میس و مستر

مجله آرایش و زیبایی

میس و مستر

مجله آرایش و زیبایی

رنگ موی سال 2023 چه رنگی است


سال نو و ترندهای نو! با فرا رسیدن سال جدید، همه ما منتظر معرفی ترندها و ایده‌های نوین دنیای زیبایی هستیم. در این بین، رنگ مو از جایگاه بسیار منحصر به فردی برخوردار است. ترندهای رنگ موی سال 2023، با شگفتی‌های بسیاری ظاهر شده است. از طرفداران استایل نچرال گرفته تا بلوند پسندان، 2023 با کوله باری از شگفتانه به استقبال شما می‌آید.

پرطرفدارترین انواع رنگ مو سال 2023

ترندهای سال 2023، با نگرشی جدید و متفاوت انتخاب شده‌اند و به نظر می‌رسد جنجال‌های بسیاری را در پی داشته باشند.در سال جدید ضمن حضور پررنگ و دوباره چندتا از ترندهای پرطرفدار پیشین، شاهد گزینه‌های به روز و جدیدی هستیم که قدرت انتخاب شما را افزایش می‌دهند.

  • رنگ مو طلایی عسلی

در سال پیش رو خودتان را برای محبوبیت رنگ‌های گرم در تناژ طلایی و عسلی آماده کنید. درخشش و جذابیت بی‌حد این تناژ از رنگ مو را می‌توانید در استایل خاص و جدید کارا دلوین، بازیگر محبوب هالیوودی مشاهده نمایید.
رنگ گرم طلایی عسلی، با تکنیک بالیاژ معکوس و بیبی لایت می‌تواند زیبایی کم نظیری به چهره شما هدیه دهد. به خصوص اگر موهای بلندی دارید، در انتخاب خود شک نکنید و به استقبال رنگ عسلی بروید.

در صورتی که رنگ طبیعی موهایتان تیره است یا از رنگ موهایی با پایه تیره استفاده کرده‌اید، برای اجرای رنگ موی طلایی عسلی به دکلره احتیاج دارید. اما افرادی که پایه موهایتان روشن است یا از قبل دکلره داشته‌اند، می‌توانند با خیال راحت این رنگ جذاب را برای استایل امسال خود انتخاب نمایند.

  • رنگ مو بلوند کره‌ای

با فرا رسیدن فصل‌های گرم بهار و تابستان، دنیای مد به استقبال درخشش بیشتر می‌رود. رنگ بلوند کره‌ای یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های پیش رو است. اما به یاد داشته باشید که بلوند کره‌ای مانند 90 درصد تناژهای رنگ بلوند به دکلره احتیاج دارد.

رنگ مو بلوند کره‌ای

برای اجرای این رنگ مو، آرایشگر ابتدا موهایتان را تا رسیدن به پایه 7-8 دکلره می‌نماید. در آخر با استفاده از رنگساژ، موهایتان را به رنگ بلوند کره‌ای در می‌آورد. رنگ مو بلوند کره‌ای را می‌توانید به صورت سرتاسری، فیس فریم و بیبی لایت اجرا نمایید.

این طیف خاص از رنگ موی بلوند، تناژ نسبتا گرم و گیرایی دارد و با انواع رنگ پوست هارمونی ایجاد می‌کند. به خصوص اگر پوست گندمی دارید و می‌خواهید در این فصل بدرخشید، بلوند کره‌ای بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود.

رنگ مو بلوند کره‌ای برخلاف انواع تناژهای یخی و پلاتینه، به رسیدگی زیاد و رنگساژهای متعدد احتیاج ندارد. علاوه بر این، ماندگاری طولانی مدتی دارد و می‌توانید ماه‌ها از زیبایی آن لذت ببرید. اما نکته مهمی که درباره این رنگ مو باید بدانید، مراقبت‌های بعد از آن است.
همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد، دکلره بخش جدایی ناپذیر این طیف از رنگ موی بلوند است. به همین خاطر، توصیه می‌شود استفاده از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده، ماسک مو و نرم کننده را در روتین مراقبتی خود قرار دهید.

ماسک موی تونی، محصولی ایرانی است که برای محافظت از موهای رنگ و دکلره شده فرموله شده است.
ویژگی‌های قابل توجه این ماسک عبارتند از:

  • به تثبیت رنگ و رنگساژ موها کمک می‌کند.
  • مواد مغذی موجود در ساختار این محصول، کوتیکول آسیب دیده مو را ترمیم می‌نماید.
  • با آبرسانی عمقی تار مو، درخشندگی و طراوت را به آنها هدیه می‌دهد.
  • ساختار پروتئینی و کراتینه مو را تقویت می‌نماید.
  • حالت پذیری مو را افزایش می‌دهد.

عناصر به کار رفته در فرمولاسیون ماسک مو تونی عبارتند از:

  • بیوتین
  • ویتامین‌های ضروری
  • پروتئین‌های مغذی

استفاده از ماسک مو تونی برای چه کسانی مناسب است؟

ماسک مو تونی، فاقد مواد شیمیایی مضر و حساسیت زا مانند سولفات و پارابن است.این ماسک مو، برای انواع موهای رنگ شده و دکلره شده مناسب است.همچنین، افرادی که اخیرا موهایشان را ریباندینگ یا کراتینه کرده‌اند نیز می‌توانند از مزایای این محصول بهره‌مند شوند.

ماسک مو کاسه‌ای مخصوص موهای رنگ شده تونی

  • رنگ مو فندقی کاراملی

رنگ موی ترکیبی فندقی کاراملی، انتخابی ایده آل برای کسانی است که می‌خواهند شیک و مدرن به نظر برسند.این رنگ مو، اغلب با تکنیک بالیاژ اجرا می‌شود و ظاهری چند بعدی به موهایتان می‌دهد . بالیاژ فندقی با ترکیبی از بیبی لایت و فیس فریم کاراملی، جذابیت چهره‌تان را دوچندان می‌کند.رنگ موی فندقی کاراملی، در استایل اخیر افراد مشهوری مانند بلا حدید، لوسی هیل و کیم کارداشیان نیز به چشم می‌خورد.

رنگ موی فندقی کاراملی، طی چند مرحله تخصصی اجرا می‌شود.در اجرای مرحله رنگ موی فندقی، موی شما احتیاجی به دکلره ندارد.اما برای بیبی لایت‌های کاراملی، آرایشگر بخش‌های کوچکی از موهایتان را تا پایه 7-8 دکلره می‌نماید.

یکی از برتری‌های مورد توجه این رنگ ترکیبی، عدم نیاز آن به دکلره‌های سنگین و مراقبت‌های تخصصی است.در نتیجه شما می‌توانید با اطمینان از ماندگاری بالا، رنگ فندقی را انتخاب نمایید.

  • رنگ مو کاپوچینویی

اگر برای انتخاب رنگ موی کاپوچینویی تردید دارید، به استایل جدید جنیفر لوپز افسانه‌ای نگاهی بیندازید.این سلبریتی مشهور، امسال با بالیاژ چشمگیری از ترکیب قهوه‌ای و کاپوچینویی روی فرش قرمزها ظاهر شده است. بالیاژ چند بعدی و روشن کاپوچینویی، روی پایه تیره قهوه‌ای متوسط، می‌تواند حجم موهایتان را چند برابر نشان دهد.

رنگ مو کاپوچینویی

مهم‌ترین نکته هنگام انتخاب تناژ کاپوچینویی برای بالیاژ یا هایلایت، توجه به رنگ پوستتان است.رنگ موی کاپوچینویی دو ترکیب سرد و گرم دارد که اجرای هرکدام از آنها تا حد زیادی به پوست شما وابسته است.اگر رنگ پوست سبزه تا گندمی دارید، بهتر است به سراغ تناژهای سرد کاپوچینویی بروید و از کنتراست عمیق آن با پوستتان لذت ببرید.درصورتی که رنگ پوستتان روشن و سفیدی است، تناژهای گرم بهترین گزینه به شمار می‌روند.

اجرای این رنگ مو به دکلره احتیاج دارد و آرایشگر بخش‌های مورد نظر از موهایتان را تا پایه 8 دکلره می‌نماید.در نهایت، با رنگساژ جذابی از طیف کاپوچینویی، کار را به پایان می‌رساند.

برای حفظ جذابیت بالیاژ کاپوچینویی، توصیه می‌شود شامپوی بنفش را به روتین مراقبت از موی خود بیفزایید.پیگمنت‌های رنگ موجود در این شامپو، از زرد و نارنجی شدن لایت‌ها جلوگیری می‌نماید و به حفظ زیبایی رنگ موهایتان کم می‌کند.

شامپوی ضد زردی فولیکا، حاوی مقدار مناسبی پیگمنت بنفش برای از بین بردن تنالیته زرد و نارنجی ناشی از دکلره مو است.این شامپو، برای افزایش طول عمر رنگساژهای پلاتینه و بلوند طراحی شده است.از جمله ویژگی‌های شامپو ضد زردی فولیکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فولیکا فاقد سولفات است و مانع از خشکی و آسیب موهایتان می‌شود.
  • از موهای رنگ شده در برابر اشعه ماورا بنفش ساطع شده از نور آفتاب محافظت می‌نماید.
  • فولیکا با خاصیت ضد آلودگی فرموله شده است و از فولیکول و کوتیکول موها در برابر آلودگی‌های محیطی مراقبت می‌کند.
  • درخشش و شادابی بائر نکردنی به موهای بلوند هدیه می‌دهد.
  • شامپو فولیکا برخلاف دیگر محصولات مشابه، پیگمنت‌های بنفش را روی موهای دکلره شده به جا نمی‌گذارد و باعث رنگ گرفتن آنها نمی‌شود.

استفاده از شامپو ضد زردی فولیکا برای چه کسانی مناسب است؟

شامپو فولیکا با انواع مو سازگاری دارد.در نتیجه، همه افراد می‌توانند برای بازیابی زیبایی از دست رفته موهای دکلره شده خود از خواص این محصول بهره‌مند شوند.

شامپو ضد زردی فاقد سولفات مو فولیکا

خرید شامپو ضد زردی فاقد سولفات مو فولیکا

  • رنگ مو مشکی سرد

رنگ موی مشکی سرد، به لطف سریال جنجالی ونزدی و بازی درخشان جنا اورتگا در سال 2022، توانست بار دیگر توجهات را به سمت استایل گوتیک جلب کند.این محبوبیت ویژه، با ما به سال  2023 نیز قدم گذاشت و اکنون یکی از پرطرفدارترین ترندهای رنگ موی سال است.این طیف خاص از رنگ موی مشکی، ظاهر بسیار ملایمی دارد و زیبایی باور نکردنی را به چهره‌تان هدیه می‌دهد.

رنگ موی مشکی سرد، رنگی عمیق با پیچیدگی‌های ویژه است که درخشش بی‌بدیلی به همراه دارد.اگر دوست دارید در سال پیش رو تغییری اساسی در استایلتان به وجود بیاورید، مشکی سرد گزینه عالی برای شما است.

خبر خوب درباره رنگ موی مشکی سرد، عدم نیاز آن به دکلره است.رنگ موی مشکی، پیگمنت‌های بسیار قدرتمندی دارد که به صورت عمقی در کوتیکول موها رسوب می‌نماید.اجرای این رنگ مو به قدری راحت است که می‌توانید با استفاده از فرمول تخصصی، در خانه نیز موهایتان را رنگ کنید.

فرمول رنگ موی مشکی سرد

این فرمول رنگ مو برای موهایی که پایه طبیعی و تیره دارند، یا موهای رنگ شده در پایه 3 تا 7 قابل استفاده است.اگر موهایتان درصد بالایی سفیدی دارد یا تا پایه‌های 8-9 دکلره روشن شده، بهتر است برای رنگ کردن دوباره موهایتان به آرایشگاه مراجعه نمایید.

  • رنگ موی C1 یا N1: 70 میل
  • واریاسیون آبی: 10 میل
  • واریاسیون نقره‌ای: 20 میل
  • اکسیدان شماره 2: 1.5 تا 2 برابر حجم رنگ

در صورتی که تمایل دارید تناژ آبی و سرد رنگ مو بیشتر باشد، می‌توانید از 15 تا 20 میل واریاسیون آبی استفاده نمایید.

این طیف رنگ مو، شادابی و طراوت را به پوستتان باز می‌گرداند.علاوه براین تیرگی رنگ مشکی، می‌تواند جوانی دوباره‌ای به چهره‌تان ببخشد.با این اوصاف، رنگ موی مشکی سرد برای افرادی که دوست دارند جوان‌تر به نظر برسند نیز انتخابی بینظیر به شمار می‌رود.

  • رنگ مو قرمز گیلاسی

بهتر است امسال خودتان را برای بزرگترین ترند رنگ موی قرمز در دهه اخیر آماده کنید.از انواع تناژهای مسی و شرابی گرفته تا قرمز مخملی، همه و همه در دسته رنگ موی سال 2023 قرار می‌گیرند.با این تفاسیر، فرقی نمی‌کند تناژ پوستی شما سبزه و گندمی است یا سفید و روشن، سال 2023 زیباترین تناژهای رنگ موی قرمز را برای شما در نظر گرفته است.

رنگ مو قرمز گیلاسی

رنگ موی گیلاسی، یکی از رنگ‌های جدید 2023 است که از ترکیب رنگ‌های قرمز و قهوه‌ای به دست می‌آید.رنگ گیلاسی در تناژ قرمز، از دسته طیف‌های تیره است که بدون نیاز به دکلره اجرا می‌شود.سوفی ترنر از اولین سابریتی‌های هالیوودی است که با استایل جنجالی خود در بهار امسال به پیشواز رنگ موی گیلاسی رفته است.

رنگ قرمز گیلاسی، کنتراست فوق‌العاده‌ای با پوست سفید به وجود می‌آورد و پیشنهادی کم‌نظیر برای تغییرات بزرگ محسوب می‌شود.از طرفی، رنگ مو گیلاسی با پوست سبزه نیز هارمونی خاصی دارد و طراوت را به پوستتان هدیه می‌دهد.

  • رنگ مو بلوند توت فرنگی

بلوند توت فرنگی، رنگ موی دیگری است که در کنار مشکی سرد خود را به سال 2023 رسانده است و همچنان در صدر محبوب‌ترین رنگ موهای سال قرار گرفته است.این رنگ موی دلربا و اغوا کننده، تناژ بسیار ملایم و جذابی از ترکیب رنگ‌های بلوند و صورتی را دربر گرفته است.

اجرای رنگ بلوند توت فرنگی به دکلره احتیاج دارد و آرایشگر موهایتان را به پایه 8 دکلره می‌رساند.در مرحله بعد، می‌توانید انواع تکنیک‌های سامبره، آمبره یا بالیاژ معکوس را برای این رنگ خاص انتخاب نمایید.اگر موهای بلندی دارید، آمبره و بالیاژ معکوس انتخابی هوشمندانه هستند.همچنین، تکنیک سامبره نیز گزینه اقتصادی و جذاب برای موهای کوتاه تا متوسط است.

توجه داشته باشید که با انتخاب این رنگ مو، باید مراقبت‌های ویژه‌ای را برای موهایتان در نظر بگیرید.شامپوهای تثبیت کننده رنگ مو، ماسک مو تقویت کننده و محافظ‌های حرارتی از جمله محصولاتی است که برای حفظ سلامت موهایتان به آنها احتیاج دارید.

اسپری محافظ نلی، محصولی اسپانیایی است که برای مراقبت از موهای شما در برابر گرمای ناشی از ابزار حالت دهنده حرارتی طراحی شده است.داشتن اسپری محافظ حرارتی باکیفیت، به خصوص برای افرادی که موهایشان را رنگ یا دکلره کرده‌اند، امری بسیار ضروری است.از جمله ویژگی‌های این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسپری نلی، لایه‌ای محافظ روی کوتیکول موها به وجود می‌آورد و با این ترفند، مقاومت تار مو را در برابر حرارت افزایش می‌دهد.
  • موهایتان را نرم و درخشان می‌کند و از وز شدن آنها ممانعت می‌نماید.
  • خاصیت حجم دهندگی دارد و حجم موها را تا چند برابر افزایش می‌دهد.
  • ضمن تقویت حالت پذیری موها، به حفظ حالت آنها بعد از براشینگ یا ویو کمک می‌کند.

استفاده از اسپری محافظ حرارتی نلی برای چه کسانی مناسب است؟

استفاده از این اسپری، برای انواع مو مناسب است و همه افراد می‌توانند پیش از براشینگ یا اتو کردن موهای خود از آن استفاده نمایند.

اسپری محافظ حرارتی قبل براشینگ مو نلی

لایه برداری پوست صورت چیست؟ مزایا و معایب

ضرورت استفاده از لایه بردار

لایه برداری از کلمه لاتین exfoliare به معنای کندن برگ‌ها گرفته شده است. در پاسخ به این سوال که لایه برداری پوست صورت چیست، می‌توان به معنای آن رجوع کرد. بر این اساس، لایه برداری به معنای کندن پوست است. به طور طبیعی بدن هر 30 روز، سلول‌های مرده پوست را می‌ریزد تا سلول‌های جدید در لایه بالایی آن تشکیل شود. در بررسی ضرورت استفاده از لایه بردار شاید به این نکته فکر کنید که بدن این کار را به طور طبیعی انجام می‌دهد، اما باید بدانید که گاهی اوقات و به دلایل مختلف ممکن است ریزش سلول‌های مرده پوست با مشکل مواجه شود و روی پوست باقی بماند. در این شرایط شاهد ایجاد لکه‌ها، خشکی پوست، پوسته پوسته شدن و انسداد منافذ خواهید بود. لایه برداری می‌تواند به جلوگیری از این امر کمک کند، زیرا با از بین بردن سلول‌های مرده از سطح پوست، روند بازسازی مجدد آن را تسریع می‌کند. بعلاوه، به طور هم‌زمان آلودگی‌ها، انواع میکروب‌ها و باکتری‌ها را نیز از بین می‌برد. این نوع مراقبت از پوست باعث می‌شود پوست شما صاف، نرم و درخشان باشد.

 

ضرورت استفاده از لایه بردار

 

خواص استفاده از لایه بردار

آشنایی با مزایای لایه برداری پوست صورت، می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری برای انجام آن کمک کند. شما با لایه برداری صحیح و اصولی این مزیت‌ها را به پوست خود هدیه خواهید داد:

  • لایه برداری با از بین بردن سلول‌های مرده پوست، رنگدانه و لکه‌های پیری را محو می‌کند.
  • منافذ را باز کرده و اجازه می‌دهد تا چربی‌های طبیعی پوست آزاد شود.
  • اندازه منافذ و زخم‌های سطحی را به حداقل می‌رساند.
  • لایه برداری باعث می‌شود خطوط ریز و چین‌و‌چروک‌ها کاهش یابد.
  • با از بین بردن لایه بالایی سلول‌های مرده و آسیب دیده، جذب بهتر مرطوب کننده‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و سرم‌های تقویت‌کننده کلاژن را فراهم می‌کند. این مزیت همچنین برای جذب آسان داروهای آکنه و سایر درمان‌های پوستی، نیز صدق می‌کند.
  • جریان خون را برای دفع سموم تحریک کرده و افزایش می‌دهد.
  • لایه برداری به روشن شدن پوست و بهبود ظاهر کلی آن کمک می‌کند.
  • به جلوگیری از مسدود شدن منافذ که می‌تواند باعث ایجاد لک و جوش شود، می‌پردازد.
  • لایه برداری طولانی‌مدت می‌تواند تولید کلاژن را برای بازگرداندن خاصیت ارتجاعی پوست، افزایش دهد.

 

معرفی لایه بردار فیزیکی پوست

دانستن پاسخ این سوال که انواع لایه برداری پوست صورت چیست، در انتخاب بهترین گزینه با توجه به نوع و شرایط پوست شما موثر است. یکی از رایج‌ترین و معروف‌ترین روش‌های لایه برداری پوست شامل لایه برداری فیزیکی است که در آن از یک ماده یا ابزار سخت برای حذف دستی سلول‌های مرده پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، اسکراب‌های پوستی با بافت شن یکی از انواع لایه بردارهای دستی یا فیزیکی محسوب می‌شوند. همچنین برخی از ابزارها مانند برس‌های مکانیکی برای کمک به پاکسازی و لایه برداری عمیق پوست طراحی و تولید شده‌اند.

در صورتی که یک لایه بردار فیزیکی را ترجیح می‌دهید، انتخاب بهترین محصول بستگی زیادی به ضخامت و حساسیت پوست شما دارد، زیرا امکان انتخاب و استفاده از انواع ذرات و محصولات متنوع برای انجام این نوع لایه برداری وجود دارد. برخی از رایج‌ترین روش‌های لایه برداری فیزیکی شامل موارد زیر است:

 

معرفی لایه بردار فیزیکی پوست

 

گرانول‌های بزرگ‌تر

افراد با پوست خیلی چرب، غدد چربی بزرگ‌تری دارند که باعث می‌شود پوست آن‌ها ضخیم‌تر شود و بهتر بتواند ذرات بزرگ‌تر و ساینده‌تر مانند سنگ پا یا کریستال‌های اکسید منیزیم را تحمل کند؛ بنابراین محصولات لایه بردار فیزیکی با گرانول‌های بزرگ‌تر برای این نوع از پوست مناسب‌تر است.

 

گرانول‌های کوچک‌تر

محصولات لایه بردار با دانه‌ها و گرانول‌های کوچک‌تر برای کسانی که پوست خشک و حساسی دارند، مناسب‌تر است. به عنوان مثال، دانه‌های جوجوبا که از دانه‌های گیاه جوجوبا به دست می‌آیند، از نظر اندازه و شکل، کوچک و یکنواخت هستند، بنابراین کمتر احتمال دارد پوست شما را تحریک، برش یا ساییده کنند. این امر احتمال پارگی‌های کوچک پوست را بر اثر لایه برداری، کاهش می‎دهد.

 

دانه‌ها و مغزهای خرد شده

 درک این نکته مهم است که برخی از مواد، اگرچه طبیعی هستند، اما ممکن است برای نوع پوست شما مناسب نباشند. محصولات طبیعی از جمله صدف دریایی، آجیل‌های خرد شده، هسته و دانه‌‌ میوه‌های آسیاب ‌شده دارای شکل نامنظم و لبه‌های ناهمواری است که می‌توانند به پوست‌های حساس و نازک آسیب برسانند. در پاسخ به این سوال که مناسب‌ترین لایه برداری پوست صورت چیست، باید توجه داشته باشید که بهترین اسکراب لایه بردار، اسکرابی است که به طور موثر لایه شاخی پوست شما را از بین می‌برد، اما در عین حال برای بقیه قسمت‌های پوست شما امن و ملایم است.

 

معرفی لایه بردار شیمیایی پوست

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد شناخت انواع روش‌ها و محصولات لایه بردار و همچنین مزایا و معایب لایه برداری پوست صورت، می‌تواند به شما در داشتن پوستی شاداب، جوان و زیبا کمک کند؛ بنابراین بهتر است با لایه بردار شیمیایی پوست نیز آشنا شده و از مزیت‌های آن بهره ببرید. لایه برداری شیمیایی، به طور کلی از اسیدها یا آنزیم‌ها برای حذف سلول‌های مرده پوست استفاده می‌کند. به عنوان یک قاعده کلی، پوست مستعد آکنه و بسیار حساس، به لایه‌بردارهای شیمیایی بسیار خوب پاسخ می‌دهد، زیرا احتمال تحریک کمتری دارد. محصولاتی که به عنوان لایه بردار شیمیایی طراحی و تولید می‌شوند، دارای موادی هستند که سلول‌های مرده پوست را بدون هیچ آسیبی، حل می‌کنند. اگر پوست شما پس از امتحان محصول لایه بردار جدید، نشانه‌هایی از تحریک، آلرژی و قرمزی را نشان دهد، باید استفاده از آن را متوقف کنید. در ادامه به معرفی برخی از انواع محصولات لایه بردار شیمیایی می‌پردازیم.

 

معرفی لایه بردار شیمیایی پوست

 

آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAs)

آلفا هیدروکسی اسیدها یکی از رایج‌ترین و سبک‌ترین انواع لایه برداری شیمیایی محسوب می‌شوند. خانواده اسیدهای AHA از منابع طبیعی مانند میوه، شیر یا شکر به دست می‌آیند. دو مورد از پرکاربردترین این محصولات مراقبت از پوست شامل اسید گلیکولیک (ساخته شده از شکر) و اسید لاکتیک (ساخته شده از شیر) هستند. لایه بردارهای صورت مبتنی بر AHA یک انتخاب عالی برای افرادی با پوست چرب است.

 

بتا هیدروکسی اسید (BHA)

بتا هیدورکسی اسیدها مانند AHA ها، یک لایه بردار شیمیایی سبک هستند که گزینه‌ مناسب و ایده‌آلی برای درمان موثر پوست‌های مستعد آکنه محسوب می‌شوند. BHA که به آن اسید سالیسیلیک نیز گفته می‌شود، یک مشتق مصنوعی است که از منبع آسپرین می‌آید.

 

آنزیم‌ها

اگر پوست حساسی دارید و نمی‌دانید که بهترین لایه برداری پوست صورت چیست، توصیه ما این است که به دنبال لایه بردارهای صورت مبتنی ‌بر آنزیم باشید. آنزیم‌ها از یک منبع طبیعی مانند میوه‌ها به دست می‌آیند که بر پایه اسید هستند. این محصولات با سرعت بسیار کمتری کار می‌کنند، بنابراین فرآیند لایه برداری بسیار ایمن و ملایم را امکان‌پذیر می‌سازند.

 

لایه بردارهای خانگی

شاید دانستن این موضوع برای شما جالب باشد که می‌توانید به راحتی یک لایه بردار کاربردی را برای خود بسازید و از مزایای لایه برداری پوست صورت در خانه خود لذت ببرید. برای این کار فقط کافی است تمام مواد لازم برای ساختن یک اسکراب موثر را تهیه کنید. به عنوان مثال شکر و شیر دارای اسیدهای مفیدی است که می‌توانند به لایه برداری موثر و مناسب پوست شما کمک کنند. همچنین وقتی قهوه به صورت موضعی بر روی قسمت‌های مختلف پوست استفاده می‌شود، می‌تواند با خواص آنتی اکسیدانی خود از پوست شما محافظت کرده و تولید کلاژن را تقویت کند. دو لایه بردار خانگی موثر که در پاکسازی و درخشندگی پوست شما موثر است، شامل موارد زیر است:

 

لایه بردارهای خانگی

 

اسکراب صورت قهوه

مواد لازم:

  • ½ فنجان قهوه
  • 1 فنجان شکر قهوه‌ای
  • 2 قاشق چای‌خوری شیر یا دوغ
  • 1 قاشق چای‌خوری عسل


روش استفاده

  • مواد ذکر شده را به میزان مناسب در ظرف در بسته ریخته و خوب هم بزنید.
  • به آرامی صورت خود را با استفاده از اسپری آب، خیس کنید.
  • اسکراب را روی پوست صورت خود و به ‌طور یکنواخت پخش کنید. از مالیدن مواد لایه بردار در اطراف چشم خودداری کنید.
  • دستان خود را خیس کرده و به آرامی مواد را با حرکات دایره‌ای به پوست خود بمالید.
  • این کار را 3 الی 4 دقیقه ادامه دهید.
  • مواد را با آب ولرم از روی پوست خود برداشته و پوست خود را به آرامی و با یک حوله تمیز خشک کنید.

 

اسکراب صورت شکر قهوه‌ای

مواد لازم:

  • ½ فنجان روغن نارگیل
  • ¼ فنجان عسل
  • ½ فنجان شکر قهوه‌ای
  • 3 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر (آسیاب شده)

 

روش استفاده

  • عسل و روغن نارگیل را با یکدیگر مخلوط کرده تا یکدست شوند. سپس شکر قهوه‌ای و بلغور جو را اضافه کنید.
  • مواد را آن‌قدر هم بزنید تا یک خمیر غلیظ ایجاد شود.
  • پس از خیس کردن پوست، مواد اسکراب را به آرامی روی صورت یا بدن خود بمالید.
  • بعد از گذشت چند دقیقه، صورت خود را به آرامی بشویید و خشک کنید.

 

بهترین زمان استفاده از لایه بردار پوست

یکی از رایج‌ترین دغدغه افرادی که در مراقبت از پوست خود حساس هستند این است که بهترین زمان لایه برداری پوست صورت چیست. شاید تصور کنید که هر زمانی می‌توان برای لایه برداری پوست اقدام کرد، اما باید بدانید که بهترین و مناسب‌ترین زمان برای انجام این کار، شب است. همان‌طور که می‌دانید بعد از هر بار لایه برداری، لایه تازه‌ای از پوست ایجاد می‌شود که مهم‌ترین ویژگی آن حساسیت و آسیب‌پذیری است. به همین دلیل لایه برداری در شب ایمن‌تر است، زیرا پوست شما کمتر در معرض آسیب نور خورشید و رادیکال‌های آزاد قرار دارد و می‌تواند هنگام خواب بهبود یابد.

در صورتی که در طول روز لایه برداری انجام می‌دهید باید توجه داشته باشید که پس از لایه برداری، پوست نسبت ‌به اشعه‌های مضر UV خورشید حساس‌تر از حد معمول خواهد بود، بنابراین استفاده از SPF بسیار مهم است. همچنین توصیه می‌شود که حدود یک هفته بعد از انجام هر گونه درمان در ناحیه پوست صورت، لایه برداری را به تعویق بیندازید، زیرا این کار می‌تواند اثرات مضری روی پوست شما داشته باشد.

 

بهترین زمان استفاده از لایه بردار پوست

 

تعداد دفعات مناسب لایه برداری

یکی دیگر از نکاتی که باید در لایه برداری پوست به آن توجه داشته باشید، تعداد دفعات مناسب انجام این کار است. باید بدانید که زیاده‌روی در انجام این روش مراقبت از پوست، شما را از بهره‌مندی از مزایای لایه برداری پوست صورت دور می‌کند. هر بار که لایه برداری می‌کنید، یک فرآیند بازسازی آغاز می‌شود که می‌تواند باعث ایجاد استرس برای پوست شود؛ بنابراین در انجام این روش، ملایم باشید و یاد بگیرید که پوست شما به چه چیزی نیاز دارد. به عنوان یک قاعده کلی، لایه برداری صورت دو بار در هفته به‌ عنوان بخشی از روتین هفتگی مراقبت از پوست، برای جلوگیری از خشکی و کدر شدن آن، بدون از بین بردن بیش ‌از ‌حد چربی طبیعی پوست، کافی است. اگر چه پوست‌های چرب اغلب نیاز به لایه برداری منظم بیشتری دارند. لایه برداری بیش ‌از‌ حد نواحی حساس بدن مانند صورت، می‌تواند اثر معکوس داشته باشد و منجر ‌به خشکی، قرمزی و خارش آن شود.

سن نیز یک عامل مهم در تعیین تعداد دفعات مناسب لایه برداری پوست صورت است. به طور معمول در افراد جوان، حدود 28 روز طول می‌کشد تا چرخه کامل سلول‌ها تغییر کند. با این حال، این روند با افزایش سن کندتر شده و تکمیل آن حدود 45 روز طول می‌کشد. به همین دلیل با افزایش سن نیاز به لایه برداری کمتری خواهید داشت و انجام آن یک بار در هفته مناسب خواهد بود. 

 

تعداد دفعات مناسب لایه برداری

 

نکات مهم در لایه برداری پوست صورت چیست؟

اکنون می‌دانید که لایه برداری، اگر به درستی انجام شود، فواید بسیار زیادی داشته و به شما در داشتن پوستی صاف و درخشان کمک می‌کند. از بین بردن سلول‌های مرده پوست، چربی‌های انباشته شده، کثیفی‌ها و ناخالصی‌ها ظاهر پوست را بهبود بخشیده و احساس شادابی و جوانی را به شما هدیه می‌دهد. رعایت نکات زیر در استفاده صحیح و اصولی از انواع لایه بردارها موثر است:

  • استفاده از لایه بردار مناسب با نوع و ویژگی‌های پوست، اصلی‌ترین نکته در لایه برداری است.
  • شب، بهترین زمان انجام لایه برداری است.
  • بعد از لایه برداری در روز حتماً از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • استفاده از کرم مرطوب‌کننده مغذی بعد از لایه برداری، برای بهبود ظاهر کلی پوست، موثر است.
  • لایه برداری نواحی مختلف پوست بدن خود را فراموش نکنید.
  • انجام بیش از حد لایه برداری، به پوست آسیب می‌رساند.
  • بعد از هر گونه درمان پوست صورت، لایه برداری را متوقف کنید.
  • اگر لایه برداری باعث تحریک و افزایش حساسیت پوست شما می‌شود، آن را کنار بگذارید.
  • در صورت داشتن هر نوع زخم باز، آفتاب سوختگی و بریدگی بر روی پوست خود، از انجام لایه برداری خودداری کنید.
  • در انجام لایه برداری پوست، خیلی خشن نباشید.

 

نکات مهم در لایه برداری پوست صورت چیست؟

 

سوالات متداول

1- اگر بعد از لایه برداری، واکنش پوستی بدی داشته باشم چه کار کنم؟

در صورت امکان، محصول مورد نظر را با استفاده از آب با دمای اتاق و پاک‌کننده ملایم از پوست خود بشویید. تا زمانی که سوزش برطرف نشود، باید از آرایش یا استفاده از سایر محصولات روی ناحیه ملتهب خودداری کنید. مصرف آنتی هیستامین OTC ممکن است در از بین بردن قرمزی و خارش پوست موثر باشد. اگر علائم شدید واکنش آلرژیک را تجربه کردید، به دنبال مراقبت‌های فوری پزشکی باشید.

 

2- میکروبیدها چیست؟

میکروبیدها در گذشته یکی از اجزای اصلی اسکراب‌های لایه بردار بودند. پس از بررسی‌های فراوان، بسیاری از کشورها استفاده از این ریزدانه‌ها را ممنوع اعلام کرده‌اند؛ بنابراین اگر محصول میکروبید به عنوان لایه بردار به شما معرفی شد، به دنبال گزینه‌های دیگر باشید.

 

3- آیا می‌توانم از یک محصول لایه بردار مخصوص بدن برای صورتم استفاده کنم؟

اسکراب‌ها و سایر محصولات لایه بردار طراحی شده برای بدن نسبت‌ به محصولات طراحی شده برای صورت، تهاجمی‌تر هستند. بافت پوست صورت شما از پوست بازوها، پاها و سایر قسمت‌های بدن، ظریف‌تر است. استفاده از چنین محصولی بر روی صورت می‌تواند منجر به بریدگی و سایر تحریکات شود.

 

روتین مراقبت از پوست خشک در پاییز


روتین پوست پاییز

پوستتان خشک و حساس است و از سرد شدن هوا دل خوشی ندارید؟ خب به شما حق می‌دهم. چون که خشک و بی‌آب شدن پوست در پاییز واقعا آزاردهنده است. خب شاید نتوانیم جلوی سرد شدن هوا و آمدن پاییز را بگیریم، اما قطعا می‌توانیم کاری کنیم که حال پوست خشکمان در پاییز بهتر باشد. پس برای اینکه روش مراقبت از پوست خشک در پاییز را یاد بگیرید، از این صفحه تکان نخورده و همراه ما بمانید.

چرا پوست خشک در پاییز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارد؟ 

در فصل تابستان، هوا رطوبت بیشتری دارد و رسیدگی به پوست آسانتر است. اما در فصل پاییز، رطوبت موجود در هوا کمتر شده و به دلیل وزش بادهای تند، هوا خشک‌تر می‌شود. از طرفی دیگر، سیستم‌های گرمایشی هم روشن می‌شوند و همین باعث خشکی دو چندان هوا خواهد شد. همچنین از آنجایی که در فصل پاییز و زمستان گرفتن دوش آب گرم خیلی بیشتر می‌شود، چربی و رطوبت پوست خیلی راحت‌تر از بین می‌رود. 
روزهای پاییزی مرطوب و گرم بوده و شب‌های پاییزی خشک و خنک هستند. در نتیجه تمام این صحبت‌ها، متوجه شدیم که پوست خشک در پاییز حساس‌تر شده و به مراقبت‌های مخصوصی نیاز دارد.

مراقبت از پوست خشک در پاییز

مراقبت از پوست خشک در پاییز

پوستتان را با شوینده مخصوص پوست خشک بشویید

اولین قدم یک روتین مناسب، شست و شوی صحیح پوست است. صابون برای شستن پوست خشک اصلا انتخاب مناسبی نیست. چونکه تمام چربی‌های ضروری آن را از بین می‌برد و باعث تحریک پوست می‌شود. علاوه بر این، باعث می‌شود که کمی بعد از شستن صورت در پوستتان احساس کشیدگی کنید. پس باید شوینده‌ای را تهیه کنید که با پوست خشکتان سازگاری داشته باشد. برای پیدا کردن چنین شوینده‌ای خوب است که به مقالات "ویژگی‌های شوینده مناسب پوست خشک" سری بزنید. بهترین حالت استفاده از شوینده این است که روزی دوبار، یعنی یکبار صبح‌ها و یکبار شب‌ها از آن استفاده کنید. اما برای پوست‌های خشک، یکبار شست و شو در روز کافی است.

بیخیال استفاده از آبرسان نشوید

نکته مهمی که باید بدانید، این است که آبرسان و مرطوب کننده مثل هم نیستند. چونکه وظیفه آبرسان تامین رطوبت مورد نیاز پوست و وظیفه مرطوب کننده حفاظت از رطوبت درون پوست است. پس باید بعد شستن صورت و قبل استفاده از مرطوب کننده، از آبرسانی که ترجیحا حاوی عصاره آلوئه‌ورا، کلاژن یا الاستین باشد استفاده کنید. ماسک‌های آبرسان آماده یا خانگی هم برای آبرسانی صورت مناسب هستند.

پوستتان را در زمان طلایی مرطوب کنید

با شروع پاییز چربی‌های طبیعی پوست کمتر تولید می‌شوند و به همین دلیل، اهمیت استفاده از مرطوب کننده بسیار بیشتر می‌شود. بهترین کار این است که مرطوب کننده‌ای را تهیه کنید که بر پایه روغن بوده و نسبت به مرطوب کننده تابستانتان غلظت بیشتری داشته باشد. از طرفی دیگر، باید مرطوب کننده را زمانی استفاده کنید که پوستتان مرطوب باشد (بعد از حمام و بعد شستن صورت). چون با اینکار رطوبت در پوستتان حبس شده و پوست هیدراته باقی می‌ماند. بهتر است که مرطوب کننده روزی دوبار استفاده شده و حاوی سرامید باشد. توجه کنید که مرطوب کننده حتما باید با توجه به نوع پوستتان، یعنی پوست خشک تهیه شود. 

آرایش و آلودگی‌های پوستتان را با میسلار واتر پاک کنید

مراقبت پاییزی پوست خشک

برای اینکه پوستتان را بدون خشک شدن از آرایش و آلودگی‌ها پاک کنید، به جای شیر پاک کن و... از میسلار واتر استفاده کنید. چرا که میسلار واترها علاوه بر جذب کثیفی، به خاطر داشتن گلیسیرین و سورفاکتانت‌های ملایم خاصیت مرطوب کنندگی هم دارند. علاوه بر این، فاقد الکل بوده و نیازی به شست و شو هم ندارند. پس باعث خشکی بیشتر پوست خشک نمی‌شوند و می‌توان با خیالی راحت از آنها استفاده کرد.

از پوست دور چشم و لب‌هایتان با جان و دل محافظت کنید

اگر لحظه‌ای پوست دور چشمتان را لمس کنید، متوجه خواهید شد که چقد لطیف و حساس است. چون که در بافت پوست دور چشم غدد چربی بسیار کمی وجود دارد و همین باعث شده که این ناحیه در معرض ایجاد چین و چروک قرار بگیرد. لب‌ها هم همین وضعیت‌ را دارند و اگر به خوبی مراقبت نشوند، در معرض خشکی، ترک و پوسته پوسته شدن قرار خواهند گرفت. پس باید لب‌هایتان را روزی چند بار با کرم مرطوب کننده لب یا بالم لب خوب مرطوب کنید. برای چشم‌هایتان هم متناسب با سن و مشکلات پوست دور چشمتان (مثل سیاهی، پف، چین و چروک، خشکی و...) کرم یا سرم دور چشم مناسبی را تهیه کرده و روزی دوبار یا حداقل یکبار شب‌ها قبل خواب از آن استفاده کنید.

ضدآفتاب طیف گسترده بزنید:
قبل از هر چیزی باید بدانید که نور آفتاب دارای دو اشعه مضر UVA (عامل ایجاد چین و چروک، پیر پوستی و سرطان پوست) و UVB (آفتاب سوختگی) است. ضد آفتاب طیف گسترده از پوست شما در برابر هر دوی این اشعه‌ها مراقبت می‌کند. همچنین ضدآفتاب طیف گسترده شما باید Spf بالاتر از 30 باشد و آن را ۲٠ دقیقه قبل خروج از منزل به پوست بزنید.

ضدآفتاب باید هر ۲ ساعت یکبار و در صورت تعریق یا شنا تمدید شود. 

از عینک آفتابی غافل نشوید

اشعه UV خورشید علاوه بر پوست صورت، پوست حساس چشم‌هایتان را هم مورد هدف قرار می‌گیرد. پس نباید با تمام شدن فصل تابستان، با عینک آفتابی‌تان هم خداحافظی کنید. بهتر است که عینک شما فریم بزرگی داشته باشد تا بتواند پوست اطراف چشمتان را به خوبی پوشش دهد.

به قلب دومتان بیشتر اهمیت بدهید

قرار است که پاهای شما حدود ۶ ماه در جوراب‌های ضخیم، چکمه و کفش‌های بسته زندانی شوند و حسابی مستعد آسیب خواهند شد. پس باید بعد هر بار خارج شدن پا از کفش، پاهایتان را خوب بشویید و آنها را با سنگ پا، کوکتل پدیکور یا... مدام لایه برداری کنید. سپس به کمک وازلین، روغن بچه یا کرم ترک پا آنها را خوب چرب و مرطوب کنید تا از ترک خوردگی و خشکی دور بمانند. 

از دست‌هایتان به کمک مرطوب کننده و روغن کوتیکول مراقبت کنید

مرطوب کننده پریم

دست‌های ما هر روز با شوینده‌ها و سطوح مختلفی در تماس هستند و از آنجایی که پوشش خاصی ندارند، بیشتر در معرض خشکی قرار می‌گیرند. پس لازم است که یک مرطوب کننده مخصوص دست تهیه کرده و حداقل روزی دوبار دست‌هایتان را با آن مرطوب کنید. از طرفی دیگر، کوتیکول‌های ناخن هم در فصل پاییز حسابی خشک و پوسته پوسته می‌شوند. (به پوست شفاف اطراف ناخن کوتیکول گفته می‌شود). به همین خاطر ممکن است مرطوب کننده نتواند از پس خشکی این قسمت بر بی‌آید. پس بهتر است که پوست اطراف ناخنتان را به صورت مرتب با روغن کوتیکول ماساژ داده و مرطوب کنید.

چند نکته طلایی دیگر که باید بدانید

• آب داغ باعث از بین رفتن چربی‌های طبیعی و مورد نیاز پوست می‌شود. پس در زمان دوش گرفتن فقط از آب ولرم استفاده کنید.

• برای تامین آب مورد نیاز بدن، حداقل روزی ۸ لیوان آب بنوشید و سبزیجات و میوه‌های آبدار بیشتری را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.

• قبل شستن ظرف، لباس یا... حتما دستکش بپوشید و در هنگام بیرون رفتن از منزل هم از دستکش‌های نخی یا پارچه‌ای استفاده کنید.

• هر چند وقت یکبار صورتتان را بخور دهید.

• از سرم‌های مغذی پوستی مثل سرم ویتامین C استفاده کنید.

• مدت زمان دوش گرفتن و حمام‌هایتان نباید بیشتر از ۱٠ الی ۱۵ دقیقه طول بکشد.

• تاریخ انقضاء محصولات آرایشی و بهداشتی خود را چک کرده و محصولاتی که فاسد شده‌اند را دور بریزید. 

• حوله‌های زبر و قدیمی خود را دور بریزید و یک حوله نرم مثل حوله میکروفایبر تهیه کنید. همچنین نباید حوله را روی صورت بکشید. پس فقط آن را روی صورت بی‌اندازید و با وارد کردن فشار ملایم، آب‌های اضافی پوست را جذب حوله کنید.

• برای اینکه رطوبت هوای منزلتان به خوبی تامین شود، یک دستگاه رطوبت ساز تهیه کرده و آن را در قسمت مناسبی از منزل قرار دهید.

• برای جلوگیری از کم شدن آب بدن و خشکی پوست، از مواد غذایی حاوی ویتامین E و C استفاده کنید.

• پوست بدنتان را با لوسیون بدن تغذیه و رطوبت رسانی کرده و از صابون‌های خشن برای شستن آن استفاده نکنید. 

• حداقل هفته‌ای یکبار با ماسک‌های مختلف به پوست صورتتان رسیدگی کنید. 

• هفته‌ای ۱ مرتبه پوستتان را با لایه بردارهای روغنی لایه برداری کنید.

از پوست شفاف خود لذت ببرید (اصول مراقبت روتین پوستی در روز و شب)


 

هرچند که بیشتر آسیب‌های پوستی ناشی از قرارگرفتن در معرض نور خورشید و آلودگی هواست، اما سازمان بهداشت جهانی اکنون تشخیص داده که آلودگی محیط‌های داخلی بدتر از آلودگی بیرونی است؛ بنابراین لزوم داشتن یک روتین پوستی در طول روز و شب اهمیت پیدا می‌کند.

 

روتین مراقبت از پوست در طول روز

صبح‌ها تمرکز اصلی شما باید آبرسانی و آماده‌کردن پوست برای محافظت در برابر آلودگی‌هایی که قرار است با آن تماس پیدا کند باشد.

کلینزر

استفاده از یک پاک‌کننده ملایم در صبحگاه بسیار مهم بوده و اگر پوست حساسی دارید از فرمولاسیون کرمی یا شیری استفاده کنید. این کلینزر‌ها بدون خشک‌کردن یا ازبین‌بردن سد رطوبتی، پوست را تمیز می‌کنند.

درمان‌های موضعی آکنه

باتوجه‌به نوع آکنه یا لکه‌ای که دارید، از کرم درمانی استفاده کنید. بدین ترتیب فقط به‌اندازه یک نخود از آن را روی نقطه موردنظر صورت خود قرار داده و سپس به‌آرامی ماساژ دهید تا کرم جذب شود. همچنین می‌توانید در این مرحله از کرم روشن‌کننده صورت نیز استفاده کنید.

سرم آبرسان

سرم آبرسان یک گزینه عالی برای اطمینان از مرطوب شدن پوست است. سرم‌ها معمولا حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها، اسید‌های چرب و سرامید‌ها هستند. این ترکیبات پوششی روی پوست ایجاد می‌کنند و آن را از خشکی و اثرات نامطلوب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. علاوه‌برآن التهاب و قرمزی را کاهش داده و پوست را تسکین می‌دهند. در این مورد می‌توانید از محصولات پریم موجود در سایت خانومی استفاده کنید.

کرم یا ژل دور چشم

با خرید کرم دور چشم می‌توان ناحیه زیر چشم را صاف‌کرده و حتی آرایش کردن آن را آسان‌تر کرد. بدین ترتیب با نوک انگشت خود کرم یا ژل را در ناحیه فوقانی و تحتانی چشم بکشید تا پوست این ناحیه یکدست شده و آرامش یابد.

مرطوب‌کننده

هنگامی که سرم و ژل چشم به طور کامل جذب شد، با یک مرطوب‌کننده سبک، اما واقعا آبرسان، پوست خود را برای کل روز آبرسانی و هیدراته کنید. هنگامی‌که صحبت از بهترین مرطوب‌کننده می‌شود، به دنبال موادی مانند اسید‌های چرب و اسکوالان در آن باشید.

SPF

شما باید روتین پوستی روزانه خود را با SPF به پایان برسانید. صرف‌نظر از زمان، این ماده باید همیشه بخشی از روتین شما باشد تا به طور کامل از پوست شما در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت کند. مواد موضعی فعالی که برای افزایش گردش سلولی کار می‌کنند، حساسیت به نور را نیز افزایش می‌دهند و استفاده روزانه از کرم‌های ضدآفتاب را یک امر ضروری می‌کنند. بهتر است از ضدآفتاب معدنی حاوی روی یا دی‌اکسید تیتانیوم استفاده کنید که به‌جای جذب شدن، روی پوست قرار می‌گیرد.

 

روتین مراقبت از پوست در شب

در شب، دغدغه اصلی شما باید ترمیم و جوان‌سازی پوست باشد. البته پوست باید صبح و شب تغذیه شود، اما شب‌ها زمانی است که باید به مشکلات پوستی خود رسیدگی کنید.

پاک‌کننده

احتمالا شنیده‌اید که خوابیدن با آرایش چقدر مضر است؛ بنابراین تمیزکردن صورت باید اولین گام در روتین پوستی شبانه شما باشد. البته اینکه کدام پاک‌کننده را انتخاب می‌کنید بستگی به نوع پوست شما دارد. افرادی که پوست معمولی تا خشک دارند باید از یک پاک‌کننده آب‌رسان استفاده کنند. اگر پوست چرب دارید، یک شوینده گوگردی یا اسیدی برای پوستتان مناسب است. در صورت بروز جوش‌های جدی، یک پاک‌کننده دارویی استفاده کنید.

درمان‌های موضعی آکنه

درست مانند صبح، مقدار کمی به‌اندازه نخود از این کرم‌ها را روی پوست تمیز خود قرار داده و از مالش دادن برای جذب بهتر غافل نشوید.

سرم

یک سرم مغذی و تقویت‌کننده بهترین و ایمن‌ترین حرکت شما برای قبل از خواب است؛ بنابراین از فرمولی استفاده کنید که دارای ترکیبات تسکین‌دهنده و آبرسان است تا رطوبت را بدون مسدودکردن منافذ به پوست ببخشد. در این مورد می‌توانید از ژل آبرسان نیز استفاده کنید.

سرم چشم

همیشه از سرم ترمیم‌کننده چشم استفاده کنید، زیرا این ناحیه یکی از حساس‌ترین قسمت‌های صورت است و زودتر از سایر نواحی پیر می‌شود. افراد ممکن است به طور معمول در طول روز به دلیل خشکی یا استرس، چشم‌های خود را خارش داده و مالش دهند؛ بنابراین برای جلوگیری از سیاهی و پف زیر چشم از سرم استفاده کنید تا در نهایت، این ناحیه و قسمت‌های اطراف آن، نرم و صاف نگه داشته شوند.

مرطوب‌کننده

شب‌ها زمان خوبی برای استفاده از مرطوب‌کننده‌ای غنی‌تر نسبت به چیزی که در صبح استفاده می‌کنید است. این کار باعث می‌شود پوست شما در طول شب هیدراته بماند و برای صبح نیز آماده شود. بدین منظور به دنبال مرطوب‌کننده‌ای باشید که بدون روغن باشد تا به مقدار روغن طبیعی که بدنتان هنگام خواب تولید می‌کند چیزی اضافه نکند.

 

پوست شفاف خود را از خانومی بخواهید

در مطلبی که ملاحظه کردید درباره اصول مراقبت روتین پوستی در طول روز و همچنین روتین پوستی در شب صحبت کردیم تا برای ترتیب استفاده از محصولات تمیزکننده و تقویت‌کننده پوست، ابهامی برای شما باقی نماند.

معرفی بهترین مارک پرایمر صورت

هنگامی که درباره میکاپ حرفه‌ای و ماندگار صحبت می‌کنیم، اولین چیزی که ممکن است به ذهن‌مان خطور کند، پرایمرها هستند. استفاده از پرایمر صورت به عنوان پایه و زیرساز لایه‌های بعدی آرایش، همان فوت کوزه‌گری میکاپ آرتیست‌های حرفه‌ای است. پرایمرها با هدف پر کردن منافذ، ناهمواری‌های پوستی و افزایش ماندگاری مواد آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

راهنمای انتخاب پرایمر مناسب

اما نکته مهمی که وجود دارد، انتخاب محصول مناسب و استفاده صحیح از آن است. کیفیت پرایمر مورد استفاده و سازگاری آن با جنس پوست شما، مهم‌ترین چیزی است که باید در قدم اول به آن توجه شود.
پرایمرها هم مانند بسیاری دیگر از محصولات آرایشی، تنوع  بسیار زیادی دارند و در انواع مختلفی تولید می‌شوند. به همین خاطر، مهم است که با توجه به جنس و نیاز پوستی خود، محصول مناسبی را انتخاب نمایید.

اولویت با جنس پوست شما است

پوست خشک: پوستتان خشک است و مدام با پوسته پوسته شدن لایه‌های آرایشی مواجه می‌شوید؟ برای حل این مشکل، کافی است پرایمر آبرسان و مغذی انتخاب نمایید و چند دقیقه پیش از شروع آرایش از آن استفاده کنید.

نوع پوست

پوست چرب: معضل اصلی پوست‌های چرب، براق شدن میکاپ، تولید بیش از حد سبوم و آکنه‌های زیر پوستی است. پرایمرهای مات کننده، شایسته‌ترین مبارزها برای مقابله با این مشکلات هستند. بهترین کار، تهیه پرایمر فاقد چربی و مات کننده‌ای است که بتواند تعادل پوستتان را حفظ کند.

پوست حساس: التهاب، قرمزی و واکنش‌های حساسیتی مفاهیمی هستند که افراد دارای پوست‌ حساس به خوبی آنها را درک می‌کنند. اگر شما هم شرایط مشابهی دارید، بهتر است در انتخاب لوازم آرایشی و به خصوص پرایمر خود دقت بیشتری به خرج دهید. سعی کنید از فرمولاسیون‌های ساده و ضد حساسیت استفاده نمایید. همچنین، از خرید لوازم آرایشی که دارای عطر، اسانس، پارابن و... هستند نیز خودداری نمایید.

پوست دارای چین و چروک: با افزایش سن و گذر از دوره میانسالی، خطوط ریز و چین و چروک‌های پوستی به تدریج نمایان می‌شوند. این خطوط، می‌توانند باعث رسوب لایه‌های آرایشی و به هم ریختن لایه‌های میکاپ شوند. اما پرایمر مناسب، می‌تواند نجات دهنده شما باشد و باعث تثبیت آرایش شما شود. توصیه می‌شود از پرایمرهایی با فرمولاسیون حاوی آنتی اکسیدان و عناصر ضد پیری کمک بگیرید.

پوست مستعد آکنه: افرادی که پوست مستعد آکنه دارند، به خوبی می‌دانند که استفاده از پرایمر و لوازم آرایشی ناسازگار چگونه باعث تحریک و افزایش آکنه‌ها می‌شوند. به همین خاطر، انتخاب محصول مناسب برای این افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. اما اصلا جای نگرانی نیست! شما می‌توانید به سراغ فرمولاسیون‌های آنتی آکنه پرایمرها بروید. این دست از پرایمرها، اغلب با ترکیبات آنتی آکنه مانند سالیسیلیک اسید فرموله شده‌اند و فاقد چربی هستند.
اگر به مواد تشکیل دهنده محصول مورد نظرتان دسترسی ندارید، روی جعبه به دنبال برچسب«غیر کمدون زا» باشید.

گزینش پرایمر صورت مناسب

بعد از پیدا کردن فرمولاسیون سازگار با جنس پوست، نوبت به انتخاب محصول باکیفیت و معتبر می‌رسد. همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد، محصولات آرایشی اغلب تنوع بسیار بالایی دارند و یافتن بهترین مارک پرایمر صورت ممکن است کمی دشوار به نظر برسد.

پرایمر صورت مناسب

برای رفع این مشکل، می‌توانید از راهنمای زیر کمک بگیرید:

  • برای خرید پرایمر صورت و محصولات آرایشی، تا جای ممکن به فروشگاه‌های معتبر مراجعه نمایید و از اصل بودن محصول اطمینان حاصل کنید.
  • پیش از نهایی کردن خریدتان، بخش نظرسنجی سایت‌ها را بررسی نمایید و از تجربیات دیگر خریداران استفاده کنید.
  • از نمونه‌های تست موجود در مراکز خرید، کمک بگیرید.

بهترین‌ مارک‌ پرایمر صورت؛ با محصولات برگزیده بیشتر آشنا شوید

پرایمر پرفکتینگ، محصولی پرطرفدار از برند ترکیه‌ای نوت است و در همان لحظه اول که روی پوستتان قرار می‌گیرد شما را شگفت زده می‌کند. از کاربردهای ویژه این پرایمر، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • پرایمر پرفکتینگ، محصولی مناسب برای انواع پوست (به خصوص پوست‌های چرب و مختلط) است.
  • بافت سبک پرفکتینگ، مانند لایه‌ای بافری روی پوستتان قرار می‌گیرد و بدون ایجاد چسبندگی، پایه مناسبی برای مراحل بعدی میکاپ فراهم می‌نماید.
  • وجود نرم کننده‌های ارگانیک و مغذی مانند ویتامین E و روغن آرگان، خاصیت مرطوب کنندگی عالی به پرایمر نوت می‌دهند. این ویژگی، از پوسته پوسته شدن و خشکی پوست در طول آرایش جلوگیری می‌کند.
  • مواد آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب ضروری به کار رفته در فرمولاسیون پرفکتینگ، آن را به پرایمری مغذی و ضد حساسیت تبدیل کرده است.
  • پرایمر نوت، به صورت کاملا ایمن فرموله شده و مورد تایید متخصصان پوست است.

پرایمر پرفکتینگ، علاوه بر ایجاد پایه بی‌نقص برای میکاپ، لایه‌های پوستی را به صورت عمقی آبرسانی می‌نماید و طراوت و شادابی را به پوستتان هدیه می‌دهد.

پرایمر صورت پرفکتینگ نوت

خرید پرایمر صورت پرفکتینگ نوت

 

اگر از دسته افرادی هستید که به سلامت و زیبایی پوستتان اهمیت می‌دهید، پرایمر سان دی انتخاب شایسته‌ای برای شما است. سان دی، محصولی ایمن و باکیفیت از برند ایتالیایی پوپا است که با فرمولاسیون نوین خود، تمام توقعات شما را برآورده می‌کند:

  • فاکتور SPF 30 سان دی، از پوستتان در برابر آسیب اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت می‌نماید.
  • عصاره شکوفه هلو، خاصیت ضد آلودگی دارد و از پوستتان در برابر نفوذ آلودگی‌های محیطی، آلاینده‌های شیمیایی و ... مراقبت می‌کند.
  • بافت سبک سان دی، مانع از مسدود شدن منافذ پوستی و ایجاد جوش و آکنه است.

پرایمر پوپا، از آن دسته محصولاتی است که ضمن حفظ سلامت و زیبایی پوستتان، می‌تواند کاربردی چند منظوره داشته باشد. این پرایمر، منافذ پوستی را پوشش می‌دهد و سطحی صاف برای زیرسازی میکاپ ایجاد می‌نماید. با چندبار استفاده مداوم از آن، به خوبی متوجه تاثیر این محصول بی نظیر بر سلامت و طراوت پوستتان می‌شوید.

سان دی پرایمر ضدآلودگی پوپا

خرید سان دی پرایمر ضدآلودگی پوپا

 

با یک تیر، چند نشان بزنید! کرم-پرایمر ایدون، یکی دیگر از شاهکارهای این برند سوئدی و تمام ارگانیک است. از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول، که آن را به نوعی به بهترین مارک پرایمر صورت تبدیل کرده است، میتوان به موراد زیر اشاره کرد:

  • ساختار پرایمر ایدون، ماندگاری آرایشتان را تضمین می‌کند و ظاهری یکدست برای پوستتان رقم می‌زند.
  • بافت غلیظ و بسیار سبکی دارد و به راحتی منافذ و ناهمواری‌های پوستی را پوشش می‌دهد.
  • وجود مواد آنتی اکسیدان طبیعی، از ایجاد چین و چروک‌های پوستی جلوگیری می‌نماید. همچنین، با تقویت بافت کلاژن و الاستین پوستی مانع از ایجاد نشانه‌های پیری و افتادگی پوست می‌شود.
  • فاکتور SPF 25 این کرم-پرایمر، از پوستتان در برابر طیف وسیعی از اشعه ماورا بنفش آفتاب(UVA/UVB) محافظت می‌نماید.

پرایمر و کرم صورت SPF25 ایدون

خرید پرایمر و کرم صورت SPF25 ایدون

 

بهترین مارک پرایمر صورت ایرانی

برند ژنو، از جمله پرطرفدارترین برندهای لوازم آرایشی ایرانی است که به خاطر کیفیت بالای محصولات خود، مورد استقبال قرار گرفته است. پرایمر بایوتیک، از محصولاتی است که به خاطر فرمولاسیون ویژه خود توجه بسیاری از مشتریان را جلب کرده است.

  • پرایمر ژنو، به صورت تخصصی برای زیرسازی پوست‌های چرب و مختلط فرموله شده است.
  • ژنو، چربی اضافه پوست را جذب می‌کند و مانع از براق شدن آرایشتان می‌شود.
  • وجود اسید چرب ضروری امگا 3 در فرمولاسیون بایوتیک، از ایجاد جوش و آکنه پوستی جلوگیری می‌نماید.
  • درصد بالای مواد آنتی اکسیدان به کار رفته در ساختار پرایمر ژنو، به رفع التهاب و قرمزی پوست کمک می‌کند.
  • عصاره آووکادو و ویتامین E موجود در بایوتیک، پوست را به صورت عمقی آبرسانی می‌نمایند و مانع از خشکی آن در طول روز می‌شود.

اگر احساس می‌کنید محصولات آرایشی روی پوستتان براق می‌شود، به هم می‌ریزند و ... می‌توانید از فرمولاسیون ویژه این پرایمر برای غلبه بر این دست از مشکلات کمک بگیرید.

پرایمر صورت بایوتیک پوست چرب ژنو

خرید پرایمر صورت بایوتیک پوست چرب ژنو

 

بلک دایموند، سری بسیار باکیفیت و عالی از برند ایرانی مای است که طرفداران بسیاری دارد. پرایمر این مجموعه خاص، با توجه به مزایای فوق‌العاده خود، درصد بالایی از رضایت مشتریان را به خود اختصاص داده است.

  • بلک دایموند، بافت بسیار سبک و ابریشمی دارد و با قرار گیری روی سطح پوست، باعث چسبندگی و سنگینی نمی‌شود.
  • فرمولاسیون غنی و مغذی این محصول سرشار از ویتامین‌های A,E,B است و نیازهای تغذیه‌ای سلول‌های پوستی را تامین می‌نماید.
  • وجود هیالورونیک اسید در ساختار این پرایمر، قدرت آبرسانی عالی به آن می‌دهد. هیالورونیک با حجیم کردن بافت پوست، خطوط ریز را محو می‌کند و سطحی یکدست برای لایه‌های آرایشی فراهم می‌نماید.
  • به کوچک کردن ظاهر منافذ باز و از بین بردن ناهمواری‌های پوستی کمک می‌کند.
  • بلک دایموند با تعدیل ترشح چربی طبیعی پوست، ظاهری مات به پوستتان می‌دهد و انتخابی مناسب برای پوست‌های چرب است.

پرایمر بلک دایموند مای

خرید پرایمر بلک دایموند مای

 

پرایمر آموتیا، از جمله محصولات حرفه‌ای ایرانی است که از نظر قدرت و کیفیت با بسیاری از همتایان خارجی خود برابری می‌کند.

  • پرایمر آموتیا، با انواع پوست سازگار است و ظاهری مخملی و مات روی صورتتان به وجود می‌آورد.
  • آموتیا به خاطر بافت سبک و قدرت جذب بالای خود، عملکرد بسیار سریعی دارد و در کمترین زمان ممکن پوستتان را برای لایه‌های بعدی آرایش آماده می‌کند.
  • ویتامین E به کار رفته در آموتیا، عملکردی چندگانه و بسیار موثر دارد. این ویتامین مغذی، رطوبت مورد نیاز پوست را تامین می‌نماید و از خشکی آن جلوگیری می‌کند. به علاوه با خاصیت آنتی اکسیدان خود، مانع از ایجاد چین و چروک پوستی می‌شود.
  • پرایمر آموتیا، ماندگاری آرایشتان را در تمام شرایط آب و هوایی (گرما، سرما، رطوبت و ...) تضمین می‌نماید.

فرمولاسیون آموتیا، با هدف حفظ سلامت پوست مصرف کنندگان طراحی شده و فاقد هرگونه ماده شیمیایی حساسیت زا، پارابن و .. است.

پرایمر مات کننده آرایش صورت آموتیا

بهترین عطر برای افراد سیگاری چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

چرا باید برای افراد سیگاری عطر متفاوتی بخرید؟

انتخاب هر عطری که از نظر فرد سیگاری بوی خوبی دارد و یا از برندی است که ماندگاری و پخش بوی بسیار بالایی دارد نمی‌تواند برای یک فرد سیگاری انتخاب خوبی باشد. گاهی اوقات ترکیب یک بوی خوش با بوی تند دود سیگار به اضافه بوی بدن فرد چنان بوی آزاردهنده و ناخوشایندی ایجاد می­‌کند که حتی می‌­تواند از بوی سیگار هم زننده‌­تر باشد. همان‌طور که می‌دانید بوی دود سیگار به‌سادگی از روی پوست و لباس شما از بین نمی‌رود و بسیار قوی و ماندگار است؛ بنابراین؛ افراد سیگاری باید از عطر و ادکلنی استفاده کنند که پس از ترکیب با بوی سیگار باز هم بوی خوشی داشته باشد و دلنشین باشد.

ادکلن­هایی وجود دارد که پس از ترکیب‌شدن با بوی دود سیگار بوی خوشایندی به وجود می‌­آورد. حتی بعضی از شرکت­های عطر و ادکلن محصول خاصی مخصوص افراد سیگاری تولید می­کنند که ترکیب این محصول با بوی سیگار می‌تواند رایحة آن را بسیار بهتر و دلنشین­تر کند. این نوع از ادکلن­ها می­توانند کاملاً بوی دود سیگار افراد را کاملاً پوشش دهد و آن را پنهان کند. از این طریق این افراد بهترین عطر برای افراد سیگاری را به دست خواهند آورد.

ویژگی‌های بهترین عطر برای افراد سیگاری

بوی زننده سیگار رایحه‌ای سرد است و یک حس افسردگی را به افراد القا می‌­کند که باعث می­‌شود بسیاری از افراد از این بو فراری باشند. بیشتر افراد باتوجه‌به این موضوع فکر می‌کنند که تنها ادکلن­‌هایی برای ازبین‌بردن بوی سیگار مناسب است که رایحه گرمی دارد. باید گفت که این اعتقاد درستی در مورد این نوع از ادکلن‌ها نیست. در واقع باید گفت که ادکلن‌ها قرار نیست که بوی سیگار را از بین ببرند. به این دلیل که بوی سیگار بسیار قوی است و ماندگاری بسیار بالایی دارد. به همین دلیل انتخاب بهترین عطر برای افراد سیگاری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

پس در اصل ادکلن‌­ها باید یک هم‌پوشانی با بوی بد سیگار ایجاد کنند. یعنی با ترکیب با بوی سیگار به‌جای بوی زننده سیگار یک بوی لذت‌بخش ایجاد کنند که بتواند به‌جای حس افسردگی، احساسی خوش را به افرادی که این بو را استشمام می­کنند القا کند. اما سؤال اصلی اینجاست که اگر طبع یک ادکلن میزان خوبی برای این سنجش نیست، پس برای انتخاب یک ادکلن مناسب برای افراد سیگاری باید به چه چیزی توجه کنیم؟

ما برای انتخاب عطر و ادکلن مناسب باید به اسانس‌­ها و نت­های بکار رفته در محصول توجه کنیم. معمولاً ادکلن­‌هایی که دارای اسانس­‌های توتون و یا تنباکو هستند و یا شامل نوعی اسانس‌­های دودی مثل چوب سوخته شده هستند می­توانند انتخاب مناسبی باشند. این مدل از ادکلن­‌ها می‌توانند با بوی سیگار همسو شوند؛ بنابراین بوی زننده‌ای ایجاد نمی­‌کنند که باعث سردرد شما بشود. ترکیب این اسانس‌­ها با اسانس ادویه‌ای و یا عطر چوب­‌ها باعث تجربه رایحه‌های بی‌­نظیری می‌­شود که شما را بسیار خاص و منحصربه‌فرد معرفی می‌کند.

معرفی بهترین عطر برای افراد سیگاری
در این قسمت قصد داریم تا چند نمونه از بهترین عطر برای افراد سیگاری در بازار را برای شما معرفی کنیم.

تیری موگلر ای­ من پیور هاوان؛ بهترین عطر برای افراد سیگاری
برند تیری موگلر یک برند فرانسوی است که برای اولین‌بار این محصول را در سال 2011 به بازار عرضه کرد. نت­های اولیه این ادکلن عسل و تنباکو است که به همراه نت­های میانی وانیل؛ نعنا هندی و کاکائو طبع گرمی به این ادکلن می‌دهد. این محصول پخش بو و ماندگاری بسیار خوبی دارد. اگرچه این محصول عطر شیرینی دارد اما شیرینی آن به‌گونه‌ای نیست که باعث دل‌زدگی شما شود. گروه بویایی این ادکلن شرقی وانیلی است. این محصول را بهترین عطر برای افراد سیگاری دانست.

اسانس پایه این محصول کهربا، لابدانیوم و بوته وحشی جاوی است. عطر دلنشین این محصول به‌گونه‌ای است که می­تواند بهترین انتخاب برای افراد سیگاری به‌خصوص در فصول سرد سال باشد. ترکیب تنباکو و عسل باعث شده که طرف‌داران زیادی در بین کسانی پیدا کند که علاقه‌مند به عطر­های گرم و شیرین هستند.

تام فورد تباکو عود؛ عطر برای افراد سیگاری
ادکلن تام فورد در سال 2013 توسط یک شرکت آمریکایی به بازار عرضه شد. ترکیب عود و تنباکو بهترین ترکیبی که می‌تواند به‌خوبی بوی سیگار را پوشش دهد و این ادکلن را به یک ادکلن خاص و مناسب برای افراد سیگاری تبدیل کند. طبع این ادکلن بسیار گرم و تند است و ماندگاری بسیار بالایی دارد. هرچند در بیشتر ادکلن­ها سعی بر آن می­شود که ترکیب رایحه‌ها متوازن باشد اما در این ادکلن خاص ترکیب بوی عود و تنباکو بیشتر از هر چیزی حس می‌شود و باقی اسانس‌ها به جلوه بیشتر این رایحه­ها کمک می‌کنند. همین امر این ادکلن را به یک ادکلن تندوتیز تبدیل کرده است که بتواند با بوی تندوتیز سیگار رقابت کند و آن را مقلوب کند. ترکیب این ادکلن با بوی تند سیگار باعث به‌وجودآمدن رایحه­ای دلنشین می­شود که به شما حس طراوت و انرژی می‌دهد. این محصول می‌تواند یکی از بهترین عطر برای افراد سیگاری باشد.

تام فورد در ابتدا با آکورد اولیة ویسکی که بسیار تندوتیز است آغاز می­شود. البته تند و تیزی این عطر به نت­های میانی آن که حاصل ترکیبی از دارچین، گشنیز و نت­های ادویه­ای است نیز مربوط می­شود. نت پایه در این ادکلن عود، تنباکو، چوب صندل سفید، بخور خوشبو، وانیل و سدر است. اگرچه این ادکلن هم برای آقایان و هم برای خانم­ها طراحی شده است اما نت­های بسیار تند بکار برده شده در این ادکلن باعث شده که طرف‌داران زیادی در بین بانوان نداشته باشد.

کارتیر سانتوس Cartier-Santos برای افراد سیگاری
این ادکلن یکی از بهترین عطر برای افراد سیگاری است که توسط یک شرکت فرانسوی تولید و عرضه می­شود. همان‌طور که می‌دانید فرانسه مهد عطر و ادکلن است و همیشه مرغوب­ترین و بهترین ادکلن‌­ها را تولید می‌کند. طبع این ادکلن بسیار گرم است و مخصوص آقایان طراحی شده است. این ادکلن برای نخستین‌بار در سال 1981 تولید و به بازار عرضه شد. ترکیب ترنج، اسطوخودوس، ریحان، به‌لیمو و دانه سرو کوهی به‌عنوان اسانس اولیه این ادکلن را بسیار گرم و دلنشین کرده است. اسانس میانی این ادکلن شمعدانی، رزماری، جوز و فلفل است که بسیار بی­نظیر و دلچسب است و این ادکلن را به یک ادکلن گرم و تند تبدیل کرده است.

اسانس پایه این ادکلن را چوب صندل، عنبر، نعنا هندی، وانیل، نارگیل و سدر تشکیل می‌دهد که این ادکلن را بسیار خاص و دوست‌داشتنی کرده و آن را به ادکلنی مخصوص مراسم رسمی تبدیل کرده است. ترکیبات گرم و تندوتیز این ادکلن قابلیت رقابت با بوی سیگار را به این ادکلن می­دهد.

ویکتور اند رولف اسپایس بمب اکستریم برای افراد سیگاری
این محصول سال 2012 وارد بازار شد و توانست تا به اینجای کار بهترین عطر برای افراد سیگاری شناخته شود. این عطر در گروه بویایی چوبی ادویه­ای قرار دارد. اسانس اولیة این محصول ترنج، گریپ‌فروت و فلفل صورتی است که باعث می­شود به‌محض اسپری کردن آن عطر نارنج و گریپ‌فروت را استشمام کنید. این ترکیبات اولیه کمی تند است و هیجان و انرژی خاصی در ابتدا به شما تزریق می‌کند. ویکتور اند رولف اسپایسبمب را نیز می‌تواند یکی از بهترین عطر برای افراد سیگاری دانست.

سپس نوبت به اسانس­های میانی می­رسد تا خودی نشان دهند. دارچین، فلفل قرمز شیرین و زعفران اسانس­های میانی این محصول هستند که نه­تنها به هیجان شما می­افزاید بلکه شادی ارمغان تازه این عطر می­شود. پس از زمانی طولانی اسانس­های پایانی از راه می­رسند عطر چرم و تنباکو کار را تمام می­کند. همان‌طور که از شکل این شیشه عطر که شبیه یک نارنجک ساخته شده پیداست این ادکلن می‌تواند حجم زیادی از رایحه‌ای دلپذیر را مثل یک بمب در اطراف پراکنده کند. این ادکلن به دلیل گرم بودن بیشتر مناسب فصول سرد سال است.

ادوپرفیوم مردانه ورسای مدل آرمادا برای افراد سیگاری
این محصول رایحه­ای تلخ و خنک دارد و با رایحه خنک خود باعث می­شود که یک حس تازگی و طراوت به شخص القا کند. نت­های اولیه این عطر مرکبات و ترنج است که سریعاً پس از مصرف با آن مواجه می­شوید و یک حس انرژی و سرزندگی در ابتدا به شما القا می­کند. پس از چند لحظه نوبت نت­های میانی است که ترکیبی از اسانس آناناس، ‌برگ ریواس و چوب درخت سرو است که یک تلخی ملایمی دارد و یک حس بی‌نظیر به شما می‌دهد.

شاید همین تلخی باعث می‌شود که این عطر بتواند هنگام ترکیب با بوی سیگار با بوی زننده سیگار مقابله کند و آن را به یک رایحه دلپذیر تبدیل کند. نت­های پایانی این محصول ترکیبی از عنبر، چرم، چوب سفید و اوک موس است که می‌تواند با تندی ملایمی که بیشتر آن برگرفته از رایحه عنبر است این عطر را کلاسیک و خاص کند.

ادوپرفیوم دیور ادیکت؛ از بهترین عطرهای مخصوص افراد سیگاری
تا کنون بهترین عطر برای افراد سیگاری که معرفی کردیم که بیشتر آنها فقط مختص آقایان بود. اما این بار نوبت خانم­ها است تا ادوپرفیومی خاص و کم‌نظیر به آنها معرفی کنیم که می­تواند پاسخگوی سلیقه بیشتر خانم­ها باشد. رایحة این ادوپرفیوم بی­نظیر در گروه بوهای گل­های شرقی قرار دارد. این محصول در سال 2002 تولید و وارد بازار شد. خانم­هایی که عاشق رایحه‌هایی هستند که به آنها حس انرژی و سرزندگی را القا کند حتماً از طرف‌داران این محصول هستند. به‌محض اینکه این عطر ادکلن را اسپری می‌کنید با یک رایحه بی­نظیر مواجه می­شوید.

حاصل اسانس اولیه پتی دانه و توت سیاه است که القاکننده حس انرژی و آزادی­خواهی زنانه است. پس از گذشت مدت‌زمان اندکی نوبت اسانس میانی گل یاس، شکوفه پرتقال و گل محمدی است که ترکیبی شیرین و لذت‌بخش است و القاکننده حس شجاعت به همراه جسارت برای خانم­ها است. در این هنگام شما چنان با رایحه گل­ها غافلگیر می­شوید که خیال می­کنید در باغی پر از گل قرار دارید. اسانس پایانی این محصول باقلا تونکا، وانیل و چوب صندل است. اسانس چوب صندل بین اسانس­های پایانی این محصول باعث شده که رایحه دلپذیری ایجاد شود که همسو با بوی سیگار است و می‌تواند بوی بد سیگار را به بویی دلپذیر تبدیل کند.

گود گرل Good Girl؛ بهترین عطر برای خانم‌های سیگاری
اگر شما بانویی هستید که به دنبال یک عطر شیک همراه با طراحی خاص و منحصربه‌فرد هستید این ادکلن می­تواند برای شما بسیار مناسب باشد. طرح این ادکلن شبیه به کفش پاشنه بلند خانم­ها است که پاشنه‌ای درخشان، طلایی‌رنگ و خیره‌کننده دارد. رایحه این ادکلن شیرین، تند و گرم است به همین دلیل این ادکلن مناسب استفاده در فصل­های سرد سال است. بیشترین حسی که با استشمام رایحة این ادکلن به شما القا می­‌شود حس هیجان و انرژی است. اسانس اولیه این ادکلن بادام و قهوه است. همان‌طور که می‌دانید اسانس قهوه یک نوع حس سرزندگی همراه باانرژی و شادابی را القا می‌کند.

پس از اسانس اولیه نوبت به اسانس میانی این ادکلن می­رسد که با اسانس یاس و گل مریم از راه می­رسد و تجربه یک رایحة فوق­العاده را به ارمغان می­‌آورد. سپس نوبت اسانس‌­های پایانی است. دانه تونکا و کاکائو اسانس‌­ها پایانی هستند که کمی رایحه تندی به این محصول می­‌دهند و باعث القای حس هیجان برای کسانی می­‌شوند که این بو را استشمام می­‌کنند. گود گرل را نیز می‌توان یکی از بهترین عطر ها برای افراد سیگاری دانست.

کاپیتان بلک Captain Black؛ از بهترین عطرها برای افراد سیگاری
اگر شما جزو آن دسته از آقایانی هستید که به دنبال رایحه‌­های نوستالژیک می‌گردید می­توانید به‌عنوان بهترین گزینه این ادکلن را انتخاب کنید. این ادکلن یک رایحة شیرین، تند و تلخی دارد که با مناسب­ترین شیوه با هم ترکیب شده­اند و توانسته­اند شاهکاری از تضاد­ها خلق کنند. اولین رایحه‌ای که با اسپری کردن این ادکلن به مشامتان می‎­رسد رایحة توتون مخصوص خود مارک کاپتان بلک است که به شما یک احساس اعتمادبه‌نفس قوی می­دهد. پس از گذشت مدت زمانی متوجه رایحه خاص چوب و ادویه­های خاص می­شوید که جایگزین اسانس اولیه می­شود که به شما حس هیجانی باورنکردنی می­دهد.

بعد از گذشت مدتی طولانی دیگر نوبت به اسانس پایانی این ادکلن می‌رسد. همان‌طور که رایحه این ادکلن بسیار جذاب آغاز می­شود پایان کار نیز اسانس جذاب چوب­های جنگلی جای اسانس میانی را می­گیرد. این ادکلن برای استفاده روزانه آقایان شیک‌پوش طراحی و تولید شده است. سازنده این ادکلن کشور فرانسه است که با تلفیق رایحه گیاهان معطر، ادویه، چوب و شکلات توانسته شاهکاری بی­نظیری را خلق کند تا نظر آقایان را به خود جلب کند. این محصول نیز یکی از بهترین عطر برای افراد سیگاری دانست.