید.

آیا دی دی کرم می‌تواند پوست را درمان کند؟

عموما دی دی کرم‌ها برای روشن کردن پوست، مرطوب کردن و مخفی کردن عیوب پوست مانند لک‌های پوستی و چروک‌های کوچک استفاده می‌شوند، اما نمی‌توانند به تنهایی برای درمان بیماری‌های پوستی مانند آکنه و غیره مورد استفاده قرار بگیرند. برای درمان اینگونه مشکلات پوستی، بهتر است از محصولات مربوط به هر یک از این بیماری‌ها استفاده کنید.

آیا DD کرم برای استفاده روزانه مناسب است؟

بله، دی دی کرم‌ها برای استفاده روزانه و به عنوان یک پایه آرایش در آرایش روزانه مناسب هستند. این محصولات معمولا دارای رنگ‌های متنوعی هستند که می‌توانند به تطابق با رنگ پوست شما بپردازند و به شما کمک کنند که پوستتان درخشان و صاف باشد.

چگونه دی دی کرم را بهتر استفاده کنیم؟

برای استفاده از دی دی کرم، ابتدا پوستتان را به طور کامل تمیز کنید و سپس کرم را به صورت نازک و یکنواخت روی صورت و گردن خود بمالید. برخی از دی دی کرم‌ها دارای فیلترهای ضدآفتاب هستند، بنابراین اگر از این نوع دی دی کرم استفاده می‌کنید، ابتدا از کرم ضدآفتاب خود استفاده کنید و سپس دی دی کرم را به کار ببرید. همچنین، برای داشتن نتیجه بهتر، می‌توانید بعد از استفاده از دی دی کرم، از پودر فشرده برای تثبیت آن استفاده کنید.

خواصی که دی دی کرم (DD cream)


نتیجه گیری

با توجه به خواصی که دی دی کرم (DD cream) دارد، این محصول به عنوان یک جایگزین کامل و مفید برای کرم‌های ضدآفتاب، کرم‌های پوشش دهنده و کرم‌های رطوبت رسان پوست می‌تواند استفاده شود. با این حال، باید توجه داشت که همانند هر محصول آرایشی دیگر، دی دی کرم هم ممکن است عوارضی داشته باشد و در برخی افراد ممکن است منجر به حساسیت و پوست‌های حساس گردد.

به علاوه، برای بهره‌برداری کامل از خواص DD کرم، لازم است از محصولات با کیفیت و به روز شده استفاده شود و به دقت دستورالعمل‌های استفاده را رعایت کنید. به طور کلی، دی دی کرم یک راه حل مفید و جذاب است برای تقویت و بهبود پوست شما که می‌تواند به شما کمک کند تا به یک پوست سالم، شاداب و زیبا دست یابید.

10 خمیر ریش و ژل اصلاح مردانه که مانع از جوش زدن صورت می شوند

10 خمیر ریش و ژل اصلاح مردانه که مانع از جوش زدن صورت می شوند

یکی از محصولات پرکاربرد برای آقایان که به آن ها در داشتن یک پوست لطیف و بدون خراش بعد از اصلاح کمک می کند، خمیر و یا ژل های اصلاح است. کمپانی های زیادی فوم های اصلاح تولید می کنند که در این میان، برخی از آن ها عملکرد بهتر و قوی تری دارند. زمانی که شما از این خمیر و یا ژل ها استفاده می کنید، تیغ راحت تر و نرم تر روی پوست حرکت کرده و از زخم شدن پوست جلوگیری می شود. حتی برخی از این محصولات، دارای خاصیت بی حس کنندگی هم هستند.

 

بهترین خمیر ریش و ژل اصلاح مردانه

استفاده از فوم های اصلاح و ژل های مخصوص این کار، باعث می شود تا آقایان اصلاح تمیزتری داشته و پوست آن ها دچار زخم، جوش و … نشود. بسیاری از خمیر ریش های موجود در بازار دارای ترکیباتی ضد حساسیت هستند که از قرمزی پوست بعد از اصلاح جلوگیری می کند. در ادامه، 10 نمونه از بهترین انواع این محصولات را که می توانید خریداری کنید، به شما معرفی می کنیم.

 

بهترین خمیر ریش و ژل اصلاح مردانه

1 . فوم اصلاح برند ژیلت مدل Sensitive 200 MI

یکی از معروف ترین برندهای موجود در زمینه اصلاح و مراقبت های بهداشتی آقایان، برند ژیلت (Gillette) است. این برند تنوع محصولاتی زیادی دارد و یکی از محبوب ترین انواع آن، همین مدل Sensitive 200 MI است. وجود ویتامین های طبیعی، باعث می شود تا حساسیت پوست کم شود. همچنین ساختار ای محصول به گونه ای است که با لغزنده کردن سطح پوست، باعث حرکت روان تیغ روی آن شده و از ایجاد زخم جلوگیری می کند.

 

2 . خمیر ریش آرکو من مدل COMFORT

یکی دیگر از بهترین خمیر ریش های موجود در بازار، خمیر ریش آرکو من (ARKO MEN) مدل کامفورت است. این خمیر دارای خاصیت ضد باکتریایی و نرم کنندگی است که به ایجاد پوستی لطیف کمک می کند. همچنین در ترکیبات آن الکل هم وجود ندارد. 

 

3 . ژل اصلاح مردانه ژیلت مدل Ultra Sensitive

محصولات ژیلت تنوع بالایی داشته و ژل Ultra Sensitive از سری Fusion، برای پوست های بسیار حساس مناسب است. این محصول نیز بدون الکل و حاوی ترکیبات ضد باکتریایی است.

 

ژل اصلاح مردانه ژیلت مدل Ultra Sensitive

4 . ژل اصلاح مردانه NIVEA مدل Cool Kick

ژل های اصلاح، تاثیر زیادی در داشتن پوستی شفاف و بی نقص بعد از اصلاح دارند. یکی از بهترین تولید کنندگان این محصولات، برند نیوآ است که مدل Cool Kick ژل های اصلاح خود را با بهترین ترکیبات ساخته است. این محصول حاوی ویتامین سی و عصاره نعناع است که به پوست احساس خنکی می دهد.

 

5 . فوم اصلاح آرکو مدل Sensitive

یکی دیگر از محصولات شرکت آرکو که فروش بالایی هم داشته، مدل Sensitive است. این فوم، با ترکیبات خاص خود از عوارضی مثل التهاب، جوش های سر سفید و داغی پوست که از اصلاح روی می دهد، جلوگیری می کند.همچنین در ترکیبات آن از آلوئه ورا و اسطوخودوس استفاده شده که به آرام شدن پوست کمک بیشتری می کند.

 

6 . خمیر ریش اصلاح مردانه Gillette مدل Lime

از دیگر محصولات برند ژیلت که برای پوست های معمولی مناسب است، خمیر اصلاح این شرکت مدل Lime است. این خمیر نیز الکل نداشته و دارای ترکیبات ضد باکتریایی است.

خمیر ریش اصلاح مردانه Gillette مدل Lime

7 . ژل اصلاح مردانه نیوآ مدل Sensitive

ژل اصلاح نیوآ مردانه مدل Sensitive، یکی دیگر از ژل های اصلاح مناسب برای پوست های حساس است. این ژل الکل ندارد اما در ترکیبات آن، هیچ ترکیب ضد باکتری دیده نمی شود. در این محصول همچنین از عصاره بابونه استفاده شده است. 

 

8 . ژل اصلاح مردانه Gillette مدل Regular Gel

اگر می خواهید یک ژل اصلاح خوب برای استفاده قبل از اصلاح مردان خریداری کنید، مدل Regular Gel از برند ژیلت یک انتخاب خوب برای شماست. این ژل برای انواع پوست مناسب بوده . می توانید هر روز از آن استفاده کنید. همچنین در ترکیبات این ژل، ترکیباتی با خاصیت نرم کنندگی وجود دارد که پوستی لطیف به شما می بخشد.

 

9 . فوم اصلاح آرکو مدل Anti Irritation

بسیاری آقایان هر روز پوست صورت خود را اصلاح می کنند. اما این کار، برای آقایانی که پوست حساس دارند، ممکن است منجر به عوارضی مثل جوش، قرمزی و … شود. استفاده از محصولاتی مثل ژل و فوم های اصلاح، از جمله کارهایی هستند که شما برای جلوگیری از این عوارض می توانید انجام دهید. فوم اصلاح آرکو مدل Anti Irritation، برای آقایان با پوست های حساس کاملاً مناسب است.

 

فوم اصلاح آرکو مدل Anti Irritation

10 . فوم اصلاح NIVEA مدل Silver Protection

اگر شما پوستی معمولی دارید، اما می خواهید از بروز کمترین عوارض بعد از اصلاح هم جلوگیری کنید، مدل Silver Protection از برند نیوآ می تواند یک انتخاب کاملاً مناسب برای شما باشد. این محصول فاقد الکل بوده و همچنین در ترکیبات آن مواد با خاصیت ضد باکتریایی استفاده شده است.


بهترین مارک پالت سایه چشم

بهترین مارک پالت سایه چشم

چشم ها تاثیر زیادی بر روی زیبایی چهره شما می گذارند و زیبایی چشم هاT زیبایی صورت تان را نیز تضمین می نمایند. برای زیبا تر شدن چشم هایتان وآرایش این ناحیه از صورت، می توانید از سایه چشم استفاده کنید و رنگ بیشتری به صورتتان ببخشید و چشمان خود را جذاب و دلربا کنید. در این مقاله ما می خواهیم بهترین مارک های پالت سایه چشم را معرفی کنیم و چندین مدل و برند پر طرفدار بازار را نیز با هم بررسی کنیم.

 

معرفی بهترین برند های پالت سایه چشم

به صورت کلی مواد و لوازم آرایشی مختلف از عناصر و ترکیباتی ساخته می شوند که ممکن است برای بدن ضر داشته و موجب آسیب های جدی شوند. بنابراین انتخاب و خرید محصولی با کیفیت از برندی معتبر و شناخته شده بسیار مهم و ضروری است. دلیل نوشتن این مقاله نیز همین امر است، زیرا می خواهیم برند هایی از پالت سایه چشم را به شما معرفی نماییم، که خرید آنها تضمینی بوده و استفاده از آنها به این ناحیه حساس از بدن شما، یعنی چشم و پوست اطراف آن آسیبی وارد نخواهد آورد.

 

 

ویژگی های یک پالت سایه چشم با کیفیت

علاوه بر اینکه تنوع رنگ بالا، وجود رنگ های پر کاربرد و ترند از ویژگی های اصلی یک پالت سایه خوب می باشند، پالت سایه چشم با کیفیت باید دارای یک سری ویژگی دیگر از لحاظ کیف نیز باشد تا بتواند نیاز شما را بر طرف کرده و علاوه بر زیبایی که به شما هدیه می دهد، سلامتتان را نیز تضمین کند. از جمله این ویژگی های می توان به مواردی از قبیل، استفاده از مواد تازه و با کیفیت با تاریخ انقضای بالا، بافت نرم و سبک روی چشم، ماندگاری بالا و مقاومت خوب در برابر عرق و … که محصولاتی که در ادامه معرفی می نماییم تمامی موارد ذکر شده را دارا می باشند.

 

مدل های مختلف پالت سایه چشم

سایه چشم نوع ها و مدل های فراوانی دارد و همچنین برند های زیادی در بازار وجود دارد که با هم رقابت می کنند و هر کدام مدل های خاص خود را تولید می کند. سایه چشم مات، اکلیلی و زرق و برقدار، براق، فلزی و… وجود دارند که هر کدام برای سبک آرایش خاصی مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند زیبایی میکاپ شما را چند برابر کنند.

 

بهترین مارک پالت سایه چشم

برند های مختلفی در بازار وجود دارند و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. در ادامه به برسی کامل این برند ها می پردازیم و ویژگی های عالی آنها را توضیح می دهیم که بعدا برای خریدی بهتر حتما به کارتان می آید.

 

پالت سایه چشم نود هُدا بیوتی

برندی که امروزه مورد توجه همه قرار دارد و سلبریتی ها و افراد معروف هم از آن استفاده می کنند برند هدی بیوتی است. برای کسانی که اصل بودن و کیفیت فوق العاده را برای خرید پالت سایه چشم مد نظر دارند بدون شک برند هدی بیوتی می تواند بهترین مارک باشد و بدون هیچ نگرانی و دغدغه ای از آن استفاده کنید و زیبایی چشم هایتان را با رنگ های خاص و متنوع چندین برابر کنید و از چهره شاداب خود لذت ببرید.

پالت سایه چشم نود هدی بیوتی معمولا دارای رنگ ها و طرح های مختلفی است که می توانید هم برای مصارف روزانه و هم برای رفتن به مهمانی و دورهمی های بزرگ از آن استفاده کنید. به علاوه ویژگی های فوق العاده قیمتی بسیار مناسب دارد و بسیار به صرفه است.

ویژگی های فوق العاده :

  • بافت نرم و سبک ابریشمی
  • دارای رنگبدنی های خاص و متنوع
  • دارای پیگمنت و ماندگاری بالا
  • ترکیب مدل های مختلف مات، براق، اکلیلی و…
  • کیفیت عالی و بدون پخش شدن رنگ سایه

 

 

سایه چشم انی لیدی

انی لیدی یک مارک بسیار با کیفیت و قیمت مناسب است است که دارای طرح ها و مدل های مختلفی است و تقریبا متنوع ترین و البته یکی از بهترین مارک های پالت سایه چشم می باشد، برای کسانی که یک پالت سایه قیمت مناسب می خواهند این برند عالی است. این برند در بعضی از طرح های خود فقط پالت سایه نیست و رژگونه، رژ لب، هایلایتر و… هم دارد و با خرید یک پالت سایه از برند انی لیدی می توانید بیشتر لوازم آرایشی خود را فقط با در یک کیف لوازم آرایشی حمل کنید.

ویژگی های پالت سایه چشم انی لیدی :

  • طرح های خاص و جذاب کیف محصول
  • چندین مدل رنگ متنوع
  • چند کاره و کاربردی
  • بافت نرم و سبک

 

پالت سایه چشم مک

برند مک نیز جز مارک های خوب بازار است و این مدل هم دارای طرح های مختلف و ویژگی های خاص خود است. به طور کلی برند آرایشی مک دارای محصولاتی بسیار مختلف است و انواع کرم، پنکک، ریمل و… دارد و هر محصول از آن نیز توانسته طرفدار های بسیاری را به خود جذب کند. تمامی محصولات مک با طراحی و ویژگی های عالی تولید شده اند و پالت سایه چشم مک نیز از این مورد بی نسیب نیست.

ویژگی ها پالت سایه

  • برجسته تر نشان دادن چشم ها
  • هارمونی رنگی متنوع
  • خاصیت ضد آب در بعضی مدل ها
  • ماندگاری بالا
  • تنالیته رنگ گرم و سرد

 

پالت سایه مک

پالت سایه مک

 

پالت سایه چشم لارن

این برند هم مانند سایر مدل های موجود  دارای ویژگی های خاص و کاربردی عالی است. پالت سایه چشم لارن در اندازه های کوچک نیز تولید می شود که رنگ هایی کاربردی و روزانه دارد و برای کسانی که هر روز دوست دارند آرایش داشته باشند و چشمان خود را زیبا کنند و به رنگ های مختلف و زیاد نیاز ندارند این مارک می تواند بسیار مناسب باشد.

ویژگی های سایه لارن :

  • فاقد پارابن
  • ماندگاری بالا
  • بافت نرم
  • مناسب چشم های حساس
  • رنگ های متنوع و زیبا

 

پالت سایه چشم 8 رنگ لارن Lareen


 

پالت سایه چشم سایز بزرگ 54 رنگ کاندیس

یکی دیگر از بهترین مارک های پالت سایه چشم کاندیس می باشد، که به تازگی یکی از محصولات این برند خوب و عالی در فروشگاه ما با قیمت بسیار مناسب موجود شده است، از جمله اصلی ترین ویژگی این محصول تنوع رنگی بسیار بالا در آن و البته قیمت خیلی مناسبش است، به صورتی که شما با خرید پالت سایه چشم کاندیس صاحب 54 رنگ بسیار بی نظیر از انواع طیف رنگی های محبوب خواهید شد، که اتفاقا علی رغم قیمت بسیار عالی و علاوه بر تنوع رنگی بسیار بالا، دارای قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای نیز می باشد. از جمله دیگر ویژگی های پالت سایه چشم کاندیس باید به موارد زیر اشاره نمود :

  • رنگ بندی شاد و مات
  • دارای پیگمنت بالا
  • کیفیت بسیار عالی
  • فاقد مواد عطری حساسیت زا
  • ماندگاری عالی

 

 

پالت سایه چشم بارین بیوتی

شاید این برند برایتان آشنا نباشد و شاید هم محصولات آن را استفاده کرده باشید، در هر صورت باید به شما عزیزان بگویم که یکی از بهترین مارک ها همین بارین بیوتی می باشد که هم اکنون یکی از بهترین پالت های سایه چشم این برند در فروشگاه ما در سه دسته رنگبندی متنوع سه رنگی موجود و قابل خرید می باشد. از جمله ویژگی های خوب پالت سایه 3 رنگ بارین بیوتی اورجینال باید به موارد زیر اشاره نمود :

  • کیفیت عالی و تضمینی
  • ۳ سری رنگ
  • هر سری ۳ رنگ
  • ضد آب با ماندگاری بالا
  • مواد کاملا گیاهی

5 مدل از بهترین خط چشم های ماژیکی

بهترین خط چشم ماژیکی

خط چشم یکی از زیباترین آرایش های چشم است که به انواع مختلفی کشیده می شود، اما با هر محصولی نمی توان خط چشم زیبا کشید. برخی به منظور آسان تر کردن آرایش چشم هایشان اقدام به کشیدن دائمی آن می نمایند، اما از عوارض خط چشم دائم بی خبر هستند، برای کشیدن این آرایش زیبا به صورت موقت، باید محصول مناسبی انتخاب کرده و طریقه کار با آن را نیز بلد باشید، در مقاله های دیگر موجود در قسمت وبلاگ فروشگاه، ما انواع خط چشم را معرفی کرده ایم، آموزش کشیدن خط چشم را برای شما توضیح داده ایم و حتی 7 اشتباه رایج هنگام کشیدن خط چشم را نیز به شما گفته ایم، اما در این مقاله می خواهیم 5 مدل محصول از بهترین خط چشم های ماژیکی که محبوب ترین نوع می باشند را به شما معرفی نماییم، تا بهترین انتخاب را نیز داشته باشید. با ما باشید.


1. خط چشم ماژیکی فلورمار اصل

یکی از بهترین ماژیک هایی که تا به حال ساخته شده است، کار با این محصول بسیار راحت است، کشیدن انواع خط چشم دخترانه، گربه ای، روباهی و … با آن امکان پذیر است و حتی برای افراد مبتدی نیز امکان پذیر است، اگر بخواهیم مشخصات خط چشم ماژیکی فلورمار اصل را نام ببریم باید به ضد آب بودن آن، رنگ دانه های بسیار غنی و استفاده از مواد اولیه با کیفیت در ساخت این محصول اشاره کنیم، 


خط چشم ماژیکی فلورمار

2. خط چشم ماژیکی گاش اصل

یکی دیگر از محصولاتی که حتی قیمت آن نسبت به محصول معرفی شده در پاراگراف قبلی نیز بیشتر است و کیفیت بسیار بسیار بی نظیری دارد، این خط چشم ماژیکی گاش اصل می باشد که دارای ویژگی های بسیار خوبی است و همانند مدل معرفی شده از برند فلورمار، امکان کشیدن هر نوع خط چشمی با آن امکان پذیر است، این محصول 100% اصلی است و بارکد دار می باشد به عنوان ویژگی هایی که در رابطه با این محصول باید بدانید، باید به کشیدن راحت خط چشم های مختلف با آن به وسیله نوک ماژیکی و باریکی که دارد، ضد اب بودن و قابلیت عدم ایجاد حساسیت اشاره نماییم.


خط چشم ماژیکی GOSH

3. خط چشم ماژیکی مک اصل

و اما یکی دیگر از معروف ترین و بهترین خط چشم های ماژیکی که تولید یکی از برند های بسیار بسیار درجه یک در زمینه ساخت انواع لوازم آرایشی می باشد، این خط چشم ماژیکی مک می باشد که نمونه اصلی آن با قیمت بسیار مناسبی در فروشگاه ما موجود است، خرید این محصول به صورت عمده نیز ممکن است، به عنوان ویژگی ها و مشخصاتی که در رابطه با خط چشم ماژیکی مک اصل بدانید، باید به ضد اب و ضد حساسیت بودن و همچنین عدم پخش شدن آن و ماندگاری بالایی که دارد اشاره نماییم.


خط چشم ماژیکی مک ضد آب

4. خط چشم مایع ماژیکی بارین بیوتی

اما اگر به دنبال خرید یک خط چشم ارزان و با کیفیت می گردید، ما به شما این مصول را پیشنهاد می دهیم، یعنی خط چشم مازیکی مایع اورجینال بارین بیوتی، کشیدن خط چشم با این محصول نسبت به سه محصول قبلی ممکن است کمی سخت تر باشد، زیرا حالت آن مایع تر است و امکان ریختن آن نیز وجود دارد، اما خط چشم های بسیار زیباتری را می توانید بکشید و در صورت تجربه استفاده از این مدل ها می توانید آرایش بسیار بسیار زیباتری داشته باشید، ویژگی های خوبی که خط چشم ماژیکی بارین بیوتی اصل دارد این است که :

  • به هیچ وجه پخش نخواهد شد.
  • پوسته پوسته نشده و ریزش پیدا نمی کند.
  • از مواد عالی و با کیفیتی ساخته شده است.
  • بدون ایجاد حساسیت است
  • دارای رنگ دانه های مشکی غلیظ می باشد
  • ماندگاری خوبی نیز دارد و ضد آب است.


خط چشم ماژیکی بارین بیوتی

5. خط چشم ماژیکی رنگی

یکی از محصولات بسیار ویژه ای که معمولا محبوب میکاپ ارتیست های حرفه ای و فانتزی کار می باشد، خط چشم ماژیکی رنگی میس دمی است که دارای 12 رنگ مختلف در یک پک 12 عددی با قیمت بسیار مناسب می باشد، رنگ های موجود در پک 12 عددی این محصول بسیار زیبا می باشند، محبوب هستند و تمامی آنها نیز کاربرد خود را دارند، اما ویژگی های خوب این محصول این ها نیستند، بلکه قیمت مناسبی است که شما تنها با پرداخت این مبلغ پایین می توانید 12 خط چشم رنگی داشته باشید، ماندگاری بالایی است که دارد، استفاده آسان و راحتی است که دارد، ضد تعریق و ضد رطوبت بودن آن است و سایر ویژگی هایی که در صفحه مربوطه اش به صورت کامل آن ها را نام برده و توضیح داده ایم.


خط چشم ماژیکی رنگی میس دمی بسته 12 عددی


دلیل اهمیت شناخت لوازم آرایش در بارداری

همه خانم ها به آرایش کردن علاقه دارند اما استفاده از برخی محصولات در دوران بارداری برای سلامت مادر و جنین مضر و خطرناک است. بنابراین بسیار مهم است که در رابطه با محصولات آرایشی و مواد تشکیل دهنده آن ها که در این دوره استفاده می‌کنید اطلاعات کافی داشته باشید. اگر می خواهید با لوازم آرایشی ممنوعه در دوران بارداری و عوارض استفاده از آن آشنا شوید در این مقاله با ما همراه باشید.

دلیل اهمیت شناخت لوازم آرایش در بارداری

محصولات آرایشی دارای انواع و اقسام مختلفی هستند اما این که کدام نوع برای دوران بارداری مناسب است از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا:

·         مواد سمی تشکیل دهنده محصولات آرایشی ممکن است باعث بروز سرطان پوست شود.

·         مواد شیمیایی سمی درون کرم های پوستی، برق ناخن و رژ لب برای دوران بارداری ممنوع و خطرناک است.

·         تولید نادرست محصولات آرایشی ممکن است به سلامت مادر آسیب بزند.

نکات مهم زمان خرید لوازم آرایش در دوران بارداری

همان طور که اشاره کردیم مواد شیمیایی موجود در محصولات آرایشی برای مادر و جنین مضر است. به همین علت زمان خرید به عباراتی نظیر BPA free به معنی فاقد عطر و DEA free به معنی بدون پارابن و بدون فتالات توجه کنید.

نحوه انتخاب لوازم آرایشی سالم در زمان بارداری

در این قسمت به ارائه توضیحاتی درباره ی انتخاب محصولات سالم و بی ضرر در کنار لوازم آرایشی ممنوعه در دوران بارداری خواهیم پرداخت.

رژ لب

همه ی خانم ها استفاده از رژ لب را دوست دارند و رنگ های متنوع آن برایشان جذاب است اما یادتان باشد خوردن رژلب هنگام صرف غذا و نوشیدنی، می تواند سلامتی جنین را به خطر بیندازد. سعی کنید از رژلب هایی استفاده کنید که فاقد هرگونه سرب باشند رژ لب های متشکل از مواد طبیعی بهترین گزینه برای ماردان در دوران بارداری است. استفاده از رژ لب هایی که در ترکیباتشان از مواد شیمیایی مضر استفاده شده جزء لوازم آرایشی ممنوعه در دوران بارداری به حساب می آیند.

رژ لب مناسب دوران بارداری

کانسیلر

کانسیلر ها نیز مانند پرایمر برای پوشاندن لک و تیرگی پوست صورت و دور چشم است. از مصرف محصولات متشکل از مواد مضر و سرطان زا مثل پارابن و پلی اتیلن خودداری کنید. از محصولاتی استفاده کنید از مواد طبیعی تشکیل شده باشند و پوست را مرطوب نگه دارند. اگر از کانسیلری استفاده می کنید که در ترکیباتش پارابن استفاده شده، یکی از محصولات آرایشی ممنوعه در دوران بارداری است که باید هر چه سریع تر مصرف آن را متوقف کنید.

پرایمر

از پرایمر برای کاور لک های پوستی استفاده می شود. اگر می خواهید از پرایمر استفاده کنید، به دنبال نوعی از آن باشید که دارای مواد آلی طبیعی، ارگانیک و فاقد مواد مضر مانند رتینوئید ها، اسید های بتا هیدروکسید و مواد نگه دارنده باشد.

رژ گونه

رژ گونه هایی که دارای سولفات سدیم و پارابن هستند به جنین آسیب می زنند. و یکی از لوازم آرایشی ممنوعه در دوران بارداری محسوب می شوند. خانم باردار باید از رژ گونه هایی استفاده کند که فاقد عطر و پارابن باشد.

پنکک

استفاده از پنکک های متشکل از رتینوئید، تتراسایکلین و هیدروکینون برای دوران بارداری مضر است. محصولات طبیعی و متناسب با پوست بهترین انتخاب برای استفاده در دوران باردای هستند.

خط چشم

خط چشم برای زیباتر شدن و جلوه بخشیدن به ظاهر چشم ها مورد استفاده قرار می گیرد. اگر از محصول مناسبی استفاده نشود به چشم و جنین آسیب می رسد. خط چشم های معمولی به دلیل وجود مواد شیمیایی مضر در ترکیباتشان جزء لوازم آرایشی ممنوعه در دوران بارداری می باشند. اگر دوست دارید از خط چشم استفاده کنید به دنبال نوعی باشید که دارای حداقل مواد شیمیایی و فاقد هرگونه سرب، پارابن و جیوه باشد.

شامپو

اکثر افراد به ترکیبات موجود در شامپویی که استفاده می کنند توجه ندارند در حالی که این نکته بسیار حائز اهمیت استشامپو ها دارای مواد شیمیایی نظیر کلرید سدیم، سولفات و سیلیکون هستند که باعث آسیب به مو ها و جنین می شوند. شامپو هایی برای خانم های باردار مناسب اند که از کره شی، روغن دانه آفتابگردان، آهک، نعنا و روغن های گیاهی تشکیل شده باشند. این نوع شامپو ها باعث سلامت و درخشندگی مو ها نیز می‌شوند.

کرم صورت

استفاده از کرم های مرطوب کننده برای خانم های باردار بسیار پر فایده است اما توجه داشته باشید محصولی که استفاده می کنید فاقد موادی مانند رتینوئید ها و اسید سالیسیلیک باشد زیرا این مواد گردش خون زیر پوست را کاهش می دهند. سعی کنید از کرم های موضعی حاوی A استفاده نکنید. بدون تجویز پزشک از مصرف دارو های خوراکی مثل تتراسایکلین و انواع کرم برای درمان آکنه خودداری کنید. همچنین ضد آفتاب های غیر شیمیایی در دوران بارداری ضروری و حائز اهمیت هستند.

کرم و لوسیون

در دوران بارداری پوست شکم و دیگر نقاط بدن دچار کشیدگی می شود. خانم های باردار به دنبال محصولاتی هستند که از ترک های پوستی جلوگیری کنند. پزشکان معتقد اند که ژن خانم ها تاثیر بسزایی در افزایش ترک های پوستی بر روی بدن خانم ها دارد. کرم ها و انواع لوسیون بیشتر برای رفع خشکی و خارش پوستی کاربرد دارند.

دلیل اهمیت شناخت لوازم آرایش در بارداری

شوینده و پاک کننده صورت

تغییرات هورمونی در دوران باردای بسیار رایج و شایع هستند به همین دلیل استفاده از شوینده صورت مناسب تاثیر بسزایی دارد. محصولات حاوی بنزوئیل پراکسید و اسید سالیسیلیک در زمان بارداری توصیه نمی شوند. شستشوی صورت با روغن عصاره ی چای، روغن پوست لیمو و خیار بسیار مفید است.

لاک

یکی از ترکیبات مهم در ساخت لاک تولوئن است. استنشاق این ماده توسط خانم باردار باعث ایجاد نقص در رشد جنین می شود و استفاده از این نوع محصول در دوران بارداری ممنوع می باشد. اگر دوست دارید از لاک استفاده کنید به دنبال محصولاتی باشید که کمترین مقدار مواد شیمیایی و سمی را داشته باشند.

رنگ مو

رنگ کردن مو در سه ماه اول برای خانم باردار ممنوع است زیرا رنگ مو می تواند از طریق پوست سر جذب بدن شود. به جای رنگ مو می توانید از رنگ های طبیعی مانند حنا استفاده کنید. اگردر سه ماهه اول مو را هایلایت می کنید حواستان باشد رنگ با ریشه مو تماس نداشته باشد.

عطر

برخی از عطر ها و خوشبو کننده ها دارای مواد شیمیایی مضری هستند که برای مارد و جنین مناسب نیست. به جای عطر های شیمیایی در دوران بارداری از عصاه گیاهان و روغن طبیعی گل ها و گیاهان خوشبو استفاده کنید. علاوه بر این پوست خانم ها در دوران بارداری حساس است و ممکن با عطر مورد علاقه شان سازگار نباشد.

رفع مو های زائد

برای از بین بردن مو ها زائد در زمان بارداری می توانید از تیغ یا مو بر استفاده کنید. رفع مو های زائد بوسیله لیزر برای دوران بارداری ممنوع می باشد زیرا سلامت جنین را به خطر می اندازد. همچنین از محصولات شیمیایی هم برای برداشتن موی زائد استفاده نکنید. زمان پدیکور از انجام رفلکسولوژی بپرهیزید زیرا بعضی از نقاط حساس کف پا در این دوران تحریک می‌شوند به جای این کار از لوسیون های آرام کننده برای رفع خستگی پا استفاده کنید.

نکاتی برای زیباتر شدن خانم باردار بدون آرایش

·         استفاده از سبزیجات، آبمیوه و غذا های سالم

·         مصرف مکمل های حاوی بیوتین و کلاژن

·         مصرف ویتامین C و E

·         نوشیدن آب کافی برای دفع سموم

·         استفاده از مرطوب کننده های طبیعی

نکاتی برای زیباتر شدن خانم باردار بدون آرایش

 

شناخت دلایل خارش پوست سر و راهکارهای درمانی آن

علت خارش سر چیست؟

بسیاری از افراد خارش پوست سر را با عدم رعایت بهداشت فردی و کثیف بودن سر مرتبط می دانند. البته این موضوع نیز می تواند باعث خارش شود، ولی این تنها دلیل خارش نیست. برای مثال، نازک و حساس بودن پوست سر سبب می شود تا بیشتر از سایر نواحی دچار خارش شود. یا حتی ممکن است نسبت به ترکیبات سازنده شامپوها، نرم کننده و سایر محصولات مو واکنش نشان دهد. بعلاوه خارش می تواند علاوه بر اثرات محصولات شیمیایی، ناشی از بیماری ها و اختلالات پوستی یا حتی گوارشی باشد. مثلا دیابت، غلظت خون یا حتی اختلالات روانی مانند افسردگی هم می توانند خارش ایجاد کنند. و یا اگر بدن شما دچار کمبود ویتامین B12 باشد، احتمال بروز خارش و بثورات در پوست سر وجود دارد. زیرا کمبود این ویتامین سبب ایجاد اگزما و خشکی شدید و در نتیجه خارش پوست سر می شود. پس علت این موضوع در افراد متفاوت است. 

1.    شوره سر  (Dandruff)

شوره سر یک بیماری شایع می باشد که باعث خارش، خشکی و ایجاد پوسته های ریز سفید رنگ لای موها می شود. البته این عارضه مزمن یا مسری نبوده ولی به شدت آزار دهنده است. این پوسته های سفید همان سلول های مرده پوست سر هستند که جدا شده اند. در نتیجه ظاهری بسیار ناخوشایند روی موها ایجاد می کنند. البته شوره ممکن است بر اثر عواملی نظیر استرس، شرایط آب و هوایی، نحوه شستشو و مراقبت از موها، ترشح بیش از حد سبوم یا چربی کف سر، نوع شامپو یا برخی بیماری ها نیز ظاهر شود. برای درمان شوره سر معمولا از شامپو مخصوص ضد شوره کمک می گیرند. بعلاوه ماساژ کف سر با روغن های گیاهی و اسکراب های کنترل کننده چربی سر نیز مفید هستند. شوره سر شدید به عنوان درماتیت سبورئیک شناخته می شود. 

2.    عفونت های قارچی پوست سر

وجود قارچ های پوستی یکی دیگر از دلایل خارش سر می باشد. عفونت قارچی کاملا مسری بوده و لکه های قرمز رنگی روی پوست سر ایجاد می کند. این عفونت ها حتی می توانند وارد فولیکول مو شده و ریزش مو را به همراه داشته باشند. یکی از این عفونت ها، بیماری فولیکولیت است. این بیماری ناشی از عفونت باکتریایی یا قارچی فولیکول های مو بوده و اغلب سبب تحریک، خارش، درد و ایجاد آکنه می شود. فولیکولیت خفیف به راحتی طی چند روز برطرف می شود. اما فولیکولیت شدید نیاز به مصرف داروی آنتی بیوتیک یا ضد قارچ دارد. کرم حلقوی نیز یک عفونت قارچی پوست سر است که باعث ایجاد جوش قرمز و شدید و خارش دار می شود. این عارضه نیز به درمان دارویی توسط پزشک نیاز دارد. 

3.    شپش سر

شپش ها موجودات بسیار ریزی هستند که روی سر و گردن فرد زندگی می کنند. این موجودات خارش بسیار شدیدی ایجاد کرده و شما را کلافه می کنند. این ها همچنین از خون انسان تغذیه می کنند و روند تخم ریزی و تولید مثل سریعی دارند. بنابراین باید به سرعت شناسایی و درمان شوند. زیرا در غیر اینصورت این مشکل حادتر خواهد شد. بعلاوه به دلیل مسری بودن از طریق وسایل مشترک، حوله، شانه، بالش و ... به دیگران سرایت می کند. لذا چنانچه خارش کلافه کننده ای خصوصا در شب ها دارید ولی به خشکی و شوره مبتلا نیستید، احتمالا دچار شپش شده اید. درمان این عارضه با شامپوهای مخصوص امکان پذیر است. 

دلایل خارش پوست سر و راهکارهای درمانی آن

4.    خشکی بیش از حد و اگزما پوست سر

در برخی مواقع خارش پوست سر تنها ناشی از کمبود طبیعی چربی و خشک شدن بیش از حد است. معمولا مواد شیمیایی موجود در رنگ موها، شامپوها و انواع محصولات مو باعث خشکی روی پوست سر می شوند. عدم آبرسانی و مرطوب کردن پوست سر هم در ایجاد خشکی و خارش سر نقش دارد. بنابراین در چنین شرایطی کافی است رطوبت رسانی مورد نیاز موها را تامین نمایید. اگزما و حساسیت هایی مانند درماتیت آتوپیک نیز لکه های قرمز و پوسته پوسته، سوزش و خارش شدیدی ایجاد می کند. در صورت ابتلا به اگزما باید توسط متخصص پوست درمان شوید. 

5.    اختلالات پوستی نظیر پسوریازیس 

پسوریازیس نوعی بیماری مزمن خود ایمنی است که باعث ایجاد لکه های قرمز پوسته پوسته و خارش دار بر روی پوست می شود. معمولا نیمی از افراد مبتلا به این عارضه، احساس خارش پوست سر دارند. برای درمان این بیماری باید به متخصص پوست مراجعه کرد. معمولا برای درمان افراد مبتلا به پسوریازیس مصرف لوسیون های موضعی، شامپوهای دارویی، نرم کننده و ... تجویز می شود. اما نکته ای باید با دقت مراعات شود، عدم خاراندن پوست سر است. زیرا این کار ممکن است حتی باعث ایجاد زخم و مشکلات بیشتر شود. 

6.    واکنش های آلرژیک یا درماتیت تماسی  (Dermatitis)

درماتیت تماسی آلرژیک یک عارضه یا همان واکنش و الرژی پوست نسبت به محصولات مراقبت از مو و ... است. این آلرژی می تواند ناشی از مصرف مواد غذایی مختلف، مصرف بعضی شامپوها یا نرم کننده یا حتی بیماری های آلرژی مانند آسم یا آلرژی های پوستی باشد. بعلاوه افرادی که موهای خود را رنگ می کنند، به دلیل وجود ماده پارا فنیل دیامین (PPD) در رنگ مو معمولا دچار واکنش پوست سر می شوند. این واکنش ها باعث ایجاد خارش پوست سر آلرژیک می شود. درماتیت تماسی آلرژیک با نشانه هایی مانند جوش های خارش دار روی پوست سر ظاهر می شود. اگر به این عارضه مبتلا شدید، ابتدا ریشه خارش را پیدا کرده و از روتین خود حذف کنید. در صورت نیاز هم برای درمان به دکتر درماتیت مراجعه کنید.

7.    بیماری هایی نظیر گال، کهیر پوستی، لیکن پلان

گاهی خارش سر نشانه ای یک بیماری پوستی است. کهیر یک عارضه پوستی به شکل برجستگی های قرمز و بسیار خارش دار است. بروز این مشکل روی پوست سر بطور خود به خود و در عرض چند ساعت برطرف می ‌شود. در صورتیکه بیش از 6 هفته باقی بماند، به آن کهیر مزمن می گویند. عارضه دیگری که خارش شدیدی به دنبال دارد، گال است. این عارضه از طریق یک حشره کوچک به نام کنه انسانی ایجاد شده که با نفوذ به پوست سر، خارش غیر قابل تحملی ایجاد می کند. درمان این عارضه باید توسط پزشک متخصص صورت گیرد. لیکن پلان  (Lichen planus)نیز یک بیماری التهابی است که با قرمزی و التهاب و خارش همراه می شود. البته این بیماری نشانه دیگری همچون ریزش سکه ای موهای سر را نیز دارد. این بیماری شایع نبوده ولی با این حال توسط پزشک قابل درمان است. 

8.    بروز اختلال عصبی در پوست سر

افرادی که دچار تصادف رانندگی یا آسیب دیدگی گردن شده اند نیز در معرض خارش سر قرار دارند. معمولاً نواحی آسیب دیده علاوه بر احساس درد و سوزش، خارش هم دارند. این خارش مربوط به عصب پوست سر می باشد. در آرتریت و بیماری دیسک دژنراتیو گردن، توزیع تمام حواس در بخش بزرگی از پوست سر بوده و احساس ناراحت کننده ای به همراه دارد. معمولاً از این حالت به عنوان خارش تعبیر می شود. 

9.    عدم شستشو و آبکشی صحیح موها در حمام

در واقع شاید اصلا خارش سرتان ناشی از بک مشکل حاد و شدیدی نباشد. بلکه ممکن است تنها مربوط به نحوه حمام کردن و مراقبت از موهایتان باشد. لذا یکی دیگر از عواملی ساده ای که می تواند منجر به خارش، خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر شود، عدم شستشو یا آبکشی کامل و درست موها بعد از شامپو زدن آن است. زیرا باقی ماندن اثرات شامپو یا کف حاصل از آن بر روی پوست می تواند عامل تحریک و خارش پوست سر شود. به همین دلیل است که گاهی درست پس از شستن موها، احساس خارش می کنید. بنابراین دقت داشته باشید که موهایتان را به خوبی و به اندازه کافی آبکشی کنید. از طرفی دیگر استفاده از شامپویی که باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست سر می شود هم می تواند باعث خارش شود. زیرا این شامپوهای خشن پوست را خشک و تحریک کرده و خارش ایجاد می کنند. توصیه می کنیم از شامپوهای ملایم و رطوبت رسان کمک بگیرید. 

10.    عوامل طبیعی مانند تغییر دمای بدن، تعریق، کم آبی، نوسانات هورمونی در شب

شاید اگر توجه کرده باشید، متوجه می شوید که خارش سر در شب بیشتر می شود. اما علت آن چیست؟ جالب است بدانید که برخی عوامل و شرایط ما بر روی این مسئله تاثیر می گذارند. برای مثال تغییر در دمای بدن می تواند عاملی برای خارش باشد. در طول خواب نیز نوسانات طبیعی دمای پوست ممکن است باعث ایجاد خارش شود. در واقع در نیمه دوم روز، تغییر سطح مایعات بدن، افزایش گردش جریان خون و در نتیجه افزایش دمای بدن اتفاق می افتد. این شرایط در شب بیشتر شده و شما احساس خارش در پوست سر می کنید. 
از طرفی افزایش دمای سر در شب باعث عرق کردن و در نتیجه خارش می شود. زیرا افرادی که در ناحیه سر تعریق بیشتری دارند، با افزایش چربی پوست سر مواجه می شوند. در اینصورت مکان مناسبی برای رشد قارچ ها ایجاد می شود که خارش را به دنبال خواهد داشت. بعلاوه تعریق با کم شدن آب و افزایش خشکی پوست همراه است که عاملی برای تحریک پذیری و خارش سر می باشد. نوسانات سطح هورمون ها هم در خارش موثر هستند. برای مثال، شب ها با کاهش طبیعی تولید هورمون های ضد التهابی به نام کورتیکواستروئیدها، ممکن است احساس خارش داشته باشید. در شب تولید هورمون سیتوکین که عامل ایجاد التهاب است هم زمینه ساز خارش بدن می باشد. 

چگونه می توانیم خارش پوست سر را درمان کنیم؟

بسیاری از افراد خارش سر را جدی نمی‌گیرند. اما همان طور که در این مقاله بیان شد، این خارش ها ممکن است ناشی از دلایل جدی و حادی ایجاد شده باشند. خصوصا اگر خارش پوست سر آزار دهنده شده باشد، باید حتما آن را درمان کرد. برای آغاز پروسه درمان، اولین قدم یافتن علت خارش است. در صورتی که علت خارش، عادات اشتباه و محصولات نامناسب یا خشکی پوست باشدف به راحتی توسط خودمان قابل حل است. اما اگر دلیل ایجاد آن، شپش یا قارچ و عفونت و بیماری ها باشد، باید جهت درمان دارویی به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کرد. زیرا اگر خارش برای مدت طولانی و بی وقفه ادامه پیدا کند، ممکن است به مرور حادتر شود. همچنین به یاد داشته باشید که رعایت نظافت، بهداشت، سبک زندگی و تغذیه سالم هم می تواند به کم شدن این مشکل کمک کند. در ادامه موثرترین راهکارهای خانگی رفع خارش ارائه می شود. 

دلایل خارش پوست سر و راهکارهای درمانی آن

•    روغن تراپی موها و پوست سر

یکی از راهکارهای موثر برای تسکین خارش پوست سر، روغن تراپی است. این کار باعث رطوبت رسانی و رفع خشکی پوست شده و میزان خارش و تحریک پذیری پوست را کاهش می دهد. بهترین روغن ها برای درمان خارش سر شامل موارد زیر است. 
روغن درخت چای: این روغن خواص ضد التهابی، ضد قارچی و آنتی باکتریال دارد. از این رو باعث پاکسازی پوست شده و التهابات و حساسیت های آن را تسکین می دهد. این روغن همچنین برای درمان شوره سر، پسوریازیس و آکنه و جوش موثر است. لذا عوامل خارش سر از بین برده و پوست سر و فولیکول ها را تمیز می کند. کافی است چند قطره روغن چای را روی پوست سر ماساژ دهید و بعد از چند ساعت بشویید. 
روغن جوجوبا: این روغن در بهبود خشکی پوست سر، اگزما و شوره سر موثر است. بعلاوه از آنجایی که موجب تسریع التیام زخم ها می شود، خارش های ناشی از زخم و جراحت را بهبود خواهد داد. روغن جوجوبا خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهاب، ضد قارچ و ضد عفونت دارد. بنابراین انواع عارضه های پوست سر که منجر به خارش می شوند را درمان می نماید. 
روغن نارگیل: این روغن عملکرد ایده الی در چرب و مرطوب نگه داشتن پوست و کاهش خارش و همچنین رشد موها دارد. این روغن را کمی گرم کرده و روی پوست سر ماساژ دهید. بعد از گذشت چند ساعت، سرتان را با شامپو بشویید. 
روغن بنفشه با پایه زیتون: این روغن هم به دلیل داشتن ویتامین E و خواص آنتی اکسیدانی به بهبود خارش سر کمک می کند. بعلاوه با عملکرد آبرسانی قوی و مرطوب نگه داشتن پوست سر شما را از شر خشکی و اگزما و خارش ناشی از آن نجات می دهد. 
روغن دانه کنجد: این روغن نیز با جلوگیری از خشک شدن پوست سر، خارش را تسکین می دهد. روغن کنجد همچنین به تقویت مو و حذف شپش ها کمک می کند. برای این منظور قبل از خواب مقداری روغن کنجد گرم شده را روی پوست سر ماساژ دهید. سپس روز بعد آن را با شامپو بشویید. 

•    استفاده از ماسک های خانگی و مواد طبیعی

برای درمان خارش پوست سر می توانید به کمک مواد طبیعی و موثر یک ماسک خانگی تهیه کنید. در این قسمت برخی از موادی که به رفع خارش سر کمک می کنند، معرفی می کنیم. 
سرکه سیب: سرکه سیب حاوی سطوح بالایی از یک ماده ضد عفونی کننده به نام اسید استیک است. لذا خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد و به تسکین خارش پوست سر ناشی از پسوریازیس کمک می کند. این ماده همچنین با کاهش PH پوست به رفع خارش کمک می کند. اسید استیک باکتری ها و سلول های مرده پوست سر را از بین برده و باعث تمیز شدن آن می شود. توصیه می کنیم بعد از شستن موهایتان در حمام، از ترکیب سرکه و آب استفاده کنید. برای این منظور مقداری مساوی از سرکه و آب را با هم ترکیب کرده و به پوست سر بزنید. بعد از چند دقیقه سرتان را آبکشی کنید. لازم به ذکر است که نباید از سرکه روی پوست آسیب دیده و زخم های باز استفاده کنید. زیرا موجب سوزش پوستتان می شود. 
موز له شده: موز حاوی مواد مفیدی از جمله پتاسیم، چربی و ویتامین ها است. در نتیجه باعث مرطوب شدن پوست سر، درمان شوره و خشکی و بهبود سلامت موهایتان می شود.
ماسک خانگی ماست و تخم مرغ: استفاده از ماسک حاصل از ترکیب این دو ماده به درمان خشکی پوست سر و موهای خشک کمک می کند. 
ژل آلوئه ورا: این گیاه ضد التهاب و تسکین دهنده، پوست سر را مرطوب کرده و آن را از سلول های مرده پاک می کند. 
آب پیاز: در واقع پیاز با داشتن خاصیت ضد باکتریایی، یکی از مواد موثر و عالی برای رفع شوره و خارش سر است. می توانید آب پیاز را با پنبه روی پوست سر بزنید و آن را بعد از مدت کوتاهی بشویید. 

•    اصلاح سبک زندگی و محصولات مراقبت از مو 

علاوه بر استفاده از روغن ها و مواد طبیعی خانگی، برخی اقدامات مراقبتی و نکات مهم نیز وجود دارد که در بهبود خارش سر مؤثر خواهند بود.
- شستشو و آبکشی صحیح موها و پوست سر در حمام و همچنین خشک کردن موها با حرارت ملایم بعد از استحمام را فراموش نکنید. 
- اگر پوست شما به شامپو یا محصول دیگری حساسیت داشته باشد، آن را تغییر دهید. بعلاوه از شامپوهای ملایم یا مناسب پوست های حساس استفاده کنید. 
- پوست سرتان را با محصولات نامناسب تحریک‌ نکنید. 
- بعد از انجام فعالیت های ورزشی و تعریق حتما پوست سر و موهایتان را بشویید.
- شانه کردن موها بر روی ترشح چربی پوست سر و پخش آن به تمام قسمت ها موثر است. همچنین از یک شانه شخصی و تمیز استفاده کنید. 
- از استرس و اضطراب دوری کرده و به دنبال راهکارهای آرامش بخش مانند یوگا و مدیتیشن و ورزش باشید. 
- برای درمان و جلوگیری از خشکی پوست سر، نوشیدن آب فراوان و رعایت تغذیه سالم را فراموش نکنید. به ویژه از مصرف مواد غذایی محرک و آلرژی زا مانند کافئین، ادویه های فلفل، زنجبیل و دارچین، لبنیات، شکر و الکل اجتناب نمایید.


آرایش خود را با فیکساتور حرفه ای تر کنید


آرایش خود را با فیکساتور حرفه ای تر کنید

اسپری تنظیم کننده یکی از آن محصولات آرایشی است که ممکن است بیشتر عمر خود را بدون آن سپری کرده باشید. اما هنگامی که اولین طعم جادوی مقاوم در برابر آب، افزایش زرق و برق و زیبایی چهره را چشیدید، به مسابقه می‌روید. هنگامی که به عنوان آخرین مرحله در روتین آرایش روزانه استفاده می شود، اسپری سفت کننده می تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل شود که رژ لب، سایه چشم، کرم پودر و رژگونه شما در برابر عوامل محافظت می شود.

آرایشگر مشهوری می گوید: «من عاشق استفاده از اسپری تنظیم کننده روی آرایش برای مبارزه با خشکی و افزایش طول عمر هستم.

چه هر بار که آرایش خود را انجام می دهید، چه زمانی که قصد دارید برقصید، عرق کنید، یا زمانی را در آفتاب گرم و مرطوب بگذرانید، عاقلانه است که یک اسپری فیکساتور  همره خود داشته باشید. هنگامی که آرایش خود را تمام کردید، نازل اسپری را چند اینچ دورتر از صورت خود قرار دهید، با حرکت زیگ زاگ مه کنید تا محصول بر روی تمام ویژگی های شما قرار گیرد، خشک شود و باعث ماندگاری بیشتر لوازم آرایش شما بر روی صورتتان شود.

نزدیک به 30 فرمول را آزمایش شده است تا بفهمیم کدام یک نه تنها به آرایش شما کمک می کند تا در جای خود باقی بماند، بلکه روی پوست شما نیز احساس راحتی کنید، مهم نیست که پوست خشک، چرب، حساس یا مستعد آکنه باشد. ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم. از اینرو با خواندن مقاله میتوانید بهترین فیکساتور مخصوص پوست خود را دریابید:

انواع آرایش تثبت کننده آرایشی 

  1. اسپری فیکس
  2. پودر فیکس

در واقع این محصولات مانند دیگر لوازم آرایشی، تنوع زیادی دارند و هر کدام از آن‌ها، با پوست‌های مختلفی سازگار هستند. برای خرید فیکساتور یا تثبیت کننده آرایشی، ابتدا باید نوع پوست خود را تشخیص دهید و سپس اقدام به خرید آن کنید.

روش مصرف از اسپری یا پودر فیکساتور چگونه است؟

از آنجا که  بعد از پایان  آرایش از فیکساتور استفاده می شود،  اما بعضی اوقات نیاز است که از ضد آب بودن آرایش خود مطمئن باشید. در این صورت بهتر است که  بعد از هر مرحله آرایش از فیکساتور استفاده کنید. به زبان ساده  بعد از زیرسازی، آرایش چشم، آرایش صورت و  حتی پس از رژ لب نیز از این محصول  استفاده کنید.

 فرقی نمی‌کند که برای یک ساعت شاد با دوستان یا یک جلسه مهم به شادی بپردازید، مهم است که مطمئن شوید که ظاهر آرایش تکان نمی‌خورد – به همین دلیل است که باید از یکی از بهترین اسپری‌ها استفاده کنید. این اسپری‌ها به‌عنوان آخرین مرحله از روال آرایش شما، اساساً به عنوان سلفون مایع برای آرایش شما عمل می‌کنند، و ساده‌ترین راه برای اطمینان از اینکه زیرسازی بی‌عیب، هایلایتر کورکننده و آستر بال‌های تیز شما ذوب نمی‌شوند، هستند.

استفاده از اسپری تنظیم کننده ممکن است بسیار ساده به نظر برسد - فقط وقتی آرایش خود را تمام کردید، آن را روی تمام صورت خود اسپری کنید، درست است؟ خوب، اگر می‌خواهید تخصص آرایش خود را به سطح بالاتری برسانید، تامی، هنرمند میکاپ ساکن نیویورک، پیشنهاد می‌کند از اسپری تنظیم کننده با حرکات زیگ زاگ استفاده کنید، از پیشانی شروع کنید و تا چانه به سمت پایین حرکت کنید. او می‌گوید: «من آن را از فاصله دور روی پوست می‌پاشم تا به آبرسانی مجدد صورت پس از آرایش کمک کنم.

چگونه  اسپری فیکساتور حرفه ای را باید انتخاب کرد؟

هنگم خرید اسپری فیکساتور یکی از نکاتی که باید به آن توجه نمایید، شرایط آب و هوایی است. به عنوان مثال بعضی از افراد نمیتوانند از کرم ضد آفتاب استفاده کنند. اگر قرار است در فضای باز و زیر آفتاب قرار بگیرید، می‌توانید اسپری‌های فیکساتوری تهیه کنید که حاوی ضدآفتاب باشند. از سوی دیگر،  اگر در آب‌وهوای خشک قرار دارید یا در روزهای سرد زمستانی که احتمال خشک شدن پوست افزایش پیدا می‌کند، از اسپری‌های فیکساتوری استفاده کنید که حاوی مرطوب‌کننده هستند. این اسپری‌ها در عین حفاظت از آرایش، پوست را مرطوب نگه می‌دارند و اثر بادهای سرد روی پوست را خنثی می‌کنند.

اما در واقع اسپری تنظیم کننده چیست؟ به گفته ویکتوریا وهلند، شیمیدان آرایشی مستقر در لس آنجلس، اسپری سفت کننده از سه قسمت تشکیل شده است: آب، الکل، و لایه بردار. اینها با هم مانعی برای جلوگیری از لیز خوردن آرایش ایجاد می کنند. واقعیت جالب: این همان فرمول شیمیایی است که در ژل مو استفاده می شود، اما به گونه ای بهینه سازی شده است که برای استفاده روی صورت ایمن تر و ملایم تر باشد. 

متناسب با پوست خود، فیکساتور حرفه ای خود را نتخاب کنید!

این جادوی آرایشی به دلیل داشتن  ترکیبات عالی خود توانسته طرفداران خاص خود را داشته باشد؛ ن قبل از خرید و استفاده از مواد تثبیت کننده حتما ترکیبات آن را بررسی کنید. به یاد داشته باشید که فیکساتورها جزء گروه مواد مراقبت از پوست نیستند و نباید هر روز و به مقدار زیاد مورد استفاده قرار گیرند. حتما از فیکساتور مناسب نوع پوست خود استفاده کنید یا نوعی که برای تمام پوست ها حتی پوست های حساس مناسب هستند را به کار ببرید.

فیکساتور مناسب پوست چرب چیست ؟

اگر پوست شما هم چرب هستف این احتمال وجود دارد که صورت شما پس از آرایش براق به نظر رسد؛ پس  بهتر است از فیکساتورهایی استفاده کنید که خواص مات کنندگی داشته باشد. به طور کلی انه معمولا حاوی موادی هستند که درخشش اضافی را می گیرند و در کنار آن دوام آرایش شما را افزایش می دهند.

فیکساتور مناسب  پوست خشک چیست ؟

اگر پوست شما خشک می باشد، بهتر است بیشتر از فیکساتور استفاده کنید؛ زیرا آرایش روی پوست های خشک دوام چندانی ندارد و به صورت یکدست روی این پوست ها قرار نمی گیرد. در نتیجه برای جلوگیری از محو شدن و بهم خوردن آرایش پوست های خشک بهتر است از فیکساتور استفاده شود. همچنین به دنبال فیکساتورهایی باشید که رطوبت رسانی هم داشته باشند.

پودر فیکساتور چیست ؟

پودر تثبیت کننده یا فیکساتور معمولا در بخش هایی از صورت استفاده می شود که تمایل دارید جلوه ای مات داشته باشند. این مواد به صورت پودری هستند و برای استفاده از آن ها به براش یا اسفنج آرایشی نیاز دارید.

انواع پودرهای فیکساتور چیست ؟

اگر پوست چرب یا مختلط دارید بهتر است از پودرهای فیکساتور استفاده کنید. این پودرها می توانند به جذب روغن یا چربی اضافه از پوست شما کمک کنند و برای تثبیت کردن زیرسازی نیز به کار می روند. بسیاری از میکاپ آرتیست های مشهور پس از استفاده از کانسیلر  میتوان از  پودر فیکساتور استفاده کنند تا از ثابت ماندن زیرسازی مطمئن باشند.

پودر فیکساتور با پایه تالک یا مواد معدنی کارایی مناسبی برای جذب چربی پوست و تثبیت آرایش دارد و پودرهایی که حاوی موادی همچون سیلیکا، میکا یا نشاسته ذرت هستند، برای ایجاد ظاهری نرم، بدون بافت و یکدست روی پوست های بسیار روشن مناسب هستند.

روش استفاده از پودرهای فیکساتور و تثبیت کننده 

پس از انتخاب پودر فیکساتور مورد نظر خود می توانید از آن در هر مرحله آرایشی یا پس از اتمام کامل آرایش خود استفاده کنید. روش استفاده از این پودرها بدین شکل است:

  • از یک براش مخروطی نرم استفاده کنید تا از پخش یکنواخت پودر فیکساتور مطمئن باشید.
  • براش را درون پودر بچرخانید و آن را با حرکات دورانی و ملایم به صورت خود بزنید. اطراف بینی و ناحیه T صورت مستعد چربی بیشتری هستند بنابراین به این قسمت ها توجه بیشتری داشته باشید.
  • در انتها نیز برای یکدست کردن و پخش یکنواخت از یک براش بزرگ و مسطح استفاده کنید.


بهترین شامپو برای ریزش مو سال 2023

بهترین شامپو برای ریزش مو

یکی از مشکلات بسیاری از خانم‌ها و آقایان این است که با بالا رفتن سن از حجم موهایشان کم شده و در واقع موها دچار ریزش می‌شوند. البته عوامل دیگری مثل مشکلات هورمونی، استرس، زمینه ارثی و روش نگهداری اشتباه از موها هم عوامل دیگری برای ریزش مو هستند. در بسیاری از موارد برای حل این مشکل استفاده از شامپو ضد ریزش توصیه می‌شود. شامپوهای ضد ریزش شامپوهای محرک رشد مو هستند که به بهبود وضعیت پوست سر کمک کرده و محیط سالمی برای رشد مو فراهم می‌کنند.

استفاده از بهترین شامپو برای ریزش مو تا میزان قابل‌قبول و چشمگیری در مراقبت، بهبودی و درمان ریزش مو و علاوه بر آن مشکلاتی مانند نازک شدن و شکنندگی ساقه‌ی موها مؤثر است. امروزه برخی از تولیدکنندگان و شرکت‌های آرایشی و بهداشتی به‌ویژه برندهای معتبر، ادعا می‌کنند با افزودن ترکیباتی عالی و مغذی به شامپوهای ضد ریزش مو به تحریک فولیکول‌ها و رویش مجدد موها تا میزان زیادی کمک می‌کنند.

این شامپوها با ترکیباتی که دارند مانع از ریزش مو شدخه و به تقویت ریشه و ساقه مو کمک می‌کنند. در این مقاله از ورانی قصد داریم بهترین شامپوهای ایرانی و حارجی برای ریزش مو را به شما معرفی کنیم. پس با ما تا پایان مقاله بهترین شامپو برای ریزش مو همراه باشید.

شامپو ضد ریزش چیست

بهترین شامپو برای ریزش مو : محصولی تقویتی و مراقبتی از مو است که با داشتن ترکیبات و عصاره‌های طبیعی مفید، موجب تقویت ریشه و پیاز مو می‌شود و با استحکام بخشیدن به ساقه‌ی مو و تقویت فولیکول‌های مو، از آسیب، شکنندگی و ریزش موها تا حد چشمگیری جلوگیری می‌کند.


شامپو ضد ریزش

بهترین شامپو برای ریزش مو

برای انتخاب بهترین شامپو تقویت کننده باید به سراغ شامپوهایی برویم که ترکیبات و عصاره‌های به کار رفته در آن‌ها برای موهایمان مفید و کارساز هستند. تا زمانی که به ساقهی مو مواد غذایی و تقویتی برسد و با آبرسانی موها استحکام ساقه به ریشه بالاتر رود، احتمال ضعیف شدن موها و شکنندگی و در نهایت ریزش نیز کاهش می یابد. در واقع شامپوهای ضد ریزش باید دارای ترکیبات سلمی باشند که علاوه بر شست و شوی موها باعث سلامت موو بهبودرود رشدی مو شوند.

بهترین شامپو برای انواع پوست و مو

بدون تردید شامپوی مناسب پوست و مو یکی از پرکاربردترین محصولات مراقبتی محسوب می‌شود که انتخاب بهترین شامپو، به نوع پوست و موی هر شخص وابسته است.

– افرادی با موی نه خیلی خشک و نه خیلی چرب، دارای موهایی معمولی هستند و برای شستشو آن‌ به یک شامپوی مناسب موهای معمولی یا شامپویی تقویت‌کننده نیاز دارند که به موها آسیب نرساند.

– حال کسانیکه موهای چرب دارند یا پس از حمام از محصولات و ابزارآلات آرایشی مو استفاده می‌کنند، به شامپویی با ترکیبات خاص احتیاج دارند تا علاوه بر از بین بردن چربی مو، از ریزش آن جلوگیری کند.

– شامپوهای مخصوص موهای خشک و آسیب‌دیده برای موهای فر، وز و خشک مناسب بوده که به عنوان ترمیم‌کننده مو، رطوبت از دست رفته را به مو باز می‌گردانند.

– اگر به دنبال افزایش حجم مو و جلوه دادن به آن هستید، شامپوهای حجم‌دهنده مو نیز گزینه مطلوبی به‌حساب می‌آیند.

– شامپوی مناسب موهای رنگ شده به عنوان تثبیت‌کننده رنگ مو استفاده می‌شود و اغلب آن‌ها از موخوره، شوره و خارش سر جلوگیری می‌کنند.

– شامپو ضد ریزش مو با فرمولاسیونی متفاوت تولید و به بازار محصولات زیبایی و بهداشتی عرضه می‌شود که توسط مواد گیاهی از جمله کافئین، آلوئه‌ورا، سیر و … از ریزش مو جلوگیری کرده و به رشد سریع مو کمک شایانی خواهد کرد.


آیا با استفاده از بهترین شامپو برای ریزش مو، ریزش مو به‌کلی حل می‌شود:

جالب است بدانید که ریزش مو حتی تا 100 تار مو به‌طور روزانه امری طبیعی است و نباید از بابت آن نگران بود و استرس داشت مگر زمانی که ریزش مو از روند طبیعی خود خارج شود و فراتر رود؛ چنانچه فرد مشکلات زمینه‌ای، مشکلات هورمونی و ژنتیکی، استرس بیش‌ازحد نرمال و برخی بیماری‌ها که منجر به ریزش مو می‌شوند را داشته باشد، در کنار صرف زمان و پرداختن به روند درمان آن‌ها استفاده از این شامپوها می‌تواند ثمربخش باشد و فرد باید به روند درمان در کنار استفاده از این شامپوها پایبند باشد؛

به‌طورکلی اگر فرد مشکلاتی از این قبیل و عوامل نام‌برده شده را نداشته باشد، با استفاده از این شامپوها، ریزش مو به‌طور چشمگیری کاهش می‌یابد و می‌توان ریزش موها را کنترل کرد.

اگر به دنبال بهترین شامپو برای ریزش مو هستید، ولی نمی‌دانید از کدام محصول با چه برندی استفاده نمایید ما برای راحتی شما در زیر همین پست به معرفی چند نوع از بهترین و پرفروش‌ترین محصولات موجود در بازار پرداخته‌ایم که شما را در انتخاب و خرید بهترین محصول راهنمایی نماییم.

استفاده از بهترین شامپو برای ریزش مو

معرفی بهترین شامپو برای ریزش مو

شامپو تریاک خارجی گیاهی ضد ریزش مو سوفیا ( 300 میلی لیتر) اصلی کشور امارات

شامپو ضد ریزش خشخاش سوفیا بیوتی محصولی ارزان و در عین حال عجیب می باشد .

تا کنون شاید درباره شامپو های مختلفی برای ریزش مو شنیده باشید.

ترکیبات این شامپو از جین سینگ هست و نوع درجه یک اصل از سری محصولات سوفیا بیوتی می باشد.

شامپو تریاک سوفیا برای جلوگیری از ریزش موهای سر کارایی بالایی دارد.

جلوگیری از موخوره و خانمهایی که دکلره کردن و موهایشان سوخته و کم پشت است این شامپو در مدت کمی بازده بالایی دارد.

ویژگی شامپو تریاک خارجی گیاهی ضد ریزش مو سوفیا

شامپو تریاک خارجی گیاهی ضد ریزش مو سوفیا بر خلاف تصور عموم هیچ گونه اعتیاد و ضرری برای مو به دنبال نداشته و به بهترین شکل ممکن به موهای سر کمک می کند

تا رشد مجدد یافته و پرپشت شوند تنها نقطه ضعفی که برای این محصول محسوب می شود بوی بد آن است هنگام استفاده با تحمل بوی آن میتوان به رشدد مجدد موها و پرپشتی آنها تا حد قابل توجهی کمک کرد.

نا گفته نماند این شامپو در حجم ۲۷۰ میلی لیتر بوده و برای کلیه موها پیشنهاد می شود.

خواص شامپو تریاک خارجی گیاهی ضد ریزش مو سوفیا

  • ضد ریزش
  • شاداب کننده مو و شفاف کننده مو
  • از بین برنده موخوره
  • کمک به رشد مجدد مو
  • پر پشت کننده موها

روش مصرف شامپو

هنگام حمام مثل بقیه شامپوها مقدار لازم را روی موهای سر ریخته و به حالت دورانی ماساژ دهید و سپس آبکشی نمایید هر شب قبل از خواب از شامپو استفاده شود و بیش از ۵ دقیقه با دستان خود کف را بروی موها ماساژ دهید.

توجه:‌ قبل از استفاده ، شامپو را خوب تکان دهید.

شامپو ضد ریزش خشخاش سوفیا بیوتی

شامپو تریاک ضد ریزش مو والمو حجم 270 میل اصلی ساخت ایتالیا

شامپو تریاک ایتالیایی والمو یکی از بهترین شامپوهای ضد ریزش مو موجود در بازار است که ساخت کشور ایتالیا می باشد. که حاوی عصاره خشخاش تریاک است. که باعث تحریک و تقویت ریشه موها می شود و موجب رشد سریع موها شده و از ریزش مو جلوگیری می شود. که برای انواع مو مناسب است و با هر جنس مویی می توانید از این شامپو استفاده کنید.

شامپو تریاک والمو دارای تاثیر فوری برای جلوگیری از ریزش مو می باشد. که در بین کاربران طرفداران زیادی را دارد، فقط تنها عیب آن داشتن بویی مانند تریاک است که می توانید بعد استفاده از شامپو با یک نرم کننده موهای خود را شستشو دهید تا موهای شما بوی تریاک  ندهد. که با توجه به تاثیر فوق العاده این شامپو با وجود بوی آن کاربران زیادی استفاده از آن را ترجیح می دهند. البته که با استفاده از نرم کننده و ماسک مو این بو کمتر می شود.

شامپو ضد ریزش مو تریاک والمو حجم دهنده مو است، زیرا با جلوگیری از ریزش مو سبب می شود شما موهایی پرپشت و بلند داشته باشید. و از ایجاد موخوره در موها جلوگیری می کند و باعث می شود موهایی سالم و درخشان داشته باشید. همچنین برای درمان و رفع شوره سر نیز مفید است و مانع از ایجاد شوره سر می شود.

از ویژگی های این محصول

  • گیاهی
  • ضد ریزش
  • تقویت تارهای مو
  • استحکام ریشه
  • حجم دهنده
  • حجم محصول 270 میلی لیتر

جهت خرید انواع لوازم ارایشی کلیک کنید.

شامپو تریاک ایتالیایی والمو

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو پریم مدل +A

به همین دلیل محصولات زیادی برای تقویت کردن موها و جلوگیری از ریزش آنها تولید شده است یکی از بهترین محصولات ایرانی شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو پریم مدل +A است که حاوی مقادیر بسیاری از ویتامین B از جمله ( B3 ، B5 ، B6 ) می باشد که ویتامین های ضروری برای مو می باشند و باعث تقویت بیشتر مو می شوند. اکثر خانم های ایرانی کمبود ویتامین D دارند، که باعث سست شدن موها و در نتیجه ریزش آنها می شود.

وجود ویتامین D ، امگا 3 و 6 در این محصول این مشکل را حل می کند و ریشه موها را مقاوم تر می کند. این شامپو پوست سر را به طور کامل پاکسازی و تمیز می کند و جذب اکسیژن از طریق پوست سر را افزایش می دهد. این محصول باعث افزایش گردش خون در پوست سر می شود، که به رسیدن مواد مغذی به ریشه مو و در نتیجه افزایش مقاومت مو ها در برابر ریزش و افزایش ضخامت و استحکام مو ها می شود. این شامپو فاقد رنگ، پارابن و سیلیکون می باشد.

از ویژگی های این محصول

  • پاکسازی کننده پوست سر
  • افزایش دهنده اکسیژن رسانی به پوست سر
  • بهبود گردش خون و مهار کننده ریزش مو
  • رفع هرگونه التهاب و خارش پوست سر
  • حاوی ویتامین B3 ، B5 ، B6، D3 ، امگا 3 و 6
شامپو تقویت کننده مو پریم

کرم مو خاویار مکس لیدی MAX LADY

کرم مو خاویار مکس لیدی MAX LADY علاوه بر خاصیت نرم کنندگی و حالت دهندگی، باعث حفظ سلامت موها شده و با دارا بودن خاصیت نرم کنندگی از شکستگی مو جلوگیری می کند و شفافیت، درخشندگی و لطافت خاصی به موها می دهد.

کرم مو خاویار مکس لیدی MAX LADY حاوی کرم مرطوب کننده مو و روغن های نرم کننده سیلیکونی می باشد که با قدرت نفوذ در ساقه مو، خاصیت حجم دهندگی داشته و از وز شدن موها جلوگیری می کند.

از ویژگی های این محصول

  • نرم کننده و ترمیم کننده
  • تثبیت کننده رنگ مو
  • مرطوب کننده
  • محافظت از رنگ مو
  • افزایش انعطاف پذیری مو ها
کرم مو خاویار مکس لیدی


همه‌چیز درباره شابلون ابرو، بهترین برندها و نحوه استفاده

امروزه ابزارهای آرایشی متنوعی طراحی و تولید شده‌اند که شابلون ابرو یکی از پرکاربردترین آن‌ها محسوب‌می‌شود. این ابزار با برندهای متنوعی در بازار موجود است و برای قرینه کردن ابروها کاربر گسترده‌ای دارد.

اگر دارای ابروهای‌ کم‌پشت، بدون تاج یا بی روح هستید و به‌دنبال ابزاری بسیار ارزان و کاربردی برای پر کردن ابروهای خود می‌گردید، شابلون‌های ابرو کمک بسیاری به شما می‌کنند. زیرا با استفاده از این ابزار علاوه بر زیباتر شدن در زمان شما نیز صرفه‌جویی می‌شود. برای آشنایی با این ابزار و طرز استفاده از آن با ما همراه باشید.

شابلون یا استنسیل ابرو چیست؟

شابلون یا استنسیل ابرو چیست؟

ابرو جز مهم صورت محسوب‌می‌شود که تاثیر آن در زیبایی چهره غیر قابل‌انکار است. متاسفانه برخی از افراد دارای ابروهای غیرقرینه هستند و از این بابت از چهره خود رضایت کافی ندارند. همین امر موجب کاهش اعتماد به نفس آن‌ها شده‌است. به همین دلیل شابلون طراحی ابرو به شما کمک می‌کند که ابروهای‌ زیبا و متقارن داشته‌باشی

با این وسیله آرایشی به‌راحتی قادر خواهید بود که مدل‌های متفاوت ابرو را طراحی کنید. از این طریق دیگر نیازی به‌روش‌های قدیمی و زمان‌گیر برای قرینه سازی ابرو ندارید. زیرا تنها با انتخاب شابلون مناسب و متناسب با سلیقه خود به ابروهایی پرپشت و زیبا دست پیدا خواهید کرد.

با قرار دادن شابلون روی ابرو و استفاده از یک مداد ابرو یا سایه قسمت‌های کم‌پشت ابرو به‌راحتی پر می‌شود و زیباتر دیده خواهید شد. انواع شابلون ابرو از جنس‌های متفاوتی تولید شده‌است که هر کدام از آن‌ها برای بهتر دیده شدن ابروها به کار می‌روند.

شابلون‌های برچسبی روی پوست چسبیده می‌شوند اما شابلون‌های طلقی و ژله‌ای یا کاغذی باید روی ابرو نگه‌داشته شوند و سپس با مداد یا سایه داخل آن‌ها را پر کرد. البته شابلون یا استنسیل ابروی برچسبی طرفداران بیشتری دارد. زیرا به‌دلیل عدم تکان خوردن آن روی پوست صورت کار با آن راحت‌تر است.

البته این مدل از شابلون‌ها برخلاف شابلون ژله‌ای و طلقی یک‌بار مصرف هستند و بعد از استفاده دیگر قابلیت چسبیدن خود را از دست می‌دهند. از این رو اگر به‌دنبال بهترین شابلون ابرو می‌گردید، مدل‌های قابل شستشو و چندبار مصرف آن را انتخاب کنید.

شابلون طراحی ابرو چه کاربردی دارد؟

کاربردهای شابلون طراحی ابرو

کاربرد این ابزار آرایشی مشخص است. زیرا برای زیباتر دیده شدن ابروها از آن‌ها استفاده می‌شود. از آنجایی که هزینه تتو، میکروبلیدینگ و کاشت ابرو بسیار بالا است، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که از روش‌های موقت برای طراحی مدل ابروی مورد نظر خود استفاده‌کنند.

همچنین این وسیله کاربری دارای فرم‌ها و مدل‌های متفاوتی از ابروها است که با تمامی سلیقه‌ها تطابق دارد. بنابراین اگر از فرم ابروهای خود ناراضی هستید و همچنین هزینه یا زمان کافی برای تغییر ابروهای خود را ندارید، از استنسیل  استفاده‌کنید.

این وسیله کاربردهای متفاوتی دارد و یکی از ضروری‌ترین ابزارهای کار آرایشگرها است که مورد توجه کسانی که دارای ابروهای کم‌پشت هستند، قرارگرفته است. افراد دارای ابروهای کم‌پشت، با خرید انواع شابلون طراحی ابرو به ابروهایی پر و زیبا دست پیدا خواهندکرد. شابلون‌ها برای کسانی با تاج ابروهای‌ خالی یا نامتقارن نیز مزایای بسیاری دارند.

کاربرد استنسیل ابرو برای افرادی که طراحی میکروبلیدینگ انجام می‌دهند نیز غیر قابل‌انکار است. زیرا این افراد به‌راحتی و در زمان کوتاهی قادر خواهند بود که طراحی ابرو را مطابق با سلیقه مشتری انجام دهند.

کاربرد استنسیل ابرو

برخی از افراد نیز دوست دارند فرم طبیعی ابروهای آن‌ها به همان صورت قبل باقی بماند و تنها نواقص ابرو با استفاده از مداد یا سایه برطرف شود. از این رو شابلون طراحی ابرو برای آنان بهترین گزینه است. یکی از بهترین مزایای استفاده از این ابزار آرایشگری امکان پاک کردن ابرو و طراحی مجدد آن است.


 

این مزیت برای کسانی که تتو یا روش‌های دائم طراحی ابرو را انتخاب می‌کنند، وجود ندارد. به همین دلیل برخی از خانم‌ها از ترس اینکه شاید مدل انتخابی تتو به صورتشان نیاید از شابلون ابرو برای میکروبلیدینگ استفاده می‌کنند. از آنجایی که مدل‌های انتخابی قبل از تتو با شابلون به‌راحتی قابل طراحی است، میزان رضایت از تتو یا سایر روش‌های طراحی ابرو نیز افزایش پیدا می‌کند.

روش استفاده از شابلون ابرو چگونه است؟

روش استفاده از شابلون برای طراحی ابرو

همان طور که گفته شد شابلون‌ها دارای انواع متفاوتی هستند که تمامی آن‌ها روش استفاده مشابهی دارند. برای داشتن ابروهای پر و متناسب با فرم صورت باید طرز استفاده از این وسیله را آموخت. در این صورت اجزای صورت هماهنگ‌تر با یکدیگر دیده می‌شوند و فرم ابروها طبیعی‌تر خواهد شد.

قرار دادن شابلون روی ابرو و پرکردن داخل آن نیز دارای اصولی است که اگر رعایت نشود، نتیجه دلخواه را به‌همراه نخواهد داشت. به همین دلیل در ادامه قصد داریم آموزش استفاده از شابلون ابرو را مرحله به مرحله توضیح می‌دهیم.

مرحله اول

در ابتدا باید شابلون مناسب را خریداری و فرم مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس یک مداد چشم یا ابرو را در کنار بینی قرار دهید، طوری که سمت دیگر مداد به‌صورت عمود از کنار گوشه داخلی چشم رد شود. سپس با یک مداد محل تاج ابرو را علامت‌گذاری کنید. این کار باید برای ابروهای دو طرف انجام شود.

مرحله دوم

در مرحله دوم مداد را به‌صورت مایل در کنار بینی قرار دهید، ‌طوری که امتداد مداد از گوشه انتهایی یا خارجی چشم رد شود. سپس محل برخورد مداد با ابرو را علامت بگذارید. در این صورت ابتدا و انتهای ابروها مشخص می‌شوند.

مرحله سوم

مرحله سوم طراحی ابرو با شابلون

سپس شکستگی ابروها را پیدا کنید و آن را به‌عنوان قوس یا انحنای ابرو در نظر بگیرید.

مرحله چهارم

در این مرحله از طراحی با استفاده از استنسیل آرایش ابرو و قراردادن آن روی نقاط مشخص‌شده، طراحی ابرو را انجام دهید. بعد از قرار دادن شابلون روی ابرو کافی است نقاط مشخص‌شده را با استفاده از سایه یا مداد ابرو به یکدیگر متصل کنید و خط یا کادر ابرو را بکشید.

مرحله پنجم

سپس داخل کادر را با مداد ابرو پر کنید. برای طبیعی تر دیده شدن ابروها بهتر است از پررنگ کردن بیش از حد آن‌ها خودداری کنید و مداد را با کمترین میزان فشار روی شابلون بکشید. با انجام تمامی این مراحل به همین راحتی قادر خواهید بود در کمتر از چند دقیقه و تنها با هزینه ناچیز خرید یک شابلون، ابروهای خود را قرینه‌سازی کنید و به فرم دلخواه در‌آورید.

بهترین شابلون ابرو با چه برندی تولید می‌شود؟

بهترین شابلون ابرو

بهترین برند شابلون برای طراحی ابرو بر اساس ویژگی‌ها و قیمت آن مشخص می‌شود. از آنجایی که برندهای متفاوتی از شابلون‌های ابرو در بازار موجود است، بدون شک انتخاب بهترین آن‌ها کاری دشوار خواهد بود. به همین دلیل با بررسی نکات زیر به‌راحتی قادر خواهید بود که بهترین برند از این ابزار آرایشی و بهداشتی را خریداری کنید.

 

  • بهترین شابلون ابرو باید دارای فرم‌های متفاوتی از ابروها باشد. به‌عنوان مثال شابلون ابرو پهن برای کسانی که به ابروهای پرپشت علاقه دارند، بسیار مناسب است.
  • قیمت بهترین شابلون بسیار مقرون به صرفه است و تمامی افراد قادر به خرید آن هستند.
  • کیفیت شابلون طراحی ابرو باید به‌گونه‌ای باشد که حساسیتی روی پوست ایجاد نکند. برخی از شابلون‌های چسبی ممکن است دارای چسب نامرغوب یا بسیار قوی باشند که در این صورت به پوست آسیب وارد می‌شود.