میس و مستر

مجله آرایش و زیبایی

میس و مستر

مجله آرایش و زیبایی

شامپو زعفران تراست

نقد و بررسی : شامپو زعفران تراست

کاهش ریزش مو
تحریک رشد مو
انتقال مواد مغذی به پوست سر
آبرسان قوی تار مو
جلوگیری از آسیب تار مو

زعفران با غنی بودن از ویتامین‌های A و گروه B, C، همچنین عناصر معدنی ضروری پوست، با تغذیه فولیکول مو و کنترل التهابات پوست سر، علاوه بر کنترل ریزش موی سر با تحریک فولیکول‌های مو موجب رشد بیشتر تار مو می‌گردد.

این سری از شامپو دارای تکنولوژی تروتک (Trutech) انحصاری شرکت مهلران است که از آسیب کلر به تار مو و پوست سر جلوگیری می‌کند.

دارای pH مناسب پوست سر و فاقد اثرات خشکی و التهاب پس از مصرف
.
تو بازه‌های زمانی مختلف و به خاطر دلایل متفاوت، موهای ما ممکنه دچار ریزش بشه. این ریزش اگه زیاد بشه و نشه کنترلش کرد، اذیت‌کننده می‌شه.
ما میخوایم محصولی رو بهتون معرفی کنیم که از این ریزش‌های آزاردهنده جلوگیری میکنه.
.
.
شامپو زعفران تراست!
این شامپو از ریزش تارهای مو جلوگیری میکنه، اون‌ها رو آبرسانی میکنه و نمیذاره آسیب ببینن.
این محصول با داشتن عصاره زعفران، غنی از ویتامین‌ها و مواد مغذی هست و به وسیله اون‌ها فولیکول‌های مو رو تقویت کرده و باعث رشد بیشتر موها می‌‌‌شه
.
.
همچنین این محصول پوست سر شما رو بعد از مصرف خشک نمی‌کنه و با pH پوست سر سازگاره. علاوه بر این از آسیب کلر به تارهای مو جلوگیری میکنه.
.

ویژگیتوضیحات
حجم400 میل
فرم محصولشامپو
نوع موانواع مو
کاربردکاهش ریزش مو، تحریک رشد مو، انتقال مواد مغذی به پوست سر، آبرسان قوی تار مو، جلوگیری از آسیب تار مو
زمان مصرفهنگام استحمام
نحوه مصرفموهای مرطوب خود را به مقدار مناسبی شامپو آغشته کرده و پس از 1 دقیقه آبکشی نمایید
نوع عصارهزعفران، آلوئه ورا، چای سبز، گل ختمی، بابونه
ویتامینB5
شرایط نگهداریدور از دسترس کودکان و نور آفتاب
نوع بسته بندیپت پمپی
مدت انقضا3 سال پس از تولید
تاییدیهSwiss Fine Cosmetic
شماره ی تاییدیه1905
شماره پروانه بهداشت48/10024

کاپ قاعدگی چیست ؟ + ساده ترین روش استفاده از آن

کاپ قاعدگی چیست ؟ + ساده ترین روش استفاده از آن

شروع هر کاری می تواند بسیار دشوار باشد که این کار می تواند شامل استفاده از کاپ قاعدگی هم باشد. احتمالا می دانید که کاپ قاعدگی چیست اما شاید هنوز آن را امتحان نکرده اید. هیچ جای ترسی نیست. ممکن است چند روز یا چند دوره زمان نیاز داشته باشید تا با کاپ احساس راحتی کنید اما در نهایت مزایای بسیار این وسیله شما را به مشتری دائم آن تبدیل خواهد کرد.

در این مطلب ما تمام اطلاعات لازم درباره کاپ قاعدگی را می دهیم و شما می توانید با امتحان روش های مختلف تا کردن کاپ قاعدگی بهترین و راحت ترین روش را برای خود پیدا کنید.

کاپ یا فنجان قاعدگی چیست ؟

فنجان یا کاپ قاعدگی نوعی محصول بهداشتی مخصوص خانم ها است که می توانند در زمان پریود بارها و بارها از آن استفاده نمایند. این محصول به شکل زنگوله ای کوچک و قابل انعطاف است که از لاستیک یا سیلیکون ساخته می شود و با قرارگیری درون واژن، باز شده و به دیواره های آن می چسبد و مایعات خارج شده در زمان پریود را در خود جمع می کند. این کاپ ها در طول روز باید یک یا دو بار خارج شده، خالی شوند و دوباره درون واژن قرار گیرند.

کاپ های قاعدگی از دهه 1860 وجود داشته اند اما تا زمانی که لئونا چالمرز بازیگر و خواننده آمریکایی در دهه 1930 برای آن ها تبلیغ نکرد، مورد توجه قرار نگرفتند. البته در آن زمان به دلیل نگرانی در مورد قرار دادن آن ها در داخل واژن و جنس سفت تر مدل های اولیه، همچنان استقبال مناسبی نداشتند اما اخیرا برندهای مختلف دست به طراحی های بهتر و ساخت کاپ های قاعدگی از مواد سیلیکونی نرم کرده اند که همین امر باعث استقبال از این محصول شده است.

کاپ یا فنجان قاعدگی چیست ؟

مزایای کاپ قاعدگی چیست ؟

خانم های بسیاری استفاده از کاپ قاعدگی به جای نوار بهداشتی یا تامپون را انتخاب کردند زیرا:

مقرون به صرفه هستند

شما برای خرید یک فنجان قاعدگی قابل استفاده مجدد تنها یک بار هزینه می کنید و سال ها می توانید از آن ها استفاده کنید اما پد یا تامپون را باید به صورت مداوم خریداری کنید که هزینه سالیانه آن ها مبلغ قابل توجهی می شود.

کاپ های قاعدگی امن تر و بهداشتی تر هستند

از آنجایی که کاپ ها به جای جذب خون، آن را جمع می کنند، شما در معرض ابتلا به بیماری هایی همچون سندروم شوک سمی (TSS) قرار نمی گیرید. این سندروم به دلیل عفونت باکتریایی نادری اتفاق می افتد که مربوط به استفاده از پد و تامپون است.

حاوی مواد شیمیایی مضر نیستند

بر خلاف پدها و تامپوها که حاوی مواد سفید کننده و دیوکسین هستند، کاپ های قاعدگی عاری از این موادند. طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، برخی دیوکسین ها به عنوان عامل سرطان در انسان شناخته شده اند. از این رو کاپ های قاعدگی می توانند خطر ابتلا به این بیماری را از شما دور کنند.

فنجان یا کاپ قاعدگی نوعی محصول بهداشتی مخصوص خانم ها است که می توانند در زمان پریود بارها و بارها از آن استفاده نمایند. این محصول به شکل زنگوله ای کوچک و قابل انعطاف است که از لاستیک یا سیلیکون ساخته می شود.

باعث خشکی واژن نمی شوند

بر خلاف پد و تامپون، کاپ های قاعدگی باعث خشکی واژن نمی شوند. آن ها باکتری های مفید را حفظ می کنند که می توانند شما را از عفونت واژن محافظت کنند.

ظرفیت کاپ های قاعدگی بیشتر است

یک کاپ قاعدگی می تواند 30 تا 50 میلی لیتر مایعات پریود را در خود جای دهد اما پدها و تامپون ها حداکثر 10 میلی لیتر را نگه می دارند. بنابراین دیگر نگرانی بابت نشت خون پریود به لباس نخواهید داشت و می توانید به مدت 12 ساعت آن را استفاده کرده و نیازی به تخلیه نداشته باشید که در مقایسه با تعویض 4 ساعت یک بار تامپون یا پدهای بهداشتی بسیار بهینه است. این دلایل فرق پد و تامپون با کاپ قاعدگی هستند.

ظرفیت کاپ های قاعدگی

کاپ های قاعدگی بوی بد پریود را از شما دور می کنند

اگر بخواهید بدانید که منظور از دور کردن بوی بد پریود توسط کاپ های قاعدگی چیست باید بگوییم، زمانی که مایعات خروجی دوران پریودی روی پدها و در مجاورت هوا قرار می گیرند، بوی ناخوشایندی از خود ایجاد می کنند که کاپ های قاعدگی از این مشکل نیز مبرا هستند.

کاپ های قاعدگی حس بد را از شما می گیرند

بسیاری از خانم ها در زمان پریودی و استفاده از پد، نگران دیده شدن برجستگی آن هستند و به همین دلیل در پوشیدن برخی لباس ها با مشکل مواجه می شوند اما کاپ های قاعدگی به هیچ وجه دیده نمی شوند و فعالیت های شما را تحت الشعاع قرار نمی دهند. شما با استفاده از آن ها حتی می توانید به استخر بروید و هر فعالیت دیگری را داشته باشید. همچنین اکثر خانم ها پس از استفاده از کاپ قاعدگی گفته اند که حتی آن را احساس هم نمی کنند.

سازگار با محیط زیست هستند

کاپ های قاعدگی قابل استفاده مجدد هستد و شما می توانید مدت زمان طولانی از آن ها استفاده کنید. بنابراین زباله کمتری هم وارد محیط زیست می کنید. به طور متوسط هر خانم در طول زندگی خود حدود 11000 پد یا تامپون یکبار مصرف استفاده می کند که اگر این عدد را در تعداد زنان کره زمین ضرب کنیم، مقدار قابل توجهی زباله می شود.

با وجودی که فنجان های قاعدگی یک گزینه مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست است اما همچنان باید چند نکته را درباره آن ها به خاطر داشته باشید:

معایب کاپ قاعدگی چیست ؟

در ادامه به برخی از معایب کاپ قاعدگی خواهیم پرداخت.

قرار دادن یا خارج کردن کاپ قاعدگی در برخی مواقع می تواند سخت باشد

ممکن است گاهی در مکان یا موقعیتی قرار بگیرید که قرار دادن یا خارج کردن کاپ برای شما دشوار و ناخوشایند باشد. بدین معنا که در زمان قرار دادن آن نتوانید به درستی تا کنید یا در زمان خروج نتوانید از نشتی آن جلوگیری کنید. البته که این مشکلات با تمرین و چندین بار استفاده به راحتی قابل حل خواهند بود.

پیدا کردن کاپ مناسب می تواند دشوار باشد

سایز کاپ قاعدگی و مدل آن در برندهای مختلف کمی تفاوت دارد. بنابراین ممکن است پیدا کردن کاپ مناسب شما کمی سخت باشد و مجبور شوید چندین برند را امتحان کنید تا کاپ قاعدگی مناسب واژن خود را پیدا کنید. اما این مشکل برای تمام چیزهایی که می خواهید برای بار اول مورد استفاده قرار دهید به وجود می آید بنابراین دلسرد نشوید و ادامه دهید. زمانی که شما برند و مدل مورد نظر خود را پیدا کنید سال ها می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

بهتر است بدانید که کاپ های قاعدگی باعث خشکی واژن نمی شوند.

به مواد کاپ حساسیت داشته باشید

با وجودی که اکثر کاپ های قاعدگی از مواد فاقد لاتکس ساخته می شوند تا از حساسیت جلوگیری کنند اما برخی از افراد نیز ممکن است به مواد لاستیکی یا سیلیکونی آلرژی داشته باشند و در زمان استفاده از کاپ قاعدگی دچار حساسیت شوند. بنابراین این مورد را در خاطر داشته باشید و در صورت مشاهده حساسیت، از نوع دیگر کاپ قاعدگی استفاده کنید.

در شرایطی خاص کاپ قاعدگی می تواند باعث تحریک واژن شود

اگر پس از هر بار استفاده کاپ را به درستی تمیز نکنید، می تواند باعث تحریک واژن شود و احتمال عفونت نیز افزایش می یابد. همچنین وارد کردن کاپ بدون روانکاری و به زور نیز می تواند واژن را تحریک کند. البته در مورد پد و تامپون نیز رعایت بهداشت بسیار مهم است و در صورت رعایت نکردن ممکن است باعث عفونت واژن شوید. بنابراین در زمان پریودی از هر وسیله ای استفاده می کنید، رعایت بیشتر بهداشت را فراموش نکنید.

کاپ های قاعدگی برای افرادی که افتادگی رحم دارند مناسب نیستند

در زمانی که افتادگی رحم رخ می دهد، رحم به داخل واژن می لغزد زیرا رباط ها و عضلات آن ضعیف شده اند و قدرت نگهداری آن را ندارند. این وضعیت ممکن است برای خانم هایی که چندین بار زایمان طبیعی داشته اند رخ دهد. در این صورت کاپ قاعدگی نمی تواند گزینه مناسبی باشد. پس از همان گزینه های رایج یعنی پد و نوار بهداشتی استفاده کنید. در صورت تمایل برای آشنایی بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله انواع نوار بهداشتی مراجعه کنید.

همچنین اگر این شرایط را دارید ممکن است در استفاده از کاپ قاعدگی راحت نباشید

برای جلوگیری از بارداری از آی یو دی (IUD) استفاده می کنید، ممکن است در استفاده از کاپ قاعدگی راحت نباشید. اگر نمی دانید آی یو دی چیست ، این وسیله  یک دستگاه داخل رحمی است که برای جلوگیری از بارداری داخل رحم قرار می گیرد و در صورتی که در کنار آن بخواهید از کاپ قاعدگی استفاده کنید، ممکن است مجبور باشید رشته متصل به IUD را کوتاه کنید تا در هنگام خروج کاپ قاعدگی، IUD را هم بیرون نکشید.

اگر تا به حال سندروم شوک سمی (TSS) یا عفونت واژن مبتلا شده اید یا اخیرا جراحی زنان، زایمان یا سقط جنین کرده اید و همچنین اگر هرگز مقاربت جنسی نداشته اید و نگران حفظ آیین ها و فرهنگ های خود هستید نیز ممکن است استفاده از کاپ قاعدگی برای شما آسان نباشد.

برخی از خانم ها نیز گفته اند که برای یادگیری نحوه قرار دادن کاپ قاعدگی نیاز به تمرین زیادی داشته اند. همچنین موضوع شستشوی این کاپ ها هم وجود دارد که بسیاری شستن آن ها در دستشویی های عمومی یا محل کار را نمی پسندند. به همین دلیل در این مواقع، برخی خانم ها یک بطری کوچک آب و دستمال مرطوب برای تمیز کردن آن ها به همراه دارند. برخی دیگر هم از دستمال توالت برای پاک کردن آن ها استفاده می کنند.

معایب کاپ قاعدگی چیست

انتخاب مناسب کاپ قاعدگی چیست ؟

زمانی که تصمیم به استفاده از کاپ قاعدگی گرفتید، ابتدا با پزشک زنان خود مشورت کنید. اگرچه می توانید برندهای مختلف را به صورت آنلاین یا از داروخانه ها خریداری کنید اما قبل از آن باید بدانید که چه سایزی مناسب شما است. اکثر مارک های کاپ قاعدگی دو سایز کوچک و بزرگ دارند که برای تشخیص سایز مناسب خود باید به کمک پزشک تان این موارد را در نظر بگیرید:

  • سن
  • طول دهانه رحم
  • میزان جریان خروجی در پریود
  • استحکام و انعطاف پذیری کاپ
  • ظرفیت کاپ
  • قدرت عضلات کف لگن شما
  • زایمان طبیعی داشته اید یا خیر

معمولا کاپ های قاعدگی کوچکتر برای خانم های زیر 30 سال که زایمان طبیعی نداشته اند و سایزهای بزرگتر برای خانم های بالای 30 سال، دارای زایمان طبیعی یا دوره پریود متوسط تا سنگین توصیه می شوند.

یک کاپ قاعدگی می تواند 30 تا 50 میلی لیتر مایعات پریود را در خود جای دهد اما پدها و تامپون ها حداکثر 10 میلی لیتر را نگه می دارند.

مشکل استفاده از کاپ قاعدگی برای باکره ها چیست ؟

شاید شما هم مانند بسیاری دیگر بر این باور باشید که پرده بکارت یک غشاء است که واژن دختران را بسته است و باید تنها در اولین رابطه جنسی بعد از ازدواج از بین برود. اگر این عقیده درست بود، دختران باکره نباید پریود می شدند زیرا خروجی برای جریان قاعدگی وجود نداشت. در حقیقت پرده بکارت یک بافت نازک است که به طور کامل یا جزئی واژن را می پوشاند و حتی بعضی از دختران بدون آن به دنیا می آیند. این غشاء می تواند در اثر انجام ورزش، دوچرخه سواری، معاینات دکتر یا استفاده از تامپون و کاپ قاعدگی به مرور ساییده و نازک شود.

با وجودی که در بعضی از کشورها و فرهنگ ها، مردم ارزش بیش از حدی به این بافت نازک می دهند و آن را نشانه رابطه نداشتن و بکر بودن دختر می دانند، با این حال داشتن یا نداشتن پرده بکارت اثباتی بر نداشتن رابطه نیست. باکره بودن باید توسط پزشک و تحت معیارهای پزشکی صورت گیرد که تا زمانی که رابطه جنسی صورت نگیرد حتی اگر پرده بکارت نداشته باشید، پزشک متوجه باکره بودن می شود.

در هر صورت اگر تا به حال رابطه جنسی نداشتید و باکره هستید هم می توانید از کاپ قاعدگی استفاده کنید. در واقع به محض اینکه پریود شوید می توانید از این محصول استفاده نمایید. برای استفاده از کاپ قاعدگی هیچ محدودیت سنی وجود ندارد اما قبل از استفاده آن بهتر است با دوره پریودی و بدن خود راحت شده باشید.

عضلات واژن باکره ها و دختران نوجوان سفت تر هستند و ورودی واژن آن ها عرض کمتری دارد که باعث می شود قرار دادن کاپ قاعدگی در آن کمی دشوارتر باشد. بنابراین بهتر است واژن خود را به صورت تدریجی با کاپ قاعدگی تطبیق دهند تا احساس ناراحتی نکنند.

شاید بهتر باشد ابتدا کمی تمرین کنید. اگر احساس ناراحتی کردید، خود را مجبور به این کار نکنید. کمی استراحت کنید و بعد از آرام شدن بدن دوباره امتحان کنید. همچنین افرادی که باکره هستند بهتر است از اندازه کوچک کاپ قاعدگی استفاده کنند.

با وجود تمام این صحبت ها اگر پرده بکارت برای شما بسیار اهمیت دارد، قبل از استفاده از کاپ قاعدگی و حتی تامپون با یک پزشک زنان مشورت کنید.


عوارض فنجان قاعدگی

آیا کاپ قاعدگی باعث کشیده شدن واژن می شود؟

خیر. واژن همانند یک نوار لاستیکی عمل می کند یعنی عضله آن قادر به کشش و بازگشت به حالت اولیه است. در واقع کاپ یا تامپون هیچ کدام باعث کشیده شدن و شل شدن واژن خانم ها نمی شوند.

روش صحیح استفاده از کاپ قاعدگی چیست ؟

برای کار با هر وسیله جدیدی شما باید نحوه استفاده از آن را بیاموزید تا به درستی آن را به کار ببرید و با آن راحت باشید. کاپ قاعدگی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این قسمت به صورت کامل و مرحله به مرحله نحوه استفاده صحیح از کاپ قاعدگی را آموزش می دهیم.

اولین استفاده

زمانی که برای اولین بار یک کاپ قاعدگی خریداری می کنید، باید حتما آن را به مدت 3 تا 5 دقیقه در آب جوش استریل کنید. آب درون ظرف باید به قدری باشد که کاپ با کف ظرف برخورد نکند. بنابراین اگر برای اولین بار کاپ قاعدگی خریداری می کنید یا می خواهید کاپ خود را تعویض کرده و مجدد خریداری کنید، حتما قبل از استفاده آن را بجوشانید.

حال زمان آن رسیده است که نحوه استفاده صحیح از کاپ قاعدگی را بیاموزیم.

مرحله اول: روش صحیح قرار دادن کاپ قاعدگی درون واژن چیست ؟

شستشو

فراموش نکنید که قبل از کار با کاپ، دست خود را با آب و صابون به خوبی بشویید.

تا کردن

روش های مختلفی برای تا کردن کاپ قاعدگی وجود دارد که شما می توانید آن ها را امتحان کرده و روش مناسب خود را پیدا کنید. شما باید کاپ خود را تا بزنید تا به راحتی درون واژن قرار گیرد. وقتی وارد واژن کردید، می توانید آن را رها کنید تا باز شود. 

ریلکس کردن

هنگام قرار دادن کاپ قاعدگی مهم است که عضلات خود را شل کنید تا کاپ به راحتی وارد واژن شده و در آن جای گیرد. بنابراین پوزیشن راحت و مناسب خود را پیدا کنید. شما می توانید دراز بکشید، چمباتمه بشینید، روی توالت فرنگی بشینید یا بایستید. با امتحان کردن موقعیت های مختلف در نهایت روش مناسب خود را پیدا خواهید کرد.

می توانید از آب یا روان کننده پایه آب استفاده کنید تا قرار دادن کاپ درون واژن آسان تر باشد.

وارد کردن و رها کردن

کاپ قاعدگی تا شده را وارد واژن کنید و هنگامی که کل کاپ درون آن قرار گرفت، انگشتان دست خود را بردارید و اجازه دهید کاپ درون واژن باز شود. گاهی اوقات زمانی که کاپ قاعدگی به درستی در جای خود قرار می گیرد، شما می توانید صدای “پاپ” یا مکش بشنوید.

اگر شک دارید که درست قرار گرفته است یا خیر، زیر فنجان را لمس کنید. انتهای کاپ باید حالت گرد یا بیضی شکل داشته باشد و تا خوردگی احساس نکنید.

استفاده از کاپ قاعدگی باعث اسیب دیدن پرده بکارت نمی شود.

چرخاندن

اگر پس از وارد کردن کاپ قاعدگی احساس می کنید که انتهای آن فرو رفتگی یا چین خوردگی دارد و از قرار گیری صحیح و بدون نشتی آن مطمئن نیستید، به آرامی انتهای کاپ را بچرخانید تا کامل باز شود.

پس از قرار گیری صحیح فنجان قاعدگی، سعی کنید دنباله یا دم انتهای آن را به آرامی بکشید. در صورتی که مقاومت احساس کردید، یعنی کاپ به درستی قرار گرفته است و درزی وجود ندارد.

در مقایسه با تامپون، کاپ قاعدگی باید در قسمت پایین کانال واژن شما قرار گیرد و دنباله یا دم آن باید کاملا درون واژن باشد. با این حال بدن ها متفاوت هستند و اگر دنباله کاپ پس از قرار گیری صحیح بیرون از کاپ قرار می گیرد و شما را آزار می دهد، می توانید کمی از آن را قبل از قرار دادن در واژن کوتاه کنید.

مرحله دوم: برای چه مدت زمانی در شبانه روز می توانید از کاپ قاعدگی استفاده کنید؟

یکی از مزایای استفاده از کاپ قاعدگی این است که می توانید هر بار تا 12 ساعت از آن استفاده کنید بدون اینکه نیاز به خارج کردن کاپ داشته باشید. بسته به اینکه شدت جریان پریود شما چقدر باشد، ممکن است مجبور شوید بیش از دو بار در روز نیاز به تخلیه آن داشته باشید. به همین دلیل بهتر است دفعه های اول استفاده، برای شناخت بهتر کاپ و جریان پریودی خود، کاپ را زودتر خالی کنید.

البته کاپ قاعدگی در هر بار می تواند به اندازه بیش از سه تامپون در خود مایعات پریودی را ذخیره کند. طبق سازمان بهداشت ملی انگلیس NHS هر خانم در طول دوران قاعدگی خود، 5 تا 12 قاشق چایخوری خون از دست می دهد. بنابراین ممکن است در زمان استفاده از کاپ قاعدگی حتی از خونریزی کم خود نیز متعجب شوید.

مرحله سوم: روش صحیح خروج کاپ قاعدگی چیست ؟

شستشو

برای خارج کردن کاپ قاعدگی از درون واژن نیز باید دست های خود را با آب و صابون به خوبی بشویید.

ریلکس کردن

موقعیت راحت خود را ایجاد کنید. دراز بکشید، چمباتمه بزنید، روی توالت فرنگی بشینید یا بایستید. بدن خود را ریلکس و آرام کنید تا عضلات شل باشند و به راحتی بتوانید کاپ را خارج کنید.

خارج کردن

هنگام خارج کردن فنجان قاعدگی، دنباله آن را کمی بکشید تا دست تان به انتهای کاپ برسد. انتهای کاپ را خیلی آرام فشار دهید تا کمی بتوانید آن را بیرون بکشید. ( یا می توانید انگشت اشاره خود را در کنار انتهای کاپ قرار دهید تا آن را کمی آزاد کنید.)

تنها با کشیدن دنباله اقدام به خارج کردن کاپ نکنید زیرا این کار می تواند واژن و دهانه رحم شما را اذیت کند.

خالی کردن و شستن

پس از خارج کردن کاپ قاعدگی، مایعات درون آن را درون دستشویی خالی کرده و کاپ را با آب بشویید. اگر به آب تمیز دسترسی ندارید، می توانید از دستمال توالت یا دستمال مرطوب برای تمیز کردن کاپ استفاده کنید و زمانی که به آب دسترسی پیدا کردید، دوباره آن را خارج کرده و به خوبی بشویید.

دوباره وارد کردن

پس از تمیز شدن کاپ، آن را دوباره وارد دهانه رحم خود کنید. این کار را به همان صورتی که در مرحله اول توضیح داده شد انجام دهید.

اگر مدت زمان پریودتان به پایان رسیده است، کاپ را به مدت 3 تا 5 دقیقه درون آب بجوشانید و آن را ضد عفونی کنید تا برای استفاده بعدی استریلیزه باشد. سپس کاپ را درون کیسه نخی آن قرار دهید و در جای مناسب نگهداری کنید.

هر کاپ قاعدگی را می توان به مدت 12 ساعت استفاده کرد.

نکاتی برای اولین استفاده از فنجان قاعدگی

اگر برای اولین بار می خواهید از فنجان قاعدگی استفاده کنید، این نکات می توانند به شما کمک کنند:

نکته اول

آرام باشید و زمان مناسبی را به این کار اختصاص دهید. اگر عضلات شما دچار استرس و تنش باشند، وارد کردن کاپ قاعدگی به داخل واژن سخت خواهد شد. موقعیت مناسب خود را پیدا کنید که در آن احساس راحتی کنید. چمباتمه زدن، نشستن یا ایستادن را امتحان کنید.

نکته دوم

بدن خود را به درستی بشناسید. برای تعیین محل دقیق دهانه واژن وقت بگذارید و سعی کنید به کمک انگشت خود محل دهانه رحم را مشخص نمایید. به دنبال یک دایره گرد و برجسته باشید. اینکه محل دقیق دهانه رحم را بشناسید، در قرار دادن صحیح کاپ قاعدگی به شما کمک می کند زیرا کاپ باید زیر دهانه باشد.

نکته سوم

برای سهولت ورود کاپ قاعدگی از آب یا روان کننده بر پایه آب استفاده کنید. اگر اولین مورد استفاده خود را زمانی خارج از دوره پریودی انجام دهید، برای شما راحت تر و بهتر خواهد بود.

نکته چهارم

تکنیک های مختلف تا کردن کاپ قاعدگی را امتحان کنید. به خصوص تکنیک “فشار به سمت پایین” که باعث می شود کاپ سفت تر و عرض آن کوچکتر شود. با امتحان روش های مختلف تکنیکی که با آن راحت تر هستید را پیدا کنید.

نکته پنجم

صبور باشید. همانند استفاده از چیزهای جدید، ممکن است به زمان نیاز داشته باشید تا استفاده صحیح از کاپ قاعدگی را یاد بگیرید. برای بعضی خانم ها چند روز طول می کشد و برای بعضی دیگر بیشتر یا کمتر. دیدن فیلم های آموزشی حتما به شما کمک می کند.

آموزش روش های مختلف ساخت روغن ماساژ بدن در منزل + خواص و فواید هرکدام

آموزش روش های مختلف ساخت روغن ماساژ بدن در منزل + خواص و فواید هرکدام

ماساژ بدن برای هزاران سال است که انجام می شود و تاثیر بسیاری در بهبود آرامش روح و بدن دارد. برخی از مزایای ماساژ بدن شامل کاهش تنش عضلانی، بهبود گردش خون، تخلیه لنفاوی، کاهش اضطراب و افسردگی، افزایش تحرک بدن، بهبود رنگ پوست و بهبود آسیب های بافت بدن است. تکنیک های بسیاری برای ماساژ بدن وجود دارد که افراد می توانند با توجه به سطح مهارت خود از آنها استفاده کنند. اما یک چیز در تمامی انواع ماساژ بدن مشترک است: روغن ماساژ. شما می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید و روغن ماساژ را خودتان در منزل بسازید. در ادامه نحوه ساخت روغن ماساژ را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ساخت روغن ماساژ

شما برای ساخت روغن ماساژ به مواد زیر احتیاج خواهید داشت:

  • روغن حامل
  • روغن های ضروری یا اسانس
  • یک بطری برای ذخیره روغن ماساژ

روغن حامل

روغن حامل چیست؟

روغن حامل یک نوع روغن حاصل از گیاهان است که روغن های ضروری را رقیق کرده و استفاده از آنها را میسر می سازد. در مقابل، روغن های اسانس از گل، برگ، ریشه و پوست گیاهان به دست می آیند. از آنجایی که روغن اسانس بسیار قوی است، استفاده آن به تنهایی می تواند منجر به بروز تحریکات پوستی شود. به همین دلیل توصیه می شود به همراه روغن اسانس از روغن حامل استفاده شود.

بهترین روغن های حامل برای ساخت روغن ماساژ

ده ها نوع روغن حامل وجود دارد که گزینه خوبی برای ساخت روغن ماساژ بدن محسوب می شوند. به عنوان مثال، روغن کنجد در ماساژ آیورودا محبوب است. جالب است بدانید که روغن آووکادو یا ماکادامیا می توانند گزینه های خوبی برای ساخت روغن ماساژ باشند. در ادامه لیستی از محبوب ترین روغن های حامل توصیه شده توسط ماساژورها را ارائه می دهیم.

 

ساخت روغن ماساژ بدن

روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین از خاصیت جذب آهسته برخوردار است و برای ماساژ طولانی مدت کاربرد دارد. همچنین، این روغن دارای بوی فوق العاده ای است. روغن بادام شیرین علاوه بر این که پوست را نرم و مرطوب می کند، بسیار سبک بوده و احساس چربی بیش از حد در پوست ایجاد نمی کند.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا یک روغن سبک است که به راحتی جذب پوست می شود. بنابراین بهتر است برای ماساژهای کوتاه مدت مورد استفاده قرار گیرد. 

روغن زیتون

این روغن برای افرادی که پوست خشک یا حساس دارند بسیار عالی است. علاوه بر این، روغن زیتون دسترسی راحتی دارد و تقریبا در همه منازل یافت می شود.

طرز تهیه روغن ماساژ بدن

روغن نارگیل

همه ما از خواص روغن نارگیل با خبریم. روغن نارگیل یک آبرسان و تغذیه کننده طبیعی پوست است و برای ساخت روغن ماساژ گزینه خوبی محسوب می شود. از آنجایی که روغن نارگیل پس از گذشت مدت زمانی جامد می شود، می توانید آن را به روش بن ماری ذوب کرده و در ساخت روغن ماساژ مورد استفاده قرار دهید.

روغن نارگیل یک آبرسان و تغذیه کننده طبیعی پوست است و برای ساخت روغن ماساژ گزینه خوبی محسوب می شود.

روغن هسته انگور

این روغن به راحتی جذب پوست می شود. شما می توانید این محصول را از فروشگاه های مواد غذایی یا سوپر مارکت ها خریداری کنید.

روغن آفتابگردان

روغن آفتابگردان یک روغن ملایم است و به راحتی در فروشگاه ها پیدا می شود. البته بهتر است نوع طبیعی یا ارگانیک آن را خریداری کنید. از آنجایی که روغن آفتابگردان به سرعت فاسد می شود، آن را در مقادیر اندک خریداری کرده و در یخچال نگهداری نمایید.

طرز تهیه روغن ماساژ بدن

برای ساخت روغن ماساژ باید از ترکیب روغن حامل و روغن اسانس استفاده کنید. همان طور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، نسبت استفاده از روغن اسانس و روغن حامل باید به میزان معینی باشد تا به پوست آسیب وارد نشود. توصیه می شود برای بزرگسالان، در هر ۳۰ میلی لیتر یا ۶ قاشق چایخوری روغن حامل، ۱۸ قطره روغن اسانس اضافه شود.

روغن اسانس از گل ها، میوه ها و برگ های گیاهان تهیه می شود. از جمله انواع روغن های اسانس می توان به اسانس لیمو، گریپ فروت، ترنج، زنجبیل، اسطوخدوس و … اشاره کرد.

روش ساخت روغن ماساژ بدن

موارد احتیاط استفاده از روغن ماساژ

اگرچه اسانس ها طبیعی هستند، اما هنگام استفاده از آنها باید اقدامات احتیاطی را انجام دهید تا هیچ گونه آسیبی شما را تهدید نکند. این اقدامات احتیاطی شامل موارد زیر هستند:

  • هرگز اسانس ها را به تنهایی مورد استفاده قرار ندهید و آنها را با روغن های حامل ترکیب کنید.
  • از مصرف روغن ماساژ در اطراف صورت، چشم، گوش و ناحیه تناسلی خودداری کنید.
  • قبل از مصرف روغن ماساژ، از نداشتن حساسیت به این روغن ها اطمینان حاصل کنید. برای این کار ابتدا روغن را روی ناحیه کوچکی از بدن امتحان کرده و چند ساعت صبر کنید. در صورتی که به محصول حساسیت نداشتید، مصرف را ادامه دهید.
  • چنانچه پس از مصرف، هر گونه واکنش آلرژیک مثل خارش، التهاب، سوزش، قرمزی، کهیر، تنگی نفس و … مشاهده کردید، سریعا مصرف آن را متوقف کرده و به پزشک مراجعه کنید.
  • برخی از روغن ها در مواجهه با نور مستقیم آفتاب منجر به تیرگی پوست می شوند. بنابراین از مصرف این گونه روغن ها چند ساعت قبل از قرارگیری در معرض تابش مستقیم خورشید بپرهیزید. این روغن ها شامل اسانس مرکبات، زنجبیل، ترنج، نگلیکا و … هستند.
  • از مصرف روغن ماساژ برای نوزادان و کودکان بپرهیزید.
  • حتما به موارد منع مصرف روغن های ماساژ بدن در برابر داروهایی که مصرف می کنید یا دوران بارداری و شیردهی توجه کنید.

ترکیب های پیشنهادی برای ساخت روغن ماساژ

نحوه ترکیب روغن و اسانس برای ساخت روغن ماساژ به نتیجه ای که قصد دارید به آن برسید، بستگی دارد. یعنی قبل از ساخت روغن ماساژ باید ببینید آیا انتظار دارید پس از ماساژ بدن به آرامش برسید؟ یا روغن ماساژ را برای بهبود خواب شبانه می خواهید؟ در ادامه چند دستورالعمل برای ساخت روغن ماساژ تهیه کرده ایم که می تواند شما را به هدف خود برساند.

ترکیب ضد درد برای ساخت روغن ماساژ

اگر می خواهید با استفاده از ماساژ بدن از شر درد مفاصل و استخوان ها رهایی یابید، از ترکیب ۳۰ میلی لیتر روغن حامل به همراه ۶ قطره روغن رزماری، ۶ قطره روغن جوز هندی و ۶ قطره روغن اسطوخدوس استفاده کنید.

ترکیب آرامش بخش برای ساخت روغن ماساژ

برای رهایی از اضطراب و بی قراری، کافی است ۳۰ میلی لیتر از روغن حامل دلخواه را با ۵ قطره روغن بابونه، ۵ قطره روغن ترنج و ۵ قطره روغن اسطوخدوس ترکیب کنید.

روغن ماساژ

ترکیب رفع خستگی برای ساخت روغن ماساژ

اگر می خواهید عصرها که از سر کار به منزل بازگشتید، خستگی خود را به طور اساسی رفع کنید، حتما ماساژ بدن را امتحان کنید. برای این کار ابتدا دوش بگیرید. سپس ۳۰ میلی لیتر یا ۶ قاشق چایخوری روغن حامل مورد نظر را با ۷ قطره روغن نعنا، ۶ قطره روغن رزماری و ۵ قطره روغن گریپ فروت ترکیب کرده و مورد استفاده قرار دهید.

اگر می خواهید عصرها که از سر کار به منزل بازگشتید، خستگی خود را کاملا رفع کنید، ماساژ بدن با روغن ترکیبی را امتحان کنید.

روغن ماساژ نعنا برای رفع خستگی

یک ترکیب دیگر برای رفع خستگی پس از یک روز پرکار وجود دارد و آن ۳۰ میلی لیتر روغن حامل به همراه ۷ قطره روغن نعنا، ۶ قطره روغن کاج و ۵ قطره روغن زنجبیل است.

ساخت روغن ماساژ برای افزایش هوشیاری

برای افزایش سطح هوشیاری خود در هنگام مطالعه و … می توانید از ترکیب روغن حامل به همراه ۷ قطره اسانس زنجبیل، ۶ قطره روغن گریپ فروت و ۴ قطره روغن درخت عرعر استفاده کنید. ترکیب به دست آمده را بیشتر روی گردن و شانه ها ماساژ دهید.

ساخت روغن ماساژ برای ماساژ پا

اسانس نعنا برای از بین بردن خستگی پا بسیار مفید است؛ چراکه این روغن درد و التهاب را کاهش می دهد. روغن درخت چای نیز از خاصیت ضد قارچ و آنتی باکتریال برخوردار است. از آنجایی که پاهای ما مدت زمان زیادی را در کفش می گذرانند، استفاده از یک ضد قارچ خوب کمک کننده خواهد بود و منجر به بهبود سلامت می شود. برای به دست آوردن روغن ماساژ پا می توانید روغن حامل دلخواه را با ۵ قطره روغن نعنا فلفلی، ۴ قطره روغن لیمو، ۴ قطره روغن درخت چای و ۴ قطره روغن رزماری ترکیب کنید.

ماساژ-پا

ترکیب تقویت کننده روحیه برای ساخت روغن ماساژ

اگر می خواهید روحیه خود را بهبود ببخشید، چه چیز بهتر یک ماساژ اصولی به همراه روغن می تواند موثر واقع شود؟ برای ساخت روغن ماساژ جهت بهبود روحیه کافی است روغن حامل را با ۵ قطره روغن بادرنجبویه، ۵ قطره روغن یاسمن و ۵ قطره روغن لیمو مخلوط کنید.

ساخت روغن ماساژ با یلانگ یلانگ

اگر هدف شما از ماساژ بیشتر افزایش شور عشق است، این ترکیب موثر را امتحان کنید. روغن حامل به علاوه ۵ قطره روغن یلانگ یلانگ، ۵ قطره روغن چوب صندل و ۵ قطره روغن یاسمن را ترکیب نمایید.

ترکیبی خواب آور برای روغن ماساژ

اگر با مشکلات بی خوابی یا بد خوابی دست و پنجه نرم می کنید، می توانید از ترکیب موثر ۵ قطره روغن اسطوخدوس، ۴ قطره روغن کندر، ۴ قطره روغن یلانگ یلانگ و ۴ قطره روغن پرتقال به همراه روغن حامل برای ساخت روغن ماساژ استفاده کنید.

ماساژ بدن

ترکیب ضد استرس برای ساخت روغن ماساژ

برای رهایی از استرس و اضطرابی که به سراغ تان آمده، از ترکیب فرح بخش اسانس ترنج به میزان ۵ قطره، ۴ قطره روغن نارنگی، ۴ قطره روغن اسطوخدوس و ۴ قطره روغن لیمو ترش استفاده کنید.

یکی از کلیدهای مهم برای دستیابی به بهترین نتیجه از ماساژ بدن، این است که از خالص بودن اسانس های مصرفی خود اطمینان حاصل کنید. برخی از روغن ها با این که عطر بسیار خوشایندی دارند، اما تمام خواص درمانی را دارا نیستند و دلیل آن عدم خلوص آن هاست. بنابراین هنگام خرید اسانس دقت کنید که بهترین و مرغوب ترین نوع آن را تهیه نمایید.

یکی از کلیدهای مهم برای دستیابی به بهترین نتیجه از ماساژ بدن، این است که اطمینان حاصل کنید از اسانس های ۱۰۰ درصد خالص بهره می گیرید.

سوالات متداول

در ادامه به برخی از رایج ترین سوالات در خصوص ساخت روغن ماساژ بدن پاسخ خواهیم داد.

ترکیبات روغن ماساژ چیست؟

در ترکیبات روغن ماساژ باید حتما از روغن های رقیق کننده مثل روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن جوجوبا و … همراه با اسانس ها استفاده شود.

بهترین روغن ماساژ برای رفع خستگی کدام است؟

بهترین روغن ماساژ برای رفع خستگی، ترکیبی از اسانس های نعنا، لیمو، زنجبیل، رزماری و دانه کاج است.

خوشبوترین روغن برای بدن کدام است؟

همه اسانس هایی که جهت ماساژ بدن مورد استفاده قرار می گیرند حاوی عطر خوش و دلنشینی هستند. اما شما می توانید با توجه به سلیقه خود یک یا چند مورد از اسانس ها را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر رایحه گل مورد پسندتان واقع می شود، می توانید اسانس اسطوخدوس یا رز را امتحان کنید یا اگر به رایحه های گرم علاقه دارید، اسانس زنجبیل یا ترنج گزینه های خوبی هستند.

بهترین روغن برای ماساژ کدام است؟

روغن بادام شیرین به دلیل این که جذبی آهسته و بافتی لیز دارد، برای ماساژ های طولانی مدت گزینه خوبی محسوب می شود.

روغن ماساژ را از کجا تهیه کنیم؟

روغن ماساژ را می توانید از فروشگاه های معتبر لوازم آرایشی و بهداشتی یا داروخانه ها تهیه نمایید. همچنین، برای تهیه انواع روغن رقیق کننده یا اسانس ها می توانید به عطاری ها مراجعه کنید.

 

سخن آخر

ماساژ بدن تاثیر بسیار زیادی در رهایی از انواع مشکلات روحی و جسمی دارد. به همین دلیل، برای هزاران سال است که مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از ارکان های اصلی در هر ماساژ، روغن مخصوص آن است. برای هر هدف باید از یک نوع روغن ماساژ مخصوص استفاده کرد. برای کاهش هزینه ها می توانید خودتان دست به کار شوید و در منزل روغن ماساژ بسازید. اگر شما هم تصمیم به این کار دارید، در این مطلب نحوه ساخت روغن ماساژ بدن را به طور مفصل آموزش داده ایم که می توانید از این روش ها استفاده کنید. 

سرم ویتامین سی تراست

سرم ویتامین سی تراست

پوست ما روزانه ساعت‌های زیادی در مجاورت با اشعه‌های خورشید، آلودگی هوا و سایر آلودگی‌های محیطی قرار می‌گیرد؛ و از آن‌جایی که پوست از ارگان‌های حیاتی بدن بوده و به عنوان یک سد محافظ، از سایر ارگان‌ها محافظت می‌کند، وظیفه داریم از آن به خوبی مراقبت کنیم تا دچار فرسودگی و پیری زودهنگام نشود.(سرم ویتامین سی تراست)

سرم ویتامین سی تراست با داشتن ترکیبات مؤثر در ساختار خود، جدای از مراقبت از پوست، با توان «روشن‌کنندگی قدرتمندی» که دارد، پوستی روشن، درخشان، باطراوت و با نشاط به شما می‌بخشد. ویتامین سی پایدار موجود در این سرم، از پوست در برابر عوامل آسیب‌رسان محافظت کرده، پوست را بازسازی و احیا کرده (جوانسازی پوست) و تولید کلاژن در پوست را افزایش می‌دهد و با این کار از بروز چین‌وچروک در پوست جلوگیری می‌کند. ماده مؤثره نیاسینامید در این سرم هم با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و لایه محافظ پوست را تقویت می‌کند. همچنین این محصول با داشتن ویتامین ای در ترکیبات خود از پیری زودرس پیش‌گیری کرده، رطوبت پوست را حفظ کرده و خاصیت کشسانی پوست را بهبود می‌بخشد.

روش مصرف: هر شب بعد از شستشوی پوست خود با شوینده‌های تراست، مقداری از سرم ویتامین سی را روی پوست خود چکانیده و ماساژ دهید تا جذب شود.

جایگاه سرم در روتین پوست

در یک روتین پوست، بایستی به عنوان اولین مرحله پس از شستشو و پاکسازی صورت، از سرم ویتامین سی استفاده کرد. این سرم هم در روتین روزانه، هم در روتین شبانه جای دارد. درصورتی‌که بعد از روتین روزانه فرد بخواهد در معرض نور خورشید قرار بگیرد، بایستی حتماً از کرم ضدآفتاب مناسب با نوع پوست خود استفاده کند.

استفاده از سرم ویتامین سی تراست

برای استفاده از سرم می‌توانید این کار را در چهار مرحله انجام دهید:

  •  اول، هر شب قبل از مصرف، بایستی پوست را با ژل های شوینده تراست متناسب با پوست‌ شستشو داد.
  •  دوم، سپس با قطره‌چکان سرم، مقداری از محلول روی پوست چکانده شود.
  •  سوم، به کمک انگشتان، سرم روی پوست‌ از داخل به خارج ماساژ داده شود.
  •  چهارم، بعد از این محصول هم می‌توان از محصولات آبرسان پوست تراست استفاده کنید.

نکته: در صورت استفاده از این سرم در روتین روزانه، بایستی حتماً از ضد آفتاب مناسب پوست پس از آن استفاده کرد.

برای دستیابی به نتیجه مطلوب باید هر روز از سرم ویتامین سی تراست استفاده کرد. همچنین درخصوص استفاده از این محصول در کنار سایر محصولات بایستی به موارد زیر توجه کرد:

  • نحوه استفاده از سه سرم تراست به صورت مکمل با هم: بایستی اول از آن محصولی استفاده کرد که اسیدیته پایین‌تری داشته باشد؛ به ترتیب ویتامین سی، روشن‌کننده و هیالورونیک اسید.
  • جهت از بین بردن لک: نیم ساعت بعد از مصرف ویتامین سی تراست، می‌توان از سرم روشن‌کننده و ضدلک استفاده کرد.
  • برای اثرگذاری بیشتر: در کنار ویتامین سی تراست می‌توان از کرم ویتامین سی تراست استفاده نمود.
  • برای جلوگیری از آسیب آفتاب: اگر فرد از منزل خارج می‌شود، بایستی بعد از این محصول، از کرم ضدآفتاب استفاده نماید.
  • درمان کک و مک: سرم ویتامین سی + سرم روشن کننده + کرم روشن کننده

مزایای سرم ویتامین سی تراست

 علاوه بر ویتامین سی پایدار، از دیگر مواد مؤثره روشن‌کننده، ویتامین‌ها و عصاره‌ها استفاده شده است. با این ترکیب، بهتر از هر محصول دیگری توان درمان تیرگی، جوان‌سازی پوست و محکم ساختن پوست را دارد. به همین خاطر است که می‌گوییم بهترین سرم ویتامین سی، محصول تراست است.

داشتن خواص آنتی‌اکسیدان منحصر به فرد این سرم، باعث دریافت رادیکال آزاد شده و از شکل‌گیری لک پوستی جلوگیری می‌کند. دیگر ویژگی بارز سرم ویتامین سی تراست را می‌توان خاصیت روشن‌کنندگی و لایه‌برداری آن دانست. راز این اتفاق در مهار آنزیم تولیدکننده ملانین است. بعضی آمینواسیدهای به کار گرفته شده در سرم ویتامین سی تراست می‌توانند در آبرسانی مؤثر پوست کمک کنند.

مزایای سرم ویتامین سی تراست

چند پرسش و پاسخ درخصوص سرم ویتامین سی تراست!

۱. آیا سرم ویتامین سی تراست، منع مصرفی دارد؟

بهتر است از سرم ویتامین سی تراست هم‌زمان با محصولات ضدچروک حاوی رتینول، به صورت پشت سر هم استفاده نشود. اگر با فاصله باشد، مشکلی نخواهد داشت.

۲. آیا می‌توان از سرم ویتامین سی تراست، دور چشم هم استفاده کرد؟

بله. این کار باعث می‌‎شود تا حلقه دور چشم بهبود پیدا کند و تقریباً ناپدید شود. اما تا زمانی‌که سرم ویتامین سی تراست مخصوص دور چشم تولید نشده، می‌توان از این محصول استفاده کرد.

۳. این سرم، چه مدت بعد از مصرف جذب می‌شود؟

حدوداً ۳ الی ۴ دقیقه پس از مصرف جذب می‌گردد.

۴. در یک روتین مراقبت پوست، چه زمانی از سرم ویتامین سی استفاده شود بهتر است؟

 بایستی اولین محصولی باشد که پس از شستشو و پاکسازی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۵. جایگاه استفاده از این سرم در بین سرم‌های تراست کجاست؟

بایستی اول از آن محصولی استفاده کرد که اسیدیته پایین‌تری داشته باشد؛ به ترتیب سرم ویتامین سی، سرم روشن‌کننده و سرم هیالورونیک اسید.

۶. سرم ویتامین سی تراست با سرم روشن‌کننده تراست چه تفاوتی دارد؟

علاوه بر روشن‌کنندگی، خاصیت جوان‌کنندگی هم دارد. و از سرم ویتامین سی، می‌شود فقط برای روشن‌کنندگی استفاده کرد، نه درمان لک.

۷. آیا می‌توان بعد از سرم ویتامین سی تراست، از کرم روشن‌کننده و ضدلک استفاده کرد؟

بله؛ نیم ساعت بعد از مصرف سرم، می‌توان از کرم روشن‌کننده و ضدلک استفاده کرد.

۸. بهترین زمان استفاده از سرم ویتامین سی، چه زمانی‌ است؟

ایده‌آل‌ترین زمان برای مصرف این سرم، شب‌هاست. اما صبح‌ها هم می‌توان از این سرم استفاده کرد. اما حواس‌تان باشد که پیش از قرار گرفتن زیر نور خورشید، بایستی ضدآفتاب بزنید.

۹. آیا سرم ویتامین سی برای چین‌و‌چروک‌ها هم مناسب است؟

سرم یک محصول پیشگیری‌کننده برای چین‌وچروک‌های پوستی می‌باشد؛ اما برای درمان بایستی از سرم‌های ضدچروک تراست استفاده کرد. این محصول بایستی برای افراد بین سنین ۲۰ تا ۳۵ سالگی برای پیشگیری و برای افراد با سنین بالاتر، بمنظور روشن شدن پوست استفاده می‌شود.

۱۰. آیا سرم  را می‌توان برای رفع لک‌های سوختگی استفاده کرد؟

بهتر است برای این کار از سرم روشن‌کننده تراست استفاده شود.

۱۱. از چه محصولی می‌توان در کنار سرم ویتامین سی تراست استفاده کرد؟

در کنار این محصول می‌توانید از کرم ویتامین سی تراست استفاده نمایید.

۱۲. درصورتی‌که کسی به ماده ویتامین سی حساسیت دارد، آیا می‌تواند از سرم ویتامین سی تراست استفاده کند؟

بطور کلی، اگر شخصی به محصولی حساسیت نشان می‌دهد، بهتر است مصرفش را قطع کند. اما محصولاتی همچون کرم لایه‌بردار AHA یا سرم ویتامین سی در ابتدای مصرف، شاید پوست‌ را دچار قرمزی کنند که در ادامه برطرف می‌شود. اما افرادی هستند که با استفاده از این سرم، دچار حساسیت‌های پوستی بیشتر می‌شوند و بهتر است تحت هیچ شرایطی از آن استفاده نکنند.

۱۳. آیا استفاده از سرم  برای خانم‌های باردار منع مصرف دارد؟

خیر. این سرم منع مصرفی برای خانم‌های باردار ندارد.

۱۴. آیا افرادی که منافذ باز پوست دارند هم می‌توانند از سرم ویتامین سی تراست استفاده کنند؟

بله. می‌توانند و مشکلی هم ایجاد نمی‌شود و تاحدودی کمک می‌کند تا اندازه منافذ باز پوست کنترل و جمع شوند.

۱۵. آیا سرم  برای کسانی‌که میکرونیدلینگ انجام داده‌اند هم مناسب است؟

بله. می‌توانند از این سرم استفاده کنند.

۱۶. آیا پس از استفاده از سرم ویتامین سی تراست، بایستی صورت را شستشو داد؟

خیر. اصلاً نیازی به شستشو پس از مصرف ندارد.

۱۷. آیا مصرف کرم ضدآفتاب در کنار سرم ویتامین سی ضرورت دارد؟

بله؛ اگر از منزل خارج می‌شوید، و در طول روز از آن استفاده می‌کنید بایستی از کرم ضدآفتاب استفاده نمایید.

 18. آیا می‌توان سرم  را جایگزین کرم دور چشم کرد؟

خیر. اما در کنارش می‌توان استفاده کرد.

۱۹. آیا استفاده از سرم  نیاز به تمدید دارد؟

دوبار در روز استفاده از سرم کفایت می‌کند. ماهیت سرم بدین صورت است که پس از مصرف، ردی روی پوست به‌جای نمی‌گذارد. اگر شخصی این تصور را داشته باشد که چرا اثری از سرم نیست و بخواهد سرم را تمدید کند، این تصوری اشتباه است.

مهم‌ترین خواص روغن سیاه دانه اصل برای پوست و مو

مهم‌ترین خواص روغن سیاه دانه اصل برای پوست و مو

سیاه دانه یکی از گیاهان دارویی و طبیعی است که از گذشته‌های دور برای مشکلات پوست و مو مورد استفاده قرار می‌‌گرفته است اما خیلی از افراد نمی‌دانستند که خواص آن چقدر زیاد است یا برای چه مشکلاتی میتوان از این روغن گیاهی استفاده کرد. این گیاه هزاران سال است که برای درمان بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است و حتی در گذشته‌های دور در معابد آمون در مصر هم از آن استفاده شده و گفته شده افراد مختلفی از آن استفاده کرده‌اند و فواید آن را در زمینه مشکلات پوست و مو به اثبات رسانده‌اند. در این مقاله ابتدا توضیحی در مورد این روغن می‌‌دهیم و سپس در مورد خواص روغن سیاه دانه برای پوست و مو صحبت می‌‌کنیم.

سیاه دانه چیست؟

سیاه دانه نوعی گیاه گلدار است که گل‌های آن به رنگ بنفش و سفید وجود دارند و میوه‌های آن با عنوان سیاه دانه شناخته می‌‌شوند. این گیاه دارویی یکی از دانه‌های روغنی جنوب غربی آسیاست که به دلیل خواص فراوان، هم به عنوان چاشنی و ادویه در غذا و ترشیجات و هم به عنوان یک روغن گیاهی برای درمان بیماری‌ها و مشکلات زیادی از جمله مشکلات پوست و مو استفاده می‌‌شود. این گیاه از زمان‌های گذشته به عنوان یک داروی ضد انگل و باکتری استفاده می‌‌شد و حتی گفته شده بود اگر خانم‌های شیرده از این گیاه استفاده کنند، شیرشان افزایش پیدا می‌‌کند. این گیاه با نام‌های دیگری چون زنده سیاه، سیاه تخمه، شونیز و کومون هندی هم شناخته می‌‌شود. سیاه دانه برای درمان بیماری‌های زیادی مورد استفاده قرار می‌‌گیرد که در این مقاله به خواص روغن سیاه دانه در پوست و مو اشاره می‌‌کنیم.

خواص روغن سیاه دانه اصل

خواص روغن سیاه دانه برای درمان مشکلات مو

این گیاه دارویی یک راه حل خوب برای بسیاری از مشکلات مربوط به مو است. از این ماده میتوان برای رفع ریزش مو، سفیدی مو و خشکی مو استفاده کرد. در ادامه مفصل در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد.

 درمان ریزش مو

یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد با آن دست و پنجه نرم می‌‌کنند، ریزش مو است. ریزش مو می‌‌تواند عوامل زیادی مانند تغییر در سبک زندگی، تغییر رژیم غذایی، استرس و تشویش، خواب ناکافی، پایین بودن برخی ویتامین‌های ضروری در بدن و… باشد. از همین رو افراد به دنبال درمان‌های زیادی هستند که به کمک آن‌ها بتوانند جلوی ریزش موهای‌شان را بگیرند یا حتی با فعال‌کردن و تحریک پیاز مو، به رشد مجدد موهای‌شان کمک کنند. یکی از داروهای گیاهی و طبیعی که برای درمان ریزش مو مورد استفاده قرار می‌‌گیرد، روغن سیاه دانه است. بر اساس نتایج تحقیقاتی که سال‌های اخیر روی این گیاه انجام شده است، سیاه دانه باعث می‌‌شود موهای ریخته شده از نو رشد کنند و حتی برای جلوگیری از ریزش موهای زیاد، از ترکیب سیاه دانه، حنا و روغن سوسن استفاده می‌‌کنند و ترکیب به دست آمده را روی سر قرار می‌‌دهند.

یکی از داروهای گیاهی و طبیعی که برای درمان ریزش مو مورد استفاده قرار می‌‌گیرد، روغن سیاه دانه است.

نقش سیاه دانه در نرمی مو

اگر موهای‌تان خشک و حتی به مواد را دچار شده است، از مواد مختلف برای آبرسانی به آن استفاده کرده اید ولی نتیجه نگرفته‌اید، پیشنهاد می‌‌کنیم از روغن‌سیاه دانه استفاده کنید. هر بار که از حمام می‌‌آیید، بعد از گرفتن خیسی موها، کمی از این روغن گیاهی را روی موهای‌تان بمالید. این کار باعث نرمی و درخشندگی موهای شما می‌‌شود و پس از چند ماه استفاده، موخوره‌های‌تان از بین می‌‌رود.

خواص روغن سیاه دانه در سفیدی مو

سفیدی زودرس موها در افرادی که جوان‌تر هستند، موضوعی ناراحت‌کننده است و افراد زیادی به دنبال چاره برای رفع این مشکل می‌‌گردند. وجود ویتامین‌ها و مواد مغذی از جمله مس، منیزیم، آهن، منگنز، روی، ویتامین‌های گروه B، فسفر، سلنیوم، اسیدهای آمینه، ملانین، فیبر و آنتیک اکسیدان‌ها باعث شده تا از این ماده مغذی برای درمان سفیدی مو استفاده شود. همچنین میتوان با مصرف این گیاه از سفیدی موها جلوگیری کرد چون مواد معدنی موجود در آن روی رنگدانه‌های مو تاثیر می‌‌گذارد و با تحریک‌کردن آن‌ها، به جلوگیری از سفید‌شدن موها کمک می‌‌کند.

برای رفع سفیدی موهای‌تان می‌‌توانید مقداری از این روغن را با روغن زیتون مخلوط کنید و هر روز موهای‌تان را با آن ماساژ دهید و پس از یک ساعت با آب گرم بشورید. پس از چند ماه شاهد تغییر رنگ موهای‌تان خواهید بود.

روغن سیاه دانه برای مو

استفاده از روغن سیاه دانه برای زیبایی پوست

زمانی که شما با افراد مختلف خصوصا غریبه‌ها روبرو می‌‌شوید، اولین چیزی که به چشم‌تان می‌‌آید، پوست طرف مقابل است و هر چقدر که پوست او صاف و شاداب‌تر باشد، بیشتر توجه شما را جلب می‌‌کند. افراد زیادی هستند که برای درمان مشکلات پوستی از قبیل لک صورت و انواع جوش و باز بودن منافذ به پزشک مراجعه می‌‌کنند یا درمان‌های خانگی را امتحان می‌‌کنند اما از آن جایی که به دنبال خواص روغن سیاه دانه روی پوست هستیم، باید اشاره کنیم که در درمان چروک دور چشم و چروک‌های سطح پوست، می‌‌توانید از این روغن استفاده کنید. ماساژ دادن صورت به کمک روغن سیاه دانه باعث برطرف‌شدن چروک‌های سطح پوست می‌‌شود. همچنین اگر روغن سیاه دانه را با روغن کنجد ترکیب کنید، می‌‌توانید از آن برای برطرف‌کردن جوش‌های زیر پوستی استفاده کنید.

حتی می‌‌توانید سیاه دانه را به صورت پودر در آورید و با روغن کنجد ترکیب کنید و به عنوان ماسک روی صورت استفاده کنید. اگر از این ترکیب سه بار در هفته و به مدت ۳ هفته استفاده کنید، جوش‌های زیر پوستی شما برطرف می‌‌شود.

استفاده بیش از اندازه از هر روغن گیاهی‌ای می‌‌تواند باعث بسته‌شدن منافذ پوست شود و در نهایت باعث به وجود آمدن جوش و آکنه شود. برای اینکه مقدار دقیق استفاده از آن را بدانید، بهتر است به اندازه سر انگشت‌تان از روغن روی پوست‌تان استفاده و سپس شروع به ماساژ دادن کنید.

خواص روغن سیاه دانه در درمان جوش‌های بلغمی

جوش‌های بلغمی به جوش‌های ریز و درشتی گفته می‌‌شود که زیر پوست هستند. این جوش‌ها سفت و قرمز هستند و درون‌ آن‌ها چرک جمع شده است. روغن سیاه دانه را برای درمان این جوش‌ها هم میتوان استفاده کرد و التهاب ناشی از آن‌ها را تخفیف داد. می‌‌توانید مقدار کمی روغن سیاه دانه را روی انگشت خود بزنید و آن را روی محل آسیب‌دیده قرار دهید و به آرامی ماساژ دهید. با اینکه خواص درمانی روغن سیاه دانه برای این جوش‌ها ثابت شده است اما برای جوش‌های قرمز التهابی به هیچ عنوان از این ماده گیاهی استفاده نکنید چون نتیجه عکس خواهد داشت.

 افزایش رشد موهای ابرو و مژه

ریزش ابرو و مژه هم مانند ریزش مو به عوامل زیادی مرتبط است که مهم‌ترین آن‌ها استرس است. افرادی که استرس بالایی دارند، به مرور زمان دچار ریزش شدید ابرو و مژه می‌‌شوند. قبل از اینکه درمان‌های شیمیایی یا فعالیت‌هایی مانند کاشت ابرو، میکروبلیدینگ و… را انجام دهید، پیشنهاد می‌‌کنیم دو سه ماهی از این روغن استفاده کنید. هر شب مقداری از روغن سیاه دانه را روی ابرو و مژه‌های خود بمالید و منتظر خواص شگفت انگیز آن باشید.

محافظت از پوست با روغن سیاه دانه

مواد معدنی موجود در این روغن باعث می‌‌شود شما پوستی جوان و شاداب داشته باشید. از این رو از روغن سیاه دانه به عنوان یک محافظت‌کننده پوست استفاده می‌‌شود که پوست شما را صاف و بدون لک و جوش نگه می‌دارد. همچنین به دلیل خواصی که دارد، مانع از ایجاد جوش‌های سرسیاه می‌‌شود.

همچنین از خواص روغن سیاه دانه میتوان به نرمی و آبرسانی پوست اشاره کرد. خصوصا در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا و میزان زیاد تعریق، باعث خشکی و حتی اگزما می‌‌شود که به کمک این روغن گیاهی می‌‌توانید از این موضوع پیشگیری یا حتی آن را درمان کنید.

ترمیم زخم با این روغن گیاهی

نتایج استفاده از روغن سیاه دانه نشان داده است که این روغن در کاهش التهاب و از بین بردن باکتری‌های محل زخم دارد. گرچه این روغن گیاهی کلاژن سازی نمی‌کند اما فاکتورهای دیگر را تحریک می‌‌کند تا پوست را ترمیم کنند. به همین دلیل تشکیل پوست جدید و سالم را هم از خواص روغن سیاه دانه می‌‌دانند.

نتایج استفاده از روغن سیاه دانه نشان داده است که این روغن در کاهش التهاب و از بین بردن باکتری‌های محل زخم دارد.

درمان جوش‌های سرسیاه با سیاه دانه

اگر منافذ صورت باز باشند، سلول‌های مرده پوست با هوا ترکیب و اکسید می‌‌شوند و به رنگ سیاه در می‌‌آیند. همین موضوع باعث می‌‌شود جوش‌های سرسیاه به وجود آیند. شایع‌ترین محلی که جوش سرسیاه ایجاد می‌‌شود، روی بینی است. خواص روغن سیاه دانه برای درمان جوش سرسیاه بینی هم به کمک شما می‌‌آید و با بستن منافذ، از ایجاد این جوش‌ها جلوگیری می‌‌کنند.

خواص سیاه دانه برای درمان لک و پیس

لک و پیس یکی از مشکلات پوستی است که بیشتر افراد باور دارند قابل درمان نیست اما این تصور اشتباه است و خواص روغن سیاه دانه روی درمان لک و پیس اثبات شده است. وقتی ملانین پوست کاهش پیدا می‌‌کند، لکه‌های پوستی ایجاد می‌‌شود که باعث تغییر در ظاهر پوست می‌‌شود. برای برطرف‌کردن این مشکل باید هر روز به مدت ۶ ماه مقدار کمی روغن سیاه دانه روی پوست مالیده شود یا پودر سیاه دانه با مقداری سرکه مخلوط شود و روی محل‌های تغییر رنگ داده شده قرار گیرد. نتیجه این ترکیب بعد از ۶ ماه شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

سیاه دانه برای درمان جوش‌های چرکی

جوش‌های چرکی از جمله مشکلات آزار دهنده صورت هستند که معمولا از سن بلوغ ظاهر می‌‌شوند و تا سنین ۳۰ سالگی و حتی گاهی بیشتر ادامه می‌‌یابند. این جوش‌ها که معمولا با درد همراه هستند، حاوی ترشحات چرکی و التهابی هستند که ظاهر نامناسبی روی صورت دارند. از دیگر خواص روغن سیاه دانه درمان جوش‌های چرکی است. برای این کار می‌‌توانید از خمیر سیاه دانه استفاده کنید. برای آماده‌کردن این خمیر لازم است ۲ قاشق غذاخوری پودر سیاه دانه را با مقداری سرکه مخلوط کنید. میزان سرکه موجود در آن باید به قدری باشد که شبیه خمیر در آید و ازآن بتوان به عنوان ماسک استفاده کرد. اگر تعداد جوش‌های چرکی صورت شما زیاد است، هفته‌ای دوبار در هفته از این ماسک استفاده کنید تا به مرور جوش‌های چرکی خشک و برطرف شوند.

سیاه دانه برای پوست

سایر خواص روغن سیاه دانه

در بالا به خواص روغن سیاه دانه در برابر مشکلات پوست و مو اشاره کردیم اما این روغن خواص دیگری هم دارد. برای مثال لازم است بدانید این گیاه در درمان بیماری‌های کبدی و ناراحتی‌های کلیوی، افزایش قوای جنسی و برطرف‌کردن سرد مزاجی، درمان درد رحم قبل و بعد از زایمان، درمان مشکلات معده و روده، درمان سینوزیت و سردردهای شدید از جمله میگرن، افزایش تعداد اسپرم‌های موجود در مردان و بالا بردن قدرت باروری مردان، درمان حساسیت‌های موضعی و آسم، درمان اضطراب و کاهش ضربان قلب ناشی از گرفتن استرس، بالا بردن انرژی شخص مصرف‌کننده و به تبع آن کاهش میزان افسردگی، برطرف‌کردن دل درد و دل پیچه و نفخ معده، بالا بردن سیستم ایمنی بدن، برطرف‌کردن مشکلات پوستی از جمله لک و پیس و… اشاره کرد.

لازم به ذکر است مصرف سیاه دانه برای درمان هر کدام از مواردی که در بالا ذکر شد، نیازمند دانش کافی و ترکیب‌کردن با مواد گیاهی دیگر است. همچنین اگر داروی خاصی مصرف می‌‌کنید یا تحت مراقبت هستید، قبل از مصرف سیاه دانه برای هر منظوری، با پزشک خود مشورت کنید.

نکاتی که نباید فراموش کرد

تمامی خواص گفته شده در مورد روغن سیاه دانه ، زمانی صحت دارد که شما از یک روغن اصل استفاده کنید. در حال حاضر در عطاری‌ها روغن‌های زیادی وجود دارد که ادعا می‌‌شود روغن سیاه دانه است اما اینطور نیست. بنابراین این محصول را از جای مطمئن تهیه کنید.

مورد بعدی که باید در نظر داشته باشید، این است که بسیاری از محصولات مراقبت از پوست وجود دارند که در ترکیبات خود از این روغن استفاده کرده‌اند. استفاده از این محصولات هم می‌‌تواند به شادابی بیشتر پوست شما کمک کند. برای اثبات این موضوع میتوان به نتایج تحقیقاتی که مجله درماتولوژی منتشر کرده است رجوع کرد که افرادی که از محصولاتی با ۱۰ درصد روغن سیاه دانه از جمله لوسیون‌ها، استفاده کرده بودند، تا ۶۷ درصد از درمان آکنه خود رضایت داشتند و شاهد از بین رفتن مشکلات پوستی خود از جمله آکنه بودند.

اگر داروی خاصی مصرف می‌‌کنید، حتما با پزشک خود مشورت کنید و سپس از این روغن استفاده کنید. با اینکه طی سال‌ها تحقیق هنوز عارضه جانبی‌ای برای این گیاه ثابت نشده است، بهتر است از مشورت با پزشک هم بهره‌مند شوید. در ضمن با اینکه خواص روغن سیاه دانه زیاد است اما بهتر است به عنوان یک مکمل در کنار درمان‌هایی که پزشک‌تان برای‌تان تجویز کرده است، در نظر داشته باشید و آن را جایگزین درمان‌های تجویز شده نکنید.

سخن آخر

در این مقاله در مورد خواص روغن سیاه دانه و تاثیر آن روی پوست و مو صحبت کردیم و دیدیم این گیاه دارویی می‌‌تواند تاثیر بسیار زیادی برطرف‌کردن مشکلات شما داشته باشد. اگر شما هم تجربه استفاده از این روغن گیاهی را داشتید و از خواص باور نکردنی آن بهره مند شده اید، در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. البته همان طور که در طول مقاله هم اشاره شد، میزان و نوع مصرف روغن سیاه دانه و بهره مندی از خواص آن، برای هر مشکل متفاوت است.

کوکتل DMAE فیوژن

توضیحات کاربردی این محصول :

استفاده ی خارجی ازکوکتل مزوتراپی DMAE  فیوژن سبب لیفتینگ و کشیدگی پوست می شود ، همچنین لازم به می باشد که این کوکتل یک محصول طبیعی می باشد و ترکیب آن به صورت طبیعی در بدن انسان وجود دارد.همچنین استفاده ی خارجی از این محصول سبب تحریک فیبروبلاست ها می شود که در انتها منجر به سفت شدن و لیفت شدن پوست می شود.

DMAE دارای فرآیند آنتی رادیکالی است که در نتیجه مانع از ارتباط رادیکال های آزاد با کلاژن و الاستین می شود. به طور کلی نحوه ی عملکرد این محصول  به صورت اقدامات سینرژیک می باشد که باعث تحریک سلول های کراتینوسیت، آبرسانی و کشش استراتوم و کورنئوم، تغذیه رسانی، افزایش توان دفاعی پوست و ضد قندی شدن پوست می شود که لازم به ذکر می باشد که این نتایج طولانی مدت می باشد .این محصول در از بین بردن چین و چروک های پوستی بسیار نقش دارد زیرا موجب لیفتینگ صورت می شود و دارای خاصیت سفت کنندگی دارد.

در انتها لازم به ذکر می باشد که تمامی محتویات موجود در این محصول تمامی موادی می باشد که برای پوست بسیار حائز اهمیت می باشد و خبر خوشحال کننده این است که چون این مواد وارد خون نمی شود پس هیچ گونه عوارضی برای بیمار ندارد.

 

از بین بردن چین و چروک ها و لیفت صورت با استفاده از کوکتل فیوژن

یکی از مهم ترین ویژگی های مزوتراپی نسبت به جراحی های دیگرغیر تهاجمی بودن این فرایند می باشد و از این رو مزوتراپی با کوکتل DMAE  فیوژن سبب لسفت و از بین رفتن چین و چروک های صورت شما عزیزان می شود.

همچنین شایان ذکر می باشد که در فرایند مزوتراپی جای زخم باقی نمی ماند و عوارض جانبی بعد از جراحی نیز وجود نخواهد داشت. با مزوتراپی توسط این محصول می توانید تمامی مواد مغذی مورد نیاز پوست خود را بدون عوارض جانبی تامین کنید.

همچنین در انتها لازم به ذکر می باشد که عوارض مزوتراپی با کوکتل فیوژن نسبت به سایر کوکتب ها کمتر می باشد و به طور کلی می توان ذکر کرد که عملا هیچ گونه عوارضی ندارد.

شایان ذکر می باشد که هزینه ی مزوتراپی با توجه به شرایط بیمار متفاوت می باشد و در ابتدا باید توسط پزشک متخصص معاینه شود و سپس هزینه ها برآورد شود و قابل ذکر می باشد که با استفاده از مزوتراپی فیوژن می توانید بهترین نتیجه را در کمترین زمان برای خود به دست آورید.

کاربرد کوکتل DMAE  فیوژن برای پوست چیست؟

از کاربرد این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • لیفتینگ پوست و رفع شلی بدن
  • رفع افتادگی پوست بدن و صورت
  • استفاده از این محصول سبب استحکام پوست می شود.
  • از بین بردن رادیکال های آزاد
  • کاهش و بهبود چین و چروک های پوستی
  • همچنین این محصول در از بین بردن چین و چروک و لیفت صورت نیز نقش دارد.

 

نحوه ی استفاده از کوکتل فیوژن

برای استفاده از این محصول راه ها و روش های زیادی وجود دارد که شامل موارد : روش‌ های الکتروپریشن، فرکشنال مزو، مزوتراپی و مزونیدلینگ می شود.

نواحی ای از بدن که می توان از کوکتل فیوژن استفاده کرد ؟

در این نواحی می توانید از کوکتل DMAE  فیوژن استفاده نمایید : صورت ، صورت و دکلته.

 

DMAE چیست؟

DMAE یا همان دی متیل اتانول آمین که معمولا از آن برای درمان بیماری های مغری مختلف استفاده می شود. اما لازم به ذکر می باشد که متخصصین بر این باور هستند که DMAE یا همان دی متیل اتانول آمین تاثیرات مثبت بسیار زیادی دارد یعنی به منظور دیگر فراتر از دارویی برای سلامت روانی می باشد.در انتها شایان ذکر می باشد که این ماده در محصولات مراقبت از پوست که خاصیت ضد پیری دارند یافت می شود و برای از بین بردن نشانه های پیری و چین و چروک های صورت بسیار حائز اهمیت می باشد.

 

تاثیر دی متیل اتانول آمین برای پوست چیست؟

بسیار متخصصین بر این باورند که DMAE یا همان دی متیل اتانول آمین برای پوست بسیار نتیجه ی مثبتی دارد. به طور کلی این ماده به عنوان کرم بر روی صورت استفاده می شود اما لازم به ذکر می باشد که مولکول های این ماده می تواند در صورت های مختلف مانند اسکراب و سرم های پوستی نیز یافت شود.

DMAE یا همان دی متیل اتانول آمین برای درمان موارد زیر بسیار کاربردی می باشد:

  • در از بین بردن خطوط و چین و چروک های عمیق پوستی بیار نقش دارد.
  • استفاده از کوکتل DMAE فیوژن سبب از بین بردن افتادگی های پوست صورت و گردن می شود.
  • همچنین این محصول در از بین بردن حلقه های سیاهی زیر چشم ( گودی زیر چشم ) بیار نقش دارد.
  • در انتها لازم به ذکر می باشد که این محصول در از بین بردن چین های بینی لبی ، لکه های تیره ی پوستی و التهابات پوستی نیز بسیار حائز اهمیت است.

 

آیا DMAE یا همان دی متیل اتانول آمین واقعا برای پوست کاربرد دارد؟

یک مطالعه منتشر شده در سال 2005 در ژورنال درماتولوژی آمریکا مشاهده کرده است که  دی ‌متیل ‌اتانول‌ آمین می ‌تواند التهاب را کاهش داده و کشیدگی پوست را بهبود ببخشد. با این وجود، شایان ‌ذکر است که این مطالعه نشان می ‌دهد که ممکن است  دی ‌متیل ‌اتانول‌ آمین موثرتر از گزینه‌ های درمانی دیگر نباشد. یک مطالعه دیگر که در سال 2009 منتشر شده است که ثابت کرده است علاوه بر اینکه این ماده درکاهش التهابات پوستی و کشیدگی پوست نقش دارد در آبرسانی به پوست نیز نقش دارد.

عوارض جانبی DMAE یا همان دی متیل اتانول آمین برای پوست چیست؟

اگر DMAE یا همان دی متیل اتانول آمین  در دوزهای بالا و به قصد تاثیرگذاری بر روی پوست و سلامت عمومی مصرف شود، ممکن است منجر به اثرات جانبی زیر شود. اما با این حال، به نظر می ‌رسد که این عوارض جانبی متوجه افرادی که  DMAE یا همان دی متیل اتانول آمین را به صورت موضعی استفاده می ‌کنند، نمی شود.

این عوارض شامل موارد زیر می شود:

  • خواب ‌آلودگی
  • گیجی
  • فشار خون بالا
  • سردرد
  • کشش ماهیچه‌ای
  • بی خوابی

 

نتیجه نهایی

درانتها باید ذکر کرد که کوکتل DMAE  فیوژن یکی ازبهترین محصول جوانسازی پوست ، چین و چروک های پوستی ، بهبود التهابات پوستی ، لیفتینگ و کشیدگی پوست ، رفع افتادگی صورت و گردن  و موارد دیگر که در بالا ذکر شده است می باشد و استفاده از این محصول در فرایند میکرونیدلینگ  باعث می شود که نتیجه ای سریع تر و بهتری بگیرید. بطور کلی میتوان اشاره کرد که یکی از مواردی که سبب چین و چروک های پوستی می شود کم آبی و کمبود رطوبت پوست می باشد که در همه ی افراد در سن بالا اتفاق می افتد و با استفاده از این محصول خارق العاده می توانید به حفظ رطوبت پوست خود کمک کنید و شایان ذکر می باشد که DMAE یا همان دی متیل اتانول آمین  علاوه بر اینکه در سلامت روان و درمان بیماری های مغزی نقش دارد در محصولات مراقبت های پوستی نیز یافت می شود که بسیار حائز اهمیت می باشد و در از بین بردن چین و چروک های پوستی بسیار نقش دارد.

روغن شی باتر چیست + خواص آن برای پوست و مو

روغن شی باتر چیست + خواص آن برای پوست و مو

روغن شی باتر نوعی چربی استخراج شده از میوه درختی با همین نام است که در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد. این روغن خواص دارویی و درمانی زیادی داشته و برای پوست بسیار مفید است. در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی این که شی باتر چیست و چه خواصی دارد بپردازیم. با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

  • روغن شی باتر چیست و چه کاربردی دارد؟
  • عصاره شی باتر چیست ؟
  • شی باتر خام چیست ؟
  • خواص روغن شی باتر برای پوست چیست ؟
  • خواص شی باتر برای موها چیست ؟
  • خواص شی باتر برای تسکین درهای بدن
  • شی باتر حاوی چیست ؟
  • روش مصرف شی باتر 
  • عوارض شی باتر چیست ؟

روغن شی باتر چیست و چه کاربردی دارد؟

برای پاسخ به سوال روغن شی باتر چیست ، باید بگوییم که روغن شی باتر از میوه درخت شی که بومی غرب آفریقا است، به دست می آید. این روغن در دمای محیط جامد است و رنگی سفید یا عاجی دارد. قرن هاست که مردم سراسر جهان از کره شی به عنوان یک ماده آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند. غلظت بالای ویتامین ها و اسیدهای چرب موجود در آن همراه با قوام قابل ملاحظه ای که دارد، این محصول را به یک گزینه عالی برای استفاده در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی تبدیل کرده است.

روغن شی باتر چیست

عصاره شی باتر چیست ؟

عصاره شی باتر از اسیدهای چرب و همچنین ویتامین های مختلف تشکیل شده که یک مورد از آن ویتامین K است. ویتامین K تاثیر زیادی در درمان و بهبود پوست و مو داشته و به زیبایی هر چه بیشتر آن کمک می کند.

شی باتر خام چیست ؟

شی باتر خام همانند سایر میوه ها دارای سه لایه است: لایه بیرونی که اپیکارپ نام دارد و سبز رنگ است. مزوکارپ، قسمت گوشتی میوه بوده و اندوکارپ پوسته نسبتا سخت این میوه است. معمولا هسته شی باتر خام حاوی مقدار زیادی روغن بوده که طی فرآیندی آن را استخراج می کنند و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می دهند.

خواص روغن شی باتر برای پوست چیست ؟

در پاسخ به این که خواص روغن شی باتر چیست ، باید بگوییم که این روغن طبیعی دارای فواید بی نظیری است. در ادامه به مهمترین خواص این میوه بی نظیر برای پوست اشاره خواهیم کرد.

خواص روغن شی باتر برای پوست

تاثیر کره شی برای انواع پوست

کره شی از نظر فنی یک نوع آجیل درختی است، اما برخلاف سایر محصولات آجیلی، پروتئین بسیار کمی دارد که منجر به بروز حساسیت نمی شود. در واقع هیچ گونه مستنداتی مبنی بر وجود حساسیت ناشی از مصرف کره شی وجود ندارد. کره شی حاوی محرک های شیمیایی که باعث خشکی پوست می شوند، نبوده و منافذ باز پوست را مسدود نمی کند. به همین دلیل برای انواع پوست مفید است.

کره شی از نظر فنی یک نوع آجیل درختی است اما برخلاف سایر محصولات آجیلی، پروتئین بسیار کمی دارد که منجر به بروز حساسیت نمی شود.

فواید کره شی برای مرطوب کردن پوست

یکی دیگر از فواید شی باتر رطوبت رسانی هر چه بیشتر به پوست است. دلیل آن هم اسیدهای چرب موجود در شی باتر است که حاوی لینولئیک، اولئیک، استئاریک و پالمیتیک است که استفاده از آن ها منجر به رطوبت و آبرسانی پوست می شود. زمانی که کره شی را به صورت موضعی روی پوست به کار می برید، این روغن به سرعت جذب پوست می شود. این محصول باعث بازیابی لیپیدها شده و رطوبت بیشتری تولید می کند. سپس رطوبت را در خود نگه داشته و از ایجاد خشکی در پوست جلوگیری می نماید.

عدم چربی بیش از حد پوست

همانطور که گفتیم کره شی حاوی مقادیر بالایی اسید لینولئیک و اسید اولئیک است. این دو اسید یکدیگر را متعادل می کنند. یعنی روغن شی باتر به راحتی جذب پوست شده و باعث نمی شود که پوست شما بیش از حد چرب و روغنی به نظر برسد.

ضد التهاب و آنتی اکسیدان قوی

به نظر شما دیگر خواص روغن شی باتر چیست؟ کره شی یک ضد التهاب و آنتی اکسیدان قوی است. زمانی که این ماده روی پوست قرار می گیرد، باعث تحریک سایتوکاین ها و سایر سلول های التهابی شده و تولید آنها را کند می کند. این موضوع در به حداقل رساندن تحریک ناشی از عوامل محیطی مانند آب و هوای خشک و اگزما کمک می کند.

کره شی حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین A و E بوده که نشان از فعالیت آنتی اکسیدانی قوی آن دارد. آنتی اکسیدان ها از جمله عوامل مهم ضد پیری هستند. آن ها از سلول های پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت کرده و از بروز پیری زودرس و کدر شدن آن جلوگیری می کنند.

ضد باکتری بودن شی باتر

یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ نشان می دهد که دوزهای خوراکی عصاره پوست درخت شی باتر می تواند منجر به کاهش فعالیت ضد میکروبی در حیوانات شود. این موضوع می تواند فواید ضد باکتریایی احتمالی در انسان را نیز نشان دهد. به همین دلیل می توان گفت که استفاده موضعی از روغن شی باتر ممکن است میزان باکتری های ایجاد کننده آکنه روی پوست را کاهش دهد.

فواید شی باتر چیست

ضد قارچ بودن شی باتر

محصولات درخت شی به عنوان ترکیبات قوی برای مبارزه با عفونت های پوستی ناشی از انواع قارچ شناخته شده اند. البته کره شی ممکن است، نتواند هر نوع عفونت قارچی را درمان کند؛ اما اسپورهای قارچی که باعث ایجاد کرم حلقوی در پای ورزشکاران می شود را به خوبی از بین می برد.

جلوگیری از بروز آکنه

کره شی سرشار از انواع مختلف اسیدهای چرب است. این ترکیبات منحصر بفرد به پاکسازی پوست شما از چربی اضافی یا همان سبوم کمک می کند. در عین حال، رطوبت را به پوست بازگردانده و آن را در اپیدرم محبوس می نماید. بنابراین پوست شما خشک نشده و احساس چربی نمی کند. در نتیجه، تعادل طبیعی چربی در پوست برقرار شده و به جلوگیری از بروز جوش و آکنه کمک زیادی می کند.

کره شی سرشار از انواع مختلف اسیدهای چرب است. این ترکیبات منحصر بفرد به پاکسازی پوست شما از چربی اضافی یا همان سبوم کمک می کند.

فواید کلاژن سازی شی باتر چیست ؟

کره شی حاوی موادی به نام تریترپن است. این ترکیبات شیمیایی به طور طبیعی تخریب فیبر کلاژن را غیر فعال می کنند. به همین دلیل، احتمال بروز خطوط ریز پوستی را به حداقل رسانده و از این طریق باعث شاداب تر و شفاف تر شدن پوست می شوند.

تاثیر شی باتر در بازسازی سلول های پوستی

خاصیت مرطوب کنندگی شی باتر و آنتی اکسیدان های موجود در آن، در کنار هم باعث می شوند تا ایجاد سلول های جدید پوستی راحت تر شود. بدن شما دائما در حال ایجاد سلول های جدید پوستی و از بین بردن سلول های مرده است. در واقع شما روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ هزار سلول قدیمی پوست را از بین می برید. سلول های مرده پوست در لایه سطحی پوست قرار می گیرند. سلول های جدید پوست در پایین لایه فوقانی پوست یا اپیدرم تشکیل می شوند. ایجاد رطوبت در سطح پوست توسط روغن شی باتر، باعث می شود سلول های جدید بیشتری تشکیل شده و پوست همواره جوان و باطراوت باقی بماند.

مزایای کره شی

تاثیر کره شی در کاهش زخم و جای اسکار

کره شی از تولید فیبروبلاست های کلوئیدی که منجر به بافت اسکار می شوند، جلوگیری می کند. در مقابل باعث رشد سالم سلول ها می شود تا جای زخم را بگیرند و آن را ترمیم کنند. این موضوع در بهبود پوست زخم شده، موثر است و باقی ماندن جای زخم و اسکار را به حداقل می رساند. 


ضد پیری بودن شی باتر

با افزایش تولید کلاژن و ترویج تولید سلول های جدید، کره شی به جلوگیری از بروز پیری زودرس، همچنین پیشگیری از ایجاد چین و چروک ناشی از استرس محیطی کمک می کند.

تاثیر شی باتر در محافظت از پوست در برابر آفتاب

باید این نکته را مد نظر داشته باشید که کره شی به تنهایی نمی تواند به عنوان یک ضد آفتاب موثر عمل کند اما استفاده از این ماده روی پوست به محافظت بیشتر در برابر اشعه مضر خورشید کمک می کند. به همین دلیل توصیه می شود در روزهایی که مدت زمان زیادی در فضای آزاد قرار دارید، مقداری کره شی روی ضد آفتاب خود قرار دهید تا تاثیرپذیری آن دو چندان شود.

درمان انواع مشکلات پوستی با مصرف شی باتر

خواص ضد التهابی کره شی در تسکین پوست و رفع خارش موثر است. این موضوع به ویژه برای بیماری های التهابی پوست مثل اگزما و پسوریازیس موثر است. طبق پژوهش های انجام شده، کره شی می تواند به خوبی کرم های دارویی که در درمان اگزما مورد استفاده قرار می گیرند، عمل کند.

تاثیر کره شی در تسکین آفتاب سوختگی پوست

مطالعات انجام شده نشان می دهد که روغن شی باتر در درمان سوختگی های سطحی از نوع درجه یک، مثل آفتاب سوختگی موثر واقع می شود. خاصیت ضد التهابی کره شی می تواند قرمزی و تورم پوست را کاهش دهد. همچنین، اسید چرب آن نیز با حفظ رطوبت در پوست، روند بهبود را تسریع می بخشد.

تسکین نیش حشرات با کره شی

شی باتر به طور سنتی برای تسکین نیش زنبور و انواع حشرات مورد استفاده قرار می گیرد. شواهد عینی نشان می دهد که روغن شی باتر می تواند به کاهش تورم ناشی از گزش نیش حشرات کمک کند. با این حال، هیچ تحقیقات بالینی در رابطه با این موضوع انجام نشده است. پس بهتر است اگر از درد و تورم شدید ناشی از گزش حشرات رنج می برید، ابتدا به پزشک متخصص مراجعه و از درمان های اثبات شده استفاده کنید.

خواص شی باتر برای موها چیست ؟

در ادامه به برخی از خواص شی باتر برای مو می پردازیم.

خواص شی باتر برای مو

تاثیر شی باتر در جلوگیری از شکستگی مو

یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ انجام شد که طی آن محققان به این نتیجه دست یافتند که شی باتر باعث افزایش مقاومت موها در برابر شکستگی می شود.

خواص کره شی در درمان شوره سر

راه درمان سریع شوره سر با روغن شی باتر چیست ؟ یکی از راهکارهای درمان شوره سر یا درماتیت آتوپیک، بازگرداندن رطوبت به پوست سر خشک و تحریک شده است. طبق یک بررسی در سال ۲۰۱۸، محققان دریافتند که روغن شی باتر در ترکیب با سایر مرطوب کننده ها می تواند به کاهش پوسته سر یا شوره کمک زیادی کند.

یکی از راهکارهای درمان شوره سر، بازگرداندن رطوبت به پوست سر خشک و تحریک شده است که کره شی در این مورد کمک زیادی می کند.

خواص شی باتر برای تسکین دردهای بدن چیست ؟

در این بخش به خواص درمانی شی باتر برای کاهش درد و درمان برخی از بیماری ها توسط آن می پردازیم.

خواص شی باتر برای درمان آرتروز

آرتروز از التهاب در مفاصل پدید می آید. مطالعات نشان می دهد که کنستانتره شی باتر در کاهش التهاب و در عین حال محافظت از مفاصل موثر واقع می شود.

خواص شی باتر برای تسکین درد عضلات

شی باتر همان طور که در تسکین درد مفاصل موثر است، در بهبود درد ماهیچه ها نیز تاثیر گذار خواهد بود.

تاثیر کره شی در رفع احتقان

مطالعات نشان می دهد که روغن شی باتر در کاهش احتقان بینی موثر است. زمانی که کره شی در ترکیبات قطره های بینی به کار می رود، التهاب موجود در مجاری بینی را کاهش می دهد. همچنین، به کاهش آسیب مخاطی که اغلب منجر به احتقان بینی می شود، کمک زیادی می کند. این ویژگی می تواند حین بروز واکنش های آلرژیک، سینوزیت یا سرماخوردگی موثر واقع شود.

شی باتر حاوی چیست ؟

فواید کره شی از ترکیبات شیمیایی آن ناشی می شود. شی باتر حاوی موارد زیر است:

  • لینولئیک، پالمیتیک، استئاریک و اسیدهای چرب اولئیک از جمله ترکیباتی هستند که روغن ها را روی پوست شما متعادل می کنند.
  • ویتامین های A، E و F که گردش خون و رشد سالم سلول های پوستی را افزایش می دهند.
  • تری گلیسیرید که پوست را مغذی می کند.
  • استیل استرها که پوست را نرم کرده و رطوبت را در آن نگه می دارند.

طریقه مصرف کره شی

روش مصرف شی باتر چیست ؟

شی باتر به صورت موضعی روی پوست و مو مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید کره شی را مستقیما روی پوست خود بمالید. کره شی خام و تصفیه نشده به راحتی روی پوست پخش می شود. با انگشت خود مقدار کمی از روغن شی باتر را بردارید و روی پوست بمالید و خوب ماساژ دهید تا کاملا جذب شود. از آنجایی که شی باتر لغزنده است، احتمال دارد آرایش روی آن به خوبی قرار نگیرد. به همین دلیل توصیه می شود، شب قبل از خواب آن را مصرف کنید.

روش استفاده از کره شی روی مو نیز به همین ترتیب است. اگر موهای شما به طور طبیعی فر یا مجعد است، می توانید از کره شی به عنوان نرم کننده و حالت دهنده مو استفاده کنید. به این صورت که پس از شستشوی موها با شامپو، مقداری کره شی روی ساقه مو بمالید و چند دقیقه صبر کنید تا جذب شود. سپس موها را آبکشی کنید. اگر موهایتان صاف، نازک و کم حجم است، از شی باتر تنها در قسمت انتهایی موهای خود استفاده کنید. استفاده از کره شی روی ریشه موها ممکن است باعث ایجاد چربی بیش از حد و چسبیدن موها به هم شود. در این حالت موها کم پشت و روغنی به نظر می رسند.

روش مصرف شی باتر به صورت موضعی بوده و هم برای پوست و هم مو کاربرد دارد. این محصول سریعا جذب شده و چربی اضافه ای روی پوست باقی نمی گذارد.

عوارض شی باتر چیست ؟

هیچ مورد مستندی از بروز حساسیت موضعی به کره شی وجود ندارد. حتی افرادی که به برخی آجیل ها حساسیت دارند نیز می توانند از شی باتر روی پوست و موی خود استفاده کنند. با این حال، قبل از مصرف، حتما مقداری از محصول را روی ناحیه کوچکی از پوست تست کنید. در صورت بروز هر گونه تحریک و التهاب از جمله درد شدید، تورم یا مشکل در تنفس، مصرف آن را متوقف کرده و به پزشک مراجعه کنید.

سینرژی پیل استایوی

توضیحات کاربردی این محصول :

پودر پیلینگ یک محصول آرایشی و بهداشتی است که برای بهبود و آبرسانی پوست استفاده می‌شود. این پودر معمولاً شامل ترکیبات شیمیایی مانند اسیدهای آلفا هیدروکسی (مانند اسید گلیکولیک، لاکتیک و سالیسیلیک) وزن مولکولی کوچک است که به طور ملایم لایه‌های بیرونی پوست را احیا می‌کند و مرطوب کننده و نوسازی پوست را تحریک می‌کند. عمدتاً پودر پیلینگ یا سینرژی پیل استایوی برای کاهش خشکی، ترک‌های صورت، جوانسازی پوست، بهبود لکه‌های پوستی، کاهش جوش و آکنه و بهبود بافت پوست استفاده می‌شود. با انعطاف‌پذیری استفاده از این محصول، می‌توان میزان اثر و نحوه استفاده را براساس نوع پوست و مشکلات خاص پوست تنظیم کرد.


مهم است که قبل از استفاده از هر نوع پودر پیلینگ، راهنمایی‌ها و دستورالعمل‌های تولیدکننده را مرور و رعایت کنید و در صورت نیاز، نظر یک پزشک یا متخصص پوست را بگیرید.

مشخصات سینرژی پیل استایوی

از مشخصات سینرژی پیل استایوی کاملاً طبیعی است می توان به این مورد اشاره کرد که به راحتی در پوست نفوذ می کند و سلول های مرده پوست را از بین می‌برد همچنین مواد زائد روی پوست را نیز از بین می برد برای لیفت الاستیک و نرم کردن بافت پوست بسیار مناسب است و باعث می شود پس از مدتی پوستی جوان و روشن داشته باشید

مزایای استفاده از سینرژی پیل

استفاده از سینرژی پیل استایوی می‌تواند به شما مزایای زیادی در بهبود و آبرسانی پوست ارائه دهد. برخی از مزایای استفاده از پودر پیلینگ عبارتند از:

  1. تسریع فرایند تجدید سلولی: پودر پیلینگ با از بین بردن لایه‌های مرده و آسیب‌دیده پوست، فرایند تجدید سلولی را تسریع می‌دهد. این باعث بهبود جوانسازی و نوسازی پوست می‌شود.
  2. کاهش لکه‌های پوستی: پودر پیلینگ می‌تواند به کاهش لکه‌های پوستی از جمله لکه‌های خورشیدی، لکه‌های پیری و لکه‌های آکنه کمک کند. با از بین بردن لایه‌های بالایی پوست، لکه‌ها کمتر ظاهر می‌شوند.
  3. بهبود بافت پوست: استفاده از پودر پیلینگ باعث بهبود بافت پوست می‌شود. این محصول با تحریک تولید کلاژن و الاستین، باعث ارتقاء لیوان‌های پوستی، کاهش چین و چروک و بهبود قوام و لطافت پوست می‌شود.
  4. کنترل چربی و جوش: پودر پیلینگ می‌تواند به کنترل ترشح چربی پوست کمک کند و جوش‌ها را کاهش دهد. با تمیز کردن منافذ پوست و کاهش تراکم سبوم پوستی، جوش‌ها و آکنه‌ها کمتر شکل می‌گیرند.
  5. افزایش جذب مواد مرطوب کننده: با از بین بردن لایه‌های مرده پوست، پودر پیلینگ باعث افزایش جذب مواد مرطوب کننده توسط پوست می‌شود. این باعث افزایش آبرسانی و نرمی پوست می‌شود. مهم است به یاد داشته باشید که هر پوستی ممکن است به طریقی به پودر پیلینگ واکنش نشان دهد. لذا قبل از استفاده از آن، توصیه می‌شود به متخصص پوست مراجعه کرده و نظر و راهنمایی او را دریافت کنید.

نحوه مصرف سینرژی پیل استایوی

نحوه مصرف سینرژی پیل استایوی ممکن است بسته به نوع محصول و توصیه‌های تولیدکننده متفاوت باشد. اما در ادامه، روش عمومی برای مصرف پودر پیلینگ را برای شما توضیح خواهم داد:

  1. پاکسازی پوست: قبل از استفاده از پودر پیلینگ، پوست خود را به طور کامل پاکسازی کنید. از یک محصول شستشو مناسب استفاده کنید تا از آلودگی، آرایش و روغن‌های اضافی پوست خود را تمیز کنید.
  2. تهیه محلول پودر پیلینگ: پودر پیلینگ را با توجه به دستورالعمل تولیدکننده، با مقدار مناسبی از آب یا محلول مرطوب کننده دیگر ترکیب کنید تا یک محلول پیلینگ تشکیل شود. توصیه می‌شود از ابزارهای مناسب (مانند قاشق چایخوری) استفاده کنید تا مواد را به خوبی مخلوط کنید.
  3. آزمایش روی پوست: قبل از استفاده عمده، بهتر است روی یک قسمت کوچک و پنهانی از پوست، مانند پشت دست، یک آزمایش حساسیت انجام دهید. اگر هرگونه حساسیت، التهاب یا تحریک رخ داد، استفاده را متوقف کنید.
  4. اعمال پودر پیلینگ: محلول پیلینگ را به طور ملایم و به تساوی بر روی پوست خود اعمال کنید. می‌توانید از انگشتان یا برس مرطوب استفاده کنید. از مناطق حساس مانند ناحیه چشم‌ها و لب‌ها خودداری کنید.
  5. وقت دادن به پوست: پس از اعمال پودر پیلینگ، به پوست خود وقت دهید تا محلول جذب شود و روی پوست خشک شود. این زمان معمولاً تا چند دقیقه طول می‌کشد. مدت زمان دقیق را نیز باید با توجه به توصیه‌های تولیدکننده پودر پیلینگ رعایت کنید.
  6. شستشو: پس از گذشت زمان مشخص شده، پوست را با آب گرم بشویید تا محلول پودر پیلینگ کاملاً از پوست شسته شود. سپس با آب سرد آبکشی کنید تا منافذ پوست بسته شود.
  7. مراقبت پس از پیلینگ: پس از استفاده از سینرژی پیل استایوی، پوست خود را مرطوب کنید و از محصولات مراقبت پوستی مناسب برای حفظ رطوبت و ترمیم پوست استفاده کنید. مهم است که قبل از استفاده، دستورالعمل‌های تولیدکننده را مطالعه کنید و به توصیه‌ها و مقدارهای مناسب پیش بروید. همچنین، در صورت داشتن هرگونه سوال یا شک، به متخصص پوست مراجعه کنید.

انواع پودر پیلینگ و لایه‌بردار

پودر پیلینگ به شکل‌ها و ترکیبات مختلفی در بازار موجود است. در زیر به برخی از انواع پودر پیلینگ رایج اشاره خواهم کرد:

  1. پودر پیلینگ آلفا هیدروکسی اسید (AHA): این نوع پودر پیلینگ شامل اسیدهای گلیکولیک، لاکتیک، مالیک و سیتریک است. آنها به منظور حذف لایه‌های بالایی پوست و افزایش تجدید سلولی استفاده می‌شوند. پودر پیلینگ AHA مناسب برای تسریع جوانسازی پوست، کاهش چین و چروک و حفظ نرمی و لطافت پوست است.
  2. پودر پیلینگ بتا هیدروکسی اسید (BHA): این نوع پودر پیلینگ شامل اسید سالیسیلیک است. این اسید علاوه بر حذف لایه‌های مرده پوست، قدرت ضد باکتری و ضد التهابی دارد. پودر پیلینگ BHA مناسب برای کاهش جوش‌ها، آکنه‌ها و پوست چرب است.
  3. پودر پیلینگ انزیماتیک: این نوع پودر پیلینگ حاوی آنزیم‌های طبیعی مانند پاپین و بروملین است. آنها با برکناری پیوندهای پروتئینی پوست، به تجدید سلولی کمک می‌کنند. پودر پیلینگ انزیماتیک مناسب برای حساس‌ترین انواع پوست، کاهش ترشحات چربی و روشن‌کردن پوست است.
  4. پودر پیلینگ رتینوئیدها: این نوع پودر پیلینگ حاوی مشتقات رتینول (ویتامین A) مانند رتینوئیک اسید است. آنها به تسریع تجدید سلولی و افزایش تولید کلاژن در پوست کمک می‌کنند. پودر پیلینگ رتینوئیدها مناسب برای بهبود چین و چروک، لکه‌ های پیری و تسریع بهبود ظاهر پوست است. مهم است که قبل از استفاده از هر نوع پودر پیلینگ، توصیه‌های تولیدکننده را مطالعه کرده و در صورت نیاز، مشاوره از متخصص پوست و زیبایی را دریافت کنید.

لایه برداری پوست طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است که نیاز است هر فردی چندین ماه لایه برداری از پوست انجام دهد تا بتواند پوستی جوان و شاداب داشته باشد. لایه برداری توسط مواد مختلفی انجام می شود. از جمله این موارد می‌توان به پودر پیلینگ و سینرژی پیل استایوی اشاره کرد. 

اصول آرایش جنیفر لوپز برای حفظ زیبایی

آرایش جنیفر لوپز

پوست صاف و بدون جوش، لب‌های برجسته، چشمان گیرا و اندام فوق العاده، همه از مواردی است که با دیدن تصاویر مختلف از جنیفر لوپز در ذهن ماندگار می‌شود. به راستی راز آرایش جنیفر لوپز چیست؟ آیا این زیبایی همیشگی است؟ تغییر سن نقشی در پیر شدن لوپز ندارد؟ در این مقاله به تمامی این سوالات پاسخ داده خواهد شد.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  1. سبک آرایش جنیفر لوپز
  2. روتین آرایش جنفیر لوپز برای جلوگیری از پیری
  3. جنیفر لوپز بدون آرایش

 

سبک آرایش جنیفر لوپز

جنیفر لوپز، ستاره 52 ساله هالیوود است که گذر زمان تاثیری بر سلامت پوست و زیبایی او ندارد. در تمامی ویدیوها و تصاویر با آرایش کامل و بسیار جذاب دیده می‌شود. این خواننده، انتخاب‌های بسیار هوشمندانه‌ای برای آرایش دارد. موهای زیبا و معمولا به رنگ عسلی و نسکافه‌ای، لب‌های نود و آرایش چشم اسموکی، همه و همه تاثیر زیادی در تکمیل آرایش جنیفرلوپز دارند.

چگونه به سبک جنیفر لوپز آرایش کنیم؟

جنیفر لوپز برای بخش های مختلف صورت از قواعد خاصی پیروی می کند.

آرایش چشم‌ها

جنیفر لوپز در آرایش چشم‌ها معمولا از رنگهای طلایی، بژ و مسی استفاده می‌کند. ترکیب این رنگها باعث کاهش نمایش چین و چروک‌های اطراف چشم می‌شود و این موضوع در جوان نشان دادن سن بسیار موثر است. در کنار این آرایش، استفاده از سایه‌های چشم اسموکی، با نشان دادن زیبایی چشم‌های لوپز و ایجاد حس جسارت و شادابی نیز نقش مهمی در این کاهش سن دارد. لوپز با ترکیب سایه‌های شاین و برنز همراه آرایش اسموکی، ترکیب بسیار زیبایی پدید آورده است. برای جذابیت بیشتر در این سبک آرایش، همواره از رنگ سفید در گوشه‌های چشم استفاده می‌شود.

 

چشمان روشن لوپز، در ترکیب با آرایش اسموکی، باعث ایجاد هارمونی بسیار زیبا شده است

ارایش چشم جنیفر لوپز

آرایش لب‌ها

جنیفر لوپز در آرایش لب‌های خود معمولا  از رژلب‌های نود استفاده می‌کند. تناژ رنگهای خنثی و هلویی معمولا برای رژگونه و رژلب های او مورد استفاده قرار می‌گیرند. بر خلاف بسیاری از افراد که علاقمندند رژلب‌های خود را با لباس یا جواهرات خود ست کنند، لوپز بدون اهمیت دادن به این موارد، در بسیاری از موارد اقدام به استفاده از رژلب های نود می کند. رژلب نود با رنگ‌هایی شبیه به رنگ پوست، باعث کنترل تنالیته رنگ می‌شود. این موضوع به خصوص در افراد با سن بالاتر، باعث می‌شود تا پوست یک دست تر دیده شود و در نیجه خطای دید باعث کاهش سن شود.

جنیفر لوپز نیز با اگاهی از این موضوع همواره در آرایش از این سبک پیروی کرده و به جز در مواردی معدود همواره با رژلب های نود و شاین‌دار دیده می‌شود.

رنگ پوست

لوپز در آرایش‌هایش معمولا از تغییر رنگ کمی برای پوست استفاده می‌کند و معمولا فقط در برخی بخش‌ها اقدام به روش کردن پوست می‌کند. نتیجه این موضوع ایجا آرایش زیبا و طبیعی است. بارنرز، میکاپ ارتیست لوپز، اذعان می‌کند:

 

جنیفر زن زیبایی است، من سعی می‌کنم فقط مردم جهان آنطور که باید، او را ببینند.

جنیفر لوپز

روتین آرایش جنیفر لوپز برای جلوگیری از پیری

جنیفر لوپز برای مراقبت از پوست خود روتین بسیار منظمی دارد. به گفته خودش، نکته اصلی و مهم در حفظ سلامت پوست و مو، خواب منظم در طی شبانه روز است. طبق گفته لوپز، او همواره و در هر شرایطی، 8 ساعت خواب منظم دارد. در کنار این نکته، لازم به ذکر است که لوپز سالیان سال است که استفاده از الکل و سیگار را به صفر رسانده و این موضوع نیز در سلامت پوست تاثیر دارد.در ادامه به بررسی سایر نکات مربوط به روتین پوستی جنیفر لوپز می‌پردازیم:

1-پاک کردن آرایش قبل از خواب

جنیفر لوپز هیچگاه با آرایش نمیخوابد. او همواره قبل از خواب اقدام به پاک کردن آرایش می‌کند. لوپز همواره قبل از خواب از روغن‌ و کرم‌های مرطوب کننده استفاده می‌کند تا دچار خشکی پوست نشود.

2-استفاده از ضدآفتاب

جنیفر لوپز همواره ضد آفتاب را به عنوان یک محصول آرایشی مهم استفاده می کند. او از سن کم از ضدآفتاب با spf30، استفاده می‌کند و این موضوع در حفظ سلامتی پوست او بسیار مهم است. او به طور مداوم در طول روز، ضدآفتاب خود را ترمیم می‌کند.

3-محصولات ضد پیری

تورها و کنسرت‌های مختلف همراه با مصاحبه نیاز به آرایش سنگین و طولانی مدت دارد. این آرایش نباید در طی روز تخریب شود. بنابراین لوپز نیز همانند سایر بازیگران از لوازم آرایش با کیفیت بالا استفاده می‌کند. طبق گفته خود او، در طول روز اقدام به پاک کردن آرایش و ایجاد فضای تنفس برای پوست خود می‌کند. همیطور لوپز به صورت مداوم از مواد و محصولات ضدپیری پوست استفاده می‌کند.

4-روغن زیتون

لوپز در رژیم غذایی خود و در آرایش خود همواره از روغن زیتون استفاده می‌کند. خوردن روزانه دو قاشق روغن زیتون و ماساژ پوستی با این روغن تاثیر بسیار زیادی در رفع چین و چروک‌های پوستی و همین‌طور، حفظ سلامتی و شادابی طبیعی پوست دارد.

جنیفر لوپز بدون آرایش

جنیفر لوپز برخلاف بسیاری از سلبریتی ها و بازیگران، مشکلی با نمایش دادن چهره بدون آرایش خود ندارد. او پس از اجرای سال 2020 خود در مقابل دوربین تمام آرایش خود را پاک کرد و چهره بدون آرایش خود را به همراه تمامی مراحل روتین روزانه برای پاک کردن آرایش به همگان نشان داد. لوپز در ادامه دلیل شادابی پوست خود را استفاده دائمی و همیشگی از ضد آفتاب با spf30 معرفی کرده است. لوپز در برند آرایشی خود نیز ضد آفتابی با این spf تولید کرده است.

اما در کنار همه این موضوعات، تصاویر بدون آرایش و ادیت لوپز نیز نشان از پوست سالم و شاداب او، با وجود سن زیاد دارد. در ادامه تعدادی عکس از جنیفر لوپز بدون آرایش و گریم، نشان داده می‌شود.

 

جنیفر لوپز

راز جوانی جنیفرلوپز

بدون ارایش

ارایش جنیفر لوپز

جنیفر لوپز بدون گریم

سلبریتی بدون ارایش

جنیفر لوپز

سخن آخر

آرایش جنیفر لوپز دارای المان های خاصی است و وی توانسته با رسیدگی بسیار زیاد به پوست خود، روند پیری خود را بدون استفاده از ژل و فیلر و .. به تعویق بیاندازد. مواردی مثل دوری از الکل و سیگار، استفاده از روغن‌های طبیعی و خواب منظم در کنار رعایت اصول ارایشی باعث افزایش جذابیت این خواننده شده است. در پایان از شما می خواهیم نظرات خود پیرامون این موضوع را از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

آموزش تصویری انواع مدل موی هندی + مهم ترین ترفندها و نکات

مدل موی هندی

زنان هندی یکی از زیباترین، بلندترین و پرپشت‌ترین موها را در دنیا دارند. همین موهای بلند و مشکی، باعث می‌شود تا مدل‌های مختلفی برای شینیون آن وجود داشته باشد. مدل موی هندی در ایران هم فراوان طرفدار دارد. چرا که بسیاری از دختران ایرانی هم موهایی بلند و پرپشت داشته و به همین خاطر، انتخاب مدل موی هندی دخترانه یا خاص بسیار مورد پسند ما ایرانی‌هاست. در این مقاله انواع مدل موی هندی همراه با عکس را معرفی می‌کنیم.

مدل موی هندی

مدل موی هندی باز

نشان دادن بلندی موها یکی از انتخاب‌هایی است که برای مدل موی هندی مناسب است. با این انتخاب، نه تنها بلند بودن موهای خود را نشان می‌دهید؛ بلکه زیبایی و آراستگی آن را دوچندان می‌کنید.

مدل موی باز هندی

بسیاری از هنرپیشه‌های هند، این مدل را برای آرایش روزانه موهای خود ترجیح می‌دهند. شما هم به راحتی در خانه می‌توانید مدل موی هندی باز را برای خود داشته باشید. به یک سشوار، فرکننده مو مانند بابلیس و انواع ماسک برای حالت‌دهی به موها نیاز دارید.

مدل موهای هندی

مدل موی باز، می‌تواند لخت و صاف، کمی فر، حالت دار یا مجعد باشد.

انواع مدل موی هندی

مدل موی هندی حالت دار

با یک بابلیس به راحتی می‌توانید موهای خود را فر یا حالت دار کنید. این مدل برای مراسم‌های عروسی یا مهمانی‌ها، بسیار شیک است و به همراه یک لباس کوتاه، فوق‌العاده جلوه می‌کند. برای داشتن موی فر و حالت دار، یکی از راه‌ها، بستن موها در طول خواب شبانه با بیگودی است. اگر فرصت کمی برای رسیدگی به موها دارید، این کار را بکنید. یادتان نرود که برای ماندگاری بیشتر حالت موها حتماً از یک فیکساتور و حالت‌دهنده مو استفاده کنید. 

مدل موی هندی حالت دار

برای داشتن مدل موی زیباتر، از تزئینات کوچکی همانند گل‌های زیبا یا گل سر برای تزئین موها استفاده کنید. جواهراتی که روی پیشانی یا موها قرار می‌گیرند، زیبایی موهای شما را دو برابر می‌کنند.

گل سر برای موهای باز

موهای باز هندی

آموزش مدل موی هندی

مدل مو باز یا جمع هر کدام زیبایی خاص خود را دارد. بسته به سلیقه افراد، لباسی که می‌خواهید بپوشید و جواهراتی که استفاده می‌کنید، می‌توانید انواع بافت یا شینیون را برای موهای خود استفاده کنید.

برای آموزش مدل مو هندی به صورت بافت، بهتر است ابتدا انواع بافت‌ها را بدانید یا اینکه از آرایشگر خود بخواهید تا برایتان بافت مو انجام دهد. در ادامه تعدادی عکس با انواع بافت مدل موی هندی می‌بینید که می‌توانید در خانه برای خود یا دیگران انجام دهید. با کمی خلاقیت و حوصله موهای خود را بیارایید.

بافت موی دخترانه و زنانه

بافت موی کودکانه

بافتن موها

مدل موی بافت هندی


مدل موهای هندی دخترانه

ترکیبی از موی بافته شده و موی باز می‌تواند یک مدل موی هندی دخترانه زیبا باشد. مدل‌های مختلف موی هندی که به راحتی می‌توانید در خانه ببافید را در عکس‌های زیر مشاهده می‌کنید.

مدل موی دخترانه هندی

برای این مدل مونیازی نیست که به آرایشگاه بروید. با کمی تمرین می‌توانید هر روز موهای خود را زیباتر و آراسته‌تر جلوه دهید. این مدل موها برای جشن تولد و مهمانی‌ها هم انتخابی عالی هستند.

آموزش بستن مو

آموزش مدل مو هندی

مدل مو

مدل موهای هندی

مدل مو هندی عروس

مدل مو عروس هندی همیشه جمع بوده و شینیون شده است. عروسان هندی پرپشتی موهای خود را در مراسم عروسی خود، یا با بافتن مو در پشت سر یا با جمع کردن آن به حالت‌های مختلف نشان می‌دهند.

مدل موی عروس هندی

نکته‌ای که برای بستن این مدل مو برای عروس باید در نظر داشته باشید، استفاده از زیورآلات، بدلیجات و گل‌ها برای مو آرایی هستند. در حقیقت هر زیور و گلی بسته به شخصیت و لباس عروس انتخاب می‌شود و می‌تواند زیبایی عروس را به همه نشان دهد.

عروس هندی

استفاده از گل‌های بزرگ برای تزئین شینیون‌های بسته همانند عکس زیر بسیار طرفدار دارد.

گل برای آرایش موها

می‌توانید چند تا از این آویزهای مو تهیه کنید تا موهای عروس را با آن‌ها ببافید. بافتن موها با چنین تزئیناتی و سپس شینیون آن‌ها یکی از زیباترین مدل‌های مو هندی است.

آویز برای موها

پس هرگز گل سر را برای عروس فراموش نکنید!

گل برای شینیون عروس

جدیدترین سبک موهای هندی

جدیدترین مدل‌ موی هندی بیشتر انتخاب مدل موی باز است که در آن بعضی از تار موها بافته شده‌اند. ترکیبی از بافت و حالت‌دهی به مو، مد روز هند است. همچنین اگر موهای بلند دارید، بافتن تمام آن‌ها با انواع بافت مانند تیغ ماهی یا طنابی و سپس جمع کردن آن‌ها با یک گیره سر می‌تواند بسیار زیبا باشد.

جدیدترین مدل موی هندی

نکاتی برای درست کردن موها

یادتان باشد که در این مدل مو قسمت جلوی سر، معمولاً پوش دار و بسیار پر درست می‌شود. هندی‌ها بیشتر از فرق وسط استفاده می‌کنند و در میان این فرق مو، یک آویز زیبا برای تزئین می‌اندازند. در غیر این صورت، موهای جلوی سر را بسیار پرپشت پوش داده و به سمت بالا جمع می‌کنند تا هیچ فرق و خطی روی سر دیده نشود. این مدل، پرپشتی موهای شما را بیشتر نمایان می‌کند و به رخ می‌کشد.

برای درست کردن مدل موی شیک هندی بهتر است ابتدا به عکس‌ها نگاهی بیندازید. سپس با توجه به لباسی که می‌خواهید بپوشید و البته نوع آرایش خود، مدل موی خود را انتخاب کنید. چند مدل موی خاص و زیبا را در زیر ببینید.

مدل موی هندی خاص

برای لباس‌هایی با یقه دکلته، انتخاب مدل موی نیمه باز پیشنهاد می‌شود. ترکیبی از موی درهم و بافته شده که پشت سر ریخته شده‌اند یا از یک طرف روی شانه چپ افتاده‌اند، بسیار زیبا جلوه خواهد کرد.

برای لباس‌هایی که یقه بسته‌تر دارند، موهای کامل بسته و شینیون شده پیشنهاد می‌شود.

شینیون جمع موها

هر یک از این مدل‌ها در میان زنان ایرانی، بسیار طرفدار داشته و بسته به سلیقه افراد درست می‌شوند. دقت کنید که در مدل مو هندی حتماً باید موها را به گونه‌ای درست کنید که پرپشت به نظر برسند. پس از رفتن به سراغ مدل‌هایی که مو را کم پشت یا لخت نشان می‌دهد، اجتناب کنید. در حقیقت موی لخت و صاف در مدل مو هندی، کمتر استفاده می‌شود. تنها برای شینیون موها، مو را لخت می‌کنند تا بتوانند راحت‌تر موها را جمع کرده و حالت دهند.

موهای لخت برای شینیون هندی

هندی‌ها برای موهای باز بیشتر به سراغ موهای حالت دار، مواج و فر می‌روند. دقت کنید که از فرهای ریز یا به اصطلاح مجعدی دوری کنید. فر ریز مختص زنانی با پوست تیره است و در میان مدل موی دختران اهل هند جایگاهی ندارد.

هنگام درست کردن موها، سلیقه خود را به آرایشگر خود بگویید تا به او در بستن مدل موی طبق خواسته شما، کمک کنید. یادتان باشد که در نهایت این شما هستید که باید از نتیجه کار راضی باشید؛ پس نظرات خود را با آرایشگر، در میان بگذارید.

کوکتل ACN فیوژن

توضیحات کاربردی این محصول :

کوکتل ACN فیوژن یکی از بهترین کوکتل مزوتراپی برای درمان آکنه می باشد با استفاده از مزوتراپی کوکتل ACN فیوژن می توانید موجب ترمیم پوست و کاهش التهابات پوستی شوید.

لازم به ذکر می باشد که آکنه های پوستی اختلال فولیکول مو و غدد چربی ‌دار می باشند که این اتفاق زمانی اتفاق می افتد که منافذ پوست گاهی اوقات با سلول های پوست مرده مسدود می شود و سبب به وجود آمدن آکنه های پوستی می شود. در انتها لازم به ذکر است که آکنه های پوستی سبب به وجود آمدن جوش و ضایعات پوستی می شوند که در انتها منجر به عزت نفس پایین شخص ، افسردگی ، لکه های تیره بر روی پوست و به وجود آمدن زخم ها می شوند ، شما عزیزان با استفاده از کوکتل ACN فیوژن می توانید به راحتی از داشتن پوستی زیبا لذت ببرید.


 

کاهش اندازه ی منافذ باز پوست ، پاکیزگی پوست و متعادل کردن چربی پوست

فرایند مزوتراپی یکی از روش هایی می باشد که با استفاده از این فرایند می توانید پوستی سالم داشته باشید همچنین به ترمیم پوست خود نیز کمک کنید.با استفاده از مزوتراپی کوکتل ACN فیوژن می توانید آکنه های پوستی خود را درمان نمایید و نکته ی قابل توجه ی این فرایند این است که در این روش نسبت به جراحی غیر تهاجمی می باشد و بعد از اتمام هیچ گونه جای زخم بر روی صورت بیمار باقی نمی ماند. کوکتل مزوتراپی فیوژن دارای تمامی مواد مغذی می باشد که یک پوست برای سالم بودن یا ترمیم شدن به آن نیاز دارد.

لازم به ذکر می باشد که کوکتل فیوژن توسط فرایند مزوتراپی به پوست تزریق می شود و هیچ گونه موادی وارد خون شخص بیمار نمی شود پس عملا هیچ عوارض جانبی ای برای شخص بیمار ندارد.

در انتها شایان ذکر می باشد که هزینه ی مزوتراپی با توجه به وضعیت بیمار متفاوت می باشد و بعد از مشاوره و معاینه ی پزشک متخصص مشخص خواهد شد.

نحوه ی استفاده از کوکتل ACN فیوژن به چه صورت می باشد؟

برای استفاده از این محصول می توانید از روش های الکتروپریشن، فرکشنال مزو، مزو و مزونیدلینگ استفاده نمایید.

کوکتل ACN فیوژن

کاربرد و ویژگی های کوکتل فیوژن برای پوست صورت چیست؟

از  کاربرد و ویژگی های این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد :

·        جلوگیری از رشد P. acnes، که علت اصلی آکنه می باشد.

·        کاهش 5α-Reductase و کاهش قرمزی پوست

·        تحریک پروتئین های ECM برای بهبود درمان بافت

·        افزایش صافی پوست

·        کاهش قرمزی پوست و التهابات پوستی

·        کاهش چربی پوست

·        کاهش اندازه ی منافذ باز پوست

ترکیبات و محتویات تشکیل دهنده ی کوکتل فیوژن چیست؟

از ترکیبات و محتویات این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  •  تریپپتاید 1
  • رتینول
  •  سالیسیلیک اسید
  •  ویتامین C
  •  ویتامین B5
  •  ویتامین B2
  • ویتامین B6

اسید سالیسیلیک چیست؟

اسید سالیسیلیک موجود در کرم ها و دارو های ضد آکنه و دیگر محصولات مراقبت از پوست از درخت بید به دست می آید ، درخت بید گیاهی می باشد که دارای چندین اثر تسکین دهنده بر روی پوست می باشد. اسید سالیسیلیک به عنوان اسیدی آلی بی رنگ و بی بو شناخته شده است و ساختار آن به طور می باشد که باعث می شود در روغن به راحتی حل شود و لازم به ذکر می باشد که این به این معنا می باشد که می تواند از لایه های روغنی و چربی های پوست عبور کند و قادر می باشد که باکتری ها و چربی های جمع شده در این نواحی را پاک کند. توجه داشته باشید که تجمع باکتری ها و چربی های در پوست منجر به گرفتگی منافذ می شود که در انتها منجر به به وجود آمدن جوش های سر سیاه و آکنه های پوستی می شود.همچنین در انتها توجه داشته باشید که اسید سالیسیلیک میتواند اتصالات ناچیز بین سلول های پوستی را بشکند و به عنوان یک لایه بردار طبیعی، سلول های مرده پوست را از بین ببرد.

کوکتل ACN فیوژن

فواید و کاربرد اسید سالیسیلیک چیست؟

از فواید و ویژگی های اسید سالیسیلیک می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • پاکسازی پوست های مستعد آکنه و جلوگیری از شدت و عود کردن آن
  • کاهش جوش های سرسیاه و سر سفید
  • لایه برداری پوست که در انتها منجر به نرم تر شدن پوست می شود
  • کاهش شوره سر و درماتیت سبورئیک
  • درمان زگیل و میخچه ، پینه
  • درمان بیماری های پوستی که شامل پوسته پوسته شدن یا رشد بیش از حد سلول های پوستی می شوند مانند پسوریازیس و ایکتیوزیس

 

رتینول چیست؟

رتینول از مشتقات ویتامین آ می باشد و به عنوان یک عنصر ضد پیری شناخته شده است و از آن در محصولات مراقبت های پوستی استفاده می شود. این ماده متابولیسم سلول های پوست را افزایش می دهد که در انتها منجر به تقویت کلاژن پوست می شود.

در انتها لازم به ذکر می باشد که از رتینول برای بهبود آسیب های ناشی از آفتاب ، رفع لکه های قهوه ای پوست ، و کاهش اندازه ی منافذ پوست استفاده می شود ، همچنین رتینول در بازیابی پوست نرم و یکنواخت نیز نقش دارد.

فواید و کاربرد رتینول برای پوست صورت چیست ؟

استفاده از رتینول سبب بهبود و از بین رفتن خط و خطوط ریز پوست صورت می شود همچنین لازم به ذکر می باشد که این ماده در افزایش تولید کلاژن پوست نیز نقش دارد.

همچنین رتینول در درمان جوش های سر سفید و سر سیاه بسیار مفید می باشد و افزودن این ماده در برنامه ها و محصولات مراقبت از پوست سبب می شود که اثر گذاری دیگر روش های درمانی آکنه های پوستی بیشتر شود ، همچنین از بر جای ماندن جای آکنه های پوستی نیز جلوگیری می کند.

 

نتیجه نهایی

درانتها باید ذکر کرد که کوکتل ACN فیوژن یکی ازبهترین محصول های برای افزایش صافی پوست ، کاهش قرمز پوست ، کاهش اندازه ی منافذ باز پوست ، کاهش و متعادل سازی چربی پوست و درمان التهاب پوست های آسیب دیده  و موارد دیگر که در بالا ذکر شده است می باشد و استفاده از این محصول در فرایند میکرونیدلینگ  باعث می شود که نتیجه ای سریع تر و بهتری بگیرید. به طور کلی می توان گفت که آکنه های پوستی اختلال فولیکول مو و غدد چربی ‌دار می باشند که این اتفاق زمانی اتفاق می افتد که منافذ پوست گاهی اوقات با سلول های پوست مرده مسدود می شود و سبب به وجود آمدن آکنه های پوستی می شود. وجود ویتامین سی نیز سبب کلاژن سازی و بهبود رنگ پوست صورت نیز می شود و اسید سالیسیلک نیز سبب پاکسازی پوست ، نرم تر شدن پوست ، لایه برداری پوست ، درمان و پاکسازی جوش های سرسیاه و سر سفید می شود.در انتها توجه داشته باشید که کوکتل ACN فیوژن یکی از محصول های فوق العاده می باشد که با استفاده از آن می توانید چندین عارضه های پوستی خود اعم از : آکنه های پوستی ، درمان التهابات پوستی ، آسیب دیدگی های ناشی از نور آفتاب و دیگر موارد که در قبل ذکر شده است را رفع نمایید و از داشتن پوستی سالم و زیبا لذت ببرید.

علت ریزش مو در زنان چیست و بهترین راه درمان آن کدام است؟

علت ریزش مو در زنان چیست و چگونه می توان آن را درمان کرد ؟

بر خلاف تصور عموم مبنی بر اختصاصی بودن ریزش مو برای مردان، بیش از نیمی از زنان در سنین مختلف خصوصاً بین 40 تا 50 سالگی دچار ریزش مو می شوند. دلایل ریزش مو در زنان می تواند بسیار متنوع باشد. از سبک زندگی و تغذیه گرفته تا موارد هورمونی، انواع بیماری ها و مسائل ژنتیکی و موارد دیگر می توانند دلیل ریزش مو در زنان باشند. دلایل مختلف ریزش مو در زنان عبارت می شود از:

سندروم پلی کیستیک (PCOS): وجود انواع کیست تخمدان می تواند منجر به ریزش مو شود.

اختلال در عملکرد غده ی تیروئید: کم کاری و یا پرکاری غده ی تیروئید، می تواند یکی از اصلی ترین دلایل ریزش مو در زنان باشد.

آلوپسی آره آتا (ریزش سکه ای مو): ایجاد اختلال در سیستم ایمنی بدن سبب می شود تا گلبول های سفید، به اشتباه فولیکول های سالم مو را مورد حمله قرار داده و منجر به ریزش مو شوند.

انواع عفونت قارچی: وجود عفونت قارچی در سر می تواند منجر به ریزش موی کف سر شود که شباهت بسیاری به ریزش موی سکه ای دارد، اما نباید با آن اشتباه گرفته شود. علت اصلی ریزش موی سکه ای، مشکلات عصبی و استرس است. اما عفونت های قارچی مانند پسوریازیس را باید با داروهای ضد قارچی درمان کرد.

زایمان: پس از زایمان، به احتمال بسیار زیاد، میزان تولید هورمون های بدن دچار مشکل می شود. گاهی میزان تولید پروژسترون کاهش یافته و تولید تستسترون افزایش پیدا می کند. همین امر سبب می شود تا ریزش مو در زنان اتفاق بی افتد. گاهی ریزش مو در زنان در دوران بارداری اتفاق می افتد که با تولد بچه و تنظیم هورمون ها در حالت طبیعی، قطع خواهد شد.

یائسگی: یکی از دلایل اصلی ریزش مو در زنان، یائسگی است. با شروع یائسگی، تغییرات هورمونی با شدت بیشتری انجام شده و هورمون های جنسی دیگر ترشح نخواهند شد. به همین علت است که بسیاری از زنان، پس از یائسگی خود، دچار ریزش موی شدید خواهند شد.

مصرف قرص های جلوگیری از بارداری: قرص های ضد بارداری، از تخمک گذاری به روش طبیعی جلوگیری می کنند. به همین علت است که منجر به تغییرات هورمونی شده و در نهایت تار موهای زنان را به شدت نازک می کنند.

رژیم غذایی اشتباه: اگر می خواهید کاهش وزن داشته باشید، باید با روش اصولی و درست به این هدف برسید. کاهش وزن سریع و پیروی از رژیم های غذایی با کالری بسیار کم و فاقد مواد غذایی ضروری می تواند شک بزرگی به بدن شما وارد کند. این شوک تاثیر مستقیمی بر میزان رویش مو داشته و به شدت ریزش مو در زنان را افزایش خواهد داد.

عادت های رفتاری غلط با مو: استفاده از وسایل صاف کردن مو، رنگ کردن بیش از حد موها با رنگ های شیمیایی، بافتن سفت موها، استفاده از مواد شیمیایی مانند ژل مو، شانه کردن موی خیس، نشستن مرتب موها با شوینده های مرغوب و موارد مشابه دیگر می توانند از دلایل اصلی و مهم برای ریزش مو در زنان باشند. فراموش نکنید که موها به ریشه وصل هستند و با ورود فشار به فولیکول های مو می توانید منجر به مرگ آن ها و در نهایت ریزش مو شوید.

سرطان: بیماری های زمینه ای مانند سرطان و روش های درمانی آن ها که عموماً شیمی درمانی است، یکی از مهم ترین و اصلی ترین عوامل موثر در ریزش مو در زنان هستند. هر درمانی که برای کشتن سلول های سرطانی کاربرد دارد می تواند به صورت مستقیم بر روی فولیکول های مو تاثیر بگذارد. خبر خوب اینکه، پس از درمان غدد سرطانی و پایان دوره ی نقاهت، موها مجدداً رشد خواهند کرد.

استرس و اضطراب: استرس های شدید و فشارهای عصبی، از عوامل اصلی بسیاری از مشکلات از جمله ریزش مو هستند. شوک های عصبی و استرس می توانند باعث ایجاد اختلال در روند طبیعی کارکرد فولیکول مو شده و ریزش مو را پدید آورند. کنترل سطح اضطراب، اولین اقدامی است که می توانید برای جلوگیری از این علت ریزش مو در زنان انجام دهید.

در این مقاله می خواهیم عوامل ریزش مو در زنان را بررسی کرده و تمامی روش های درمان ریزش مو در خانم ها را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

دلایل ریزش مو در زنان

استفاده زیاد از سشوار و اتو مو، رنگ کردن بیش از حد موها با رنگ های شیمیایی، بافتن موها و استفاده از شامپوی بی کیفیت از رایج ترین دلایل ریزش مو در خانم ها هستند.

علت ریزش مو در خانم ها

همانطور که گفتیم، ریزش مو در زنان می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از مهم ترین موارد علت ریزش مو در بانوان ، عبارت می شوند از:

ریزش موی هورمونی در زنان

یکی از علت های ریزش مو در زنان ، تغییرات هورمونی است. اگر به تازگی متوجه کم پشت شدن ناگهانی موهای خود شده اید، یا هنگام بیدار شدن از خواب با حجم زیادی از موهای ریخته ی خود روی بالش مواجه می شوید، شما دچار ریزش مو هستید. علت ریزش شدید مو در زنان ، تغییرات هورمونی پس از یائسگی، مصرف داروهای ضد بارداری، کیست تخمدان، بارداری و موارد مشابه دیگر، می توانند علت ریزش موی شدید در زنان باشند. سندروم تخمدان پلی کیستیک نیز یکی از دلایل هورمونی ریزش موی زنان است که با درمان بیماری، متعاقباً ریزش مو نیز درمان خواهد شد.

  • بارداری و شیردهی: یکی از شایع ترین دلایل ریزش مو در زنان، بارداری است. تغییرات هورمونی در این دوران می تواند علت ریزش موی کف سر در زنان شود. به طور معمول، ریزش مو 3 ماه پس از زایمان آغاز می شود. به همین علت است که ممکن است فکر کنید شیردهی، دلیل ریزش موی شماست. اما اینگونه نیست. تغییرات هورمونی پس از زایمان، ممکن است منجر به ریزش سکه ای مو در زنان هم بشوند. در صورتی که شدت ریزش موی شما در این دوران بسیار زیاد است، در محل ریزش مو احساس خارش دارید، دچار آکنه و یا قاعدگی نامنظم شده اید، برای درمان، به پزشک خود مراجعه کنید.
  • یائسگی: با آغاز یائسگی، تغییرات هورمونی در بدن شما شدت می گیرد. سطح هورمون های زنانه و جنسی در بدن شما به شدت کاهش یافته و در مقابل سطح هورمون های مردانه افزایش می یابد. به همین علت است که در برخی نواحی دچار کم پشت شدن و ریزش مو شده و در برخی نواحی دیگر دچار رویش موهای زائد خواهید شد. در این دوران، از الگوی درمان ریزش مو مردانه در زنان بهره می گیرند. بهترین درمان ریزش مو زنان در این الگو، بهره گیری از روش های تنظیم هورمون هاست.

ریزش موی ارثی در زنان

یکی از مهم ترین دلایل ریزش مو در زنان، عوامل وراثتی و ژنتیکی است. ریزش موی ژنتیکی در مردان می تواند منجر به طاسی در ناحیه بالای سر باشد. اما الگوی ریزش موی ژنتیکی و وراثتی در زنان فرمت متفاوتی خواهد داشت. در ریزش موی ارثی در زنان از ناحیه فرق سر کم پشتی ایجاد می شود و به مرور زمان بیشتر می شود. یکی از راهکارهای جلوگیری از ریزش موی ارثی، کاشت مو است که در ریزش موی وراثتی با الگوی زنانه، کمی سخت تر و گاهی غیر ممکن خواهد بود. علت ریزش موی پشت سر در زنان عموماً همین عوامل وراثتی می باشد.

برای آن که بدانید به ریزش موی ارثی مبتلا شده اید یا خیر، به پیشینه ی خانوادگی خود مراجعه کنید. درمان ریزش موی ارثی به طور کلی بسیار سخت و در برخی موارد غیر ممکن است. بهترین روش برای درمان ریزش موی ارثی، مزوتراپی یا کاشت مو است. این دو روش درمان نیز قطعی نبوده و ممکن است پاسخگو نباشند. پس گول تبلیغات را نخورید و با دید بازتر اقدام به انتخاب روش درمان ریزش موی ارثی در خانم ها بپردازید.

ریزش موی ارثی در زنان

تاثیر بیماری های زمینه ای در سلامت موها

یکی از مهم ترین دلایل ریزش مو در خانم ها برخی بیماری های زمینه ای هستند که با درمان های تخصصی بیماری، ریزش مو نیز از بین می رود. ریزش موی شدید در زنان می تواند به دلیل وجود یکی از بیماری های زمینه ای زیر باشد:

  • کم کاری و پر کاری تیروئید
  • پسوریازیس
  • کم کاری غده ی هیپوفیز
  • برخی عفونت های قارچی
  • بیماری های مرتبط با تخمدان
  • و غیره

بیماری های نامبرده می توانند از طریق علائمی مانند ریزش مو خود را نمایان کنند. درمان چنین بیماری هایی می تواند معضل ریزش مو را نیز به صورت خود به خودی درمان خواهد شد. البته گاهی داروهای مصرفی برای درمان این بیماری ها، می توانند در ابتدا ریزش مو را شدت ببخشند. مانند داروهای درمان کم کاری یا پر کاری تیروئید.

در ریزش موی ارثی در زنان از ناحیه فرق سر کم پشتی ایجاد می شود و به مرور زمان بیشتر می شود.

تاثیر عوامل بالینی بر سلامت موها

برخی عوامل بالینی می توانند مهم ترین علت ریزش مو در زنان باشند. شوک و استرس های ناگهانی شدید مانند از دست دادن یکی از نزدیکان، از دست دادن یکی از اعضای بدن، زایمان، کاهش وزن شدید و سریع، جراحی سنگین، بیماری های مزمن شدید و ناگهانی مانند تب شدید و همچنین عوامل بالینی مرتبط با داروهای به خصوص، مانند شیمی درمانی، داروهای فشار خون، داروهای قلب و غیره، می توانند منجر به ریزش موی سکه ای در زنان یا ایجاد کم پشتی در نواحی مختلف سر شوند.

ریزش مو و کمبود شدید آهن

یکی از دلایل شایع بروز ریزش شدید مو در زنان، کمبود شدید آهن یا همان فقر آهن است. کمبود آهن که در نهایت منجر به کم خونی در زنان می شود، یکی از شایع ترین مسائلی است که اکثر زنان با آن دست و پنجه نرم می کنند. به دلیل خون ریزی های ماهانه زنان به طور معمول با کمبود آهن مواجه می شوند. کمبود آهن و ریزش مو با هم ارتباط مستقیم دارند. مصرف قرص آهن باید حتما با مشورت پزشک انجام شود. چرا که دوز مصرفی مورد نیاز آهن برای هر فردی متفاوت است. بنابراین به هیچ عنوان به صورت خودسرانه اقدام به خوردن قرص آهن نکنید.

ریزش مو و کمبود شدید آهن

ریزش مو و سبک زندگی

گاهی با انجام آزمایش های مختلف و یک چک آپ کامل، متوجه می شوید در سلامت کامل به سر می برید و ریزش موی شما به هیچ یک از عوامل مختلف هورمونی، بالینی و غیره مرتبط نیست. در این صورت، علت اصلی ریزش مو در زنان ، سبک زندگی و تغذیه است. اگر عادت دارید:

  • غذای چرب بخورید.
  • دائماً موهایتان را با سشوار و اتو صاف کنید.
  • کم آب بنوشید.
  • سیگار بکشید و الکل مصرف کنید.
  • موهایتان را با کش محکم ببندید.
  • از مواد شیمیایی مو به مقدار بسیار زیاد استفاده کنید.
  • رژیم های سنگین و با کالری کم بگیرید.
  • و غیره

شما دچار ریزش مو خواهید شد. گاهی علت ریزش جلوی موی سر زنان ، همین مسائل مرتبط با تغذیه و سبک زندگی است. درمان کم پشتی موی سر خانم ها در این صورت، به سادگی و با ایجاد تغییر در سبک زندگی و دریافت مواد مغذی مورد نیاز انجام می شود. برخی ویتامین ها برای داشتن موهای سالم و پرپشت ضروری هستند. این ویتامین ها عبارت می شوند از:

  • ویتامین A
  • ویتامین C
  • ویتامین B7
  • ویتامین E
  • ویتامین D
  • ویتامین B3

ویتامین ها

با دریافت این ویتامین ها از مواد غذایی، می توانید تا حد بسیار مطلوبی، ریزش مو را درمان کنید. کمبود ویتامین ها و مواد مغذی در بدن، پس از مسائل وراثتی و هورمونی، مهم ترین علت ریزش مو در زنان هستند. برای جلوگیری از ریزش مو در زنان که به علت کمبود مواد غذایی و ویتامین ها ایجاد می شود، تنها کافی است تا مقدار لازم از این ویتامین ها را از طریق مواد خوراکی و غذاها و یا قرص های ویتامین، دریافت نمایید. برای درمان ریزش مو با تغییر در سبک زندگی می توانید:

  • تحرک خود را افزایش داده و به صورت منظم ورزش کنید.
  • موهای خود را مرتب بشویید و از شوینده های مرغوب استفاده کنید.
  • برای شانه کردن موهایتان از شانه های دانه درشت و ترجیحاً چوبی بهره بگیرید.
  • برای بستن موهایتان از کش های محکم استفاده نکنید.
  • استفاده از سشوار و وسایل صاف کننده ی مو را به حداقل برسانید.
  • آب بنوشید.
  • ویتامین بخورید.
  • رژیم غذایی خود را اصلاح کنید و به جای مصرف بیش از حد چربی، مواد معدنی، سبزیجات، فیبرها و سایر مواد مغذی را اضافه کنید.
  • در هنگام قرارگیری طولانی مدت در معرض آفتاب، موهای خود را حتماً بپوشانید.
  • موهای خیس خود را به هیچ عنوان نبندید و با موی خیس نخوابید.

شوک و استرس های ناگهانی شدید مانند از دست دادن یکی از نزدیکان، کاهش وزن شدید و سریع، جراحی سنگین، بیماری های مزمن شدید و ناگهانی مانند تب شدید می توانند منجر به ریزش موی سکه ای در زنان شوند.

درمان خانگی ریزش مو در زنان

پس از بررسی علت ریزش مو در دختران و زنان، به بررسی روش های درمان ریزش مو در زنان می پردازیم.

درمان خانگی ریزش مو در زنان

نقش تغذیه در ریزش موها

همانطور که گفتیم، در بیشتر موارد، علت ریزش موی جلوی سر در خانم ها ، کمبود مواد غذایی موثر و مفید در رژیم غذایی روزمره ی آن ها است. پیش تر ویتامین های ضروری و مورد نیاز مو را معرفی کردیم که هر کدام با ویژگی های منحصر به فرد مانند خواص آنتی اکسیدانی، افزایش اکسیژن و گردش خون در کف سر، تقویت فولیکول مو، افزایش میزان جذب کلسیم و تنظیم میزان چربی پوست کف سر، می توانند منجر به درمان نازک شدن موی سر زنان شوند. با اصلاح موارد مرتبط با تغذیه، خط رویش موی پیشانی زنان نیز اصلاح می شود.

برای درمان کم پشتی موی جلوی سر در خانم ها و درمان ریزش مو، مواد غذایی زیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید:

  • بادام زمینی، فندق، دانه ی آفتابگردان و مغزهای خوراکی دیگر
  • ماهی، تخم مرغ، ماهی تن، ماهی کاد، جگر و محصولات لبنی مانند پنیر، شیر و غیره
  • سبزیجاتی مانند نخود سبز، کلم بروکلی، اسفناج، برگ چغندر، گل کلم، جعفری، گوجه فرنگی، قارچ، هویج و غیره
  • برنج، گندم، عدس و غلات غنی شده
  • میوه و مرکباتی مانند پرتقال، لیمو، گریپ فروت، کیوی، توت فرنگی و غیره

وجود این مواد در رژیم غذایی شما، نه تنها منجر به افزایش رشد موهایتان خواهد شد، بلکه به تناسب اندام، افزایش سطح انرژی و به طور کلی ارتقای سطح کیفی زندگی شما کمک شایانی خواهد کرد.

درمان ریزش مو زنان با حنا

استفاده از حنا، یکی از قدیمی ترین روش های تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش آن است. علت ریزش موی کف سر زنان هرچه که باشد، می تواند به کمک حنا درمان شود. این روش درمان خانگی برای رفع علت ریزش جلوی مو در زنان نیز کاربرد دارد. برای استفاده از حنا، می توانید آن را مانند رنگ مو بر روی سر خود گذاشته و پس از گذشت یک ساعت با آب ولرم خوب بشویید.

تقویت مو با حنا

درمان ریزش مو با استفاده از روغن های گیاهی

یکی از روش های درمان ریزش مو در زنان، استفاده از روغن های گیاهی است. از جمله ی روغن های گیاهی موثر در درمان ریزش مو می توان به روغن زیتون، روغن بادام، روغن نارگیل و روغن آرگان اشاره کرد. هریک از این روغن ها می توانند تاثیرات به خصوصی بر سلامت موهای شما داشته باشند. به عنوان مثال، یکی از خواص روغن آرگان درمان خشکی موها بوده و روغن زیتون هم در از بین بردن موخوره موثر است. اما آنچه در تمامی این روغن ها برابر است، تاثیرگذاری بر جلوگیری از ریزش مو است. همانطور که گفتیم، یکی از دلایل ایجاد ریزش مو در زنان، بیماری پسوریازیس است. این بیماری می تواند منجر به ایجاد پوسته پوسته و حالت خشکی در کف سر شود. جدای از درمان های پزشکی که برای این بیماری در کف سر وجود دارد، بهره گیری از روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل، روغن زیتون و … می تواند سرعت بهبود پسوریازیس را به شدت افزایش داده و در نتیجه در درمان ریزش موی زنان موثر واقع شود. روغن های گیاهی موثر در درمان ریزش مو در زنان عبارتند از:

  • روغن زیتون
  • روغن نارگیل
  • روغن آرگان
  • روغن بنفشه
  • روغن بادام
  • روغن سیاه دانه

فواید تخم مرغ برای موها

تخم مرغ، یک منبع غنی از ویتامین D است. این ویتامین، یکی از ویتامین های محلول در چربی بسیار ضروری برای سلامت مو است. درست است که می توان در رژیم غذایی به صورت منظم تخم مرغ و منابع دیگر ویتامین D را مصرف کرد و یا حتی قرص ویتامین D خورد، اما سریع ترین روش برای پیشگیری از ریزش مو در زنان با کمک ویتامین D استفاده از ماسک تخم مرغ است. با کمک تخم مرغ می توان انواع ماسک موی موثر در جلوگیری از ریزش موی زنان را ساخت. به عنوان مثال می توان تخم مرغ خام را با چای سبز، ماست، عسل و یا حتی آب سیب زمینی ترکیب کرد و به تمام مو مانند شامپو مالید.

خواص تخم مرغ برای مو

درمان ریزش مو به کمک چغندر

در روش های تغذیه ای درمان ریزش موی زنان، اشاره کردیم که وجود چغندر و برگ چغندر در رژیم غذایی می تواند به درمان رژیم غذایی کمک شایانی نماید. از برگ چغندر و یا حتی چغندر پخته شده (لبو) به صورت ماسک مو نیز می تواند برای پیشگیری از ریزش مو بهره بگیرید. لبو سرشار از پتاسیم، فسفر، کلسیم ، پروتئین، کربوهیدرات، ویتامین B  و ویتامین C است. برای بهره گیری از این گیاه فوق العاده، آن را بپزید، خوب له کنید و بر روی ساقه ها و ریشه ی موهای خود بمالید. یک ساعت صبر کرده و با کمک آب ولرم به خوبی بشویید. چغندر تاثیر شگفت انگیزی بر درمان ریزش مو در زنان خواهد داشت.

ساده ترین روش های درمان خانگی ریزش مو

استفاده از یک سری مواد خوراکی به صورت ماسک مو می تواند در درمان ریزش مو در زنان اثرگذار باشد. این مواد غذایی عبارتند از:

  • درمان ریزش مو در زنان با ماست: این ماده حاوی ویتامین های گروه B و انواع ویتامین هایی است که می توانند در پیشگیری از ریزش مو در زنان موثر باشند.
  • درمان ریزش مو در زنان با آب سیب زمینی: برای گرفتن آب سیب زمینی می توانید آن را رنده کرده و کمی صبر کنید. آب سیب زمینی به دلیل کربوهیدرات بالایی که دارد می تواند در درمان ریزش موی زنان اثرگذاری بالایی داشته باشد.
  • درمان ریزش مو در زنان با آب پیاز: آب پیاز می تواند گردش خون را در کف سر افزایش دهد. با افزایش گردش خون، ریشه ی مو تقویت شده و ریزش موهای شما به طور قطع درمان خواهند شد.
  • درمان ریزش مو در زنان با دارچین: دارچین می تواند منجر به افزایش گردش خون در کف سر شود. همین امر کمک می کند تا تغذیه رسانی به فولیکول های مو با قدرت و کیفیت بیشتری انجام شده و در نتیجه ریزش مو در زنان و دختران به سرعت درمان شود.
  • درمان ریزش مو در زنان با کشک: با وجود پروتئین ها در این گیاه، می توانید از ریزش موهایتان جلوگیری کرده و مجدداً موهایی پر پشت داشته باشید.
  • درمان ریزش مو در زنان با شیرین بیان: این گیاه مانند عسل خاصیت ضد التهابی فوق العاده ای داشته و می تواند با کاهش شوره، خارش و دیگر التهابات کف سر، از ریزش مو جلوگیری نماید.
  • سیر : سیر سرشار از مواد محرک موثر در افزایش رشد مو است که می تواند به صورت له شده به عنوان ماسک مورد استفاده قرار بگیرد.
  • شنبلیله: دانه ی شنبلیله با تنظیم هورمون های بدن می تواند در درمان ریزش موی زنان موثر باشد.
  • انگور فرنگی: این گیاه سرشار ویتامین C است و اگر به صورت ماسک مو مورد استفاده قرار گیرد می تواند از ریزش مو جلوگیری کند.
  • عسل : یکی از دلایل بروز ریزش مو، التهاب کف سر است. عسل با خاصیت ضد التهابی می تواند ریزش مو را در شما درمان کند.

در بیشتر موارد، علت ریزش موی جلوی سر در خانم ها، کمبود مواد غذایی موثر و مفید در رژیم غذایی روزمره آن هاست.

روش های پزشکی درمان ریزش مو

اگر ریزش موی شما برای مدت زمان طولانی ادامه داشت و با کمک روش های خانگی درمان و تغییر در سبک زندگی درمان نشد، به احتمال خیلی زیاد ریزش موی شما می تواند نشان دهنده ی یک بیماری درونی باشد. بنابراین در صورت ادامه داشتن ریزش مو و مشاهده ی افزایش آن، حتماً به پزشک متخصص مراجعه نمایید. پزشک با بررسی عوامل مختلف در الگوی ریزش مو، مشکلات پوستی و انجام آزمایش های گوناگون، دلیل اصلی ریزش مو را در شما خواهد یافت و بهترین روش درمان را پیشنهاد می دهد. برخی داروها و روش هایی که برای درمان ریزش مو توسط پزشکان تجویز می شوند عبارتند از:

  • کاشت مو
  • لیزر درمانی به روش مزوتراپی و یا میکرو نیدلینگ
  • تجویز داروهایی مانند: ماینوکسیدیل، فیناستراید

این روش های درمان باید حتما و حتما توسط پزشک تجویز شود. چرا که در صورت استفاده ی نادرست می توانند نتیجه ی معکوس به همراه داشته باشند. مزوتراپی، یکی از روش های رایج و نسبتاً جدید برای درمان ریزش مو در زنان است که پاسخگویی نسبتاً خوبی خواهد داشت. در ادامه به معرفی این روش درمانی می پردازیم.

روش مزوتراپی

یکی از روش های درمان ریزش مو در زنان، مزوتراپی است. در روش مزوتراپی، مواد مورد نیاز جهت پیشگیری از ریزش مو و کمک به رویش مجدد مو در تزریق های کوچک، کم عمق و بسیار زیاد به پوست کف سر تزریق می شوند. این مواد ممکن است شامل عصاره های گیاهی، داروهای هورمونی، آنزیم ها، ویتامین ها و غیره باشد. درمان ریزش مو به روش مزوتراپی بیشتر برای ریزش موی ارثی در زنان مورد استفاده قرار می گیرد. در روش ریزش موی ارثی در زنان، به دلیل عدم وجود الگوی ثابت و مشخص، به طور معمول کاشت مو جواب نخواهد داد. به همین علت است که روش درمان ریزش مو با مزوتراپی برای زنان، معمول تر، سریع تر و با عوارض بسیار کم تر است. البته که این روش درمان نیز می تواند عوارضی به همراه داشته باشد که پیش از  انتخاب آن به عنوان روش درمان، بهتر است در مورد آن ها به طور کامل مطالعه نمایید.

 مزوتراپی

سخن آخر

همانطور که گفتیم، ریزش مو در زنان به اندازه ی مردان رایج است و باید تحت درمان و مراقبت قرار بگیرد. ریزش موی زنان به دلایل مختلفی از جمله: عوامل ژنتیکی و وراثتی، بیماری های زمینه ای، عوامل بالینی، سبک زندگی و تغذیه ی غلط، شوک، استرس، بارداری، زایمان، یائسگی و موارد مشابه دیگر اتفاق می افتد. روش های درمان ریزش موی زنان بسیار متعدد هستند. از تغییر رژیم غذایی گرفته تا بهره گیری از ماسک های خانگی که به عنوان روش های درمان خانگی شناخته می شوند تا روش های پزشکی مانند مصرف داروها و درمان با لیزر، می توان در جهت درمان ریزش موی زنانه قدم برداشت. برای انتخاب بهترین روش ها، بهتر است ابتدا علت ریزش مو را در خود جستجو نمایید. پس از یافت علت اصلی ریزش مو، می توانید با مشورت یک متخصص، بهترین روش درمان را برای پیشگیری از ریزش مو و کمک به رویش مجدد موهایتان انتخاب نمایید.

معرفی 7 ادکلن با بوی سیگار که شما را مسحور می کنند

معرفی 7 ادکلن با بوی سیگار که شما را مسحور می کنند

سازندگان عطر و ادکلن در دنیا، برای ساخت بهترین عطرها به سراغ گل ها و گیاهان می روند. یکی از شاخص ترین این گیاهان توتون و تنباکوست که با شنیدن نام آن ها یاد سیگار و دود آن می افتیم. در دنیای امروز ادکلن با بوی سیگار طرفداران بسیاری در میان مردان و زنان دارد. چه اهل سیگار باشید و چه نباشید، تقریبا محال است با استشمام رایحه ادکلنی که بوی سیگار می دهد، به وجد نیایید. وجود رایحه توتون و تنباکو در این گونه عطر و ادکلن ها با ایجاد احساسی گرم و صمیمی، حس قدرت و اعتماد به نفس را برای شما به ارمغان می آورد. برای اینکه در پیدا کردن ادکلن هایی که بوی سیگار میدهند، راحت تر باشید، د

معرفی بهترین ادکلن با بوی سیگار

در ادامه این بخش قصد داریم به سراغ معرفی بهترین ادکلن ها با عطر سیگار در صنعت عطر و ادکلن برویم.

ادکلن تام فورد توباکو عود (TOM FORD TOBACCO OUD)

اولین ادکلنی که می خواهیم آن را در لیست بهترین ادکلن با بوی سیگار قرار دهیم، ادکلن تام فورد توباکو عود است که با رایحه وسوسه انگیز و پر حرارت خود به یکی از پرفروش ترین عطرها در جهان تبدیل شده است. این ادکلن فوق العاده لوکس با بوی سیگار ، محصول کشور ایالات متحده آمریکاست و به دست برند سلطنتی تام فورد تولید و عرضه شده است. این عطر سلطنتی و خارق العاده با رایحه وسوسه انگیز خود در گروه عطرهای مشترک میان خانم ها و آقایان قرار می گیرد و با رایحه ترش، شور، تلخ و گس خود برای میهمانی ها و مجالس ویژه در شب های پاییز و زمستان یک انتخاب هوشمندانه است. رایحه بی نظیر ادکلن تام فورد توباکو عود با نت نوشیدنی الکلیWHISKEY) ) آغاز می ‌شود، در نت میانی یا آکورد عطر با رایحه دارچین، گشنیز و نت‌ های ادویه ‌ای تند ادامه پیدا می ‌کند و سرانجام در نت پایانی با رایحه ماندگار آگارود (اوود)، بنزوین، سدر، دود صمغ ‌های درختان، پچولی (نعنا هندی)، چوب صندل، توتون و تنباکو و وانیل به پایان می ‌رسد، که در این میان نت توتون و تنباکو با میزان 33.74% نت غالب عطر را تشکیل داده است. این عطر با بوی سیگار خود چیزی بین 7 تا 12 ساعت ماندگاری دارد.

ادکلن با بوی سیگار

در دنیای امروز ادکلن با بوی سیگار طرفداران بسیاری در میان خانم ها و آقایان دارد.

عطر مردانه دولچه گابانا د وان – Dolce Gabbana The One

ادکلن دولچه گابانا د وان مردانه Dolce & Gabbana The One را هم می توان بهترین ادکلن ارگانیک با بوی سیگار نامید. این ادکلن با رایحه دل انگیز، گرم و صمیمی خود شاهکاری از اولیویه پولژ است که در سال 2008 توسط برند مطرح دولچه گابانا به بازار عرضه شد و خیلی زود توانست، در میان بهترین عطر های مردانه دنیا جای باز کند. به محض این که ادکلن د وان را اسپری کنید، بوی گرم، شیرین و مسخ کننده کهربا به مشامتان می رسد، در کنار آن رایحه بسیار ظریفی از مرکبات را هم می توان حس کرد. بعد از مدتی رایحه مرکبات به مرور تبخیر شده و جای خود را به رایحه تنباکو می دهد. جالب است، بدانید، رایحه تنباکو استفاده شده در این عطر، تلخ نیست و تنها حسی تاریک، کمی سنگین و رمز آلود به کهربا اضافه می کند. پایان بخش رایحه دل انگیز این ادکلن با بوی سیگار، عطر زنجبیل و سدر است که وجود آن این ادکلن را مردانه تر کرده است. اگر در شب‌های سرد و طولانی زمستان و پاییز به مهمانی دعوت شدید، از کنار ادکلن the one به سادگی عبور نکنید؛ چرا که این ادکلن با بوی سیگار و عطر تندش، انرژی و اعتماد به ‌نفس شما را تا پایان میهمانی‌ نگه می‌ دارد.

عطر مردانه دولچه گابانا د وان – Dolce Gabbana The One

ادکلن مردانه ویکتور اند رلف اسپایس بمب

یکی دیگر از بهترین ادکلن های مردانه که بوی سیگار می دهد، ادکلن ویکتور اند رولف اسپایس بمب است. این ادکلن با رایحه بی نظیرش در سال ۲۰۱۲ تولید شد که درست شبیه طراحی شیشه خود مثل یک بمب واقعی شگفت انگیز، گرم، پرحرارت و جذاب است. بوی نارنج، گریپ ‌فروت، فلفل صورتی و صمغ اولین رایحه ای است که پس از اسپری این ادکلن به مشام می رسد و حس هیجان و انرژی فراوانی را به شما و اطرافیانتان منتقل می‌ کند. این رایحه دلپذیر پس از مدتی با رایحه دلنشین زعفران، دارچین و فلفل پاپریکا جا به جا می شود. نت‌ های پایانی این ادکلن که از علف وتیور، تنباکو و چرم تشکیل می‌ شوند، بهترین رایحه ای است که از آن به مشام می رسد. این ترکیب سه ‌گانه تند و گرم، شور و نشاط را مانند انفجار یک نارنجک به اطراف پرتاب می‌ کند. بی شک طرفداران ادکلن های با بوی سیگار عاشق ادکلن ویکتور اند رولف اسپایس بمب می شوند و با استفاده از آن در میهمانی ها و جشن ها توجه همگان را به خود جلب می کنند.


عطر سیگار

عطر و ادکلن های با بوی سیگار از آن جایی که رایحه گرمی دارند، برای فصول سرد سال بسیار مناسب هستند.

عطر مردانه گوچی بای گوچی پورهوم gucci by gucci pour homme

از دیگر برندهایی که نوعی ادکلن با بوی سیگار را روانه بازار کرده ‌اند، برند گوچی Gucci است. این کمپانی ایتالیایی در سال 2008 ادکلن گوچی بای گوچی پورهوم را وارد بازار کرد. وقتی این ادکلن را روی نبض خود اسپری می کنید، اولین رایحه ای که به مشامتان می رسد، بوی ترنج و سرو است. پس از مدتی عطر برگ های تنباکو و بنفشه جایگزین آن ها می شوند و در آخر نیز رایحه نعناع هندی، کهربا و لامی مشامتان را پر خواهد کرد. اگر به دنبال یک ادکلن با بوی سیگار و رایحه ای کاریزماتیک برای آقایان هستید، این ادکلن را فراموش نکنید. این ادکلن بسیار گرم، غلیظ، خوشبو و مرموز بوده و با ماندگاری بالایی که دارد، برای میهمانی ها و مجالس مناسب است.

عطر با بوی سیگار

ادکلن آزارو وانتد بای نایت با بوی سیگار

دیگر ادکلنی که با بوی سیگار خود در میان مردان و زنان محبوبیت زیادی پیدا کرده است، ادکلن آزارو وانتد بای نایت است. این ادکلن که توسط میشل ژیرارد و کوئنتین بیچ ساخته شده بسیار اغواگر، جذاب و مردانه به نظر می رسد. ادکلن آزارو وانتد بای نایت شروعی شیرین و مرکباتی با همراهی رایحه ای سبز، تلخ و چوبی مانند از برگ های درخت کاج دارد و حضور دارچین در کنار آن ها تلخی عطر را بیشتر می کند. با گذر زمان و جایگزین شدن رایحه تنباکو، بوی آن جذاب تر و مردانه تر می گردد. این ادکلن با بوی سیگار خود ماندگاری بسیار بالایی دارد و انتخاب شایسته ای جهت مصرف رسمی یا روزانه به ویژه در فصل های پاییز و زمستان است. نت های پایه ی این عطر که شامل سرو ، تنباکو و سدر است رایحه این عطر را برای قرارهای شبانه دلپذیر تر می کند.

ادکلن آزارو وانتد بای نایت

ادکلن مانسرا رد توباکو-Mancera Red Tobacco

ادکلن مانسرا رد توباکو، دیگر ادکلن معروف با بوی سیگار بوده که هم برای آقایان و هم برای خانم ها قابل استفاده است. این ادکلن با رایحه جذاب و دلنشین خود در سال ۲۰۱۷ به بازار عطر و ادکلن عرضه شد. با اسپری کردن این ادکلن روی محل نبض خود، رایحه ای گرم و شیرین با بوی آلبالو را احساس خواهید کرد. با گذر زمان رایحه آلبالویی ضعیف شده و به صورت همزمان رایحه بی نظیر تنباکو و دارچین قوی تر شده و در آخر عطر عود نیز به کمک دیگر رایحه ها می آید. رایحه میانی و پایه این ادکلن، رایحه ای گرم، تنباکویی، کمی تلخ، چوبی و دارچینی است که با کمک شیرینی دلچسب وانیل متعادل و جذاب شده است. اگر به دنبال بهترین ادکلن با بوی سیگار هستید، از ادکلن مانسرا رد توباکو که پخش بو و ماندگاری بسیار بالایی دارد و انتخاب بی نظیری جهت استفاده در رویدادهای رسمی و حتی روزانه در فصل های پاییز و زمستان است، به سادگی عبور نکنید.

ادکلن با بوی سیگار

ادکلن های با بوی سیگار با رایحه گرم و دلپذیرشان در ایجاد حس قدرت و اعتماد به نفس تاثیر به سزایی دارند.

ادکلن مردانه آرمانی کد؛ عطری با بوی سیگار

آخرین ادکلنی که قصد داریم آن را به عنوان یک ادکلن خوب با بوی سیگار معرفی کنیم، ادکلن مردانه آرمانی کد است. این ادکلن که بوی شرقی، تلخ و گرم دارد، در سال ۲۰۰۴ تولید شده و برای استفاده در فصول سرد سال پیشنهاد می ‌شود. بوی لیمو و نارنج اولین رایحه ای است که بلا فاصله پس از اسپری کردن ادکلن آرمانی کد احساس خواهید کرد. چنین رایحه دلپذیری شادی و انرژی فراوانی را در شما ایجاد می‌کند. پس از مدتی این نت ‌ها جای خود را به نت ‌های میانی خواهند داد. نت ‌های میانی از شکوفه درخت زیتون، گیاه انیسه و چوب گایاک تشکیل شده‌اند. زمانی که نت های پایانی از راه می رسند، خواص مسحور کننده و جذاب این ادکلن را نمایان می کنند. این نت ‌ها از چرم، تنباکو و دانه‌ تونکا تشکیل شده ‌اند. به کمک ادکلن آرمانی کد و با پخش بوی قوی و ماندگاری بالایی که دارد، در طول یک میهمانی می توانید، توجه افراد بسیاری را به سمت خود جلب کرده و از خود رایحه ای بی نظیر به یادگار بگذارید.

عطر مردانه آرمانی کد

سوالات متداول پیرامون معرفی ادکلن با بوی سیگار

در ادامه چند مورد از سوالات متداول پیرامون ادکلن هایی که بوی سیگار می دهند، را پاسخ خواهیم داد.

هنگام خرید ادکلن با رایحه سیگار باید به دنبال چه چیزی باشید؟

به طور معمول در ادکلن با بوی سیگار باید به دنبال نت‌های تنباکویی مانند تنباکو، وانیل، کومارین(دانه تونکا) باشید. تنباکو از برگ‌های خشک و بریده شده گیاه توتون به دست می‌آید که در پیپ، قلیان و سیگار استفاده می‌شود. تنباکو، با توجه به نوت‌هایی که با آن ترکیب می‌شوند گاه رایحه‌ای میوه‌ای، عسلی، شیرین و نرم به خود می‌گیرد و یا در بعضی موارد به صورت طبیعی و با حالتی گیاهی، خاکی، تلخ و دودی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک بار که به چنین بویی را استشمام کنید و بشنوید، می‌توانید برای همیشه در خاطر خودتان آن را ذخیره کرده و انتخاب عطر برایتان راحت‌تر می‌شود.

بهترین ادکلن ها با بوی سیگار کدام ها هستند؟

از جمله بهترین ادکلن هایی که بوی سیگار می دهند می توان به ادکلن های تام فورد مدل توباکو عود ، ارمانی کد و … اشاره کرد. با این حال انتخاب بهترین ادکلن با بوی سیگار به سلیقه هر فرد بستگی دارد. 

ایا ادکلن هایی که بوی سیگار می دهند، فقط مخصوص آقایان هستند؟

درست است که استفاده از نت های تنباکویی در ادکلن های مردانه بسیار رایج تر بوده و با استقبال بیشتری از نسخه های زنانه آن روبه رو شده است. اما عطرهایی که بوی سیگار می دهند، تنها مخصوص مردان نیستند و امروزه عطرهای زنانه‌ای نیز وجود دارد که بوی سیگار می دهند و بسیار هم جذاب و دل نشین هستند.

معرفی 7 ادکلن با بوی سیگار که شما را مسحور می کنند

معرفی 7 ادکلن با بوی سیگار که شما را مسحور می کنند

سازندگان عطر و ادکلن در دنیا، برای ساخت بهترین عطرها به سراغ گل ها و گیاهان می روند. یکی از شاخص ترین این گیاهان توتون و تنباکوست که با شنیدن نام آن ها یاد سیگار و دود آن می افتیم. در دنیای امروز ادکلن با بوی سیگار طرفداران بسیاری در میان مردان و زنان دارد. چه اهل سیگار باشید و چه نباشید، تقریبا محال است با استشمام رایحه ادکلنی که بوی سیگار می دهد، به وجد نیایید. وجود رایحه توتون و تنباکو در این گونه عطر و ادکلن ها با ایجاد احساسی گرم و صمیمی، حس قدرت و اعتماد به نفس را برای شما به ارمغان می آورد. برای اینکه در پیدا کردن ادکلن هایی که بوی سیگار میدهند، راحت تر باشید، د

معرفی بهترین ادکلن با بوی سیگار

در ادامه این بخش قصد داریم به سراغ معرفی بهترین ادکلن ها با عطر سیگار در صنعت عطر و ادکلن برویم.

ادکلن تام فورد توباکو عود (TOM FORD TOBACCO OUD)

اولین ادکلنی که می خواهیم آن را در لیست بهترین ادکلن با بوی سیگار قرار دهیم، ادکلن تام فورد توباکو عود است که با رایحه وسوسه انگیز و پر حرارت خود به یکی از پرفروش ترین عطرها در جهان تبدیل شده است. این ادکلن فوق العاده لوکس با بوی سیگار ، محصول کشور ایالات متحده آمریکاست و به دست برند سلطنتی تام فورد تولید و عرضه شده است. این عطر سلطنتی و خارق العاده با رایحه وسوسه انگیز خود در گروه عطرهای مشترک میان خانم ها و آقایان قرار می گیرد و با رایحه ترش، شور، تلخ و گس خود برای میهمانی ها و مجالس ویژه در شب های پاییز و زمستان یک انتخاب هوشمندانه است. رایحه بی نظیر ادکلن تام فورد توباکو عود با نت نوشیدنی الکلیWHISKEY) ) آغاز می ‌شود، در نت میانی یا آکورد عطر با رایحه دارچین، گشنیز و نت‌ های ادویه ‌ای تند ادامه پیدا می ‌کند و سرانجام در نت پایانی با رایحه ماندگار آگارود (اوود)، بنزوین، سدر، دود صمغ ‌های درختان، پچولی (نعنا هندی)، چوب صندل، توتون و تنباکو و وانیل به پایان می ‌رسد، که در این میان نت توتون و تنباکو با میزان 33.74% نت غالب عطر را تشکیل داده است. این عطر با بوی سیگار خود چیزی بین 7 تا 12 ساعت ماندگاری دارد.

ادکلن با بوی سیگار

در دنیای امروز ادکلن با بوی سیگار طرفداران بسیاری در میان خانم ها و آقایان دارد.

عطر مردانه دولچه گابانا د وان – Dolce Gabbana The One

ادکلن دولچه گابانا د وان مردانه Dolce & Gabbana The One را هم می توان بهترین ادکلن ارگانیک با بوی سیگار نامید. این ادکلن با رایحه دل انگیز، گرم و صمیمی خود شاهکاری از اولیویه پولژ است که در سال 2008 توسط برند مطرح دولچه گابانا به بازار عرضه شد و خیلی زود توانست، در میان بهترین عطر های مردانه دنیا جای باز کند. به محض این که ادکلن د وان را اسپری کنید، بوی گرم، شیرین و مسخ کننده کهربا به مشامتان می رسد، در کنار آن رایحه بسیار ظریفی از مرکبات را هم می توان حس کرد. بعد از مدتی رایحه مرکبات به مرور تبخیر شده و جای خود را به رایحه تنباکو می دهد. جالب است، بدانید، رایحه تنباکو استفاده شده در این عطر، تلخ نیست و تنها حسی تاریک، کمی سنگین و رمز آلود به کهربا اضافه می کند. پایان بخش رایحه دل انگیز این ادکلن با بوی سیگار، عطر زنجبیل و سدر است که وجود آن این ادکلن را مردانه تر کرده است. اگر در شب‌های سرد و طولانی زمستان و پاییز به مهمانی دعوت شدید، از کنار ادکلن the one به سادگی عبور نکنید؛ چرا که این ادکلن با بوی سیگار و عطر تندش، انرژی و اعتماد به ‌نفس شما را تا پایان میهمانی‌ نگه می‌ دارد.

عطر مردانه دولچه گابانا د وان – Dolce Gabbana The One

ادکلن مردانه ویکتور اند رلف اسپایس بمب

یکی دیگر از بهترین ادکلن های مردانه که بوی سیگار می دهد، ادکلن ویکتور اند رولف اسپایس بمب است. این ادکلن با رایحه بی نظیرش در سال ۲۰۱۲ تولید شد که درست شبیه طراحی شیشه خود مثل یک بمب واقعی شگفت انگیز، گرم، پرحرارت و جذاب است. بوی نارنج، گریپ ‌فروت، فلفل صورتی و صمغ اولین رایحه ای است که پس از اسپری این ادکلن به مشام می رسد و حس هیجان و انرژی فراوانی را به شما و اطرافیانتان منتقل می‌ کند. این رایحه دلپذیر پس از مدتی با رایحه دلنشین زعفران، دارچین و فلفل پاپریکا جا به جا می شود. نت‌ های پایانی این ادکلن که از علف وتیور، تنباکو و چرم تشکیل می‌ شوند، بهترین رایحه ای است که از آن به مشام می رسد. این ترکیب سه ‌گانه تند و گرم، شور و نشاط را مانند انفجار یک نارنجک به اطراف پرتاب می‌ کند. بی شک طرفداران ادکلن های با بوی سیگار عاشق ادکلن ویکتور اند رولف اسپایس بمب می شوند و با استفاده از آن در میهمانی ها و جشن ها توجه همگان را به خود جلب می کنند.


عطر سیگار

عطر و ادکلن های با بوی سیگار از آن جایی که رایحه گرمی دارند، برای فصول سرد سال بسیار مناسب هستند.

عطر مردانه گوچی بای گوچی پورهوم gucci by gucci pour homme

از دیگر برندهایی که نوعی ادکلن با بوی سیگار را روانه بازار کرده ‌اند، برند گوچی Gucci است. این کمپانی ایتالیایی در سال 2008 ادکلن گوچی بای گوچی پورهوم را وارد بازار کرد. وقتی این ادکلن را روی نبض خود اسپری می کنید، اولین رایحه ای که به مشامتان می رسد، بوی ترنج و سرو است. پس از مدتی عطر برگ های تنباکو و بنفشه جایگزین آن ها می شوند و در آخر نیز رایحه نعناع هندی، کهربا و لامی مشامتان را پر خواهد کرد. اگر به دنبال یک ادکلن با بوی سیگار و رایحه ای کاریزماتیک برای آقایان هستید، این ادکلن را فراموش نکنید. این ادکلن بسیار گرم، غلیظ، خوشبو و مرموز بوده و با ماندگاری بالایی که دارد، برای میهمانی ها و مجالس مناسب است.

عطر با بوی سیگار

ادکلن آزارو وانتد بای نایت با بوی سیگار

دیگر ادکلنی که با بوی سیگار خود در میان مردان و زنان محبوبیت زیادی پیدا کرده است، ادکلن آزارو وانتد بای نایت است. این ادکلن که توسط میشل ژیرارد و کوئنتین بیچ ساخته شده بسیار اغواگر، جذاب و مردانه به نظر می رسد. ادکلن آزارو وانتد بای نایت شروعی شیرین و مرکباتی با همراهی رایحه ای سبز، تلخ و چوبی مانند از برگ های درخت کاج دارد و حضور دارچین در کنار آن ها تلخی عطر را بیشتر می کند. با گذر زمان و جایگزین شدن رایحه تنباکو، بوی آن جذاب تر و مردانه تر می گردد. این ادکلن با بوی سیگار خود ماندگاری بسیار بالایی دارد و انتخاب شایسته ای جهت مصرف رسمی یا روزانه به ویژه در فصل های پاییز و زمستان است. نت های پایه ی این عطر که شامل سرو ، تنباکو و سدر است رایحه این عطر را برای قرارهای شبانه دلپذیر تر می کند.

ادکلن آزارو وانتد بای نایت

ادکلن مانسرا رد توباکو-Mancera Red Tobacco

ادکلن مانسرا رد توباکو، دیگر ادکلن معروف با بوی سیگار بوده که هم برای آقایان و هم برای خانم ها قابل استفاده است. این ادکلن با رایحه جذاب و دلنشین خود در سال ۲۰۱۷ به بازار عطر و ادکلن عرضه شد. با اسپری کردن این ادکلن روی محل نبض خود، رایحه ای گرم و شیرین با بوی آلبالو را احساس خواهید کرد. با گذر زمان رایحه آلبالویی ضعیف شده و به صورت همزمان رایحه بی نظیر تنباکو و دارچین قوی تر شده و در آخر عطر عود نیز به کمک دیگر رایحه ها می آید. رایحه میانی و پایه این ادکلن، رایحه ای گرم، تنباکویی، کمی تلخ، چوبی و دارچینی است که با کمک شیرینی دلچسب وانیل متعادل و جذاب شده است. اگر به دنبال بهترین ادکلن با بوی سیگار هستید، از ادکلن مانسرا رد توباکو که پخش بو و ماندگاری بسیار بالایی دارد و انتخاب بی نظیری جهت استفاده در رویدادهای رسمی و حتی روزانه در فصل های پاییز و زمستان است، به سادگی عبور نکنید.

ادکلن با بوی سیگار

ادکلن های با بوی سیگار با رایحه گرم و دلپذیرشان در ایجاد حس قدرت و اعتماد به نفس تاثیر به سزایی دارند.

ادکلن مردانه آرمانی کد؛ عطری با بوی سیگار

آخرین ادکلنی که قصد داریم آن را به عنوان یک ادکلن خوب با بوی سیگار معرفی کنیم، ادکلن مردانه آرمانی کد است. این ادکلن که بوی شرقی، تلخ و گرم دارد، در سال ۲۰۰۴ تولید شده و برای استفاده در فصول سرد سال پیشنهاد می ‌شود. بوی لیمو و نارنج اولین رایحه ای است که بلا فاصله پس از اسپری کردن ادکلن آرمانی کد احساس خواهید کرد. چنین رایحه دلپذیری شادی و انرژی فراوانی را در شما ایجاد می‌کند. پس از مدتی این نت ‌ها جای خود را به نت ‌های میانی خواهند داد. نت ‌های میانی از شکوفه درخت زیتون، گیاه انیسه و چوب گایاک تشکیل شده‌اند. زمانی که نت های پایانی از راه می رسند، خواص مسحور کننده و جذاب این ادکلن را نمایان می کنند. این نت ‌ها از چرم، تنباکو و دانه‌ تونکا تشکیل شده ‌اند. به کمک ادکلن آرمانی کد و با پخش بوی قوی و ماندگاری بالایی که دارد، در طول یک میهمانی می توانید، توجه افراد بسیاری را به سمت خود جلب کرده و از خود رایحه ای بی نظیر به یادگار بگذارید.

عطر مردانه آرمانی کد

سوالات متداول پیرامون معرفی ادکلن با بوی سیگار

در ادامه چند مورد از سوالات متداول پیرامون ادکلن هایی که بوی سیگار می دهند، را پاسخ خواهیم داد.

هنگام خرید ادکلن با رایحه سیگار باید به دنبال چه چیزی باشید؟

به طور معمول در ادکلن با بوی سیگار باید به دنبال نت‌های تنباکویی مانند تنباکو، وانیل، کومارین(دانه تونکا) باشید. تنباکو از برگ‌های خشک و بریده شده گیاه توتون به دست می‌آید که در پیپ، قلیان و سیگار استفاده می‌شود. تنباکو، با توجه به نوت‌هایی که با آن ترکیب می‌شوند گاه رایحه‌ای میوه‌ای، عسلی، شیرین و نرم به خود می‌گیرد و یا در بعضی موارد به صورت طبیعی و با حالتی گیاهی، خاکی، تلخ و دودی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک بار که به چنین بویی را استشمام کنید و بشنوید، می‌توانید برای همیشه در خاطر خودتان آن را ذخیره کرده و انتخاب عطر برایتان راحت‌تر می‌شود.

بهترین ادکلن ها با بوی سیگار کدام ها هستند؟

از جمله بهترین ادکلن هایی که بوی سیگار می دهند می توان به ادکلن های تام فورد مدل توباکو عود ، ارمانی کد و … اشاره کرد. با این حال انتخاب بهترین ادکلن با بوی سیگار به سلیقه هر فرد بستگی دارد. 

ایا ادکلن هایی که بوی سیگار می دهند، فقط مخصوص آقایان هستند؟

درست است که استفاده از نت های تنباکویی در ادکلن های مردانه بسیار رایج تر بوده و با استقبال بیشتری از نسخه های زنانه آن روبه رو شده است. اما عطرهایی که بوی سیگار می دهند، تنها مخصوص مردان نیستند و امروزه عطرهای زنانه‌ای نیز وجود دارد که بوی سیگار می دهند و بسیار هم جذاب و دل نشین هستند.

معرفی 7 ادکلن با بوی سیگار که شما را مسحور می کنند

معرفی 7 ادکلن با بوی سیگار که شما را مسحور می کنند

سازندگان عطر و ادکلن در دنیا، برای ساخت بهترین عطرها به سراغ گل ها و گیاهان می روند. یکی از شاخص ترین این گیاهان توتون و تنباکوست که با شنیدن نام آن ها یاد سیگار و دود آن می افتیم. در دنیای امروز ادکلن با بوی سیگار طرفداران بسیاری در میان مردان و زنان دارد. چه اهل سیگار باشید و چه نباشید، تقریبا محال است با استشمام رایحه ادکلنی که بوی سیگار می دهد، به وجد نیایید. وجود رایحه توتون و تنباکو در این گونه عطر و ادکلن ها با ایجاد احساسی گرم و صمیمی، حس قدرت و اعتماد به نفس را برای شما به ارمغان می آورد. برای اینکه در پیدا کردن ادکلن هایی که بوی سیگار میدهند، راحت تر باشید، د

معرفی بهترین ادکلن با بوی سیگار

در ادامه این بخش قصد داریم به سراغ معرفی بهترین ادکلن ها با عطر سیگار در صنعت عطر و ادکلن برویم.

ادکلن تام فورد توباکو عود (TOM FORD TOBACCO OUD)

اولین ادکلنی که می خواهیم آن را در لیست بهترین ادکلن با بوی سیگار قرار دهیم، ادکلن تام فورد توباکو عود است که با رایحه وسوسه انگیز و پر حرارت خود به یکی از پرفروش ترین عطرها در جهان تبدیل شده است. این ادکلن فوق العاده لوکس با بوی سیگار ، محصول کشور ایالات متحده آمریکاست و به دست برند سلطنتی تام فورد تولید و عرضه شده است. این عطر سلطنتی و خارق العاده با رایحه وسوسه انگیز خود در گروه عطرهای مشترک میان خانم ها و آقایان قرار می گیرد و با رایحه ترش، شور، تلخ و گس خود برای میهمانی ها و مجالس ویژه در شب های پاییز و زمستان یک انتخاب هوشمندانه است. رایحه بی نظیر ادکلن تام فورد توباکو عود با نت نوشیدنی الکلیWHISKEY) ) آغاز می ‌شود، در نت میانی یا آکورد عطر با رایحه دارچین، گشنیز و نت‌ های ادویه ‌ای تند ادامه پیدا می ‌کند و سرانجام در نت پایانی با رایحه ماندگار آگارود (اوود)، بنزوین، سدر، دود صمغ ‌های درختان، پچولی (نعنا هندی)، چوب صندل، توتون و تنباکو و وانیل به پایان می ‌رسد، که در این میان نت توتون و تنباکو با میزان 33.74% نت غالب عطر را تشکیل داده است. این عطر با بوی سیگار خود چیزی بین 7 تا 12 ساعت ماندگاری دارد.

ادکلن با بوی سیگار

در دنیای امروز ادکلن با بوی سیگار طرفداران بسیاری در میان خانم ها و آقایان دارد.

عطر مردانه دولچه گابانا د وان – Dolce Gabbana The One

ادکلن دولچه گابانا د وان مردانه Dolce & Gabbana The One را هم می توان بهترین ادکلن ارگانیک با بوی سیگار نامید. این ادکلن با رایحه دل انگیز، گرم و صمیمی خود شاهکاری از اولیویه پولژ است که در سال 2008 توسط برند مطرح دولچه گابانا به بازار عرضه شد و خیلی زود توانست، در میان بهترین عطر های مردانه دنیا جای باز کند. به محض این که ادکلن د وان را اسپری کنید، بوی گرم، شیرین و مسخ کننده کهربا به مشامتان می رسد، در کنار آن رایحه بسیار ظریفی از مرکبات را هم می توان حس کرد. بعد از مدتی رایحه مرکبات به مرور تبخیر شده و جای خود را به رایحه تنباکو می دهد. جالب است، بدانید، رایحه تنباکو استفاده شده در این عطر، تلخ نیست و تنها حسی تاریک، کمی سنگین و رمز آلود به کهربا اضافه می کند. پایان بخش رایحه دل انگیز این ادکلن با بوی سیگار، عطر زنجبیل و سدر است که وجود آن این ادکلن را مردانه تر کرده است. اگر در شب‌های سرد و طولانی زمستان و پاییز به مهمانی دعوت شدید، از کنار ادکلن the one به سادگی عبور نکنید؛ چرا که این ادکلن با بوی سیگار و عطر تندش، انرژی و اعتماد به ‌نفس شما را تا پایان میهمانی‌ نگه می‌ دارد.

عطر مردانه دولچه گابانا د وان – Dolce Gabbana The One

ادکلن مردانه ویکتور اند رلف اسپایس بمب

یکی دیگر از بهترین ادکلن های مردانه که بوی سیگار می دهد، ادکلن ویکتور اند رولف اسپایس بمب است. این ادکلن با رایحه بی نظیرش در سال ۲۰۱۲ تولید شد که درست شبیه طراحی شیشه خود مثل یک بمب واقعی شگفت انگیز، گرم، پرحرارت و جذاب است. بوی نارنج، گریپ ‌فروت، فلفل صورتی و صمغ اولین رایحه ای است که پس از اسپری این ادکلن به مشام می رسد و حس هیجان و انرژی فراوانی را به شما و اطرافیانتان منتقل می‌ کند. این رایحه دلپذیر پس از مدتی با رایحه دلنشین زعفران، دارچین و فلفل پاپریکا جا به جا می شود. نت‌ های پایانی این ادکلن که از علف وتیور، تنباکو و چرم تشکیل می‌ شوند، بهترین رایحه ای است که از آن به مشام می رسد. این ترکیب سه ‌گانه تند و گرم، شور و نشاط را مانند انفجار یک نارنجک به اطراف پرتاب می‌ کند. بی شک طرفداران ادکلن های با بوی سیگار عاشق ادکلن ویکتور اند رولف اسپایس بمب می شوند و با استفاده از آن در میهمانی ها و جشن ها توجه همگان را به خود جلب می کنند.


عطر سیگار

عطر و ادکلن های با بوی سیگار از آن جایی که رایحه گرمی دارند، برای فصول سرد سال بسیار مناسب هستند.

عطر مردانه گوچی بای گوچی پورهوم gucci by gucci pour homme

از دیگر برندهایی که نوعی ادکلن با بوی سیگار را روانه بازار کرده ‌اند، برند گوچی Gucci است. این کمپانی ایتالیایی در سال 2008 ادکلن گوچی بای گوچی پورهوم را وارد بازار کرد. وقتی این ادکلن را روی نبض خود اسپری می کنید، اولین رایحه ای که به مشامتان می رسد، بوی ترنج و سرو است. پس از مدتی عطر برگ های تنباکو و بنفشه جایگزین آن ها می شوند و در آخر نیز رایحه نعناع هندی، کهربا و لامی مشامتان را پر خواهد کرد. اگر به دنبال یک ادکلن با بوی سیگار و رایحه ای کاریزماتیک برای آقایان هستید، این ادکلن را فراموش نکنید. این ادکلن بسیار گرم، غلیظ، خوشبو و مرموز بوده و با ماندگاری بالایی که دارد، برای میهمانی ها و مجالس مناسب است.

عطر با بوی سیگار

ادکلن آزارو وانتد بای نایت با بوی سیگار

دیگر ادکلنی که با بوی سیگار خود در میان مردان و زنان محبوبیت زیادی پیدا کرده است، ادکلن آزارو وانتد بای نایت است. این ادکلن که توسط میشل ژیرارد و کوئنتین بیچ ساخته شده بسیار اغواگر، جذاب و مردانه به نظر می رسد. ادکلن آزارو وانتد بای نایت شروعی شیرین و مرکباتی با همراهی رایحه ای سبز، تلخ و چوبی مانند از برگ های درخت کاج دارد و حضور دارچین در کنار آن ها تلخی عطر را بیشتر می کند. با گذر زمان و جایگزین شدن رایحه تنباکو، بوی آن جذاب تر و مردانه تر می گردد. این ادکلن با بوی سیگار خود ماندگاری بسیار بالایی دارد و انتخاب شایسته ای جهت مصرف رسمی یا روزانه به ویژه در فصل های پاییز و زمستان است. نت های پایه ی این عطر که شامل سرو ، تنباکو و سدر است رایحه این عطر را برای قرارهای شبانه دلپذیر تر می کند.

ادکلن آزارو وانتد بای نایت

ادکلن مانسرا رد توباکو-Mancera Red Tobacco

ادکلن مانسرا رد توباکو، دیگر ادکلن معروف با بوی سیگار بوده که هم برای آقایان و هم برای خانم ها قابل استفاده است. این ادکلن با رایحه جذاب و دلنشین خود در سال ۲۰۱۷ به بازار عطر و ادکلن عرضه شد. با اسپری کردن این ادکلن روی محل نبض خود، رایحه ای گرم و شیرین با بوی آلبالو را احساس خواهید کرد. با گذر زمان رایحه آلبالویی ضعیف شده و به صورت همزمان رایحه بی نظیر تنباکو و دارچین قوی تر شده و در آخر عطر عود نیز به کمک دیگر رایحه ها می آید. رایحه میانی و پایه این ادکلن، رایحه ای گرم، تنباکویی، کمی تلخ، چوبی و دارچینی است که با کمک شیرینی دلچسب وانیل متعادل و جذاب شده است. اگر به دنبال بهترین ادکلن با بوی سیگار هستید، از ادکلن مانسرا رد توباکو که پخش بو و ماندگاری بسیار بالایی دارد و انتخاب بی نظیری جهت استفاده در رویدادهای رسمی و حتی روزانه در فصل های پاییز و زمستان است، به سادگی عبور نکنید.

ادکلن با بوی سیگار

ادکلن های با بوی سیگار با رایحه گرم و دلپذیرشان در ایجاد حس قدرت و اعتماد به نفس تاثیر به سزایی دارند.

ادکلن مردانه آرمانی کد؛ عطری با بوی سیگار

آخرین ادکلنی که قصد داریم آن را به عنوان یک ادکلن خوب با بوی سیگار معرفی کنیم، ادکلن مردانه آرمانی کد است. این ادکلن که بوی شرقی، تلخ و گرم دارد، در سال ۲۰۰۴ تولید شده و برای استفاده در فصول سرد سال پیشنهاد می ‌شود. بوی لیمو و نارنج اولین رایحه ای است که بلا فاصله پس از اسپری کردن ادکلن آرمانی کد احساس خواهید کرد. چنین رایحه دلپذیری شادی و انرژی فراوانی را در شما ایجاد می‌کند. پس از مدتی این نت ‌ها جای خود را به نت ‌های میانی خواهند داد. نت ‌های میانی از شکوفه درخت زیتون، گیاه انیسه و چوب گایاک تشکیل شده‌اند. زمانی که نت های پایانی از راه می رسند، خواص مسحور کننده و جذاب این ادکلن را نمایان می کنند. این نت ‌ها از چرم، تنباکو و دانه‌ تونکا تشکیل شده ‌اند. به کمک ادکلن آرمانی کد و با پخش بوی قوی و ماندگاری بالایی که دارد، در طول یک میهمانی می توانید، توجه افراد بسیاری را به سمت خود جلب کرده و از خود رایحه ای بی نظیر به یادگار بگذارید.

عطر مردانه آرمانی کد

سوالات متداول پیرامون معرفی ادکلن با بوی سیگار

در ادامه چند مورد از سوالات متداول پیرامون ادکلن هایی که بوی سیگار می دهند، را پاسخ خواهیم داد.

هنگام خرید ادکلن با رایحه سیگار باید به دنبال چه چیزی باشید؟

به طور معمول در ادکلن با بوی سیگار باید به دنبال نت‌های تنباکویی مانند تنباکو، وانیل، کومارین(دانه تونکا) باشید. تنباکو از برگ‌های خشک و بریده شده گیاه توتون به دست می‌آید که در پیپ، قلیان و سیگار استفاده می‌شود. تنباکو، با توجه به نوت‌هایی که با آن ترکیب می‌شوند گاه رایحه‌ای میوه‌ای، عسلی، شیرین و نرم به خود می‌گیرد و یا در بعضی موارد به صورت طبیعی و با حالتی گیاهی، خاکی، تلخ و دودی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک بار که به چنین بویی را استشمام کنید و بشنوید، می‌توانید برای همیشه در خاطر خودتان آن را ذخیره کرده و انتخاب عطر برایتان راحت‌تر می‌شود.

بهترین ادکلن ها با بوی سیگار کدام ها هستند؟

از جمله بهترین ادکلن هایی که بوی سیگار می دهند می توان به ادکلن های تام فورد مدل توباکو عود ، ارمانی کد و … اشاره کرد. با این حال انتخاب بهترین ادکلن با بوی سیگار به سلیقه هر فرد بستگی دارد. 

ایا ادکلن هایی که بوی سیگار می دهند، فقط مخصوص آقایان هستند؟

درست است که استفاده از نت های تنباکویی در ادکلن های مردانه بسیار رایج تر بوده و با استقبال بیشتری از نسخه های زنانه آن روبه رو شده است. اما عطرهایی که بوی سیگار می دهند، تنها مخصوص مردان نیستند و امروزه عطرهای زنانه‌ای نیز وجود دارد که بوی سیگار می دهند و بسیار هم جذاب و دل نشین هستند.