میس و مستر

مجله آرایش و زیبایی

میس و مستر

مجله آرایش و زیبایی

طرز استفاده از کرم ویتامین سی

اگر از کسانی هستید که به پوست و زیبایی آن اهمیت می دهید حتما از نقش ویتامین سی در سلامت پوست مطلع هستید. در این بخش می خواهیم شما را با کرم های ویتامین C و نقش آنها در روتین پوستی آشنا کنیم. اگر شما می خواهید رطوبت رسانی در پوست تان را با این کرم ها انجام دهید قطعا ویتامین سی موجود در کرم ها می تواند بهترین گزینه باشد. استفاده از کرم ویتامین سی به گفته برخی از افراد در برابر آفتاب ویژگی خود را از دست می دهد ولی برخی از دیگر کارشناسان معتقد هستند که این یک باور غلط است و استفاده از کرم ویتامین سی در مقابل نور خورشید مانعی ندارد. 

کرم ویتامین سی چیست؟

همانطور که می دانید ویتامین های سی در میوه های مرکبات نظیر پرتغال به وفور یافت می شود، ولی هرچقدر هم پرتغال بخوریم و از مواد دارویی و خوراکی ویتامین سی مصرف کنیم، نمی توانیم خواص کرم ویتامین سی و سرم ها و لوسیون ها بر روی پوست را کتمان شد. اگر شما بر روی پوست خود دارای لکه ها و آکنه هستید و چین و چروک های ریزی بر روی صورت شما به وجود آمده است، یا از کسانی هستید که رد طول روز زیاد زیر آفتاب قرار می گیرد و به فکر داشتن پوست شفاف و تازه هستید، وقتش رسیده از محصولاتی نظیر کرم ویتامین سی برای روتین و مراقبت پوستی استفاده کنید. معمولا ویتامین سی به شکل کرم و سرم قابل مصرف است.

کرم ویتامین سی چه عملکردی دارد؟

کرم های ویتامین سی در دسته بندی جوان کننده های پوست قرار دارند و یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها میباشد که بر روی پوست شما عملکرد مناسبی خواهند داشت. ویتامین های سی پوست را تحریک نموده و باعث افزایش کلاژن سازی می شود و از تجمع رنگدانه ها در بخش های مختلف پوست جلوگیری خواهد کرد. این اقدامات باعث می شود تا پوست کاملا یکنواخت و صاف باقی بماند و از ایجاد لکه نیز جلوگیری می کند.

شما در طول روز هر چه قدر هم از ویتامین های خوراکی و میوه ها استفاده کنید، بدن مقدار کمی از این ویتامین ها را صرف پوست می کند، برای حفظ سلامت پوست و دارا بودن صورتی صاف حتما مصرف کرم های ویتامین سی را در دستور کار خود قرار دهید و به صورت خارجی بر روی پوست بمالید.

تأثیر استفاده از کرم ویتامین سی بر روی پوست

در ابتدا باید از تاثیر کرم های ویتامین سی بر روی پوست مطلع باشید تا بتوانید طرز مصرف آن را در ادامه یاد بگیرید:

با افزایش سن و تاثیر نور خورشید بر روی کاهش کلاژن سازی پوست و بروز مشکلاتی نظیر لک و آکنه بر روی پوست باعث می شود تا مصرف کرم های ویتامین سی بیش از پیش احساس شود. با ساخت کلاژن تمامی خط ها و چین و چروک ها از روی پوست حذف می شود و حالت صاف پیدا می کند.

یکی از مهم ترین خواص ویتامین سی جلوگیری از رادیکال های آزاد است که این رادیکال ها بر روی خرابی پوست تاثیر مستقیم دارند و باعث پیری زودرس می شوند. ویتامین سی از جمع شدن رنگدانه ها در نقاط حساس جلوگیری می کند. نقاط تاریک و لک هایی که در اثر افزایش سن و اشعه خورشید روی پوست ایجاد می شوند به مرور روشن تر شده و باعث از بین رفتن صافی پوست می شود

کرم ویتامین سی باعث بازسازی پوست شده و از لک ها و آکنه های روی پوست جلوگیری می کند و شما با یک دوره کامل استفاده از این کرم ها می توانید تمامی این مشکلات را کاهش دهید.

استفاده آگاهانه از کرم های ویتامین سی 

کرم ویتامین سی از برندهای مطرح و اورجینال برای سلامت پوست شما عزیزان پیشنهاد می شود. کرم های ویتامین سی با خواص ویژه و معجزه آسان می تواند در نقش یک آبرسان قوی عمل کرده و جزو احیاء کننده ها و جوان سازی پوست هستند در ادامه برخی از خواص مهم کرم های ویتامین سی را ذکر کرده ایم:

کرم شفاف کننده و شاداب کننده پوست حاوی ویتامین سی به دلیل استفاده استاندارد از ویتامین ها با غلظت مناسب و عملکرد سریع باعث شفافیت پوست و روشن سازی آنها می شود.

این کرم های حاوی ویتامین سی مواد مغذی دیگری دارد که برای جوان سازی و شادابی پوست بسیار تاثیرگذار هستند. تاثیرات مستقیم این کرم ها بر روی پوست بعد از استفاده نیز کاملا مشخص می باشد و فعالیت سلول های سطح پوست بیشتر شده و باعث تحرک و جوانی آنها می شود. این کرم ها چین و چروک های سطحی پوست را از بین برده و انعطاف پوست را افزایش می دهد.

روش های صحیح مصرف کرم های ویتامین سی

اگر شما دارای پوست کدر و تیره هستید و می خواهید از روتین و مراقبت های پوستی بهره ببرید تا چهره و پوست تان را صاف و روشن تر نمایید، کافیست مقداری از کرم های ویتامین سی را به برنامه مراقبت از پوست تان اضافه نمایید. برای دارا بودن پوست صاف، شفاف، روشن، درخشان می توانید صورت خود را بشویید و به اندازه یک بند انگشت دست کرم ویتامین سی بر روی صورت تان بمالید و حسابی صورت تان را ماساژ دهید.

آنتی اکسیدان های موجود در ویتامین سی می تواند التهاب های پوستی را کاهش داده و به ترمیم پوست شما کمک می کند. باید توجه داشته باشید که مرحله بعد استفاده از کرم ویتامین سی، استفاده از یک مرطوب کننده با کیفیتی است تا به شما کمک کند پوست کاملا شفاف و روشنی داشته باشید. روش استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبتی پوستی معمولا بر روی جعبه آنها درج شده است و به طور ساده ابتدا باید کرم را تست حساسیت کنید ، مقداری از کرم ویتامین سی را به پوست بازو یا مچ دست تان بمالید، در صورتی که حساسیتی بعد از 24 ساعت مشاهده نکرده اید، طبق دستور العمل می توانید استفاده از کرم را انجام دهید. شب ابتدا صورت تان را بشویید و کامل خشک نمایید، سپس مقداری از کرم را بر روی پوست صورت و گردن تان ماساژ دهید تا جذب پوست شود. اگر در روز می خواهید استفاده کنید سوالی پیش می آید:

بعد از کرم ویتامین سی چی بزنیم؟ بهتر است از ضد آفتاب مناسب بعد از کرم به پوست تان بزنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد